-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тверде паливо
Завершена
1 537 650.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 688.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 688.25 UAH
Період оскарження:
09.11.2023 13:00 - 15.11.2023 00:00
Скарга
Розгляд припинено
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей
Номер:
c37801e6ab05471ea65afc3ed0f11ae3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-09-005005-a.a1
Назва:
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей
Скарга:
Медичний реабілітаційний центр МВС України "Кремінці" було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-11-09-005005-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
ОБСТАВИНИ:
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, що затверджена рішенням уповноваженої особи від 09.11.2023 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним:
І.
Відповідно до Додатку№1: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Замовником встановлено наступну вимогу:
«Виконання аналогічних договорів про поставку вугілля кам’яного за 2022 рік або 2023 рік (подається як мінімум 2 копії завершених договорів зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів та оригінали позитивних листів – відгуків виданих не раніше 2023 року від Замовників/Покупців, які зазначені в довідці про виконання аналогічних договорів та співпадають з копіями поданих договорів».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Встановлюючи прив’язку до років, а саме щодо надання аналогічного договору про поставку вугілля кам’яного за 2022 рік або 2023 рік та надання оригіналів позитивних листів – відгуків виданих не раніше 2023 року – Замовник обмежує коло Учасників, які, мають заключенні та повністю виконані договори щодо аналогічного предмету закупівлі у лише у 2021 році.
А також обмежує коло Учасників, які мають позитивні листи відгуки, які є видані у 2021 році або раніше.
Таким чином, встановивши прив’язку надати аналогічний договір про поставку вугілля кам’яного за 2022 рік або 2023 рік та надання оригіналів позитивних листів – відгуків виданих не раніше 2023 року – замовник дискримінує інших Учасників, які мають повністю виконані аналогічні договори у 2021 році та більш ранні договори, а також тих, які отримували позитивні листи-відгуки у 2021 році.
Хочемо звернути увагу органу оскарження, що в межах законодавства відповідно до п.3 ч.2. ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: «Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Отже, Закон не передбачає прив’язки до років виконання аналогічних договорів або ж дати/року видачі відгуків від Замовника. Тому, дані вимоги є дискримінаційними по відношенню до учасників.
Задля запобігання дискримінації інших Учасників просимо орган оскарження зобов’язати Замовника видалити пункт про: «Виконання аналогічних договорів про поставку вугілля кам’яного за 2022 рік або 2023 рік (подається як мінімум 2 копії завершених договорів зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів та оригінали позитивних листів – відгуків виданих не раніше 2023 року від Замовників/Покупців, які зазначені в довідці про виконання аналогічних договорів та співпадають з копіями поданих договорів».
Та викласти в наступній редакції:
«Виконання аналогічних договорів про поставку вугілля кам’яного (подається як мінімум 2 копії завершених договорів зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів та оригінали позитивних листів – відгуків від Замовників/Покупців, які зазначені в довідці про виконання аналогічних договорів та співпадають з копіями поданих договорів».
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним:
ІІ.
Відповідно до Додатку №3: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі Вимоги щодо предмету закупівлі код ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо (код ДК 021:2015 – 09111100-1 Вугілля (“Вугілля кам’яне марки ДГ (50-100), Вугілля кам'яне марки ГЖ”, або еквівалент) (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ»
Замовник вимагає:
«1. Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі. 1.1.Вугілля кам’яне марки ДГ (50-100) або еквівалент у кількості 125 т..
1.2. 2. Показники якості: Вихід летких речовин на сухий беззольний стан палива – не більше 45%».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо, відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для вугілля ДГ (50-100).
Таким чином, відповідно до вимог тендерної документації національним стандартом для вугілля кам’яного марки ДГ (50-100) є ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
Звертаємо увагу органу оскарження, що вищевказаний стандарт ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного марки ДГ (50-100) не передбачає вказаних замовником технічних характеристик а саме:
«Вихід летких речовин на сухий беззольний стан палива – не більше 45%».
