-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуги з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу
Очікувана потреба на 2024 рік
Торги відмінено
343 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 432.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 432.00 UAH
Період оскарження:
10.11.2023 16:16 - 15.11.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Щодо відхилення ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у звязку з наданям недостовірної інформації
Номер:
a7b54b0d451742088bb50435c4212bd5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-10-013372-a.b2
Назва:
Щодо відхилення ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у звязку з наданям недостовірної інформації
Вимога:
Відповідно до п. 5 розділу 3 Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання)» Замовником вимагалося:
«Підпунктом 46 пункту 2.2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП 27.12.2017р. № 1469, передбачено, що при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог, зокрема забезпечити функціонування центрів обслуговування споживачів та кол-центру згідно з вимогами, встановленими нормативно-правовими актами НКРЕКП;
Відповідно до п. 8.3.17 ПРРЕЕ, учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
З огляду на вищевикладене, Учасник має забезпечити функціонування центру обслуговування клієнтів або окремого структурного підрозділу (посадової особи), зметою забезпечення дотримання визначеного ПРРЕЕ порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів.
Таким чином з метою підтвердження виконання вищевказаних умов ліцензійної діяльності та вимог ПРРЕЕЕ, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Довідку (складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), про наявність центру обслуговування споживачів та кол-центру, якщо він обслуговує більше 50000 споживачів.
У разі якщо Постачальник обслуговує менше 50000 споживачів, з метою підтвердження виконання вищевказаних умов ліцензійної діяльності та вимог ПРРЕЕЕ, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Довідку (складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника) про наявність окремого структурного підрозділу (посадової особи) та підтвердження від ОСР з якими в Учасника укладені Договори про надання послуг з розподілу, щодо кількості споживачів.
Вищевказані довідки обов’язково мають містити інформацію: місце розташування (адреса) центру обслуговування клієнтів або окремого структурного підрозділу (посадової особи) в межах території діяльності ОСР до якого приєднанні об’єкти Замовника, посаду, ПІБ та контактного телефону керівника (посадової особи).
Наведена у довідках інформація повинна бути достовірною та може бути перевірена замовником.»
ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" надав в складі пропозиції «Гарантійний лист» (цоc та кол.pdf), відповідно до змісту якої, зазначено:
«Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» (далі - Учасник), повідомляє, що він обслуговує менше 50000 споживачів.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» повідомляє про наявність в місті Житомирі окремого структурного підрозділу (посадової особи) учасника роздрібного ринку, а також про наявність кол-центру.
Місце розташування: 10019, м. Житомир, вул. Івана Гонти, 81, посада, ПІБ та контактний телефон посадової особи: юрист Свистович Соломія Андріївна, +38067-393-31-37.».
Замовник, користуючись своїм правом на перевірку достовірності наданої інформації учасниками, відповідно до п.42 Особливостей та ч.15 ст. 29 Закону, мав би здійснити належну перевірку достовірності наданої інформації ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" у тендерній пропозиції, зокрема і шляхом перевірки інформації що міститься у відкритих джерелах.
Підпунктом 8 пункту 2.2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП 27.12.2017р. № 1469, передбачено, що при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог, зокрема забезпечити функціонування веб-сайту ліцензіата в мережі Інтернет, в якому, зокрема, вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення споживачів, адреси та телефони центрів обслуговування споживачів, електронну пошту для прийому електронних повідомлень від споживачів), розмістити нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на ринку електричної енергії, згідно з якими електропостачальник здійснює ліцензовану діяльність, інформацію щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду.
Також, слід зазначити, що на виконання вимог п. 5 розділу 3 Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання)», ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" надав в складі пропозиції «Гарантійний лист» (сайт.pdf) зва вих. № 23 від 14.11.2023р., відповідно до змісту якої, зазначено: «Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» (далі - Учасник), повідомляє про наявність у Учасника згідно вимогам пп. 14 п.5.2.2. р. 5.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312. офіційного веб-сайту та посилання на нього, з наявною інформацією, встановленою п. 9.2.1 р.9 Правил та гарантуємо, що Учасник забезпечив функціонування свого вебсайту в мережі Інтернет, в якому, зокрема, вказав засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення споживачів, адреси та телефони центрів обслуговування споживачів, електронну пошту для прийому електронних повідомлень від споживачів), розмістив нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на ринку електричної енергії, згідно з якими електропостачальник здійснює ліцензовану діяльність, інформацію щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду. На підтвердження долучаємо відповідні скрін-шоти.»
Таким чином, ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" підтвердив що на його офіційному веб-сайті в мережі Інтернет, зазначена вся необхідна інформація, зокрема адреси та телефони центрів обслуговування споживачів.
