• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Екскаватор гусеничний середнього класу згідно коду ДК 021:2015 - 43260000-3 Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка

Завершена

9 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 48 500.00 UAH
Період оскарження: 13.11.2023 15:25 - 18.11.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на незаконні рішення Замовника

Номер: c3c0b21859f64def9289ca8e13e2106f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-13-010690-a.a3
Назва: Скарга на незаконні рішення Замовника
Скарга:
Оскарження рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ з ІІ "ЮРОМАШ" та визнання переможця процедури закупівлі
Дата розгляду скарги: 12.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.12.2023 16:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.12.2023 17:57
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ "ЮРОМАШ", Андрій Сапельніков +380503104534 sapelnikov@euromash.com.ua
Скарга
Скасована

Скарга на незаконні рішення Замовника

Номер: 441401f7d7964a8083435c07898860c2
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-13-010690-a.a2
Назва: Скарга на незаконні рішення Замовника
Скарга:
С К А Р Г А на незаконні рішення Замовника 23.10.2023 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МУНІЦИПАЛІТЕТ» (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі за Кодом ДК 021:2015-43260000-3 Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка, номер у Prozorro UA-2023-11-13-010690-a (далі – Процедура закупівлі). Для участі у даній процедурі закупівлі свої тендерні пропозиції подали такі учасники: - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «ЮРОМАШ»; - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОНСТРАКШН МАШИНЕРІ». 27 листопада 2023 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» (Протокольне рішення № 111 від 27.11.2023 року). На нашу думку, рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» є незаконним і неправомірним з огляду на наступне. 1) Стосовно зазначення Замовником у протокольному рішенні, що згідно вимог Додатку 4 до тендерної документації, розділу «Інші вимоги», в складі пропозиції Учасник повинен надати документи, які свідчать про якість запропонованого товару: паспорт якості або сертифікат відповідності або інший документ якості, передбачений для даної техніки. Документи якості, які мають бути дійсними на дату розкриття пропозиції. Зокрема, Замовник зазначає, що Учасником зазначених документів не надано і як виправдання та у якості пояснення, Учасником у складі пропозиції подано гарантійний лист № 791-14/11/2023 від 20.11.2023, де останній гарантує, що надасть документи якості одночасно із поставкою товару. Вважаємо, що таке трактування зі сторони Замовника є, як мінімум, некоректним та таким, що є просто суб’єктивною думкою Замовника, яка чомусь грунтується тільки на підставі внутрішнього переконання Замовника, що не може бути законним та обгрунтованим принципом оцінки поданої Учасником пропозиції. 2) Стосовно зазначення Замовником у протокольному рішенні, що у складі пропозиції Учасником надано довідку № 791-9/11/2023 від 20.11.2023, з посиланням ЛИШЕ на сторінку офіційного вебсайту учасника, який не є виробником екскаватору та те, що посилання на сайт безпосереднього виробника відсутнє, що позбавляє Замовника можливості перевірити правдивість зазначених характеристик екскаватора XCMG XE335C, запропонованого Учасником до закупівлі у якості аналога (про що свідчить порівняльна таблиця у складі тендерної пропозиції, документ № 791-5/11/2023 від 20 листопада 2023 року) повідомляємо наступне. Відповідно до нової редакції Закону України «Про публічні закупівлі» в учасників закупівлі з’явилась можливість виправити помилки в тендерній пропозиції. Учасник може усунути невідповідності в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник, в свою чергу, надає 24 години на виправлення помилок або ж надання додаткової інформації. В свою чергу, Замовник не надав вищевказаної можливості Учаснику, а звернувся до інших дилерів/представників компанії XCMG на території України, проаналізувавши характеристики екскаватора XCMG XE335C, зазначені на їх офіційних сайтах та зробив висновок, що у брошурі, наданій Учасником зазначено, що двигун моделі AA-6HK1XQP, а те, що цей двигун вироблений японською компанією ISUZU, «чомусь не сказано», як зазначив Замовник, що, на нашу думку, є не зовсім коректним висловлюванням стосовно Учасника, тому що виглядає як побічне звинувачення у введенні в оману при проведенні оголошеної закупівлі. Отже, як зазначив Замовник, у екскаватора та двигуна різні виробники, а відтак, запропонований Учасником екскаватор не відповідає вимогам Замовника в технічній частині. Проаналізувавши хід проведення оголошеної закупівлі та формулювання у протокольних рішеннях Замовника, хочемо зазначити, що дані, подані Замовником в Додатку 4 до тендерної документації, а саме: «Двигун та екскаватор мають бути від одного Виробника» є дискримінацією інших учасників, зокрема і ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «ЮРОМАШ». Так як, стоїть питання, яким чином вищевказана вимога буде впливати на роботу екскаватора, гарантійне та технічне обслуговування? Слід зазначити, що умови тендерної документації, по всій вірогідності прописані під Товар закупівлі, який запропонований лише ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОНСТРАКШН МАШИНЕРІ», що і є дискримінацією стосовно інших учасників, зокрема ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «ЮРОМАШ». Такий висновок напрошується з аналізу проходження оголошеної закупівлі, а саме: неодноразових звернень до Замовника інших суб’єктів господарювання, які для розширення кола учасників, зокрема, просили змінити дані, подані в Додатку 4 до тендерної документації, а саме: «Двигун та екскаватор мають бути від одного Виробника». Однак, Замовник жодним чином не відреагував на такі звернення, тобто не змінив жодних поданих у тендерній документації даних. Враховуючи викладене, це не завадило Замовнику своїм Протоколом від 01.11.2023 № 87 щодо прийняття рішення уповноваженою особою за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОНСТРАКШН МАШИНЕРІ» визнати останнього переможцем процедури закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Вважаємо, що зазначене рішення прийнято з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) і Постанови КМУ № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», з огляду на наступне: Стосовно зазначення Замовником у тендерній документації процедури закупівлі, зокрема «Інші вимоги», у якій вказано, що «… техніка при поставці буде в зібраному та технічно-справному стані всіх вузлів та агрегатів, придатному для безпосередньої експлуатації на дорогах загального користування…», вважаємо, що таке є некоректним та не піддається здоровому глузду, так як при загальних правилах техніка такої ваги та на гусеницях в жодному разі не може використовуватись для експлуатації на дорогах загального користування в силу загальних правил дорожнього руху. ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОНСТРАКШН МАШИНЕРІ» надано тендерну пропозицію, у складі якої у розділі «Інші вимоги» зазначено, що «… техніка при поставці буде в зібраному та технічно-справному стані всіх вузлів та агрегатів, придатному для безпосередньої експлуатації на дорогах загального користування…», що є неможливим так як, що при загальних правилах техніка такої ваги та на гусеницях в жодному разі не може використовуватись для експлуатації на дорогах загального користування в силу загальних правил дорожнього руху. В свою чергу, зазначаємо, що на ринку присутній дуже широкий сегмент закуповуваного товару різних виробників, які визнані в світі, наприклад такі як: Komatsu (Японія), Hitachi (Японія), Caterpillar (США), Hyundai (Корея), SANY (Китай), XCMG (Китай). Одними з основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Враховуючи, що визначеною сумою даної закупівлі був визначений бюджет в розмірі 9 700 000,00 грн, пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «ЮРОМАШ» була визначена в розмірі 8 711 000,00 грн є суттєво визначеною, як максимально економна в даному варіанті із забезпеченням технічного функціоналу закуповуваного Товару. Однак, Замовник схиляється до пропозиції запропонованого Товару ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОНСТРАКШН МАШИНЕРІ» із запропонованою ціною в розмірі 9 699 999, 96 грн, яка від максимального бюджету закупівлі відрізняється «аж на 04 коп», що аж ніяк не може підпадати під принцип максимальної економії при проведенні закупівлі, особливо в період воєнного стану, який введений в Україні Указом президента 24 лютого 2022 року та триває по сьогоднішній час. Також, звертаємо увагу, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «ЮРОМАШ» у своїй скарзі (вимозі) від 28.11.2023 № 808/11/2023 звертало увагу Замовника на вищезазначені обставини та просило відмінити оголошену закупівлю, але Замовник не прийняв даних обставин до уваги та продовжив оголошену процедуру закупівлі та своїм рішенням від 01.12.2023 року № 115 відхилив вимогу щодо оскарження рішення про дискваліфікацію учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «ЮРОМАШ» та залишив без змін своє рішення згідно протоколу № 111 від 27.11.2023 року. Окрім того, повторно зазначаємо, що одним із основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Враховуючи вищевикладене, на підставі статей 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178,- П Р О Ш У: 1. Прийняти дану скаргу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «ЮРОМАШ» до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МУНІЦИПАЛІТЕТ» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «ЮРОМАШ» та про визнання ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОНСТРАКШН МАШИНЕРІ» переможцем даної процедури закупівлі. 3. Завершити процедуру закупівлі у встановленому законодавством порядку. 01 грудня 2023 року Генеральний директор Ян ГЕРЦОГ
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 02.12.2023 20:39
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ "ЮРОМАШ", Сергій Гаркуша +380503382185 harkusha@euromash.com.ua
Вимога
Є відповідь

