«КОД ДК 021:2015 24310000-0 - ОСНОВНІ НЕОРГАНІЧНІ ХІМІЧНІ РЕЧОВИНИ (КОАГУЛЯНТИ)»
Джерело фінансування закупівлі: власні кошти Замовника. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, місцезнаходження Замовника: 49001, м.Дніпро, вул.Троїцька, 21А, Категорія Замовника - юридичні особи та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, згідно п.4 частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: Документи або копії документів, що надаються Учасниками у складі їх тендерних пропозицій (у тому числі видані іншими установами, організаціями, підприємствами), повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою, (у розумінні цієї документації автентичним перекладом на українську мову виконується наступним чином: бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача). Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Торги відмінено
194 916 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 949 160.00 UAH
Період оскарження:09.11.2023 13:52 - 31.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на ТД
Номер:b9e1af5ba5904123b60494c7ed60607e
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-11-09-008246-a.b3
Назва:Скарга на ТД
Скарга:
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів з особливостями від 25.09.2023 р., ідентифікатор № UA-2023-11-09-008246-a (далі – Закупівля), КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРОВОДОКАНАЛ» ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015 24310000-0 – ОСНОВНІ НЕОРГАНІЧНІ ХІМІЧНІ РЕЧОВИНИ (КОАГУЛЯНТИ)».
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 4 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» має намір взяти участь у Закупівлі, але вважає, що тендерна документація Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі та фактичні обставини, що це підтверджують
1. Згідно з додатком 4 до тендерної документації учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
- Висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований учасником гідроксихлорид алюмінію щодо можливості його застосування для очистки води господарсько-питного призначення виданий у відповідності з Порядком проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 247 від 09.10.2000 з урахуванням усіх якісних змін товару, якщо такі були;
- Висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований учасником залізовмісний коагулянт щодо можливості його застосування для очищення господарсько-побутових стічних вод, виданий у відповідності з Порядком проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 247 від 09.10.2000 з урахуванням усіх якісних змін товару, якщо такі були;
Зазначені вимоги не відповідають вимогам чинного законодавства України виходячи з наступного.
01.10.2023 р. було введено в дію Закон України «Про систему громадського здоров’я».
Відповідно до п. 2 Розділу "IX. Прикінцеві та перехідні положення" зазначеного закону втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким було встановлено обов’язковість наявності Висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Крім того, згідно з пп. 30 п. 3 Розділу "IX. Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про систему громадського здоров’я» з Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженому Законом України "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності", були виключені п.п. 7, 8, 9, якими висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на документацію, техніку, продукцію, речовини, матеріали, небезпечні фактори тощо визначалися обов'язковим дозвільним документом для їх використання.
Отже з втратою чинності Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та внесення змін до Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженому Законом України "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності", такий документ як Висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, фактично є таким, наявність якого у суб’єкта господарювання не передбачена вимогами чинного законодавства.
Таким чином вимоги Тендерної документації в цій частині підлягають виключенню, оскільки вимагають від учасника надати документи не передбачені чинним законодавством України.
ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» не має висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на гідроксихлорид алюмінію та залізовмісний коагулянт, і тому зазначені вище умови тендерної документації щодо надання непередбаченого законодавством документу є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства, оскільки їх відсутність стане підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ».
2. Згідно з додатком 4 до тендерної документації якість товару повинна відповідати: ТУ заводу-виробника або іншим діючим стандартам та правилам, встановленим чинним законодавством України. У місцях, де у технічних характеристиках предмета закупівлі містяться посилання на ТУ, допускається предмет закупівлі з технічними характеристиками не гіршими, ніж ті, які зазначені у таких ТУ.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про стандартизацію» технічні умови - нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про стандартизацію» Підприємства, установи та організації мають право розробляти, приймати, перевіряти, переглядати та скасовувати стандарти, кодекси усталеної практики, технічні умови і зміни до них, установлювати процедури їх розроблення, прийняття, перевірки, перегляду, скасування та застосування.
Тобто відповідно до вищенаведених норм чинного законодавства, прийняття та застосування підприємством, в даному випадку виробником предмету закупівлі, технічних умов є добровільним та не є обов’язковим.
