• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія

Завершена

528 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 642.50 UAH
Період оскарження: 14.11.2023 09:42 - 22.11.2023 00:00
Вимога
Вирішена

вимога

Номер: e214dd83ef4149eb82bea9522064abcd
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-14-001746-a.c2
Назва: вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації: «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. З огляду на це, для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації такого права замовника, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати: 1. Довідку про створення Учасником на території Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. На підтвердження інформації, зазначеної в Довідці учасник в складі тендерної пропозиції надає: 1.1. Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів); 1.2. Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області, що зазначений у вказаній Довідці. 1.3. Скановану копію документу/документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно, в якому розташований центр обслуговування споживачів (клієнтів) Учасника або документу/документів, що підтверджують право користування нерухомим майном, в якому розташований центр обслуговування споживачів Учасника. або Учасник, у якого не створено власний центр обслуговування споживачів (клієнтів), у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, оскільки ним обслуговується менше 50 000 тисяч споживачів і створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є для нього обов’язковим, повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій. З метою забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів такий учасник повинен надати довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Івано-Франківської області або посадової особи, з робочим місцем на території Івано-Франківської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. На підтвердження інформації зазначеної в Довідці учасник в складі тендерної пропозиції надає: 1.1. Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами) порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів; 1.2. Затверджену у встановленому законодавством порядку посадової інструкції посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами) порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Івано-Франківської області (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. 1.3.Наказ про призначення посадової особи учасника, з робочим місцем на території Івано-Франківської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами) порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). 1.4. Скановану копію документу/документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно, в якому розташований окремий структурний підрозділ на території Івано-Франківської області, або робоче місце посадової особи, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів або документу/документів, що підтверджують право користування нерухомим майном, в якому розташований центр обслуговування споживачів Учасника.» Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки: Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Жоден з документів, які вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Замовник неправомірно встановив вказані вище вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити всі ці вимоги Додатку 1 до ТД, які зазначені вище. Окрім того, що ці вимоги Додатку 1 Тендерної документації є незаконними та такими, що порушують Особливості, хочемо додатково звернути увагу на окремі з них, а саме: 1) Замовник вимагає підтвердити відповідною довідкою створення учасником Центру обслуговування споживачів або окремого структурного підрозділу на території Івано-Франківської області або посадової особи, з робочим місцем на території Івано-Франківської області Відповідно до п. 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до п. 8.3.17. зазначених Правил Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, Правилами роздрібного ринку електричної енергії чи будь-яким іншим нормативно-правовим актом не встановлено вимог щодо місця створення Центру обслуговування споживачів, зокрема і щодо їх створення за місцезнаходженням клієнтів електропостачальника. Це ж стосується окремого структурного підрозділу чи посадової особи, яка виконує функції центру ос посадової особи, з робочим місцем на території Івано-Франківської області обслуговування споживачів. На виконання таких норм чинного законодавства, Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» створило Центр з обслуговування споживачів за своїм місцезнаходженням, а саме у Львівській області (для підтвердження зазначеного додаємо накази про створення відповідного центру). Створений ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» Центр з обслуговування споживачів повністю виконує покладені на нього обов’язки та завдання щодо обслуговування клієнтів на території всієї України. А відсутність таких структурних підрозділів на території саме Івано-Франківської області жодним чином не впливає на можливість здійснювати ліцензовану діяльність щодо постачання електричної енергії споживачу та на якість надання послуг таким електропостачальником. Зважаючи на наведене, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які створили Центр з обслуговування споживачів у Івано-Франківській області. Зазначена вище вимога Замовника, окрім того, що порушує вимоги пункту 29 Особливостей, є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі. 2) Замовник вимагає надати Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області, але, як вже зазначалось, Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» створило Центр з обслуговування споживачів за своїм місцезнаходженням, а саме у Львівській області, а отже і Положення, яке діє в ТОВ ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», поширюється на Центр обслуговування споживачів (клієнтів) у Львівській області. Створений ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» Центр з обслуговування споживачів повністю виконує покладені на нього обов’язки та завдання щодо обслуговування клієнтів на території всієї України. А відсутність таких структурних підрозділів на території саме Івано-Франківської області жодним чином не впливає на можливість здійснювати ліцензовану діяльність щодо постачання електричної енергії споживачу та на якість надання послуг таким електропостачальником. Зважаючи на наведене, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які створили Центр з обслуговування споживачів у Івано-Франківській області та мають відповідне Положення. 3) Замовник вимагає надати Довідку від НКРЕКП чи її територіальних підрозділів, яка підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області. ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може виконати цю вимогу з двох причин: 1) ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не має створеного Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області, оскільки це не вимагається чинним законодавством, а тому будь-який орган не може підтвердити наявність та функціонування такого Центру. 2) ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» зверталось до НКРЕКП із відповідним запитом про підтвердження наявності та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області. Проте, у відповідь на цей запит отримали Лист №3314/14.2.3/7-23 від 27.03.2023 року, відповідно до якого було повідомлено, що видача подібних довідок не передбачена Законом України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та ПРЕЕ. Отже, НКРЕКП взагалі не має обов’язку та повноважень надавати довідки про підтвердження наявності та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території будь-якої області. Зважаючи на це, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних вимог, які суперечать нормам чинного законодавства та дозволяють взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають ЦОС в Івано-Франківській області та, з невідомих причин, отримали таку довідку НКРЕКП. 2. Відповідно до Додатку 1 ТД Замовника: «Відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії», для розв‘язання суперечностей та конфліктних ситуацій в Учасника має бути створений Інформаційно-консультаційний центр (ІКЦ) по роботі зі споживачами електричної енергії або призначена уповноважена особа, яка виконує функції Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ). На підтвердження створення ІКЦ або призначення особи, яка виконує функції ІКЦ, Учасник у складі пропозиції повинен надати: довідку про створення Учасником на території Івано-Франківської області власного структурного підрозділу – Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ) Інформація зазначена в Довідці повинна бути підтверджена у наступних документах, які учасник надає у складі пропозиції: • Положення про ІКЦ Учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником ІКЦ або у разі відсутності ІКЦ - наказ про призначення уповноваженої особи, яка виконує функції ІКЦ або інший документ, який підтверджує наявність відповідних трудових правовідносин пов’язаних із виконанням функцій ІКЦ між Учасником та уповноваженою особою. (У разі наявності у документах інформації про заробітну плату, така інформація може бути прихована). Затверджену у встановленому законодавством порядку посадову інструкцію начальника ІКЦ або посадову інструкцію уповноваженої особи Учасника, яка виконує функції ІКЦ*. * Посадова інструкція начальника ІКЦ та посадова інструкція уповноваженої особи Учасника, яка виконує функції ІКЦ, може не надаватись у разі якщо всі права та обов’язки, які виконуються начальником ІКЦ учасника або уповноваженою особою Учасника, яка виконує функції ІКЦ, визначаються у Положенні про ІКЦ або у Статуті Учасника або іншому документі учасника, в якому згідно вимог законодавства, можуть визначатись функції, права та обов’язки працівників**. (**- у такому випадку відповідний документ надається у складі пропозиції)». Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Жоден з документів, які вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити вимоги Додатку 1 до ТД, які зазначені вище. Щодо вимоги про надання Положення про ІКЦ, то як вже зазначалось, Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» створило Центр з обслуговування споживачів за своїм місцезнаходженням, а саме у Львівській області, а отже і Положення, яке діє в ТОВ ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», поширюється на Центр обслуговування споживачів (клієнтів) у Львівській області. Створений ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» Центр з обслуговування споживачів повністю виконує покладені на нього обов’язки та завдання щодо обслуговування клієнтів на території всієї України. А відсутність таких структурних підрозділів на території саме Івано-Франківської області жодним чином не впливає на можливість здійснювати ліцензовану діяльність щодо постачання електричної енергії споживачу та на якість надання послуг таким електропостачальником. Отож зазначені вище вимоги Замовника є незаконними, дискримінаційними та такими, що мають бути вилучені з тексту тендерної документації. 3. Відповідно до Додатку 1 ТД Замовника: «Відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії» Постачальник має право на безперешкодний доступ (за пред'явленням службового посвідчення) до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що встановлені на об'єктах споживача, для візуального або автоматизованого зняття показів розрахункових засобів комерційного обліку. З огляду на це, учасники у складі своєї тендерної пропозиції надають відповідне службове посвідчення на представника Учасника». Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Зазначений документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Замовник неправомірно встановив вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Тому просимо звернути увагу на зазначене вище і вилучити з тексту документації дискримінаційні вимоги!!!
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Добрий день! Ваша вимога врахована! Дякую!
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

дискримінаційні вимоги

Номер: ebfbcd41775948e491945e5900a874c3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-14-001746-a.b1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерною документацією передбачено надання учасниками документів про створення Учасником на території Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території на території Івано-Франківської області. Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії): «8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. 8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.» Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області). Крім того, тендерною документацією вимагається надати: «Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області, що зазначений у вказаній Довідці». Обов’язок видачі НКРЕКП зазначених довідок або інших документів щодо наявності та функціонування в постачальників електричної енергії не передбачений Законом України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" або Правилами роздрібного ринку електричної енергії. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме на території Івано-Франківської області не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших регіонів України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № № 13434-р/пк-пз від 24.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-11-009951-a) та № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a). Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу на території на території Івано-Франківської області. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Добрий день! Вимога врахована. Відповідні зміни будуть оприлюднені. Дякую!
Статус вимоги: Задоволено