-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ПЗ-23П_151_ВО:ДК 021:2015 – 50220000-3- Послуги з ремонту, технічного обслуговування залізничного транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги (Послуги з ремонту лінійного обладнання дизель-поїздів)
Послуги з ремонту лінійного обладнання дизель-поїздів. Джерело фінансування закупівлі: власні кошти. Договір набуває чинності з дати підписання Сторонами та діє протягом дії правового режиму воєнного стану в Україні, оголошеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022р. № 64/2022 та продовженого відповідними Указами Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, але не пізніше ніж до 31.12.2023
Торги не відбулися
3 259 152.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 97 774.56 UAH
мін. крок: 3% або 97 774.56 UAH
Період оскарження:
08.11.2023 11:18 - 13.11.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Атестат виробництва
Номер:
ca55460762464ea790acbea6fb245593
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-08-004729-a.c1
Назва:
Атестат виробництва
Вимога:
Шановний Замовник, у пункті п’ятнадцятому Додатку №2 до тендерної документації (надалі за текстом – ТД) Вами установлено вимогу, згідно з якою учасник закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції копію одного з наступних документів учасника, які надають право на надання послуг з ремонту лінійного обладнання дизель-поїздів (стартер-генератора 4ПСГУ, електричного двигуна П-21 електричного двигуна П-22, електричного двигуна П-51):
- атестат на виконання послуг з капітального ремонту лінійного обладнання дизель-поїздів, атестат виробництва, сертифікат відповідності завірений підписом Учасника, (документи, повинні мати дійсний термін дії на весь період надання послуг, якщо термін дії документу закінчується до кінця строку надання послуг, Учасник повинен надати гарантійний лист, що новий документ буде наданий не пізніше закінчення терміну дії чинного).
Вважаємо, що установлена у пункті п’ятнадцятому Додатку 2 до ТД вимога є дискримінаційною та суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі, а також не враховує обставини, спричинені військовою агресією російської федерації проти України, з огляду на нижчевикладене:
1. Щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції атестата відповідно до Додатка Г СТП 10-004:2019 «Якість і безпека продукції. Атестація виробництва. Порядок здійснення», який введений в дію наказом АТ «Укрзалізниця» від 26.02.2019 № 142.
Для початку варто вказати, що у СТП 10-004:2019 «Якість і безпека продукції. Атестація виробництва. Порядок здійснення» (надалі іменується «СТП 10-004:2019») відсутній перелік типів рухомого складу та його вузлів, для експлуатації, обслуговування або ремонту яких виробничий підрозділ підлягає атестації. В примітці до п. 3.2. Розділу 3 «ТЕРМІНИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ» СТП 10-004:2019 є лише посилання на те, що даний перелік визначений в нормативних документах АТ «Укрзалізниця», які встановлюють вимоги до виробництва. Однак, нормативна документація Укрзалізниці (документація щодо ремонту, модернізації, сервісного та післягарантійного обслуговування локомотивів, моторвагонного рухомого складу, спеціального самохідного рухомого складу та їхнього лінійного обладнання, вузлів та агрегатів не містить положень/правил/вимог, які передбачають атестацію виробничого підрозділу (чи будь-якої іншої особи) для виконання (надання) останнім робіт (послуг) з ремонту стартер-генератора 4ПСГУ та електричних двигунів П-21, П-22, П-51.
Звертаємо Вашу увагу на те, що до вступу в силу СТП 10-004:2019 на підставі наказу АТ «Укрзалізниця» від 26.02.2019 № 142, при визначенні технічного рівня локомотиворемонтних виробництв та їх атестації на право виконання певних видів ремонтів ТРС або його вузлів і агрегатів Укрзалізницею застосовувалося Положення з атестації підприємств з обслуговування та ремонту тягового рухомого складу, затверджене наказом Укрзалізниці від 10.10.2007№ 484-Ц, яке у Додатку К містить Таблицю К.1. з вичерпним переліком складових частин ТРС, ремонт яких підлягає обов’язковій атестації. Даними складовим частинами ТРС є: 1) колісна пара, буксовий вузол, візок; 2) тяговий двигун; 3) автозчеплювальний пристрій; 4) пристрої АЛСН і безпеки, швидкостемір; 5) пневмогальмівне обладнання (крани, повітророзподільники, компресор); 6) дизель; 7) паливна апаратура. Як Вам відомо, стартер-генератор 4ПСГУ та електричні двигуни П-21, П-22, П-51 не належать до типу тягових двигунів. Відтак, ремонт стартер-генератора 4ПСГУ та електричних двигунів П-21, П-22, П-51 відповідно до вищезазначеного Додатку К, атестації – не підлягає!