Також, окрім технічних умов при виготовленні продукції підприємства можуть керуватись вимогами ДСТУ, ГОСТ, тощо, виробники що виробляють продукцію за межами України керуються своїми національними або регіональними стандартами, наприклад для країн Європейського Союзу це стандарти EN.
При цьому, незалежно від того який стандарт використовується виробником Товару, його якість буде відповідати умовам, наведеним у тендерній документації, якщо процес виготовлення продукції, тобто відповідний стандарт, містить вимоги до технічних, якісних та кількісних показників продукції, що задовольняють вимогам тендерної документації до предмету закупівлі.
Наше підприємство має намір взяти участь у закупівлі з товаром іноземного виробництва, який виготовляється за європейським стандартом, а тому не може надати у складі тендерної пропозиції копію Технічних умов виробника, а також документи, в яких зазначено, що пропонований Товар відповідає саме Технічним умовам виробника.
Разом з тим, ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» має змогу запропонувати до закупівлі товар, який повністю відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації до предмету закупівлі, що підтверджується наступними документами на товар (копії додаються до скарги):
1. Європейський стандарт EN 17034.
Тому ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» вважає, що зазначені умови ТД є дискримінаційними по відношенню до наступних потенційних учасників-нерезидентів, а також до вітчизняних учасників, в тому числі до ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», які що можуть запропонувати товар іноземного виробництва, що виробляється до стандартів Євросоюзу або національних стандартів країни виробника товару.
Такі потенційні учасники, в тому числі до ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», не будуть мати змоги надати у складі своїх тендерних пропозицій копії Технічних умов та документи про відповідність продукції Технічним умовам виробника, оскільки технічні умови на продукцію в даному випадку будуть просто відсутні.
Крім того, оскільки технічні умови є документом, рішення про прийняття яких, приймається виключно виробником, та технічні характеристики товару, що містяться в технічних умовах визначаються також виключно виробником, то чинне законодавство України та країн Європейського Союзу не містить дозволу на використання іншого документу аналогічного Технічним умовам. Отже Учасники, що пропонують товар виготовлений за документом, що не є технічними умовами не зможуть надати документи що підтверджують якість запропонованого товару, що є аналогом Технічних умов.
Отже, вимога Замовника про надання копії Технічних умов виробника та про те, що предмет закупівлі має відповідати саме вимогам Технічних умов виробника, є дискримінаційною по відношенню до учасників, в тому числі до ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», які можуть запропонувати лише товар іноземного виробництва або товар вітчизняного виробника, виготовлений відповідно до EN, ГОСТ, інших національних стандартів країни виробника.
3. В додатку 4 до тендерної документації міститься вимога, відповідно до якої для підтвердження якості запропонованого товару учасник в складі тендерної пропозиції, в тому числі, повинен надати:
У разі, якщо учасник закупівлі планує постачати товар іноземного виробництва, на виконання вимог ст. 21 Закону України «Про охорону праці», він додатково в складі тендерної пропозиції повинен надати копію експертного висновку, що підтверджує пройдену на території України експертизу товару на відповідність його нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, який виданий уповноваженою експертною організацією. В підтвердження повноважень експертної організації, учасник повинен надати копію документу, що підтверджує чинну акредитацію експертної організації.
Вважаємо зазначену вище вимогу ТД дискримінаційною по відношенню до тих потенційних учасників Закупівлі, які мають намір пропонувати до постачання Замовнику предмет Закупівлі іноземного виробництва.
Вищезазначена умова ТД стосується тільки тих потенційних учасників, які будуть поставляти товар імпортного виробництва, що є очевидно дискримінаційною умовою, оскільки постачальники вітчизняного товару не повинні надавати експертних висновків, тобто Замовником заздалегідь визначені різні (нерівні) умови для учасників з товарами імпортного та вітчизняного походження.