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
1. ВИДАЛЕННЯ ВИМОГИ Замовника а саме: «Вихід летких речовин на сухий беззольний стан палива – не більше 45%»
та Викласти вимогу у іншому формулюванні, а саме:
«1. Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі.
1.1. Вугілля кам’яне марки ДГ (50-100) або еквівалент у кількості 125 т.
1.1. 1. Основні технологічні характеристики вугілля відповідно до ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови»
1.2. 2. Показники якості: - вугілля кам'яне марки ДГ (50-100) або еквівалент: зольність на сухий стан палива до 10%, загальна волога на робочий стан палива до 10%, Нижча теплота згорання на робочий стан палива, не менше ніж 25,539(6100)rQ ,i МДЖ/кг(ккал/кг).Масова частка кусків розміром менше нижчої границі, не більше ніж 10 %»
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 2 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
ІІІ.
Відповідно до Додатку №3: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі Вимоги щодо предмету закупівлі код ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо (код ДК 021:2015 – 09111100-1 Вугілля (“Вугілля кам’яне марки ДГ (50-100), Вугілля кам'яне марки ГЖ”, або еквівалент) (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ»
Замовник вимагає:
«1. Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі. 1.1.Вугілля кам’яне марки ДГ (50-100) або еквівалент у кількості 125 т..
За якісними показниками, що характеризують безпечність вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 2 ДСТУ 7146:2010.»
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо, відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для вугілля ДГ (50-100).
Таким чином, відповідно до вимог тендерної документації національним стандартом для вугілля кам’яного марки ДГ (50-100) є ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
Звертаємо увагу органу оскарження, що вищевказаний стандарт ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного марки ДГ (50-100) передбачає, ВІДПОВІДНО ДО ТАБЛИЦІ №2 ДСТУ 7146:2010, що вугілля за якісними показниками, що характеризують безпечність вугілля ПОДІЛЯЄТЬСЯ НА 2(ДВА) ВИДИ:
- Збагачене
- Незбагачене
Таким чином, Замовник, виклавши вимогу наступним чином:
«За якісними показниками, що характеризують безпечність вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 2 ДСТУ 7146:2010» встановлює дискримінаційну вимогу, адже виходячи із тексу Замовника, вугілля має відповідати ТАБЛИЦІ №2 ДСТУ 7146:2010, яка містить в собі показники для двох різних видів вугілля (збагаченого та незбагаченого).
Отже, учасники, які не підтвердить відповідність двом різним видам вугілля – будуть дискваліфіковані.
Разом з тим, Учасники, не матимуть жодної змоги запропонувати вугілля ДГ (50-100) за двома різними значеннями:
- Збагачене та
- незбагачене.
Звертаємо увагу органу оскарження, що так як вугілля ДГ (50-100) за технічними параметрами, які прописані Замовником – найбільш (безпосередньо) відноситься саме до ЗБАГАЧЕНОГО вугілля.
ТОМУ, ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
1. ВИДАЛЕННЯ ВИМОГИ Замовника, а саме: «За якісними показниками, що характеризують безпечність вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 2 ДСТУ 7146:2010»
та Викласти вимогу у іншому формулюванні, а саме:
«1. Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі. 1.1.Вугілля кам’яне марки ДГ (50-100) або еквівалент у кількості 125 т..
За якісними показниками, що характеризують безпечність вугілля повинно відповідати вимогам ДЛЯ ЗБАГАЧЕНОГО ВУГІЛЛЯ зазначеним у таблиці 2 ДСТУ 7146:2010 ».
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 3 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
ІV.
Відповідно до Додатку №3: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі Вимоги щодо предмету закупівлі код ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо (код ДК 021:2015 – 09111100-1 Вугілля (“Вугілля кам’яне марки ДГ (50-100), Вугілля кам'яне марки ГЖ”, або еквівалент) (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ»
Замовник вимагає:
«1. вугілля кам'яне марки ДГ*** (50-100):
- Зольність на сухий стан палива не більше ніж 10 %;
- Загальна волога на робочий стан палива не більше ніж 16 %;
- Нижча теплота згорання на робочий стан палива, не менше ніж 23,446 (5600)МДЖ/кг (ккал/кг);
- Масова частка кусків розміром менше нижчої границі, не більше ніж 10 %,
- Вихід летких речовин на сухий беззольний стан палива – не більше 45%.»
