-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщень підвалу Куликівського ліцею для влаштування захисної споруди цивільного захисту (укриття) за адресою: 16300, вулиця Шевченка, 4, смт. Куликівка Чернігівського району Чернігівської області (код за ЄЗС ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
Торги не відбулися
10 517 887.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 105 178.87 UAH
мін. крок: 1% або 105 178.87 UAH
Період оскарження:
08.11.2023 15:47 - 17.11.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
скарга
Номер:
9972ee4703584deebd444a805e655098
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-08-012711-a.a3
Назва:
скарга
Скарга:
скарга
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга редакція ред 3 doc.doc 23.12.2023 18:11
- скарга редакція ред 3 з кеп doc.pdf.zip 23.12.2023 18:11
- скарга редакція ред 3 без кеп doc.pdf 23.12.2023 18:11
- Протокол _117.PDF 23.12.2023 18:11
- доп пояснення doc.pdf 29.12.2023 12:49
- Висновок експерта фарба.pdf 29.12.2023 12:49
- рішення від 26.12.2023 № 20823.pdf 26.12.2023 15:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.01.2024 № 259.pdf 05.01.2024 12:20
- рішення від 04.01.2024 № 259.pdf 05.01.2024 16:47
- Пояснення до Скарги №UA-2023-11-08-012711-а.а3.PDF 28.12.2023 16:54
- Пояснення_по_скарзі №UA-2023-11-08-012711-a.а3.docx 28.12.2023 16:54
- Протокол про скасування рішення.PDF 08.01.2024 14:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.12.2023 18:27
Дата розгляду скарги:
04.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.12.2023 15:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.01.2024 16:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04 січня 2024 р. №259-р/пк-пз рішення про визначення Товариство з обмеженою відповідальністю «СС-БІЛДКОМПАНІ» переможцем процедури закупівлі: «Капітальний ремонт приміщень підвалу Куликівського ліцею для влаштування захисної споруди цивільного захисту (укриття) за адресою: 16300, вулиця Шевченка,4 смт Куликівка Чернігівського району Чернігівської області (код за ЄЗС ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-11-08-012711-а скасоване. Закупівлю відновлено на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі
Скарга
Виконана замовником
скарга
Номер:
c89f003faffc4f2f8c94b03849e22120
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-08-012711-a.b2
Назва:
скарга
Скарга:
скарга
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол про визнання переможця.PDF 02.12.2023 11:59
- скарга редакція ред 3 еп doc.pdf.zip 02.12.2023 12:00
- скарга редакція ред 3 doc.pdf 02.12.2023 12:00
- скарга редакція ред 3 doc.doc 02.12.2023 12:00
- Висновок експерта _ 47-23.pdf 12.12.2023 12:48
- Додаткові пояснення до скарги.pdf 12.12.2023 12:48
- рішення від 05.12.2023 № 19490.pdf 05.12.2023 15:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.12.2023 № 20094.pdf 14.12.2023 13:44
- рішення від 13.12.2023 № 20094.pdf 15.12.2023 17:10
- Додаток 7.pdf 06.12.2023 12:48
- Додаток 1.pdf 06.12.2023 12:48
- Додаток 2.pdf 06.12.2023 12:48
- Додаток 5.pdf 06.12.2023 12:48
- Додаток 3.pdf 06.12.2023 12:48
- Додаток 4.pdf 06.12.2023 12:48
- Пояснення до Скарги № UA-2023-11-08-012711-a.b2.doc 06.12.2023 12:48
- Додаток 8.pdf 06.12.2023 12:48
- Пояснення до Скарги № UA-2023-11-08-012711-a.b2.PDF 06.12.2023 12:48
- Додаток 6.pdf 06.12.2023 12:48
- Протокол №114 про скасування.PDF 16.12.2023 12:39
- Протокол №115 про відхилення.PDF 16.12.2023 12:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.12.2023 12:19
Дата розгляду скарги:
13.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.12.2023 15:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.12.2023 17:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13 грудня 2023 р. №20094-р/пк-пз рішення про визначення приватного підприємства «ЕНТЕР БУД» переможцем процедури закупівлі: «Капітальний ремонт приміщень підвалу Куликівського ліцею для влаштування захисної споруди цивільного захисту (укриття) за адресою: 16300, вулиця Шевченка,4 смт Куликівка Чернігівського району Чернігівської області (код за ЄЗС ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-11-08-012711-а скасоване. Закупівлю відновлено на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі. Враховуючи рішення Комісії АМКУ замовник віхилив пропозицію учасника Приватного рідприємтсвп "ЕНТЕР БУД" на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Скарга
Розгляд припинено
скарга
Номер:
8c8f472cd9d04251a0350d78b3bfaabe
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-08-012711-a.a1
Назва:
скарга
Скарга:
№ 01 від 10.11.2023 р.