Оскарження дискваліфікації тендерної пропозиції ТОВ з ІІ "ЮРОМАШ"

Номер: ffb447193bf34da1890f8d71414843f9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-13-010690-a.c1
Назва: Оскарження дискваліфікації тендерної пропозиції ТОВ з ІІ "ЮРОМАШ"
Вимога:
Скарга на дискваліфікацію
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу по суті: 1)У Додатку 4 до тендерної документації, розділі «Інші вимоги» замовником зазначено, що учасники у складі пропозиції мають надати документи, які свідчать про якість запропонованого товару: паспорт якості або сертифікат відповідності або інший документ якості, передбачений для даної техніки. Документи мають бути дійсними на дату розкриття пропозиції. Скаржник, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ "ЮРОМАШ" надав у своїй пропозиції замість документів якості гарантійний лист № 791-14/11/2023 від 20.11.2023 з гарантією, що такі документи будуть надані разом з товаром. Замовник не погоджується з таким поясненням та гарантіями, адже вимоги тендерної документації рівні для всіх. Замовник не згоден робити виключення для жодного з учасників. «Всі бачать все..» - основна суть публічних закупівель. Для чого замовник вимагає документ якості? Питання дивне, але як бачимо, не всі розуміють важливість такої вимоги. Документи якості - це документи, що містять дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. В них також підтверджується відповідність міжнародним або національним стандартам. Ще на етапі закупівлі замовник повинен бачити чи відповідає запропонована техніка зазначеним вимогам. Отже, замовник жодним чином не порушив права учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ "ЮРОМАШ" на чесні, законні та прозорі торги, не допустив суб’єктивного трактування пропозиції учасника та не приймав рішення на підставі внутрішнього переконання. Учасник не виконав вимоги, передбачені тендерною документацією, але пропозиція учасника відхилена не за відсутність документів якості. 2) Відповідно п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто, замовник не має права надавати право виправлення технічних характеристик! Якщо учасники виправлятимуть технічні характеристики – це вже буде зовсім інший товар із зовсім іншими параметрами. Отже, замовник не порушив вимог законодавства, в тому числі вимог Особливостей, щодо ненадання права виправлення невідповідностей у технічній частині та відхилив пропозицію без такого права.
Статус вимоги: Відхилено