Крім того, об'єкти експертизи на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, визначені статтею 21 Закону України "Про охорону праці". Зокрема, зазначеною нормою Закону України "Про охорону праці" встановлено, що технологічні процеси, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, хімічні речовини і їх сполуки та інша небезпечна продукція, придбані за кордоном, допускаються в експлуатацію (до застосування) лише за умови проведення експертизи на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України.
Тобто, Законом визначено, що експертиза на відповідність придбаних за кордоном хімічних речовин та їх сполук нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, проводиться виключно в тому випадку, якщо такі речовини (їх сполуки) відносяться до небезпечної продукції згідно з вимогами чинного в Україні законодавства.
Наразі, норми чинного законодавства України, що визначають небезпечність хімічної продукції (в тому числі наказ МНС України від 22.03.2012 р. № 627 "Про затвердження Вимог до роботодавців щодо захисту працівників від шкідливого впливу хімічних речовин", постанова Кабінету Міністрів України від 17.08.1998 р. № 1287 "Про затвердження переліку особливо небезпечних хімічних речовин, виробництво яких підлягає ліцензуванню", постанова Кабінету Міністрів України від 13.09.2022 р. № 1030 "Деякі питання ідентифікації об'єктів підвищеної небезпеки") не відносять предмет Закупівлі (поліалюміній хлорид гідроксид сульфат) до небезпечної продукції.
Також, на виконання вимог статті 21 Закону України "Про охорону праці" наказом Міністерства соціальної політики України від 07.11.2008 р. № 1654 був затверджений виключний перелік форм висновків експертиз стану охорони праці та безпеки промислового виробництва. Відповідно до вищезазначеного наказу № 1654 згідно з вимогами ст. 21 Закону України "Про охорону праці" проводяться наступні види експертиз з охорони праці:
- експертиза стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання під час виконання робіт підвищеної небезпеки;
- експертиза стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання під час експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки;
- експертиза щодо відповідності машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки.
Таким чином, Законом України "Про охорону праці" не передбачено проведення інших видів експертиз органами державної служби з охорони праці, а в Тендерній документації відсутні посилання на будь-які інші нормативні документи з охорони праці, які встановлюють вид та порядок проведення експертизи хімічних речовин, зокрема предмету Закупівлі (поліалюміній хлорид гідроксид сульфат) на відповідність його нормативно-правовим актам з охорони праці
За таких обставин предмет Закупівлі іноземного походження не є об'єктом експертизи на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України в розумінні Закону України "Про охорону праці".
Крім того, хочемо зазначити, що об'єктом експертизи на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в даному випадку є не сама хімічна продукція, а умови праці працівників, які цю хімічну продукцію застосовують – тобто умови праці працівників саме Замовника. А таку експертизу учасник замовити та провести не має можливості, оскільки створення безпечних умов праці для своїх працівників є сферою відповідальності самого Замовника.
Крім того, слід зазначити, що уч
Дата прийняття скарги до розгляду:13.11.2023 21:49
Дата розгляду скарги:23.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:15.11.2023 17:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:04.12.2023 16:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:Виконання рішення АМКУ
Автор:ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ
", Станіслав Сергєєв +380671005376 krtender8@gmail.com
resolved
Скарга
Скасована
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:3e21f276151042f9a74f69996bcf07e6
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-11-09-008246-a.b2
Назва:СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
Вих. №909 від 13.11.2023.
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
_____________________________________________
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45
Найменування замовника рішення,
дії або бездіяльність якого оскаржуються:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРОВОДОКАНАЛ»
ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
Код в ЄДРПОУ 03341305
Юридична адреса: 49101, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вулиця Троїцька, 21 А
Суб’єкт оскарження:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ»
Код в ЄДРПОУ 33075701
Місцезнаходження суб’єкта оскарження:
смт. Аули Криничанський район
Дніпропетровська область 52310
Тендерна документація Замовника,
що затверджена уповноваженою особою
в закупівлі: UA-2023-11-09-008246-a
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРОВОДОКАНАЛ» ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі за текстом – Замовник) 09 листопада 2023 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-09-008246-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «КОД ДК 021:2015 24310000-0 - ОСНОВНІ НЕОРГАНІЧНІ ХІМІЧНІ РЕЧОВИНИ (КОАГУЛЯНТИ)».