Однак, ознайомившись із розміщеною інформацією на офіційному веб-сайті ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", за посиланням https://gasenergotrade.com.ua/pages/contact-info.html#support-center-electric , жодного центру обслуговування споживачів або структурного підрозділу за адресом 10019, м. Житомир, вул. Івана Гонти, 81, у нього не має.
Крім того, аналізуючи інформацію що міститься у відкритих джерелах, зокрема шляхом аналізу закупівель в яких ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" приймав участь, інформація про які розміщена на сайті ДП «Прозорро», а саме аналогічну закупівлю електричної енергії за ідентифікатором UA-2023-09-12-014282-a, яка проводилася замовником Житомирський дошкільний навчальний заклад № 27 (далі ЖДНЗ №27).
У складі своїй тендерній пропозиції по вищевказаній закупівлі ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" надав "Довідку" № від 18.09.2023 (файл від 19 вересня 2023 14:12 "про представника в Житомирі.pdf") де зазначено що ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" повідомляє про наявність в місті Житомирі окремого структурного підрозділу (посадової особи) учасника роздрібного ринку. Місце розташування: 10019, м. Житомир, вул. Івана Гонти, 81, посада, ПІБ та контактний телефон посадової особи: юрист Свистович Соломія Андріївна, +38067- 393-31-37.
В ході оцінки тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" по закупівлі UA-2023-09-12-014282-a, замовником ЖДНЗ №27 відповідно до п.42 Особливостей та ч.15 ст. 29 Закону, було здійснено перевірку достовірності наданої інформації, за результатами якої було встановлено:
«Відповідно до абз. І п.42 Особливостей, замовником надіслано запит до Департаменту містобудування та земельних відносин житомирської міської ради щодо надання інформації про адресу зазначену Учасником ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" у вищезгаданій довідці адресу адреса: 10019, м. Житомир, вул. Івана Гонти, 81.
Також представниками Замовника здійснено виїзд за адресою вказаною в довідці, а саме м. Житомир, вул. Івана Гонти, 81, та встановлено, що за вказаною адресою будівля відсутня. За вказаною адресою знаходиться присадибна ділянка, яка відноситься до житлового будинку за адресою м. Житомир, вул. Івана Гонти, 79.
Разом з тим, під час перевірки було виявлено, що на дзвінки на номер телефону зазначений в довідці ніхто не відповідає. З Соломією Андріївною за вказаним номером телефону поспілкуватись не вдалося.»
За результатами проведеної перевірки, замовником ЖДНЗ №27 по закупівлі UA-2023-09-12-014282-a, прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" на підставі пп. 1 П.44 Постанови 1178, а саме учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей.
Слід зазначити, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджуючись з вказаним вище рішенням було подано скаргу до Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ), однак згідно рішення АМКУ від 13.10.2023р. № 16411 (далі – Рішення), в задоволенні скарги було відмовлено.
Крім того слід зазначити, що згідно змісту Рішення АМКУ вбачається:
«Оскільки Документацією чітко передбачено, що наведена у довідці інформація повинна бути достовірною та може бути перевірена замовником, відповідно до абз.1 п.42 Особливостей, замовником надіслано запит до Департаменту містобудування та земельних відносин житомирської міської ради щодо надання інформації про адресу зазначену Учасником ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" у вищезгаданій довідці адресу адреса: 10019, м. Житомир, вул. Івана Гонти, 81 (відповідь на запит додається).
Також представниками Замовника здійснено виїзд за адресою вказаною в довідці, а саме м. Житомир, вул. Івана Гонти, 81, та встановлено, що за вказаною адресою будівля відсутня. За вказаною адресою знаходиться присадибна ділянка, яка відноситься до житлового будинку за адресою м. Житомир, вул. Івана Гонти, 79. (Акт огляду та фото додається).
З наведеного вище Замовником зроблено висновок що інформація про наявність в місті Житомирі представника ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" за адресою м. Житомир, вул. Івана Гонти, 81 є недостовірною та є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів. Та у зв'язку з вищевикладеним Замовником прийнято рішення про відхилення Пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" на підставі пп. 1 п.44 Постанови 1178, а саме учасник процедури закупівлі зазначив у Пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей.
Відповідно до додатку 3 Документації наведена у довідці інформація повинна бути достовірною та може бути перевірена замовником. Замовник скористався Зазначеною нормою Документації, п.42 Особливостей та ч.15 ст. 29 Закону України "Про публічні закупівлі" та перевірив надану інформацію.
