-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (НК 024:2023 – 40761 Загальноприйнята ультразвукова система візуалізації Система ультразвукова діагностична)
Торги відмінено
2 960 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 800.00 UAH
Період оскарження:
13.11.2023 14:56 - 18.11.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Безпідставна відміна тендеру
Номер:
b982c1f2a42b4d6d9eadc085227d9863
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-13-010769-a.c2
Назва:
Безпідставна відміна тендеру
Скарга:
13 листопада 2023 року Комунальним некомерційним підприємством «5-а міська клінічна поліклініка м. Львова» (далі - Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (НК 024:2023 - 40761 Загальноприйнята ультразвукова система візуалізації Система ультразвукова діагностична), очікувана вартість 2 960 000 грн.
Подання пропозицій до 21 листопада 2023 о 01:00 год.
Для участі у цій закупівлі було подано тендерні пропозиції учасниками: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МЕД ЛАЙН ГРУП» та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МЕДІПРАЙМ».
Аукціон завершився 22 листопада 2023 о 12:23 год.
24 листопада 2023 року протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи № 3312/8/3 (далі - рішення) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі- Особливості) Замовником прийнято рішення про відміну процедури відкритих торгів щодо закупівлі ДК 021:2015: 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (НК 024:2023 - 40761 Загальноприйнята ультразвукова система візуалізації Система ультразвукова діагностична) за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.
Зазначене рішення Замовника про відміну торгів було оскаржено Товариством з обмеженою відповідальністю «МЕДІПРАЙМ». За результатом розгляду скарги Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення № 20183-р/пк-пз від 14.12.2023р., яким зобов’язано Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "ДК 021:2015: 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (НК 024:2023 – 40761 Загальноприйнята ультразвукова система візуалізації Система ультразвукова діагностична)", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2023-11-13-010769-a.
Як зазначено у електронній системі закупівель зазначене рішення було було виконане Замовником 29.12.2023р. о 13:56:12 год.
Далі Замовником 29.12.2023р. о 14:27:21 год було оприлюднено рішення №3312/8/3-1 від 19.12.2023р. про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕДІПРАЙМ» на 20 робочих днів, а саме до 09.01.2024р.
29.12.2023р. через 1:30 хв Замовником було оприлюднено рішення №3312/8/5 від 29.12.2023р. про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕДІПРАЙМ».
Далі Замовником 04.01.2024р. о 13:35 год було оприлюднено Рішення №3312/8/6 від 04.01.2024р., яким повторно відмінено процедуру закупівлі з наступних підстав:
1. «Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 14.12.2023 року скасувала рішення про відміну процедури закупівлі. Зазначене рішення оприлюднено 19.12.2023 року. На дату оприлюднення рішення по скарзі закінчився строк розгляду тендерних пропозицій, тобто минуло 5 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною десятою статті 29 Закону і абзацом четвертим пункту 49 Особливостей, перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги. В той же час електронна система закупівель блокує процедуру закупівлі на час розгляду скарги з дня реєстрації (з 04.12.2023 року) та розблоковує її в день розміщення рішення по скарзі (19.12.2023). 19.12.2023 Уповноваженою особою прийнято рішення про подовження строку розгляду пропозицій, та 27.12.2023 оприлюднено повідомлення, але зазначене рішення порушує вимоги частини 10 статті 29 Закону, оскільки рішення не є аргументованим та розміщено з порушенням строків. Тобто Замовником прийнято не аргументоване рішення про подовження строку розгляду пропозицій, чим порушено вимоги частини 10 статті 29 Закону. Повідомлення про подовження строку розгляду пропозицій оприлюднено на 8 день, що порушує строк розміщення передбачений вимоги частини 10 статті 29 Закону. Зазначене порушення неможливо усунути. Отже Замовник на підставі викладеного, дійшов до висновку про неможливість усунення зазначених порушень, і, відповідно, до необхідності відмінити закупівлю.
