• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Багатофункціональні пристрої (згідно коду за ДК 021:2015: 30230000-0 «Комп’ютерне обладнання»)

Завершена

7 525 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 37 625.00 UAH
Період оскарження: 13.11.2023 15:26 - 18.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінація

Номер: 71d0ea1044184b8da4423d7291ae69ea
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-13-011901-a.a1
Назва: Дискримінація
Вимога:
Шановний Замовнику. Після аналізу технічної специфікації, що викладена в додатку № 4 тендерної документації, можна зробити висновок, що технічні вимоги до предмету закупівлі відповідають виключно ОДНОМУ виробнику багатофункціональних пристроїв. Вказані технічні умови тендерної документації унеможливлюють подання конкурентоспроможної тендерної пропозиції через відсутність можливості запропонувати еквіваленти від інших виробників, що в результаті порушує принципи здійснення публічних закупівель визначених в Законі України «Про публічні закупівлі». Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Крім того, що Замовник зазначив технічні вимоги до предмету закупівлі, що відповідають тільки одному виробнику, ще й пунктом 6 Додатку 4 до тендерної документації передбачено: «6. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати копію авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб'ютора в Україні (із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro) про підтвердження партнерського статусу, що підтверджує повноваження Учасника на постачання та гарантує дійсність гарантійного обслуговування та сервісної підтримки виробником для всього товару, що запропоновано учасником торгів», що унеможливлює подати пропозицію навіть з ПРОПИСАНОЮ Замовником моделлю. Оскільки авторизаційні листи надають виключно одному учаснику, який або перший звернувся або якому було відомо про закупівлю заздалегідь. В другому варіанті взагалі можлива певна домовленість між замовником та учасником, який вже оформим такий лист авторизацію від виробника. Стосовно порушення норм ЗУ «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне – частиною 3 Статті 5 Закону визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників; частиною 4 Статті 22 Закону визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Беручи до уваги все вищезазначене, Замовником складена тендерна документація таким чином, що під технічний опис обладнання та опис документального підтвердження, підпадає обладнання лише ОДНОГО виробника або ОДНОГО АВТОРИЗОВАНОГО ДИСТРИБЮТОРА, тому відсутня можливість запропонувати еквівалент, відсутня можливість конкуренції. Тобто Замовник витрачає державні кошти і фактично віддає право розподіляти ці кошти виробникам обладнання, які приймуть рішення кому надати авторизаційного листа для цієї закупівлі. На підставі вищевикладеного наполягаємо викласти технічні характеристики складових частин предмету закупівлі таким чином, щоб ним відповідала продукція БІЛЬШЕ, ніж ОДНОГО ВИРОБНИКА, зокрема, просимо викласти рядок про об’єм картриджа в Таблиці 1 додатку 4 до тендерної документації в наступній редакції: «Основний комплект оригінальних витратних матеріалів (картридж) не менше ніж на 3 000 сторінок». Такі зміни не призведуть до суттєвих змін в технічних характеристиках предмету закупівлі, проте забезпечать дотримання законодавства у сфері публічних закупівель та ефективності конкретної закупівлі. Дякуємо!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: П Р О Т О К О Л № 6 уповноваженої особи Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) м. Київ «18» листопада 2023 року Порядок денний: 1. Розгляд та надання пояснення щодо поданої Вимоги від 16.11.2023 UA-2023-11-13-011901-a.a1 процедури закупівлі багатофункціональні пристрої згідно коду за ДК 021:2015: 30230000-0 «Комп’ютерне обладнання». СЛУХАЛИ: 1. Під час прийому пропозицій процедури закупівлі багатофункціональні пристрої згідно коду за ДК 021:2015: 30230000-0 «Комп’ютерне обладнання» потенційним учасником була подана вимога від 16.11.2023 (UA-2023-11-13-011901-a.a1), щодо дискримінації в тендерній документації та внесення змін до Додатку 4 тендерної документації. Розглянувши вищезазначену вимогу, повідомляємо наступне: Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Повідомляємо, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (частина третя статті 22 Закону). Водночас відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимоги в тендерній документації, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону. Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO. Авторизаційний лист від виробника або офіційного дистриб’ютора є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того, вимоги тендерної документації про надання авторизаційних листів, також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад - рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-15-003206-c, а також у рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c. Якщо на ринку є певна кількість учасників які мають такі листи – АМКУ не визнає це дискримінацією. Авторизаційний лист від виробника (офіційного дистриб’ютора) свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли замовник буде використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію. Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від офіційного дистриб’ютора. Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним дистриб’ютором, отримання вищевказаного авторизаційного листа не є проблематичним. Лист від виробника/дистриб'ютора – це досить проста вимога для учасників ринку, і багато учасників його без проблем отримують. Отже, зважаючи на вищевикладене, вимоги тендерної документації не містять дискримінаційних вимог, що обмежують конкуренцію та замовник не вбачає необхідності вносити зміни до тендерної документації. Розглянувши питання щодо внесення змін в Додаток № 4 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до Тендерної Документації, а саме: - викласти рядок про об’єм картриджа в Таблиці 1 додатку 4 до тендерної документації в наступній редакції: «Основний комплект оригінальних витратних матеріалів (картридж) не менше ніж на 3 000 сторінок», повідомляємо наступне. Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Враховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи із специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення публічних закупівель та з дотриманням законодавства України, а також з власного досвіду використання товару, його характеристик. Хочемо зазначити, що на вказаний товар Замовник не вносив дискримінаційних параметрів, (зокрема конкретизацію торгової марки, чи фірми, джерело його походження або виробника). Таким чином, внесення змін до тендерної документації процедури закупівлі багатофункціональні пристрої згідно коду за ДК 021:2015: 30230000-0 «Комп’ютерне обладнання» є недоцільним. ВИРІШИЛА: 1. Надати пояснення щодо Вимоги від 16.11.2023 (UA-2023-11-13-011901-a.a1) процедури закупівлі багатофункціональні пристрої згідно коду за ДК 021:2015: 30230000-0 «Комп’ютерне обладнання». 2. Підготувати необхідні документи та здійснити інші заходи у відповідності до діючого законодавства у сфері публічних закупівель. Уповноважена особа Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) _____________ підпис Ліна ЗАЇКА
Статус вимоги: Відхилено