Документацією Замовником встановлена норма щодо наявності центру обслуговування споживачів ні окремого структурного підрозділу (посадової особи) учасника роздрібного ринку на момент подачі Пропозиції учасниками, а не можливості колись в майбутньому його мати. Якщо Скаржник планує мати в місті Житомирі Представника в майбутньому, то таку інформацію він повинен був зазначити у своїй Документації.
Документацією, п.42 Особливостей та ч.15 ст. 29 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачена можливість замовника перевіряти надану інформацію учасників на достовірність. В даному випадку Замовником нічого не порушено, він лише скористався своїм правом.
Однак надання недостовірної інформації у своїй Пропозиції не є невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією відповідно до аб.2 п. 43 Особливостей. Отже в цьому випадку до учасника не може бути застосовано п. 43 Особливостей та не може бути надано право на виправлення зазначеної недостовірної інформації.»
Таким чином, з вищевикладеного вбачається, що Рішенням АМК від 06.10.2023р. № 16411, підтверджено недостовірність інформації, вказаної ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» при подані своєї тендерної пропозиції, щодо наявності окремого структурного підрозділу (посадової особи) за адресою м. Житомир, вул. Івана Гонти, 81.
Крім того, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не виконано вимоги п. 5 розділу 3 Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання), зокрема оскільки Учасником зазначено що він обслуговує менше 50тис. споживачів, їх не надано підтвердження від ОСР з якими в Учасника укладені Договори про надання послуг з розподілу, щодо кількості споживачів.
Підсумовуючи вищевикладене, пропозиція учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» підлягає відхиленню в порядку в порядку пп. 1 п.44 Особливостей, а саме учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей.
А тому вимагаємо скачувати Рішення Замовника про визнання ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» переможцем процедури закупівлі, та відхилити його пропозицію в порядку пп. 1 п.44 Особливостей.
Пов'язані документи:
Учасник
- принскрин з сайту ТОВ Газенерготрейд.pdf 28.11.2023 11:50
- Рішення від 13.10.2023 № 16411.pdf 28.11.2023 11:50
- протокол відхилення уч 2 електроенергія.pdf 28.11.2023 11:50
Дата подачі:
28.11.2023 11:50
Вирішення:
Через виявлені невідповідності дана закупівля буде скасована відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей (замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель)
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Статус Переддефолт
Номер:
c45a6ee2bd0f405f972806e71555c71d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-10-013372-a.c1
Назва:
Статус Переддефолт
Вимога:
У Додатку тендерної документації замовника міститься вимога «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307» Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2019 року набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому вимога надання такого листа має дискримінаційний характер. Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме виключити статус "переддефолтний" .
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.11.2023 14:03
Вирішення:
Доброго дня, шановний учаснику! Нами уважно розглянуто Ваше запитання, за результатами розгляду якого повідомляємо наступне. Відповідно до Правил ринку від 14.03.2018 №307 учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу "Переддефолтний" при
настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) учасник ринку до 18:00 робочого дня,наступного за днем, коли він отримав через систему управління ринком платіжний документ від АР, не здійснив відповідну оплату; 2) учасник ринку, який є СВБ, не надавав, не підтримував, не
збільшував та не поновлював фінансові гарантії в необхідному обсязі відповідно до розділу VI цих Правил. Як слідує із вищезазначеного, статус "Переддефолтний" отримує безвідповідальний недобросовісний учасник ринку, який не може виконувати взяті на себе фінансові зобов’язання.
Водночас якщо ж тривалість статусу "Переддефолтний" для учасника ринку становить більше двох робочих днів, то такий учасник набуває статусу "Дефолтний". Якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника , після набуття ним статусу "Дефолтний"; постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку (або такому учаснику ринку) здійснюється постачальником "останньої надії" відповідно до Правил роздрібного ринку. Ми як Замовник , з метою уникнення понесення додаткових витрат, пов’язаних із закупівлею електроенергії за цінами постачальника "останньої надії" у разі перемоги учасника, який мав/має статус "дефолтного" або "переддефолтного" та з метою дотримання принципів, встановлених в статті 3 Закону, а саме - здійснення закупівлі з максимальною економією та ефективністю маємо намір не укладати договори постачання електричної енергії з сумнівними та неблагонадійними постачальниками. Замовник не може ризикувати та бажає убезпечити себе стабільним постачальником, який є надійним та не дає підстав для переходу до постачальника «останньої надії».
Підсумовуючи вказане Замовник не має наміру вносити зміни в умови тендерної документації.
Крім того Вами як учасником процедури не наведено доводів чому саме для Вас дана вимога тендерної документації є дискримінаційною.
Окрім того також повідомляємо, що ненадання гарантійного листа, а також надання недостовірної інформації у складі тендерної пропозиції
буде підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Статус вимоги:
Відхилено