Очікувана вартість закупівлі становить 194 916 000,00 гривень з ПДВ.
Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «Тендерна документація. Відкриті торги на закупівлю товару за кодом «КОД ДК 021:2015 24310000-0 - ОСНОВНІ НЕОРГАНІЧНІ ХІМІЧНІ РЕЧОВИНИ (КОАГУЛЯНТИ)», що «ЗАТВЕРДЖЕНО» протоколом уповноваженої особи від 09.11.2023 року.
Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Аульська хлоропереливна станція» виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника.
Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій.
Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «АХПС» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги, що у своїй сукупності не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Дискримінаційні вимоги Замовника полягають у наступному:
1. Пунктом 4.1. Розділу І. Загальні положення, тендерної документації визначено назву предмета закупівлі, КОД ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (коагулянти).
Згідно п.6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація (опис предмета закупівлі), яку повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, запропонованого ним товару, визначені у Додатку 4 до Документації.
Додаток № 4 до тендерної документації, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яку повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам на закупівлю товару: “КОД ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (коагулянти)” містить технічні вимоги до товарів, що є предметом закупівлі, а саме:
№ Розгорнутий код ДК 021:2015 Найменування товарів Технічні характеристики Одиниця виміру Кіль-кість Місце поставки Товару
1. 24312130-4
Хлоргідрат алюмінію Гідроксихлорид алюмінію 1. Зовнішній вигляд: рідина від безбарвного до зеленувато- жовтого кольору. Допустимі інші відтінки.
2. Масова частка алюмінію,%: зе менше 7,95.
3. Масова частка оксиду злюмінію, %: не менше 15,0.
4.. Відносна основність, % : не менше 75.
5. Масова частка нерозчинного іалишку, %: не більше 0,1.
6. Густина, г/см3: 1,25-1,35.
7. Масова частка заліза,%: зе більше 0,05.
8. Масова частка хлорид- іонів, %: не менше 16.
9. рН: 2,5-3,0.
10. В’язкість при 20°С, мПа*с: 55-60. т 4000 -м. Дніпро, вул. Широка, 173-В. -м. Дніпро, вул. Набережна Заводська, 39
2. 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини Залізовмісний коагулянт 1. Зовнішній вигляд: рідина від світло-коричневого до темно- коричневого кольору. Допускається наявність інших відтінків.
2. Масова частка заліза (III), %: 10,0- 10,4
3. Масова частка хлорсульфату заліза(ІІІ), %: 33-35
4. Масова частка вільної сірчаної кислоти, %: не більше 1,0
5. Масова частка вільної соляної кислоти, % : не більше 2,0
6. Масова частка нерозчинних у воді речовин, %: не більше 0,5
7. Густина при 20 °С, г/см3: 1,25-1,55
8. Масова частка хлоридів, %: 5,0-12,0
9. Масова частка сульфат- іонів, %: 15-25
10. рН розчину при 20 °С: не більше 0,2
11. Масова частка Ре2+, %: не більше 1,0 т 1500 - м. Дніпро, вул.Старочумацька,5 (ст. назва Байкальська)
-м. Дніпро, вул. Пресова, 57;
- Дніпропетров ська область, Дніпровський район, територія Новоолександрівської сільської ради, комплекс будівель і споруд № 4 - С.
Очікувана вартість, гривень з ПДВ: 194 916 000,00
У відповідності до вимог тендерної документації, Замовник одночасно об'єднав в одній закупівлі, в одному лоті, продукцію яка є різнотипною за своїми технічними показниками та за призначенням:
Гідроксихлорид алюмінію призначений для очищення питної води, в той час, як
Залізовмісний коагулянт призначений для очищення стічних води, чим суттєво обмежив конкуренцію на ринку поставок основних неорганічних хімічних речовин.
Скаржник є підприємством, яке не є виробником коагулянтів, однак має договір на постачання коагулянтів, що укладено з виробником (ТОВ “ХІМЕФЕКТ”), а отже має можливість запропонувати до поставки коагулянти як для очищення питної води, так і для очищення стоків (договір та сертифікати якості додаємо).
