-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Медичні матеріали
Завершена
205 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 025.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 025.00 UAH
Період оскарження:
07.11.2023 17:07 - 12.11.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
45f93b028d2b4ecf823c2a25ec05000f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-07-015397-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Жодна із статей Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України не передбачає відповідальності (третіх осіб) виробника або представника виробника, щодо неякісного та несвоєчасного постачання товару, або дотримання будь яких інших гарантій.
Відповідно до ч. 1 ст. 629 Цивільного кодексу України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Згідно ч. 1 ст. 712 Цивільного кодексу України, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін (ч. 2 ст. 712 Цивільного кодексу України).
За приписами ч. 1 ст. 662 Цивільного кодексу України саме Продавець (Постачальник) зобов'язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу (поставки), а отже відповідальність та правові наслідки невиконання обов’язків, передбачених договором купівлі-продажу (поставки), будуть адресовані саме Продавцю (Постачальнику).
Отже, виробник (представництво, філія виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), у разі, якщо не виступає жодною із сторін при підписанні договору, не несе жодної відповідальності перед Замовником щодо кількості, якості та строків придатності Товару.
З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає лист згоду з істотними умовами договору та проектом договору, який буде підписаний нами у разі визнання нас переможцем процедури закупівлі.
В свою чергу, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово встановлювала факт дискримінаційних вимог у закупівлях, в рамках яких вимагалося надання гарантійного листа виробника (рішення від 19.04.2019 № 4815-р/пк-пз, № 5079-р/пк-пз від 19.04.2023, № 14955-р/пк-пз від 19.09.2023 тощо).
Таким чином, просимо внести зміни до Тендерної документації в частині необхідності учасникам надати гарантійний лист виробника.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь.pdf 10.11.2023 16:35
Дата подачі:
08.11.2023 13:21
Вирішення:
Шановний учаснику! Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Практика надання листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO.
Лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар.
Крім того, вимоги тендерної документації про надання листів виробників, також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад - рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-15-003206-c, а також у рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c, Рішення № 17013-р/пк-пз від 24.10.2023 року ідентифікатор закупівлі - UA-2023-10-09-012974-a. Лист виробника/офіційного дистриб’ютора свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Оскільки закупівля здійснюється для державного закладу, Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропонований учасниками товар буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли медичний заклад буде використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію. Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання листа не лише від виробника, а й від офіційного дистриб’ютора виробника.
Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного листа не є проблематичним.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.11.2023 00:02