-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
дизельне паливо (Столичний офіс)
Паливо дизельне Євро5 (Л та З) за ДК 021-2015: 09130000-9 (нафта і дистиляти)
Завершена
278 848 783.75
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 394 243.91 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 394 243.91 UAH
Період оскарження:
07.11.2023 21:13 - 17.11.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
d70ff11aa42d47228b995b5a18ed2b72
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-07-016783-a.a4
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 01.12.2023 16:33
- Скарга АМКУ.docx 01.12.2023 20:51
- Скарга АМКУ.pdf 01.12.2023 20:51
- ПЛАТІЖНА_ІНСТРУКЦІЯ_Nº_431.pdf 01.12.2023 20:51
- 2_3_1_4_Протокол_випробування_№98_від_13_11_2023_для_Укрнафта_на.pdf 01.12.2023 20:51
- 2_3_1_3_Паспорт_якості_Energy_ДП_З_№58,_Сертифікат_відповідності.pdf 01.12.2023 20:51
- Скарга АМКУ.pdf.asice 01.12.2023 20:58
- Скарга_АМКУ_Фінал.pdf 03.12.2023 20:41
- Скарга_АМКУ_Фінал.docx 03.12.2023 20:41
- Скарга_АМКУ_Фінал.pdf.asice 03.12.2023 23:49
- рішення від 05.12.2023 № 19512.pdf 05.12.2023 16:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.12.2023 № 20026.pdf 13.12.2023 12:51
- рішення від 12.12.2023 № 20026.pdf 14.12.2023 18:59
- Пояснення по суті скарги.pdf 08.12.2023 17:04
- 1_[16-11-2023 17.06.42]1.1.1.2. УН_СВГ відгук про виконання договорів.p7s 08.12.2023 17:05
- 3.1. Лист згода на обробку персональних даних Гордієнко.p7s 08.12.2023 17:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.12.2023 17:01
Дата розгляду скарги:
12.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.12.2023 16:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
14.12.2023 18:59
Скарга
Скасована
Скарга
Номер:
24c822376f354cc88d2279eb36d8f389
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-07-016783-a.a3
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 01.12.2023 16:31
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
04.12.2023 00:03
Вимога
Відхилено
Невідповідність тендерної документації
Номер:
dd48a3b8dca54ae495270706bcf98560
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-07-016783-a.c2
Назва:
Невідповідність тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовник!
Наше підприємство планує взяти участь в даній закупівлі та вимагає усунути наявні в Тендерній документації невідповідності національному законодавству.
Згідно Додатку 2 до Тендерної документації предметом закупівлі є Паливо дизельне
Євро5 (Л та З), якісні характеристики товару мають відповідати ДСТУ 7688-2015 Паливо дизельне Євро5. Технічні умови.
Згідно п.10.3 ДСТУ 7688:2015:
Документ про якість (паспорт якості) має містити:
— дату видачі й номер документа;
— позначення цього стандарту;
— познаку дизельного палива відповідно до 3.3;
— торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
— назву та повну адресу постачальника (за наявності);
— дату виготовлення дизельного палива;
— дату відбирання проби та дату проведення випробування;
— показники якості дизельного палива, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробування;
— позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
— національний знак відповідності, який підтверджує відповідність дизельного палива вимогам Технічного регламенту;
— відомості щодо декларації про відповідність;
— знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
— номер партії (резервуара);
— інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
— підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, який виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Як видно з вищезазначеного, НАЦІОНАЛЬНИЙ СТАНДАРТ УКРАІНИ ДСТУ 7688:2015 встановлює чіткі вимоги до паспорту якості і в ньому не має бути посилання на номер сертифікату відповідності.
Закликаємо Замовника привести Тендерну документацію у відповідність до НАЦІОНАЛЬНОГО СТАНДАРТУ УКРАІНИ ДСТУ 7688:2015, та викласти пункт 3.1.3 Додатку 2 у наступній редакції «копії паспортів якості на товар, що є предметом закупівлі та пропонується до постачання, за якими на дату подання тендерної пропозиції не сплинув гарантійний термін зберігання товару».
Дякуємо!