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо, відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для вугілля ДГ*** (50-100).
Таким чином, відповідно до вимог тендерної документації національним стандартом для вугілля кам’яного марки ДГ*** (50-100) є ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
Звертаємо увагу органу оскарження, що вищевказаний стандарт ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного марки ДГ*** (50-100) не передбачає вказаних замовником технічних характеристик а саме:
«Вихід летких речовин на сухий беззольний стан палива – не більше 45%».
ОТЖЕ, ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
2. ВИДАЛЕННЯ ВИМОГИ Замовника а саме: «Вихід летких речовин на сухий беззольний стан палива – не більше 45%»
та Викласти вимогу у іншому формулюванні, а саме:
«вугілля кам'яне марки ДГ*** (50-100): - Зольність на сухий стан палива не більше ніж 10 %; - Загальна волога на робочий стан палива не більше ніж 16 %; - Нижча теплота згорання на робочий стан палива, не менше ніж 23,446 (5600)МДЖ/кг (ккал/кг); Масова частка кусків розміром менше нижчої границі, не більше ніж 10 %».
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 4 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
V.
Відповідно до Додатку №3: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі Вимоги щодо предмету закупівлі код ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо (код ДК 021:2015 – 09111100-1 Вугілля (“Вугілля кам’яне марки ДГ (50-100), Вугілля кам'яне марки ГЖ”, або еквівалент) (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ»
Замовник вимагає:
«вугілля кам'яне марки ДГ*** (50-100): За якісними показниками, що характеризують безпечність вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 2 ДСТУ 7146:2010.»
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо, відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для вугілля ДГ*** (50-100).
Таким чином, відповідно до вимог тендерної документації національним стандартом для вугілля кам’яного марки ДГ*** (50-100) є ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
Звертаємо увагу органу оскарження, що вищевказаний стандарт ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного марки ДГ*** (50-100) передбачає, ВІДПОВІДНО ДО ТАБЛИЦІ №2 ДСТУ 7146:2010, що вугілля за якісними показниками, що характеризують безпечність вугілля ПОДІЛЯЄТЬСЯ НА 2(ДВА) ВИДИ:
- Збагачене
- Незбагачене
Таким чином, Замовник, виклавши вимогу наступним чином:
«За якісними показниками, що характеризують безпечність вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 2 ДСТУ 7146:2010» встановлює дискримінаційну вимогу, адже виходячи із тексу Замовника, вугілля має відповідати ТАБЛИЦІ №2 ДСТУ 7146:2010, яка містить в собі показники для двох різних видів вугілля (збагаченого та незбагаченого).
Отже, учасники, які не підтвердить відповідність запропонованого товару двом різним ЗНАЧЕННЯМ вугілля – будуть дискваліфіковані.
Разом з тим, Учасники, не матимуть жодної змоги запропонувати вугілля марки ДГ*** (50-100) за двома різними значеннями, а саме підтверидити значення вугілля за показниками для:
- Збагаченого та
- незбагаченого.
Звертаємо увагу органу оскарження, що так як вугілля ДГ*** (50-100) за технічними параметрами, які прописані Замовником – найбільш відноситься саме до ЗБАГАЧЕНОГО вугілля.
ТОМУ, ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
2. ВИДАЛЕННЯ ВИМОГИ Замовника, а саме: «За якісними показниками, що характеризують безпечність вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 2 ДСТУ 7146:2010»
та Викласти вимогу у іншому формулюванні, а саме:
«вугілля кам'яне марки ДГ*** (50-100): За якісними показниками, що характеризують безпечність вугілля повинно відповідати вимогам ДЛЯ ЗБАГАЧЕНОГО ВУГІЛЛЯ зазначеним у таблиці 2 ДСТУ 7146:2010 ».
