-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
іЗакупівля води (листопад 2023)
Завершена
1 040 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 200.00 UAH
Період оскарження:
08.11.2023 08:41 - 14.11.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо внесення змін до Технічних вимог
Номер:
baf60be8daa64a37bc0e706605157066
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-08-000400-a.c1
Назва:
Щодо внесення змін до Технічних вимог
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику.
Згідно Додатку №2 до оголошення «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 15980000-1: Безалкогольні напої (Мінеральна вода негазована) для підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, Учаснику необхідно надати наступні документи:
Пунктами 1- 4 вимагаються сертифікати на відповідність вимогам стандартам ДСТУ ISO, що не є обов’язковою для виробників харчової промисловості на території України. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності та не може вимагатись замовником від учасника закупівлі в обов’язковому порядку.
За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначені документи, що є дискримінаційним до Учасників, у т. ч. тих, що не зобов’язані та / або не мають сертифікати на систему ISO. Дана вимога звужує коло учасників, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників.
Основним законодавчим актом, регулюючим відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів і споживачами харчових продуктів є Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (№ 771/97). Відповідно до ч. 2 ст. 20 та ч. 1 ст. 21 Закону України №771/97 оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках. Впровадження та застосування цих процедур є обов'язковою вимогою до всіх підприємств харчового ланцюга на законодавчому рівні, при цьому, відповідно до ч. 7 ст. 21 Закону України №771/97 - «сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов'язковою».
Сертифікація системи управління проводиться незалежним компетентним уповноваженим органом з сертифікації, який є акредитованим Національним агентством з акредитації України (НААУ) і лише компетентний уповноважений орган може оцінити відповідність системи управління на підприємстві вимогам ДСТУ ISO 22000:2019, а підтвердженням відповідності і є сертифікат відповідності на систему управління.
Таким чином - сертифікація системи управління безпечності харчових продуктів на відповідність вимог ДСТУ ISO 22000:2019 і є підтвердженням того, що на підприємстві, зокрема, розроблені, впроваджені та застосовуються процедури, засновані на принципах аналізу ризиків та контролю у критичних точках, а також проводиться контроль на всіх стадіях технологічного процесу задля виготовлення безпечного для споживачів продукту.
Враховуючи вищевказане, якщо на підприємстві сертифікована система управління безпечністю харчових продуктів на відповідність вимог ДСТУ ISO 22000:2019 «Системи управляння безпечності харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу», то немає необхідності надавати копії документів згідно п. 5-10 та п.12 Додатку №2 «Технічних вимог», оскільки сертифікат відповідності і є підтвердженням дотримання цих вимог.
Просимо Вас внести зміни до п. 5-10 та п.12 Додатку №2 «Технічних вимог» щодо надання підтверджуючих документів лише у разі відсутності у Учасника сертифіката відповідності на систему управління безпечності харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 на виконання вимог законодавства, передбачених ст. 21 Закону України №771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Також, оскільки у Додатку №1 «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником та/або переможцем у складі пропозиції» нової редакції «Технічних вимог» прибрали пункт стосовно надання документу Держпродспоживслужби, виданий Учаснику не раніше 2022 року, складений за результатами проведення заходу державного контролю, стосовно приміщень, зазначених в довідці про складські приміщення, із відсутністю фактів виявлених порушень, просимо прибрати його з п.11 Додатку №2 «Технічних вимог».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.11.2023 15:14
Вирішення:
Шановний Учаснику, розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (надалі - Закон), вода питна - харчовий продукт, придатний для споживання людиною.
Приписами зазначеного Закону передбачено, що він регулює відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї.
Так, частиною 2 статті 20 Закону встановлені обов’язки операторів ринку, зокрема оператори ринку зобов’язані:
1) забезпечувати дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу;
2) розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (система НАССР), осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів;
3) надсилати компетентному органу повідомлення у випадках, передбачених частинами третьою - п’ятою цієї статті, і отримувати експлуатаційний дозвіл у випадках, передбачених цим Законом;
4) реєструвати потужності у випадках, передбачених цим Законом;
5) забезпечувати виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо окремих показників якості;
6) забезпечувати простежуваність та надавати інформацію, передбачену статтею 22 цього Закону;
7) вилучати та/або відкликати у встановлених законом випадках харчові продукти, які перебувають в обігу, якщо встановлено, що ці продукти можуть спричинити шкідливий вплив для здоров’я людини;
Частиною 1 ст. 21 Закону передбачено, що оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (система НАССР).
Таким чином, вимоги щодо підтвердження учасниками впровадження та застосовування постійно діючих процедур, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках повністю відповідають вимогам діючого законодавства України.
Також, Розділом VII цього Закону встановлені загальні гігієнічні вимоги щодо поводження з харчовими продуктами, в тому числі гігієнічні вимоги до потужностей, на яких здійснюється виробництво та/або обіг харчових продуктів, гігієнічні вимоги до транспортних засобів, що використовуються для перевезення харчових продуктів, гігієнічні вимоги до обладнання та інвентарю, з якими контактують харчові продукти, вимоги до гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами, гігієнічні вимоги до харчових продуктів, гігієнічні вимоги до пакування харчових продуктів, включаючи первинне пакування та інше.
Враховуючі приписи діючого законодавства, зокрема пункту 1 частини першої статті 6 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини, затверджує, в тому числі форми актів державного контролю, що застосовуються державними інспекторами та державними ветеринарними інспекторами під час інспектування та аудиту, а також форми актів відбору зразків та інших розпорядчих документів компетентного органу у сфері державного контролю.
В свою чергу, частиною 7 статті 18 цього Закону встановлено, що державний контроль у формах інспектування та аудиту здійснюється із застосуванням актів державного контролю. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин. Кожне таке питання повинно містити посилання на вимогу нормативно-правового акта (статтю, частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку. Якщо за результатами інспектування або аудиту виявлено невідповідність, в акті державного контролю наводиться детальний опис відповідних порушень законодавства. Акт державного контролю складається у двох примірниках, один з яких вручається оператору ринку протягом трьох робочих днів з дня його складення.
Таким чином, наявність вказаного документу у складі пропозиції є підтвердженням того, що оператор ринку дотримується у своєї господарської діяльності вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, та здатний постачати якісний та безпечний товар.
Крім цього, враховуючи той факт, що відповідно до наказів ДП «УкрНДНЦ» міжнародні стандарти ISO 22000:2018, ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 та ISO 45001:2019 були прийняти у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 45001:2019), вимоги Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників Сертифікатів відповідності систем управління - встановленим стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація (в тому числі на території України), що працює у відповідності до вказаних стандартів ISO, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати безпечну продукцію та/або послуги, роботи які задовольняють вимоги замовника. Таким чином, сертифікати, що видані органом з сертифікації, акредитованого НААУ, є гарантією того, що оцінка відповідності системи менеджменту компанії була проведена належним чином з дотриманням всіх міжнародних та національних норм, що має критично важливе значення для отримання Замовником якісної та безпечної продукції.
З урахування викладеного, а також враховуючи практику АМКУ зазначені вимоги відповідають положенням чинного законодавства України, та не є дискримінаційними, оскільки не обмежують коло учасників, не порушують їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляють можливості подати свою пропозицію через наявні
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Так