Однак, ознайомившись зі змістом вимог тендерної документації Замовника, які він висуває до кожного з коагулянтів, Скаржник об'єктивно позбавлений можливості прийняти участь у даній закупівлі.
Скаржник ознайомившись зі змістом вимог замовника та дослідивши коагулянти різних виробників, в тому числі імпортованих в Україну, які пропонують постачальники в системі ПРОЗОРО, дійшов висновку, що у своїй сукупності, вимогам замовника буде відповідати лише продукція одного виробника коагулянтів - ТОВ “СЕТ”, який здійснює виробництво як гідроксихлорид алюмінію, так і залізовмісного коагулянту (відповідні технічні умови додаємо).
А тому, прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть запропонувати до поставки коагулянти саме цього виробника.
При цьому, звертаємо увагу Орган оскарження, на те, що на території України немає жодного іншого виробничого підприємства, яке б здійснювало виробництво коагулянтів саме з такими показниками якості, у своїй сукупності, як висуває замовник в даній закупівлі.
Окрім цього, Замовник у своїй тендерній документації, в додатку 4, зазначив, що для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
• сертифікат/паспорт якості на запропонований товар, де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, дату виготовлення. Сертифікат/паспорт якості повинен підтверджувати відповідність товару всім якісним вимогам, що встановлені в цьому технічному завданні та документації, у відповідності з якою виготовляється запропонований товар;
• документ (протокол випробувань, тощо), від незалежної третьої сторони, яка включена до реєстру акредитованих органів з оцінки відповідності та компетентність якої підтверджена національним органом України з акредитації (Національним агентством з акредитації України), який підтверджує фізико-хімічний склад запропонованого товару на відповідність його нормативно-технічній документації, відповідно до якої здійснюється виробництво товару, що пропонує учасник та всім технічним характеристикам цього технічного завдання;”
Тобто, виходячи зі змісту даних вимог, Учасник повинен підтвердити відповідність запропонованого коагулянту всім показникам якості, що встановлені в тендерній документації Замовника. А всім в сукупності показникам буде відповідати лише продукція єдиного виробника, показники якого і зазначені в тендерній документації.
З огляду на викладене, прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію єдиного виробника такого коагулянту ТОВ “СЕТ”.
Окрім цього, Замовник у своїй тендерній документації зазначив, що, для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
копію сторінок технічних умов України, у відповідності з якими виготовляється запропонований товар, з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище якісних властивостей товару, з детальною та поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю товару лабораторією Замовника. У разі виготовлення запропонованого товару за технічними умовами або стандартами інших країн, учасник має надати завірені копії документів у відповідності з якими виготовляється запропонований товар, з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище якісних властивостей товару, з детальними та поетапними методиками проведення аналізу з контролю якості товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю товару лабораторією Замовника;
Тобто, в даному випадку, Учасник також має підтвердити нормування всіх властивостей товару, що встановлені в тендерній документації. Жодної можливості запропонувати еквівалент товару іншим учасникам, окрім тих, що пропонують коагулянти виробництва ТОВ “СЕТ”.
З огляду на викладене, прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію єдиного виробника таких коагулянтів.
Окрім цього, Замовник у своїй тендерній документації зазначив, що, для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
У разі, якщо учасник закупівлі планує постачати товар іноземного виробництва, на виконання вимог ст. 21 Закону України «Про охорону праці», він додатково в складі тендерної пропозиції повинен надати копію експертного висновку, що підтверджує пройдену на території України експертизу товару на відповідність його нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, який виданий уповноваженою експертною організацією. В підтвердження повноважень експертної організації, учасник повинен надати копію документу, що підтверджує чинну акредитацію експертної організації.
Тобто, Замовник встановив додаткові вимоги для Учасника, в тому числі і Скаржника, які б все ж таки знайшли еквіваленти коагулянтів в країнах Європи та наважились запропонувати еквівалент, однак Замовник також обмежив участь таких Учасників.
