-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
5 850 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 29 250.00 UAH
Період оскарження:
10.11.2023 15:59 - 15.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
374e8e5d85eb4887a9d1c66bdc5e905f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-10-013009-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Добрий день, шановний Замовнику! Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Даний стандарт не передбачає, зазначені в тендерній документації, а саме в п. 7 Додатку 2 тендерної документації: ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» з урахуванням ДСТУ ISO/IEC 27701:2022 (ISO/IEC 27701:2019, IDT) «Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для керування конфіденційною інформацією. Вимоги та настанови», ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», ДСТУ EN ISO 41001:2021 Системи управління інфраструктурою. Вимоги та настанови щодо застосування (EN ISO 41001:2018, IDT; ISO 41001:2018, IDT) ». Слід відзначити, що національні стандарти для електричної енергії, на які Замовник посилається в тендерній документації (ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)»), не передбачають наявності вищезазначених документів. Отже, ці вимоги до предмета закупівлі, з порушенням пункту 29 Особливостей, за таких умов, вищезазначені умови документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Вищевказані вимоги документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо видалити зазначені вимоги з тендерної документації. На підтвердження наших слів, надаємо сучасну практику АМКУ щодо оскарження ISO (практика 2023 року), а саме – рішення № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 р. по закупівлі UA-2023-01-10-006734-a, а також рішення №836-р/пк-пз від 25.01.2023 р. по закупівлі UA-2023-01-12-007764-a. У разі, якщо зміни не будуть внесені, нами буде подана скарга до органу оскарження на умови тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.11.2023 15:15
Вирішення:
Шановний Учаснику,
на Вашу вимогу повідомляю, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси як замовників так і постачальників.
Як відомо, ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у публічних закупівлях не є однозначним. З одного боку, як визначено частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон:
передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати;
не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.
Замовник у вимогах тендерної документації не вимагає різні сертифікати ISO, які є взаємозамінними.
Слід відзначити, що національні стандарти для електричної енергії, на які Замовник посилається в тендерній документації (ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)») відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310, параметри якості електричної енергії в точках приєднання у нормальних умовах експлуатації відповідають параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах
загального призначення» та іншим вимогам, встановленим чинним законодавством України, державними національними стандартами України, технічними умовами, іншими нормативно-технічними документами щодо його якості. Якість електричної енергії - це сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначення. Відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 (далі – КСР), параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації відповідатимуть параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (далі – ДСТУ EN 50160:2014). Основні показники якості електричної енергії визначені у пунктах 11.4.7 – 11.4.12 глави 11.4 розділу XІ КСР, отже встановлюють показники якості електричної енергії для мереж середньої та високої напруги, методи випробування та інші характеристики якості електроенергії наведені у ДСТУ EN 50160:2014. Таким чином, Замовник не встановлює вимогу щодо надання сертифікату ISO (ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
У зазначеному Вами рішенні АМКУ щодо сертифікату, мова йшла про те, що Замовник не може вимагати від органу сертифікації, що видав сертифікат ISO, змінювати його форму чи ведення додаткових публічних реєстрів, у яких можна перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі, так як з цією метою вказано номер телефону органу сертифікації у самому сертифікаті.
В даній закупівлі Замовник не встановлює таких вимог. Отже, Учасником не доведено, що вищевказані вимоги документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо видалити зазначені вимоги з тендерної документації
Враховуючи вищезазначене у Замовника відсутні підстави у задоволенні Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено