-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник, код 31520000-7 – Світильники та освітлювальна арматура (світильник світлодіодний Panel LED SH-600-20)
закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178
Завершена
24 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 240.00 UAH
мін. крок: 1% або 240.00 UAH
Період оскарження:
09.11.2023 15:04 - 14.11.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення Замовника щодо безпідставної дискваліфікації Учасника
Номер:
3fc16e5c62f64c739e9a451d717c6437
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-09-011438-a.b2
Назва:
Скарга на рішення Замовника щодо безпідставної дискваліфікації Учасника
Скарга:
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)
(на рішення Замовника, у порядку, визначеному статтею 18 Закону)
Товариством з обмеженою відповідальністю «Науково виробниче підприємство «ВІАН» було прийнято участь, а саме подано тендерну пропозицію, по закупівлі UA-2023-11-09-011438-a, предмет закупівлі: ДК 021:2015:31520000-7 – Світильники та освітлювальна арматура (світильник світлодіодний Panel LED-SH-600-20), яка була оголошена Замовником КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА "ІРПІНЬ" ІРПІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
За результатами проведення вищевказаної закупівлі, ТОВ «НВП «ВІАН» було запропоновано найнижчу ціну, проте відповідно до Протоколу від 21.11.2023 року за № 217, ТОВ «НВП «ВІАН» було дискваліфіковано.
Вважаємо рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН» незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження та норми законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «НВП «ВІАН» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Фактичні обставини
Відповідно до Протоколу від 21.11.2023 року за № 217, ТОВ «НВП «ВІАН» було дискваліфіковано.
Як підставу дискваліфікації Замовником вказано: «Тендерна пропозиція Учасника визначена найбільш економічно вигідною 17.11.2023 року, що є аномально низькою. Учасник протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції. Проте, Учасник закупівлі не надав документального підтвердження щодо цін або вартості на запропонований товар, тому обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції не може вважатись належним щодо ціни або вартості відповідних товарів, тендерної пропозиції, що є аномально низькою».
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення своєї пропозиції через порушення Замовником вимог Закону, Особливостей та умов тендерної документації.
Скаржник бажає скасування рішення Замовника про відхилення своєї пропозиції через невідповідність цього рішення вимогам Закону, Особливостей та умовам Тендерної документації, та подає цю Скаргу до Постійнодіючої Колегії АМКУ.
Підстава для оскарження
Частиною 1 Розділу 5 Тендерної документації передбачено:
«…Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, якщо учасник не надав належного обґрунтування зазначеної в ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію в разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 38 Особливостей.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
● досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
● сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
● отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.
Аномально низька ціна тендерної пропозиції” (далі — аномально низька ціна) розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота)…».
Таким чином, аналізуючи вимоги Тендерної документації, вбачається, що Тендерна документація не містить вимоги щодо обов’язкового надання Учасником документального підтвердження щодо цін або вартості на запропонований товар, також Тендерна документація не містить конкретного переліку документів, які повинні бути надані на підтвердження Учасником аномально низької ціни, а містить лише загальні рекомендації щодо обгрунтування аномально низької ціни та передбачає надання такого обгрунтування в довільній формі.
Статтею 29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Таким чином, законодавством не встановлено окремих вимог до форми, способу чи документів, якими має обґрунтовуватися аномально низька ціна.
Тендерна документація Замовника також не містить окремих вимог до порядку формування ціни тендерної пропозиції учасника, а також вимог до порядку оформлення обґрунтування аномально низької ціни.
Учасником ТОВ «НВП «ВІАН» було завантажено в електронну базу документ від 17.11.2023 року за № 1 «Пояснення щодо обгрунтування аномально низької ціни», також на підтвердження інформації, викладеної в поясненні, Учасником у складі Тендерної документації було надано документи: свідоцтво на торгівельну марку № 285077, сертифікат від 10.02.2023р., про що зазначено в поясненні. Таким чином, вважаємо, що Учасник ТОВ «НВП «ВІАН» надав повне належне обгрунтування аномально низької ціни.
Вважаємо, що неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі від 21.11.2023 року за № 217, Замовник порушив вимоги статей 29, 31 Закону «Про публічні закупівлі» та умови Тендерної документації.
На підставі вищезазначеного, вважаємо дискваліфікацію Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство «ВІАН» безпідставною, дії Замовника незаконними, а тому змушені звернутися за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів до АМКУ.
У відповідності до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), з урахуванням правової норми абзацу першого пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості) скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону передбачено, що «Орган оскарження – це Антимонопольний комітет України».
Відповідно до п. 30 ч.1 ст.1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
До органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електрону систему закупівель згідно ч. 1 п. 53 Особливостей.
Частиною другою пунктом 52 Особливостей встановлено, що у разі, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Враховуюче вище наведене, Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до учасників; принцип добросовісної конкуренції серед учасників; принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель; принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Вважаємо, що Замовник порушив вимоги статей 29, 31 Закону «Про публічні закупівлі» та умови Тендерної документації.