При цьому, звертаємо увагу Орган оскарження, що такі вимоги встановлені виключно для учасників, які запропонують товар іноземного виробництва, для товарів вітчизняних виробників Замовник не встановив таких аналогічних вимог, жодного документу який би свідчив про відповідність запропонованого товару вимогам законодавства з охорони праці для товару вітчизняних виробників Замовник не вимагає.
Скаржник переконаний, такі вимоги встановлені виключно з огляду на те, що потенційний учасник задля якого викладено зміст тендерної документації саме таким чином, не має таких документів.
Тобто, жодної можливості запропонувати еквівалент іншим учасникам, документація не містить. Учасники мають можливість запропонувати лише коагулянти, які будуть відповідати всім якісним вимогам, що встановлені в тендерній документації Замовника, саме з такими показниками якості.
2. Пунктом 4.1. Розділу І. Загальні положення, тендерної документації визначено назву предмета закупівлі, КОД ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (коагулянти).
Згідно п.6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація (опис предмета закупівлі), яку повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, запропонованого ним товару, визначені у Додатку 4 до Документації.
Додаток № 4 до тендерної документації, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яку повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам на закупівлю товару: “КОД ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (коагулянти)” містить вимоги щодо надання:
• Висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований учасником гідроксихлорид алюмінію щодо можливості його застосування для очистки води господарсько-питного призначення виданий у відповідності з Порядком проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 247 від 09.10.2000 з урахуванням усіх якісних змін товару, якщо такі були;
• Висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований учасником залізовмісний коагулянт щодо можливості його застосування для очищення господарсько-побутових стічних вод, виданий у відповідності з Порядком проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 247 від 09.10.2000 з урахуванням усіх якісних змін товару, якщо такі були;
Скаржник хоче зазначити, нормативно-правовим актом, яким було врегульовано порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків експертизи був Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».
1 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про систему громадського здоров’я», в результаті чого Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» втратив чинність.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, також було виключено з переліку документів дозвільного характеру, зокрема із Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності».
З огляду на викладене, тендерна документація в цій частині містить вимоги, які не передбачені діючим законодавством України, а тому мають бути виключені.
Всі наведені доводи Скаржника свідчать про те, що Замовник, викладаючи зміст тендерної документації таким чином, обмежив конкуренцію в даній закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі, і Скаржника, який має можливість запропонувати до поставки коагулянти, однак об'єктивно позбавлений можливості прийняти участь у даній закупівлі, оскільки саме таких коагулянтів з визначеними Замовником показниками якості та з долученням документів, які хоче Замовник, Скаржник не має.
Зазначаємо, що без поділу Закупівлі на окремі лоти, обмежують право Скаржника на участь у закупівлі.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним постачальником коагулянтів. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Товариство не може прийняти участь у закупівлі.
На нашу думку, дії Замовника в частині встановлення технічних вимог передбачених в тендерній документації до предмета закупівлі порушують один з принципів здійснення закупівель - недискримінація учасників та вимог частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, хочемо додатково зазначити, що існує практика Антимонопольного комітету України, де під час ухвалення рішення Орган оскарження прийшов до висновку, що у разі можливості взяти участь у закупівлі лише суб'єктами господарювання, які можуть запропонувати продукцію конкретного виробника, це є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника та зобов’язало Замовника поділити предмет закупівлі на Лоти - (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-11-26-002624-c). Та на основі цього рішення був поділений предмет закупівлі на Лоти (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-02-21-001585-a), рішення АМК (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-10-000183-a), а також рішення АМК (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-17-000347-c) та рішення в закупівлі UA-2023-10-12-000921-a.
3. В оголошенні (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-09-008246-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «КОД ДК 021:2015 24310000-0 - ОСНОВНІ НЕОРГАНІЧНІ ХІМІЧНІ РЕЧОВИНИ (КОАГУЛЯНТИ)» зазначено умови оплати: Протягом 60 (шістдесяти) робочих днів з дати підписання видаткової та/або товарно-транспортної накладної.
П. 2.4. Додатку 1 тендерної документації, проект договору вказано умови оплати за договором: «Умови оплати: протягом 60 (шістдесяти) робочих днів з дати підписання видаткової та/або товарно-транспортної накладної».