Пов'язані документи:
Замовник
- ПРОТОКОЛ № 1251 (розгляд вимога 2 дизельне паливо Столичний).docx 17.11.2023 17:15
Дата подачі:
16.11.2023 22:00
Вирішення:
Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником самостійно відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації повинні міститись відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Згідно з частиною 1 статті 23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону, замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Враховуючи викладене, замовником у Розділі ІІІ додатку 2 до тендерної документації встановлено, що для підтвердження характеристик запропонованого учасником товару вимогам, установленим у тендерній документації, у складі тендерної документації необхідно надати копії паспортів якості на товар, що є предметом закупівлі та пропонується до постачання, за якими на дату подання тендерної пропозиції не сплинув гарантійний термін зберігання товару, та які мають містити посилання на номер сертифікату відповідності наданого учасником у складі тендерної пропозиції.
Пунктом 10.3 ДСТУ 7688:2015 “Паливо дизельне Євро5. Технічні умови” визначено перелік відомостей, які має містити паспорт якості на дизельне паливо.
Разом з тим, пунктом 9 Розділу “Вимоги щодо обігу палива на ринку” Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927, встановлено інший перелік відомостей, які повинен містити документ про якість (паспорт якості) палива, зокрема не зазначені у ДСТУ 7688:2015.
Виходячи з наведеного, ДСТУ 7688:2015 не встановлює виключні вимоги до форми та змісту паспорту якості.
Враховуючи викладене, тендерна документація не потребує внесення змін в цій частині”.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін у Тендерну документацію
Номер:
a93422e7b98140b19c561086b42c9703
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-07-016783-a.c1
Назва:
Вимога щодо внесення змін у Тендерну документацію
Вимога:
ТОВ «НВО «Система Енерго», як потенційний учасник закупівлі, звертається до Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» з вимогою усунути невідповідності Тендерної документації, та повідомляє наступне.
Згідно пункту 3.1.3. Додатку 2 до тендерної документації , Замовник вимагає надати в складі тендерноії пропозиції «копії паспортів якості на товар, що є предметом закупівлі та пропонується до постачання, за якими на дату подання тендерної пропозиції не сплинув гарантійний термін зберігання товару, та які мають містити посилання на номер сертифікату відповідності наданого учасником у складі тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 3.1.2. Розділу ІІІ цього Додатку»
Дана вимога в частині наявності в паспорті якості на товар «посилання на номер сертифікату відповідності наданого учасником у складі тендерної пропозиції» є необгрунтованою та такою, що обмежує коло не тільки потенційних учасників, а й виробників.
По-перше, Замовник даною вимогою встановлює обмежуючі критерії до оформлення паспортів якості. Такі критерії не стосуються технічних та якісних характеристик до предмету закупівлі. Також такі критерії є необгрунтованими з точки зору чинного законодавства України, адже відсутній будь-який документ, що встановлює обов‘язок виробника зазначати в паспорті номер сертифікату відповідності. Тобто, цією вимогою Замовник «диктує» виробникам як ім оформлювати документи про якість виходячи зі своїх суб‘єктивних вподобань, а не чинного законодавства України.
По-друге, Замовник даною вимогою виключає можливість іноземних виробників, а також їх дилерів/представників, прийняти участь у даній закупівлі. Згідно з порядком проведення процедури сертифікації іноземних нафтопродуктів, хронологія подій наступна: виготовлення продукції - оформлення паспорту якості - відвантаження з заводу-виробника - транспортування - розмитнення і ввезення на територію України - сертифікація ввезеної продукції.
Згідно з наведеним циклом, видача паспорту якості передує процедурі сертифікації іноземної продукції та підтвердження її відповідності національному стандарту, у зв‘язку з чим посилання у паспорті якості на номер сертифікату відповідності є неможливим.
Як наслідок, дана вимога унеможливлює участь в даній закупівлі як іноземних виробників, так і їх дилерів/представників, які провели сертифікацію згідно чинного законодавства України на відповідність національному стандарту.
Згідно статті 5 Закону України про публічні закупівлі:
Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації вимоги до наявності у паспорті якості «посилання на номер сертифікату відповідності наданого учасником у складі тендерної пропозиції» порушують принципи добросовісної конкуренції серед учасників, принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, що передбачені частиною першою статті 5 Закону, а також встановлюють дискримінаційні вимоги до учасників, чим порушують частину четверту статті 5 Закону.
У зв‘язку з вищенаведеним вимагаємо від Замовника внести зміни у Тендерну документацію та викласти пункт 3.1.3 Додатку 2 у наступній редакції «копії паспортів якості на товар, що є предметом закупівлі та пропонується до постачання, за якими на дату подання тендерної пропозиції не сплинув гарантійний термін зберігання товару».
Також, з метою приведення Проекту договору згідно Додатку 4 у відповідність до чинного законодавства України, вимагаємо внесення змін.
Перелік змін наводимо у приєднаному файлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Зміни до договору поставки.docx 11.11.2023 20:08
- ПРОТОКОЛ № 1212 (розгляд вимога дизельне паливо Столичний ЛО).docx 14.11.2023 19:22
Дата подачі:
11.11.2023 20:08
Вирішення:
ПРОТОКОЛ № 1212
РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ
13 листопада 2023 р. м. Київ
11 листопада 2023 року уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано вимогу щодо внесення змін до деяких положень тендерної документації на закупівлю за ДК 021:2015: 09130000-9 нафти і дистилятів (дизельного палива (Столичний офіс) (номер оголошення про проведення закупівлі UA-2023-11-07-016783-a), а саме:
1. Вимагаємо від Замовника внести зміни у Тендерну документацію та викласти пункт 3.1.3 Додатку 2 у наступній редакції «копії паспортів якості на товар, що є предметом закупівлі та пропонується до постачання, за якими на дату подання тендерної пропозиції не сплинув гарантійний термін зберігання товару». Також, з метою приведення Проекту договору згідно Додатку 4 у відповідність до чинного законодавства України, вимагаємо внесення змін до пунктів 3.1., 3.2., 3.6. та 6.1.2, виклавши їх у новій редакції.
Уповноважена особа детально опрацювала зазначену вимогу та встановила наступне.
Щодо першого питання.
Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником самостійно відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації повинні міститись відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Згідно з частиною 1 статті 23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону, замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Враховуючи викладене, замовником у Розділі ІІІ додатку 2 до тендерної документації встановлено, що для підтвердження характеристик запропонованого учасником товару вимогам, установленим у тендерній документації, у складі тендерної документації необхідно надати копії паспортів якості на товар, що є предметом закупівлі та пропонується до постачання, за якими на дату подання тендерної пропозиції не сплинув гарантійний термін зберігання товару, та які мають містити посилання на номер сертифікату відповідності наданого учасником у складі тендерної пропозиції.
Отже, враховуючи викладене тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства не потребує внесення змін в цій частині.
Щодо другого питання.
Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником самостійно відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації повинні міститись відомості, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
На виконання зазначених вимог, у Додатку 4 до тендерної документації надано проект договору про закупівлю, текст якого повністю відповідає вимогам цивільного та господарського законодавства та законодавства у сфері публічних закупівель, а отже не потребує змін.
Керуючись статтею 11 Закону та пунктами 51, 54 Особливостей уповноважена особа вирішила:
1. Надати відповідь на вимогу наступного змісту:
«Щодо першого питання.
Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником самостійно відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації повинні міститись відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Згідно з частиною 1 статті 23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону, замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Враховуючи викладене, замовником у Розділі ІІІ додатку 2 до тендерної документації встановлено, що для підтвердження характеристик запропонованого учасником товару вимогам, установленим у тендерній документації, у складі тендерної документації необхідно надати копії паспортів якості на товар, що є предметом закупівлі та пропонується до постачання, за якими на дату подання тендерної пропозиції не сплинув гарантійний термін зберігання товару, та які мають містити посилання на номер сертифікату відповідності наданого учасником у складі тендерної пропозиції.
Отже, враховуючи викладене тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства не потребує внесення змін в цій частині.
Щодо другого питання.
Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником самостійно відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації повинні міститись відомості, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
На виконання зазначених вимог, у Додатку 4 до тендерної документації надано проект договору про закупівлю, текст якого повністю відповідає вимогам цивільного та господарського законодавства та законодавства у сфері публічних закупівель, а отже не потребує змін.
2. Забезпечити оприлюднення відповідей на вимоги в електронній системі закупівель у встановленому порядку.
Уповноважена особа _______________ В.М. Цимбалюк
Статус вимоги:
Відхилено