2. Під час проведення процедури щодо Закупівлі була виявлена потреба доопрацювання Технічної специфікації, зокрема, з метою тривалої експлуатації і якісного надання медичних послуг, удосконалити вимоги тендерної документації щодо функцій та технічних характеристик ультразвукової діагностичної системи. Враховуючи викладене, подальша потреба в Закупівлі з вказаними у тендерній документації характеристиками відсутня. В ході проведення закупівлі фахівцями поліклініки, що безпосередньо будуть працювати з ультразвуковою діагностичною системою, було повідомлено про зміну потреби у функціональних можливостях медичного обладнання, що зумовлює необхідність у коригуванні технічних вимог діагностичного ультразвукового апарату. Фахівцями вказується про виникнення необхідності у закупівлі апарату для поглиблених досліджень органів черевної порожнини, а саме: необхідно закупити апарат, який підтримує режими для визначення ступеня фіброзу печінки (еластометрія) та ступеня жирової інфільтрації печінки (стеатометрія). При формуванні Технічної специфікації тендерної документації відкритих торгів щодо закупівлі ДК 021:2015: 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (НК 024:2023 – 40761 Загальноприйнята ультразвукова система візуалізації Система ультразвукова діагностична)» було передбачено: вимогу щодо підтримки режиму еластометрії але як можливість, що потребувала би додаткових фінансових витрат для її дооснащення та/або активації, а наразі виникла потреба в наявності функції еластометрії в апараті, що закуповується; та не передбачено вимогу про підтримку режиму стеатометрії в принципі (цією функцією неможливо дооснастити апарати, що відповідають Технічній специфікації тендерної документації), а отже апарати, що могли бути запропоновані у відповідності до Технічної специфікації тендерної документації не відповідають наявній потребі поліклініки на даний час.
Отже, замовник прийняв рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товару саме із технічними та якісними характеристиками, що були встановлені в тендерній документації до Закупівлі,
Відповідно до абзацу 4 п. 59 Особливостей скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
ТОВ «МЕД ЛАЙН ГРУП» не погоджується з прийнятим рішенням Замовника та вважає його безпідставним і незаконним, таким, що спрямоване на зменшення конкуренції серед учасників та суперечить основними принципами здійснення публічних закупівель щодо відкритості, прозорості на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням, виходячи з наступного:
Відповідно до п.50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Вважаємо, що таким прийнятим рішенням замовника (відміна торгів) були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо першої підстави відміни торгів, а саме неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень варто зазначити наступне:
Відповідно до абз .5 п. 67 Особливостей розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною десятою статті 29 Закону і абзацом четвертим пункту 49 цих особливостей. Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду.
Вказані у цих положення строки стосуються розгляду тендерної пропозиції, яка перебуває на кваліфікації або укладення договору про закупівлю.
В нашому ж випадку відкриті торги з особливостями були відмінені, і для того, щоб після оскарження відміни цих торгів перейти до розгляду тендерних пропозицій учасників потрібно було виконати рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20183-р/пк-пз від 14.12.2023р. та скасувати відміну торгів.
Оприлюднене у електронній системі закупівель Рішення Замовника №3312/8/3-1 від 19.12.2023р. про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕДІПРАЙМ» не має жодної юридичної сили, оскільки в цей день, а саме 19.12.2023р. не було скасовано відміну торгів, не було виконано рішення органу оскарження, а тому розглядати тендерні пропозиції чи продовжувати їх розгляд Замовник не міг.
Відповідно до ч.22 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Рішення органу оскарження було прийняте 14.12.2023р., а виконано згідно даних, зазначених у електронній системі закупівель 29.12.2023р., 13:56:12 год, тобто в даному випадку у питаннях виконання рішення Замовником не було допущено порушень.
Лише після скасування Замовником відміни відкритих торгів, він міг приступити безпосередньо до розгляду тендерних пропозицій учасників у строки встановлені ч.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи те, що рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕДІПРАЙМ» було прийняте та оприлюднено 29.12.2023р., в день виконання Рішення органу оскарження, Замовник в жодній мірі не порушив ні строки розгляду тендерних пропозицій, ні строки оприлюднення повідомлення про продовження розгляду, про які він вказує.
На нашу думку, відміна тендеру із зазначеної підстави, є надуманою, а рішення про продовження терміну розгляду від 19.12.2023р. є сфабрикований з метою штучно незаконно створити хоч якусь підставу для відміни торгів, оскільки до виконання рішення органу оскарження Замовник не міг складати такий протокол.