Приймаючи до уваги, що вищевказані порушення установленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечить законодавству у сфері державних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси Учасника, у відповідності до статті 40 Конституції України та абзацу 4 статті 55 Конституції України, п.3 ст. 8, ст. 18 Закону враховуючи вищезазначене
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ТОВ «НВП «ВІАН» просить:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІАН» в межах закупівлі UA-2023-11-09-011438-a .
Додатки:
1. Протокол відхилення тендерної пропозиції.
2. Документ «Пояснення щодо обгрунтування аномально низької ціни» від 17.11.2023 року за № 1.
3. Свідоцтво на торгівельну марку № 285077.
4. Сертифікат від 10.02.2023р.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ Управління ЖКГ Ірпінь.pdf.asice.zip 24.11.2023 12:24
- Лист пояснення аномально низької ціни.pdf 24.11.2023 12:24
- Протокол № 217 від 21.11.23 (відх. ВІАН) (СС) АД (2).docx 24.11.2023 12:24
- Свідоцтво на ТМ.pdf 24.11.2023 12:24
- Сертефикат представника до 31.08.24 (2) (1).pdf 24.11.2023 12:24
- рішення від 27.11.2023 № 18958.pdf 27.11.2023 16:12
- інформація про резолютивну частину рішення від 04.12.2023 № 19434.pdf 05.12.2023 11:15
- рішення від 04.12.2023 № 19434.pdf 06.12.2023 15:09
- Пояснення на рішення АМКУ від 27.11.23 № 18958-р-пк-пз (ориг).doc 29.11.2023 17:11
- Скан копія на рішення АМКУ від 27.11.23 № 18958-р-пк-пз.PDF 29.11.2023 17:11
- Протокол № 227 від 12.12.23 (на рішення АМКУ).docx 12.12.2023 10:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.11.2023 12:32
Дата розгляду скарги:
04.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.11.2023 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.12.2023 15:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Прийняте рішення про скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Вимога
Є відповідь
на рішення Замовника щодо дискваліфікації Учасника
Номер:
adb1796453c04a439be795257cc3c792
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-09-011438-a.a1
Назва:
на рішення Замовника щодо дискваліфікації Учасника
Вимога:
Шановний Замовнику, ознайомившись з Протоколом від 21.11.2023 року за № 217, Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство «ВІАН» повідомляє, що не погоджується з прийнятим Вами рішенням про дискваліфікацію нас, як Учасника закупівлі, з наступних підстав:
Як підставу дискваліфікації Замовником вказано: «Тендерна пропозиція Учасника визначена найбільш економічно вигідною 17.11.2023 року, що є аномально низькою. Учасник протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції. Проте, Учасник закупівлі не надав документального підтвердження щодо цін або вартості на запропонований товар, тому обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції не може вважатись належним щодо ціни або вартості відповідних товарів, тендерної пропозиції, що є аномально низькою».
Вважаємо дискваліфікацію Учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІАН» незаконною, оскільки: в частині 1 Розділу 5 Тендерної документації зазначено:
«…Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, якщо учасник не надав належного обґрунтування зазначеної в ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію в разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 38 Особливостей.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
● досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
● сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
● отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.
Аномально низька ціна тендерної пропозиції” (далі — аномально низька ціна) розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота)…».
Таким чином, аналізуючи вимоги Тендерної документації, вбачається, що Тендерна документація не містить вимоги щодо обов’язкового надання Учасником документального підтвердження щодо цін або вартості на запропонований товар, а містить лише загальні рекомендації щодо обгрунтування аномально низької ціни та передбачає надання такого обгрунтування в довільній формі.
Учасником було завантажено в електронну базу документ від 17.11.2023 року за № 1 «Пояснення щодо обгрунтування аномально низької ціни», також на підтвердження інформації, викладеної в поясненні, Учасником у складі Тендерної документації було надано документи: свідоцтво на торгівельну марку № 285077, сертифікат від 10.02.2023р., про що зазначено в поясненні. Таким чином, вважаємо, що Учасник ТОВ «НВП «ВІАН» надав повне обгрунтування аномально низької ціни.
Вважаємо, що неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі від 21.11.2023 року за № 217, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону «Про публічні закупівлі».
На підставі вищезазначеного, вважаємо дискваліфікацію Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство «ВІАН» безпідставною, дії Замовника незаконними, а тому просимо Вас переглянути та скасувати своє рішення щодо дискваліфікації Учасника Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство «ВІАН», в протилежному випадку, ми будемо змушені звернутися за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів до АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога на рішення Замовника Управління ЖКГ Ірпінь.pdf.asice.zip 22.11.2023 15:56
- Протокол № 219 від 24.11.23 (відповідь на Вимогу).docx 24.11.2023 16:17
Дата подачі:
22.11.2023 15:56
Вирішення:
відхилити вимогу Учасника
Статус вимоги:
Відхилено