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Замовник: КУЛИКІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ КУЛИКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Адреса: 16300, Україна , Чернігівська обл., Куликівка, вулиця Шевченка, будинок 4
ЄДРПОУ: 14253727
Суб`єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНЕКС РЕАЛ"
(код ЄДРПОУ: 41310760)
Адреса: 15815, Україна, Чернігівська область, село Старик, вул. Придніпрвська, буд. 36
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-08-012711-a
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
08.11.2023 р. Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2023-11-08-012711-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи.
Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 16.11.2023 р включно.
Ми маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, Ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " ІНЕКС РЕАЛ " (далі - Скаржник), виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не надають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1. Відповідно до п.6 розділу 3 тендерної документації: Акт огляду об’єкта для проведення робіт. Огляд учасником об’єкту перед подачею пропозиції є обов’язковий, що підтверджується копією документа з відміткою представника замовника. Пропозиції учасників, які не були присутні на об’єкті не беруться до уваги та не розглядаються.
Відповідно до п.2 розділу 5 тендерної документації: Учасник повинен здійснити огляд об’єкту будівництва та ознайомитись з проектною документацією за даним предметом закупівлі і надати в складі пропозиції відповідний акт огляду з погодженням (або зауваженнями) щодо відповідності обсягів виконання робіт проектній документації, підписаний представниками учасника та замовника.
Вказана умова Документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику "не отримати" запит, не надати відповіді, не підписати акт огляду або "уникнути" огляду об’єкту потенційним учасником.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт про огляду об'єкта, підписаний саме представником Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати акт огляду об'єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ в рішеннях №9172-р/пк-пз від 22.06.2023р. Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-08-012711-a) (додається), Закон України «Про публічні закупівлі» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається), Постанова №1178 від 12.10.2022 року (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text)(додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
2. Відповідно до п.2 таблиці у додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати:
2.1. Інформаційну довідку учасника закупівлі у довільній табличній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації (інженерно-технічних та робітників), які мають необхідні знання та досвід із зазначенням ПІБ, посади.
2.2. Копії документів, що підтверджують наявність трудових або цивільно-правових відносин Учасника із вищевказаними працівниками (копії наказів про призначення, трудових або цивільно-правових угод).
2.3. Копія кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника щодо інженерно-будівельного проєктування у частині кошторисної документації (що буде здійснювати розрахунок тендерної пропозиції відповідно до вимог зазначених у тендерній документації).
2.4. Копія сертифіката інженера-консультанта (будівництво) (що під час виконання робіт буде здійснювати контроль за якістю, обсягами та організаційно-технологічною надійністю виконання робіт, а також ведення спеціальних журналів, виконавчої документації та інших документів про виконання договору – у відповідності до порядку, визначеного діючими нормативними актами (в т.ч. ДБН А.3.1-5:2016), згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 та кваліфікаційного посвідчення, виданого акредитованим НААУ органом на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 або ДСТУ EN ІSO/ІЕС 17024:2019.
Вищенаведена вимога про наявність сертифікованого інженера-консультанта (будівництво), який має кваліфікаційне сертифікат та посвідчення, видане акредитованим НААУ органом на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 або ДСТУ EN ІSO/ІЕС 17024:2019 є надмірною та необґрунтованою, з огляду на наступне:
1) Скаржник перебуває у трудових відносинах із головним інженером Євтушенком Юрієм Вікторовичем (додаємо підтверджуючі документи до скарги). Наявність зазначеного працівника є достатнім для повного та якісного виконання договору про закупівлю.