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 5 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010
VІ.
Відповідно до Додатку №3: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі Вимоги щодо предмету закупівлі код ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо (код ДК 021:2015 – 09111100-1 Вугілля (“Вугілля кам’яне марки ДГ (50-100), Вугілля кам'яне марки ГЖ”, або еквівалент) (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ»
Замовник вимагає:
«Вугілля кам’яне марки ГЖ або еквівалент у кількості - 25 т.
Основні характеристики та якісні показники повинні бути не гірші ніж встановлені в ДСТУ 3472:2015, в тому числі вихід летких речовин на сухий беззольний стан Vdaf , від 33 - 38%
Якісні показники Вугілля кам’яного марки ГЖ повинні підтверджуватися посвідченням якості. Посвідчення якості, повинно бути складене у відповідності до вимог ДСТУ 7146:2010.»
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо, відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для вугілля ГЖ.
Таким чином, відповідно до вимог тендерної документації національним стандартом для вугілля кам’яного марки ГЖ є ДСТУ 3472:2015 (додається до скарги).
Звертаємо увагу, що ДСТУ 3472:2015 для вугілля ГЖ не передбачає наявність ПОСВІДЧЕННЯ ЯКОСТІ.
Тобто, вимога про те, що: «Якісні показники Вугілля кам’яного марки ГЖ повинні підтверджуватися посвідченням якості. Посвідчення якості, повинно бути складене у відповідності до вимог ДСТУ 7146:2010» є дискримінаційною, неправомірною та такою, що обмежує конкуренцію, не відповідає національному стандарту для вугілля ГЖ, а саме: ДСТУ 3472:2015 (додається до скарги).
Таким чином, задля Усунення дискримінаційних вимог ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
ВИДАЛЕННЯ ВИМОГИ Замовника, а саме: «Якісні показники Вугілля кам’яного марки ГЖ повинні підтверджуватися посвідченням якості. Посвідчення якості, повинно бути складене у відповідності до вимог ДСТУ 7146:2010.»
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 6 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 3472:2015
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010.
5. ДСТУ 3472:2015.
Інформуємо орган оскарження про те, що, наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору із Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» не може прийняти участь у закупівлі.
Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічними предметами та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено за результатами проведених торгів, в якості Скаржника, як переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 1178.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010.
5. ДСТУ 3472:2015.
Документи зазначені для виконання вимог ч. 5 ст. 18 Закону, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з ч. 2 ст. 18 Закону.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-11-09-005005-a.
3) Зобов’язати Замовника Медичний реабілітаційний центр МВС України "Кремінці" – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги,
Пов'язані документи:
Учасник
- ДСТУ 3472-2015.pdf 10.11.2023 15:25
- ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 10.11.2023 15:25
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 10.11.2023 15:25
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII.pdf 10.11.2023 15:25
- Скарга на умови_UA-2023-11-09-005005-a.docx 10.11.2023 15:25
- ТД.docx 10.11.2023 15:25
- Скарга на умови_UA-2023-11-09-005005-a.pdf 10.11.2023 15:25
- пояснення АМКУ (усуното порушення).pdf 13.11.2023 12:16
- Перелік змін (1).docx 13.11.2023 12:16
- пояснення (1).docx 13.11.2023 12:16
- повторний лист про усунення всіх порушень по скарзі 15.11.2023 10:36
- пояснення (1).docx 15.11.2023 10:36
- Перелік змін (1).docx 15.11.2023 10:36
- рішення від 14.11.2023 № 18224.pdf 14.11.2023 17:59
- інформація про резолютивну частину рішення від 23.11.2023 № 18857.pdf 24.11.2023 13:46
- рішення від 23.11.2023 № 18857.pdf 24.11.2023 17:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.11.2023 15:30
Дата розгляду скарги:
23.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.11.2023 17:59
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
24.11.2023 17:55
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
24.11.2023 17:55