• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Класифікація за ДК 021-2015: 24930000-2 Фотохімікати (Рентгенплівка, проявник, фіксаж)

Відповідно до Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»

Завершена

325 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 250.00 UAH
Період оскарження: 14.11.2023 08:45 - 19.11.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо надання звіту про екологічний аудит

Номер: aad3896d1cb74f7c97649810e1f555f6
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-13-011300-a.b1
Назва: Вимога щодо надання звіту про екологічний аудит
Вимога:
Згідно Технічної специфікації з метою забезпечення заходів із захисту довкілля учасник повинен підтвердити досвід належного управління екологічними аспектами шляхом надання у складі тендерної пропозиції звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора. Зазначена вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно Закону України «Про екологічний аудит» висновок екологічного аудиту - професійна оцінка об’єкта екологічного аудиту, виконана екологічним аудитором, яка ґрунтується на доказах екологічного аудиту та є головною складовою звіту про екологічний аудит. При цьому, екологічний аудит - це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об’єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об’єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту. Згідно ст. 12 Закону України «Про екологічний аудит» екологічний аудит в Україні може бути добровільним чи обов’язковим. Обов’язковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування щодо об’єктів або видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, у таких випадках: банкрутство; приватизація, передача в концесію об’єктів підвищеної екологічної небезпеки, крім визначених законом випадків; передача або придбання в державну чи комунальну власність; передача у довгострокову оренду об’єктів державної або комунальної власності; створення на основі об’єктів державної та комунальної власності спільних підприємств; екологічне страхування об’єктів; завершення дії угоди про розподіл продукції відповідно до закону; в інших випадках, передбачених законом. Враховуючи викладене, публічна закупівля в цілому не відноситься до випадків проведення обов’язкового екологічного аудиту, а відтак відсутня передбачена законом необхідність (обов’язковість) для потенційного учасника процедури закупівель мати звіт про екологічний аудит та висновок екологічного аудитора. Щодо добровільного екологічного аудиту, то добровільний екологічний аудит здійснюється стосовно будь-яких об’єктів екологічного аудиту на замовлення заінтересованого суб’єкта за згодою керівника чи власника об’єкта екологічного аудиту (ст. 12 Закону України «Про екологічний аудит»). При цьому, згідно ст. 2 Закону України «Про екологічний аудит», яка визначає об’єкти екологічного аудиту, екологічний аудит може проводитися щодо підприємств, установ та організацій, їх філій та представництв чи об’єднань, окремих виробництв, інших господарських об’єктів у цілому або щодо окремих видів їх діяльності. Враховуючи викладене, приймаючи до уваги основні принципи екологічного аудиту, необхідність чи доцільність проведення добровільного екологічного аудиту повинна визначатися з урахуванням конкретного об’єкту такого екологічного аудиту та обґрунтованості вибору саме такого об’єкту. Не викликає сумнівів вибір для цілей проведення екологічного аудиту об’єктів, які становлять підвищену екологічну небезпеку. В той же час, предмет даної закупівлі, тобто сам товар, що закуповується - рентгенплівка, проявник, фіксаж, а так само вид діяльності, яку повинен здійснити учасник за результатами здійснення даної закупівлі, тобто поставка такого товару, жодним чином не відносяться до об’єктів чи видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку. Отже, дана вимога абсолютно невиправдана для цілей здійснення даної закупівлі, та носить суто штучний характер з метою встановлення наперед кола потенційних учасників. Зайвим підтвердженням штучного характеру даної вимоги є те, що в даному випадку Замовника зовсім не цікавить ані конкретний об’єкт екологічного аудиту (тобто, звіт можна надати відносно будь-чого – підприємства в цілому, окремого виробництва, окремого виду діяльності, тощо (при цьому навіть не зрозуміло, чи відносно виробника товару, чи відносно самого учасника)), ані період проведення екологічного аудиту (тобто, звіт можна надати хоч десятирічної давності). Очевидним є те, що потенційний учасник, який може запропонувати товар за предметом закупівлі, але не має звіту про екологічний аудит та висновок екологічного аудитора, при тому, що для поставки предмету закупівлі він і не зобов’язаний їх мати, - просто не встигне пройти будь-який екологічний аудит протягом 9 днів, тобто з дати опублікування оголошення до кінцевого строку подання пропозицій, оскільки організаційно це неможливо. Адже, проведення екологічного аудиту включає в себе підготовку до екологічного аудиту (визначення сфери аудиту, цілі, завдання, програми та критеріїв аудиту), власне саме проведення екологічного аудиту на об'єкті (вступна нарада, збір інформації про екологічні аспекти діяльності об'єкта аудиту, проведення необхідних вимірювань, відборів проб), оформлення результатів екологічного аудиту в формі звіту про екологічний аудит, тощо, та займає не менше 1 місяця. Отже, дана вимога є абсолютно невиправданою, зайвою для цілей даної процедури, носить характер штучної умови, направленої на визначення наперед обмеженого кола потенційних учасників, порушує добросовісну конкуренцію серед учасників, призводить до дискримінації учасників, а відтак є необґрунтованою та незаконною. З урахуванням викладеного вище, просимо виключити дану умову із Технічної специфікації. У випадку відмови, залишаємо за собою право звернутися з відповідною скаргою до органу оскарження.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Добрий день. Уповноважена особа розглянула ваше звернення. За результатами розгляду повідомляємо наступне. Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників враховуючи норми чинного законодавства. Відповідно до п.28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022р. тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно із п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. У п.6 Загальних вимог Додатку №2 ТД нами встановлено вимогу щодо надання Учасниками у складі тендерних пропозицій звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора. Ми не вважаємо вказану вимогу дискримінаційною, так як вищезазначені документи можуть бути отримані будь-яким учасником. Враховуючи вищевикладене, наша тендерна документація, в тому числі технічне завдання, складене у відповідності до норм чинного законодавства та в тендерній документації встановлені однакові вимоги для всіх учасників торгів та не порушено принципи здійснення публічних закупівель. В Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.11.2023 08:45