Тобто, фактично, потенційний переможець процедури закупівель, яким може бути Скаржник, отримає плату за поставлений товар через три місяці після здійснення поставки.
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною по відношенню до Скаржника, з огляду на те, що Скаржник в переважній більшості співпрацює з комунальними підприємствами питного водопостачання України та йде назустріч комунальним та державним підприємствам, знаходить можливості для постачання товару. Однак термін оплати в 60 робочих днів з дати здійснення поставки товару, поставить в доволі скрутне матеріальне становище скаржника. В той час, як закупівля сировини та матеріалів, оплата послуг з доставки вантажу здійснюється за умови 100% передплати.
А тому, з огляду на такі вимоги, прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть собі дозволити кредитувати Замовника протягом 60 робочих днів.
Очікувана вартість закупівлі 194 916 000,00грн., загальний обсяг закупівлі 5500 тон, виходить ціна за тону - близько 35 440, 00 грн з ПДВ. Щомісячний обсяг поставки становить близько 460 тон, за 60 робочих днів – 1380 тон, що складе 48 907 200,00 грн.
Окрім цього, звертаємо увагу Орган оскарження, що Замовник під час закупівлі інших товарів, здійснює оплату вартості за товар протягом значно меншого проміжку часу від 14 до 30 календарних днів, більш того здійснює закупівлі навіть за передплатою (інформацію можна перевірити в наступних закупівлях (UA-2023-11-09-009094-a – оплата вартості протягом 30 календарних днів, UA-2023-11-09-009810-a – оплата вартості протягом 30 календарних днів, UA-2023-10-17-005264-a – оплата вартості протягом 14 календарних днів, UA-2022-12-02-007336-a – передплата 50%, 50% - протягом 14 календарних днів).
Скаржник переконаний, що така вимога прописана виключно для учасника якого бажає Замовник бачити в якості переможця процедури закупівлі, такому Учаснику замовник буде сплачувати протягом розумного терміну, у разі перемоги іншого учасника, Замовник буде ставити такого постачальника у скрутне фінансове становище, затягуючи оплату вартості за поставлений товар до максимального терміну в 60 робочих днів.
Скаржник з розумінням ставиться до вимог щодо оплати вартості за поставлений товар, за фактом постачання продукції, однак термін оплати має бути прийнятним.
А тому, з огляду на вищевикладене, Скаржник вважає, що вимоги тендерної документації Замовника, в цій частині, є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, а тому, Замовник має внести зміни, якими передбачити прийнятний для строк оплати за поставлений товар від 5 до 30 календарних днів.
Всі наведені вимоги тендерної документації Замовника, у своїй сукупності свідчать про те, що дані вимоги прописані виходячи з наявності чи відсутності документів у потенційних учасників, які вже здійснюють доставку товару на адресу Замовника, і заради яких Замовник і прописав вимоги, які є дискримінаційними.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права Скаржника та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Замовником в тендерній документації не дотримано принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінацїї учасників.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.5, 18, 22, 24, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з порушенням наших законних прав та інтересів, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2023-11-09-008246-a.
3. Зобов’язати КП “ДНІПРОВОДОКАНАЛ” ДМР внести зміни до тендерної документації та розділити предмет закупівлі на окремі лоти.
Додатки:
- договір з виробником ТОВ “Хімефект”, сертифікати якості
- технічні умови ТОВ “СЕТ” коагулянти для очищення води «BUKOCHEM»
- технічні умови ТОВ “СЕТ” залізовмісний коагулянт
- тендерна документація
- проект договору
Директор Ігор ДОНЧЕНКО
Dear Iryna,
Your files in scanned PDF are not suitable for OCR and translation. Please publish also in Word or we cannot help.
BR
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:09.11.2023 19:25
Вирішення:Відповідно до пункту 54 Особливостей: « Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель» З Вашого звернення не зрозуміло щодо якого пункту тендерної документації необхідно надати роз’яснення або які необхідно усунути порушення, зважаючи на те, що тендерна документація завантажена в машинозчитовальному форматі.