В даному випадку Замовник створює видимість наявності порушень, хоча таких порушень по факту не існує.
Очевидним є те, що у діях замовника наявна зацікавленість у оголошенні тендеру з метою участі «конкретного» учасника, тому він будь-якою ціною намагається повторно відмінити теендер, вдаючись до неправомірних дій
Щодо другої підстави відміни торгів, а саме відсутність подальшої потреби у закупівлі товару за вказаними технічними характеристиками, хочемо зазначити, що аналогічною підставою Замовник намагався відмінити закупівлю перший раз, однак зазначене рішення було предметом розгляду органу оскарження та згодом відмінено.
Повторно відміняючи тендер з цієї підстави Замовник не надає жодних доказів, які підтверджують відсутність потреби у закупівлі.
Відповідно до пункту 14 Особливостей закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі». На підставі зазначеного, Замовник оголосив оскаржувану процедуру закупівлі на підставі створеного плану, в якому як джерело фінансування закупівлі зазначено «Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства) Кошти НСЗУ», що означає, що гроші на оскаржувану процедуру закупівлі виділені Замовником з власного бюджету та закупівля здійснюється саме на підставі потреби Замовника. Враховуючи зазначене, процедура закупівлі проводиться на підставі прийняття Замовником рішення про виділення коштів на закупівлі товару, який є предметом оскаржуваної процедури закупівлі.
Замовник, в свою чергу, не надав жодних доказів, які підтверджують, що рішення про виділення коштів на закупівлі скасовано та потреба у проведенні процедури закупівлі дійсно відпала.
Окрім того хочемо зазначити, що рішення про відміну торгів через зміну потреби у функціональних можливостях медичного обладнання, що зумовлює необхідність у коригуванні технічних вимог діагностичного ультразвукового апарату прийняте після спливу строку подання тендерних пропозиція, що в свою чергу несе упереджений характер щодо учасників процедури закупівлі.
Також хочемо зазначити, що дана підстава відміни суперечить вимогам наказу Міністерства фінансів України від 08.10.2020 № 647, а саме пункту «Безпідставна відміна тендеру». Отже, у разі відміни тендеру через те, що відпала потреба, замовник повинен обгрунтувати таке рішення і підтвердити, що потреба дійсно відпала. У разі відміни процедури закупівлі повинно мати документальне підтвердження такої відміни, наприклад листи вищестоящих органів, службові записки ініціаторів закупівлі тощо. Враховуючи обставини, наведені у мотивувальній частині скарги, вважаємо, що Замовник неправомірно відмінив відкриті торги закупівлі UA-2023-11-13-010769-a, порушивши вимоги пункту 50 Особливостей.
Органом оскарження при прийнятті Рішення № 20183-р/пк-пз від 14.12.2023р. в даній закупівлі було розглянуто пояснення по суті скарги Замовника, де зазначено аналогічну підставу відміни торгів, однак було зобов’язано Замовника скасувати рішення про відміну торгів.
У Рішенні про відміну торгів від 04.01.2024р. Замовник вказує «апарати, що могли бути запропоновані у відповідності до Технічної специфікації тендерної документації не відповідають наявній потребі поліклініки на даний час», однак не надає жодних підтверджень вказаному.
До нас, як до учасника, не надходило жодних запитів від Замовника щодо можливості підключення додаткових функцій до апарату, чи можливості відключення якихось функцій.
На нашу думку, зазначена підстава відміни торгів є необгрунтованою та безпідставною, оскільки запропонований нами апарат повністю відповідає вимогам Замовника, має широкий спектр досліджуваних властивостей, і ми, як добросовісний учасник маємо право на укладення відповідного договору на поставку із замовником.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємство «5-а міська клінічна поліклініка м. Львова» скасувати рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (НК 024:2023 - 40761 Загальноприйнята ультразвукова система візуалізації Система ультразвукова діагностична), UA-2023-11-13-010769-a (Протокольне рішення (Протокол) уповноваженої особи №3312/8/6 від 04.01.2024р.)
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що суб’єкт оскарження реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного поставки товарів згідно предмету закупівлі.