Крім того, СТП 10-004:2019 не містить в собі вимогу щодо обов’язкової атестації суб’єктів господарювання приватних форм власності задля надання послуг з технічного обслуговування та ремонту рухомого складу і його вузлів, які експлуатуються на коліях загального користування. Напроти, згідно із п. 1.4. Розділу 1 СТП 10-004:2019, цей Стандарт може застосовуватися добровільно підприємствами, що не належать до сфери управління АТ «Укрзалізниця» і надають перелічені у даному абзаці послуги.
Зі змісту вищевикладеного вбачається, що підприємства приватної форми власності, в т.ч. ті, які не належать до сфери управління АТ «Укрзалізниця», обов’язковій атестації для надання послуг з ремонту лінійного обладнання дизель-поїздів: послуг з ремонту стартер-генератора 4ПСГУ та електричних двигунів П-21, П-22, П-51, - не підлягають. Отже, встановлена замовником у п. 15 Додатку №2 до тендерної документації вимога щодо наявності у складі тендерній пропозиції учасника атестата на виконання послуг з капітального ремонту лінійного обладнання дизель-поїздів, або атестата виробництва є дискримінаційною, оскільки даною вимогою унеможливлює доступ до процедури торгів учасників, які не здійснили платну процедуру атестації у його відповідного підрозділу (філії) і, відповідно, не отримали вказаного атестату АТ «Укрзалізниця». При цьому фактично не враховується технічна компетентність інших учасників, про що останні мають відповідні документи, та той факт, що у наданні послуг, які вказані у предметі закупівлі, останні мають багаторічний досвід роботи (в т.ч. і на підприємствах (філіях) АТ «Укрзалізниця»).
Внаслідок вказаного відбувається обмеження конкуренції, що не сприяє підвищенню якості надання послуг і зниженню вартості робіт, а також призводить до втрати сенсу проведення тендерної процедури.
2. Вимога щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності.
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності
Підтвердити таку компетенцію експертних організацій в Україні має право Національне агентство з акредитації України (далі – НААУ), яке у своїй діяльності керується вищевказаним Законом. Реєстр акредитованих органів з оцінки відповідності міститься на офіційному порталі НААУ за електронним адресом: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov.
У переліку органів з інспектування (ДСТУ EN ISO/IEC 17020), який також міститься у реєстрі акредитованих ООВ, єдиним акредитованим НААУ органом, що може здійснювати інспектування підприємств або їх підрозділів щодо експлуатації, обслуговування, ремонту рухомого складу, ремонту складових частин, вузлів, агрегатів рухомого складу, є Інспекційний орган філії «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут залізничного транспорту» акціонерного товариства «Українська залізниця», який, відповідно до даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (№1005697603), є відокремленим підрозділом (код ЄДРПОУ 40081293) АТ «Укрзалізниці».
Відтак, єдиним акредитованим НААУ органом, що може видати учаснику зазначений у п. 15 Додатку 2 документ відповідності, є виключно відокремлений підрозділ Замовника. За вказаних обставин, встановленою у п. 15 Додатку 2 вимогою замовник направлено дискримінує учасників, які не мають зазначеного у даному абзаці документа від його відокремленого підрозділу.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) – закупівлі здійснюються за принципами: недискримінації учасників та рівне ставлення до них; п. 6 ч. 1 ст. 5 Закону – запобігання корупційним діям і зловживанням; згідно ч. 4 ст. 5 Закону – Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників; відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону - тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Разом з цим, у підпункті 1 пункту 1 Постанови КМУ «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18 березня 2022 р. № 314, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» Кабінет Міністрів України постановляє установити, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Виконання робіт з ремонту рухомого складу, складових частин, вузлів, агрегатів рухомого складу не віднесено до переліку додатка 2.
З огляду на все вищевикладене, просимо Вас внести зміни в ТД, а саме виключити пункт 15 (п’ятнадцятий) із Додатка №2 до ТД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.11.2023 09:00
Вирішення:
Ваше звернення розглянуто. Зміни внесені не будуть.
Статус вимоги:
Задоволено