2) Підрядники не зобов’язані проводити сертифікацію працівників та примусово зобов’язувати їх отримувати кваліфікаційне посвідчення та серттифікат у акредитованому НААУ органом на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 або ДСТУ EN ІSO/ІЕС 17024:2019.
3) Відповідно до п. 28 Постанови КМУ «Про затвердження Загальних умов та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» №668 від 01.08.2005 року: Замовник має право залучати до управління проектом, організаційного і консультаційного супроводження комплексу робіт, пов’язаних із створенням об’єкта будівництва, виконання інших функцій, визначених договором про надання інженерно-консультаційних послуг, інженера-консультанта із зазначенням у договорі підряду його повноважень та зобов’язання підрядника щодо надання інженеру-консультанту доступу до будівельного майданчика.
Чинне законодавство встановлює можливість наявності інженера-консультанта виключно для Замовника торгів та не містить обов’язкових вимог стосовно наявності інженерів-консультантів у підрядників робіт.
З огляду на вищенаведене, зазначена вимога спрямована на учасників, в яких вже наявний сертифікований інженер-консультант (будівництво), який має кваліфікаційне посвідчення, видане акредитованим НААУ органом на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 або ДСТУ EN ІSO/ІЕС 17024:2019, що є дискримінаційним для інших учасників, в тому числі Скаржника.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ в рішеннях № 6986 -р/пк-пз від 22.05.2023р.
Зазначені вимоги є дискримінаційною та обмежують суттєво коло учасників закупівлі, в тому числі і Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія рішення №9172-р/пк-пз від 22.06.2023р на 10 арк.
2. Копія рішення № 6986 -р/пк-пз від 22.05.2023 на 22 арк.
3. Копія тендерної документації на 64 арк.
4. Копія Закону України «Про публічні закупівлі» на 90 арк.
5. Копія Постанови №1178 від 12.10.2022 року на 40 арк.
6. Копія диплому №067704 на 1 арк.
7. Копія наказу №5-к від 03.02.2022 року на 1 арк.
З повагою, Генеральний директор Гаман Людмила Володимирівна
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга з підписом 10.11.2023 15:06
- Скарга 10.11.2023 15:06
- скарга з підписом 10.11.2023 15:06
- Додатки 10.11.2023 15:06
- Додатки 10.11.2023 15:06
- Додатки 10.11.2023 15:06
- Додатки 10.11.2023 15:06
- Додатки 10.11.2023 15:06
- Додатки 10.11.2023 15:06
- Додатки 10.11.2023 15:06
- Тендерна документація за Особливостями Укриття (Нова редакція).docx 11.11.2023 11:44
- Перелiк_змiн.doc 11.11.2023 11:44
- Додаток 1 до тендерної документації Укриття (Нова редакція).doc 11.11.2023 11:44
- Протокол №99 про внесення змін.PDF 11.11.2023 11:44
- Пояснення до Скарги.PDF 11.11.2023 11:44
- Антимонопольний пояснення до скарги Кул.docx 15.11.2023 13:23
- Пояснення до Скарги № UA-2023-11-08-012711-а.а1.PDF 15.11.2023 13:23
- Протокол №99.PDF 15.11.2023 13:23
- Додаток 1 до тендерної документації Укриття (Нова редакція).doc 15.11.2023 13:23
- Протокол №100.PDF 15.11.2023 13:24
- Протокол про внесення змін до ТД Укриття.docx 15.11.2023 13:24
- Протокол про внесення змін до ТД Укриття.docx 15.11.2023 13:24
- Тендерна документація за Особливостями Укриття (Нова редакція).docx 15.11.2023 13:24
- Тендерна документація за Особливостями Укриття (Нова редакція).docx 15.11.2023 13:24
- рішення від 14.11.2023 № 18202.pdf 14.11.2023 16:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.11.2023 № 18573.pdf 21.11.2023 12:43
- рішення від 20.11.2023 № 18573.pdf 22.11.2023 18:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.11.2023 15:13
Дата розгляду скарги:
20.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.11.2023 16:51
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
22.11.2023 18:18
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
22.11.2023 18:18