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація з додатками закупівлі 0 А-2023-11-13-010769-а.
2. Протокольне рішення (Протокол) уповноваженої особи № 3312/8/3 від 24.11.2023 р.
3. Скарга ТОВ «МЕДІПРАЙМ» №4090 від 04.12.2023р.
4. Пояснення Замовника по суті скарги
5. Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
6. Протокольне рішення (Протокол) уповноваженої особи № 20183-р/пк-пз від 14.12.2023р.
7. Протокольне рішення (Протокол) уповноваженої особи №3312/8/3-1 від 19.12.2023р.
8. Протокольне рішення (Протокол) уповноваженої особи №3312/8/5 від 29.12.2023р.
9. Протокольне рішення (Протокол) уповноваженої особи №3312/8/6 від 04.01.2024р.,
10. Скрін шот з електронної системи закупівель про виконання рішення органу оскарження.
11. Технічний опис на ультразвукову діагностичну систему, запропоновану суб’єктом оскарження.
Документи зазначені для виконання вимог ч. 5 ст. 18 Закону, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з ч. 2 ст. 18 Закону.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 22.01.2024 № 1246.pdf 25.01.2024 12:38
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.01.2024 № 1246.pdf 23.01.2024 13:10
- рішення від 15.01.2024 № 759.pdf 15.01.2024 17:40
- Додаток до пояснення по скарзі_Службова (доповідна) записка.pdf 22.01.2024 12:06
- Пояснення по скарзі_UA-2023-11-13-010769-a.c2.pdf 17.01.2024 23:14
- Пояснення по скарзі_UA-2023-11-13-010769-a.c2.docx 17.01.2024 23:14
- скарга.PDF 10.01.2024 13:38
- Заперечення на пояснення по скарзі_UA-2023-11-13-010769-a.c2_page-0001 (1).pdf 22.01.2024 10:03
- технічний опис .PDF 10.01.2024 13:05
- Рішення від 14.12.2023 № 20183 (2).pdf 10.01.2024 13:02
- Протокол відміни №3312_8_3.rar 10.01.2024 13:02
- Скарга в АМКУ (2).pdf 10.01.2024 13:02
- Тендерна документація.docx 10.01.2024 13:02
- Скрін.docx 10.01.2024 13:02
- Пояснення по суті скарги (1).pdf 10.01.2024 13:02
- Протокол відміни (3).pdf 10.01.2024 13:02
- Додаток № 2 Технічна специфікація.docx 10.01.2024 13:02
- CamScanner 2023-12-29 14.15 (4).pdf 10.01.2024 13:02
- Додаток № 5 Проєкт договору.docx 10.01.2024 13:02
- CamScanner 2023-12-29 14.17 (2).pdf 10.01.2024 13:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.01.2024 13:32
Дата розгляду скарги:
22.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.01.2024 17:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
25.01.2024 12:39
Скарга
Виконана замовником
Оскарження процедури відміни
Номер:
19bdea6856794cd393814639942fdcbd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-13-010769-a.a1
Назва:
Оскарження процедури відміни
Скарга:
Безпідставна відміна тендеру
Пов'язані документи:
Замовник
- CamScanner 2023-12-29 13.52.pdf 29.12.2023 13:56
- Пояснення по суті скарги.pdf 08.12.2023 21:54
- Пояснення по суті скарги.docx 08.12.2023 21:54
- Скарга в АМКУ.pdf 04.12.2023 11:38
- UA-2023-11-13-010769-a-Sistema_ultrazvukova_diagnostichna_NK_02.zip 04.12.2023 11:38
- Протокол відміни №3312_8_3.rar 04.12.2023 11:38
- UA-2023-10-31-011577-a-Sistema_ultrazvukova_diagnostichna_NK_02.zip 04.12.2023 11:38
- Рішення від 14.12.2023 № 20183.pdf 19.12.2023 14:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.12.2023 № 20183.pdf 15.12.2023 14:25
- Рішення від 06.12.2023 № 19614.pdf 06.12.2023 17:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.12.2023 16:47
Дата розгляду скарги:
14.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.12.2023 17:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.12.2023 14:33
Дата виконання рішення Замовником:
29.12.2023 13:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження виконано