• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код за ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію)

Торги відмінено

6 844 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 68 442.00 UAH
Період оскарження: 10.11.2023 09:47 - 17.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: 41ec039f65bd4240a34a240021ecefe6
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-10-001723-a.b1
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів з особливостями від 10.11.2023 р., ідентифікатор № UA-2023-11-10-001723-a (далі – Закупівля), Комунальне підприємство «Солонянське житлово-комунальне управління» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію). Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 4 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» має намір взяти участь у Закупівлі, але вважає, що тендерна документація Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі та фактичні обставини, що це підтверджують 1. Пунктами 1.1. та 2.1. Додатку 1 до тендерної документації визначено кваліфікаційні критерії, що висуваються до учасників процедури закупівлі, серед яких є відверто дискримінаційні, а саме: - Обов’язкова наявність в учасника власного/орендованого спецавтотранспорту, вантажопід’ємністю не менше 10 т, для транспортування контейнерів/ємкостей з гіпохлоритом натрію; - Діючі документи, що підтверджують правовий режим використання зазначеного спецавтотранспорту, (технічний паспорт автотранспортного засобу) та/або договір найму(оренди) спецавтотранспорту разом з технічним паспортом автотранспортного засобу. (Договори найму(оренди) транспортних засобів за участі фізичних осіб мають бути засвідчені нотаріально); - Дозвіл/дозволи на перевезення небезпечних вантажів водія/їв учасника. За наявності в тендерній документації наведених вище умов, участь у процедурі закупівлі можуть взяти лише власники або орендарі спецавтотранспорту, що мають відповідні дозволи на перевезення небезпечних вантажів та працевлаштованих водіїв, що мають відповідну кваліфікацію. Також, такі умови є дискримінаційними по відношенню до тих, хто використовую сідлові тягачі з напівпричепами, для перевезення товару, оскільки, поняття, «вантажлпід’ємність» до сідлового тягача не застосовується, оскільки схожою характеристикою сідлового тягача, є «навантаження на тягово-зчіпний пристрій». Такі умови є дискримінаційними по відношенню до тих учасників, які користуються послугами перевізників для поставки товару своїм покупцям. Так, ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» має намір взяти участь у процедурі закупівлі, але позбавлена такої можливості, оскільки не має власного та орендованого транспорту, який відповідає вимогам тендерної документації. Натомість ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» користується послугами перевізника ТОВ «ДЕЛЧЕМ», яке має власний спецавтотранспорт відповідні дозволи на перевезення небезпечних вантажів та працевлаштованих водіїв, що мають відповідну кваліфікацію та дозволи на перевезення небезпечних вантажів. За час співпраці ТОВ «ДЕЛЧЕМ» завжди своєчасно доставляло товари нашим покупцям, що підтверджується відповідними відгуками, що додаються. Скаржник переконаний, такі вимоги встановлені виключно з огляду на те, що потенційний учасник задля якого викладено зміст тендерної документації, має саме спецавтотранспорт з вантажною платформою вантажопід’ємністю що дорівнює 10 т. З огляду на вище викладене зазначені дискримінаційні умови підлягають виключенню з тендерної документації. 2. Додатком 3 до тендерної документації визначено технічні характеристики предмету закупівлі, Гіпохлориту натрію. Як один з показників визначено «Залізо (Fe)», що повинно мати норму мак. 0,001, але при цьому не визначено одиниць вимірювання цього показника. Заначений факт надає Замовнику на власний розсуд, без будь-яких об’єктивних критеріїв оцінювати тендерні пропозиції учасників, що є порушенням принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, як це визначено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». З метою виключення зловживання з боку Замовника до тендерної документації необхідно винести зміни до тендерної документації якими має бути встановлено одиниці вимірювання показника «Залізо (Fe)». Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів скаржника Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах. Таким чином, зазначені у даній Скарзі вимоги Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства, яке не має можливості виконати викладені в Скарзі вимоги Тендерної документації та позбавляють ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» можливості взяти участь у Закупівлі, а також порушують права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», пов’язані з його участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування Усунення зазначених в даній Скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов'язання внесення змін до Тендерної документації, перелік яких наведений нижче в прохальній частині даної Скарги Враховуючи викладене вище, на підставі ст. ст. 5, 18, 22, Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28 Особливостей, ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури Закупівлі № UA-2023-11-10-001723-a. 3. Зобов’язати Комунальне підприємство «Солонянське житлово-комунальне управління» Дніпропетровської обласної ради» усунути допущені порушення процедури Закупівлі шляхом виключення з тендерної документації зазначених в даній Скарзі вимог. ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» заявляє про бажання взяти участь у розгляді даної скарги шляхом присутності свого представника на засіданні Органу оскарження та надання додаткових пояснень.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.11.2023 19:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.11.2023 14:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.11.2023 року № 18990-р/пк-пз Замовником внесено зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації.
Автор: ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ ", Станіслав Сергєєв +380671005376 krtender8@gmail.com