• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

УкрНДІгаз 23Т-176_30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Витратні матеріали до офісної оргтехніки)

Завершена

485 335.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 9 706.70 UAH
Період оскарження: 10.11.2023 15:27 - 17.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 92c37a8f35e4472db4b85fd49a8af209
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-10-012029-a.c1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено вимогу, що суперечить положенням Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняє дискримінацію учасників процедури закупівлі, а саме в Додатку №3 до Тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) наявна вимога наступного змісту: «На підтвердження відповідності товару технічним вимогам у складі пропозиції надаються копії оригіналів листів від виробника або офіційних представництв на території України про підтвердження права учасника розповсюджувати витратні матеріали зазначені у наступних позиціях: 3-11, 13-27, 29-35, 41-47» Повідомляємо, що головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Вимога, щодо надання авторизаційного листа суттєво обмежує право на участь інших учасників, скасовує принцип добросовісної конкуренції, ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Просимо звернути увагу на те, що, по-перше, наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та на нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист від виробника не належить. Більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Встановлення вимоги щодо надання «..копії оригіналів листів від виробника або офіційних представництв на території України про підтвердження права учасника розповсюджувати витратні матеріали зазначені у наступних позиціях: 3-11, 13-27, 29-35, 41-47.…» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції. Встановлення такої вимоги обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінують тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищесказане, вимагаємо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня, шановний учасник. Вимогу, щодо «учасник надає лист від виробника/представника виробника в Україні, щодо підтвердження оригінальності товару у вказаній кількості» нами встановлено в зв’язку з: - забезпеченням реалізації нашого права на отримання оригінального, якісного та безпечного товару; - унеможливлення поставки контрафактної та нелегальної продукції, що ввозиться в Україну без сплати відповідних податків і зборів до Державного бюджету України; - захисту прав інтелектуальної власності виробників товару; - підтвердження офіційними представництвами виробника товару в Україні або офіційними представництвами, що відповідають за регіон, можливості виробництва і поставки товару у повному обсязі відповідно до наших потреб. - забезпеченням згідно з документацію виробника техніки безперебійну роботу техніки для друку. На сьогодні, основна кількість парку друкуючих пристроїв, близько 95%, складають пристрої Canon, 5% Xerox, 2% - Epson, та залишок це HP та Kyocera. Відповідно до інструкцій (технічна документація на пристрої друку) виробника, під час експлуатації такої техніки необхідно використовувати виключно витратні матеріали (тонери, картриджі та запасні частини), що дозволені до використання виробником. Крім того, як показує практика у разі використання неоригінальних витратних матеріалів, техніка виходить з ладу, потребує дорогого ремонту та виробники техніки відмовляються проводити рекламацію пошкоджених частин техніки (вузол закріплення, барабани, тощо), які мали пройти згідно документації певний ресурс (зокрема моделі Canon iR1435i/iF мають подовжений термін гарантії на вузол закріплення до 80 тис. відбитків, за умови що інші гарантійні умови та умови експлуатації не було порушено). Це в свою чергу обов’язково потребує закупівлю якісних витратних матеріалів від виробника. На ринку України окрім оригінальної продукції присутня також контрафактна, підроблена, та така, що була у вжитку (відновлена) продукція, зокрема і картриджі, що виготовлені з порушенням патенту виробників оригінальних пристроїв для друку та фотокопіювальної розмножувальної техніки. Відрізнити підроблену або відновлену продукцію від оригінальної не завжди можливо та необхідно додаткові фінансові витрати на проведення відповідних експертиз, що також потребує додаткового часу. Ми не вимагаємо підтвердження партнерських відносин з виробниками товару, будь-який учасник ринку має можливість звернутися до виробника товару або його офіційного представника і отримати лист про підтвердження оригінальності товару в потрібній кількості. Встановлена нами вимога у тендерній документації за предметом УкрНДІгаз 23Т-176_30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Витратні матеріали до офісної оргтехніки) не є дискримінаційною та не обмежує можливості учасників, які мають оригінальну і якісну продукцію, брати участь у процедурі закупівлі на рівних умовах. Ми маємо на меті, відповідно до потреб, придбати якісні та безпечні витратні матеріали до друкуючих пристроїв для забезпечення їх безперебійної роботи. Тому, на підставі викладеного, вимоги до закупівлі залишаються без змін. Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Бажаємо Вам перемог.
Статус вимоги: Відхилено