-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот № 1 - Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, Лот № 2 - Послуги з вивезення твердих побутових відходів)
Відповідно до вимог тендерної документації. Закупівля здійснюється окремо за кожним лотом: - за Лотом № 1 - Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, - за Лотом № 2 - Послуги з вивезення твердих побутових відходів.
Завершена
344 880.09
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 417.80 UAH
мін. крок: 0.1% або 417.80 UAH
Період оскарження:
06.11.2023 15:11 - 11.11.2023 00:00
Скарга
Відхилено
КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» від 20.11.2023 р. № UA-2023-11-06-011106-a , що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників .
Номер:
7a51ed374cd344e881ec1dd4b1636b38
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-06-011106-a.c4
Назва:
КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» від 20.11.2023 р.
№ UA-2023-11-06-011106-a , що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників .
Скарга:
06.11.2023р. Замовником Харківським національним університетом міського господарства імені О.М. Бекетова (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі № UA-2023-11-06-011106-a Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот № 1 - Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, Лот № 2 - Послуги з вивезення твердих побутових відходів), (ДК 021:2015:90510000-5)(далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію.
Станом на цей час, Замовником вже визначене переможця цієї закупівлі за Лотами 1 та 2, а саме – ТОВ «Мегатранс Інвест», код ЕДРПОУ - 40442258.
КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. щодо закупівель комунальних послуг, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог п. 36 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про управління відходами» - суб’єкт господарювання у сфері управління відходами - юридична особа або фізична особа-підприємець, що здійснює збирання, купівлю, зберігання, перевезення, відновлення та/або видалення відходів відповідно до законодавства;
Як визначене ч. 1 ст. 33 Закону України «Про управління відходами» - Послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою і надається відповідно до законодавства про житлово-комунальні послуги та правил, встановлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням регіональних та місцевих планів управління відходами та правил благоустрою населеного пункту.
Відповідно до вимог п. 7 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - виконавцем комунальної послуги з управління побутовими відходами є - адміністратор послуги з управління побутовими відходами, а у разі його відсутності - визначений у встановленому законодавством порядку суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів. Аналогічні вимоги, містяться у ч. 5 ст. 33 ЗУ «Про управління відходами».
Відповідно до ч. 3 ст. 33 Закону України «Про управління відходами» - Суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, виключно суб’єкти господарювання, які на конкурсних засадах визначені органом місцевого самоврядування як виконавці послуги зі збирання та перевезення побутових відходів, в т.ч і великогабаритних, ремонтних, небезпечних відходів, відходів зелених насаджень, мають право на наданню споживачу цієї комунальної послуги..
Станом на сьогоднішній день в місті Харкові послуги з управління побутовими відходами можуть надавати КП «КВПВ» та ТОВ «Харків Екоресурс», яких визначено виконавцями цієї комунальної послуги відповідно рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2020 року № 248 в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
Надання вищевказаних комунальних послуг іншими суб’єктами господарювання, які не пройшли процедуру конкурсного відбору і не визначені органами місцевого самоврядування як виконавці послуг зі збирання та вивезення побутових відходів чи адміністратором таких послуг, діючим законодавством не передбачено.
КП «Комплекс з вивозу побутових відходів», вимагало внести відповідні зміни, щодо включення вимоги про надання інформації та підтверджуючих документів Учасником закупівлі в складі тендерної пропозиції про визначення виконавцем цієї комунальної послуги на території м. Харкова.
Замовником, Харківським національним університетом міського господарства імені О.М. Бекетова, було проігноровано законну Вимогу КП «Комплекс з вивозу побутових відходів».
Крім цього, скаржник звертає увагу уповноваженого органу на наступні вимоги законів України, які порушені під час здійснення закупівлі цієї комунальної послуги, що надало неправомірної переваги для переможця цього конкурсу – ТОВ «Мегатранс Інвест».
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 10 Закону України № 2189-VIII, «Про житлово-комунальні послуги» - Ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.
Як визначене ч. 1 ст. 34 Закону України «Про управління відходами» - Плата за послугу з управління побутовими відходами визначається на основі тарифу на послугу з управління побутовими відходами та норм надання послуги.
Тариф на послугу з управління побутовими відходами є середньозваженим тарифом, що формується на основі тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів. Витрати на адміністрування послуги з управління побутовими відходами розраховуються окремо у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та включаються до середньозваженого тарифу виконавця послуги.
Тариф на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифи на збирання, перевезення, відновлення, видалення побутових відходів встановлюються органом місцевого самоврядування окремо за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні, відходи зелених насаджень).
Розрахунок тарифу на послугу з управління побутовими відходами здійснює виконавець послуги. Розрахунок тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів здійснюють суб’єкти господарювання, які здійснюють відповідні операції.
Відповідно до частини другої цієї статті - Встановлення тарифів, передбачених цією статтею, нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на надання відповідних послуг не допускається.
Порядок формування середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів встановлюється Кабінетом Міністрів України. – частина 4 ст. 34 Закону України «Про управління відходами».
Тарифи на збирання та перевезення побутових відходів для виконавців цієї комунальної послуги – КП «КВПВ» встановлені відповідним Рішенням Харківської міської ради №918 від 12.12.2018 р. та ТОВ «ЕКО-Ресурс» встановлені відповідним Рішенням Харківської міської ради № 586 від 29.08.2018 р. у відповідності до порядку їх розрахунків, затверджених Кабінетом Міністрів України.
В той же час, для ТОВ «Мегатранс Інвест» будь якого рішення про встановлення тарифу на надання комунальної послуги зі збирання та перевезення побутових відходів Харківською міською радою не приймалося, що дозволяє цьому суб’єкту господарської діяльності встановлювати тарифи на цю комунальну послуг нижче, ніж встановлені органом місцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, для інших суб’єктів господарської діяльності, які визначені виконавцями цієї комунальної послуги - КП «КВПВ» та ТОВ «ЕКО-Ресурс», та які не мають можливості застосовувати інший тариф на цю послугу, відмінний від встановленого Рішенням Харківської міської ради.
Отже, внаслідок порушення Замовником та Переможцем даних торгів із закупівлі комунальної послуги на збирання та вивезення побутових відходів імперативних приписів вищеозначених законів, інші учасники цього ринку, заздалегідь позбавлені можливості отримати перемогу у такому конкурсі, з огляду на неможливість надавати таку послугу, за ціною меншою, ніж встановлений Харківською міською радою тариф на неї. Тобто у таких діях Замовника та Переможця цього конкурсу, вбачаються ознаки порушення умов добросовісної конкуренції, які передбачені ст. 15 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».
Як визначене ст. 30 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» - Органи Антимонопольного комітету України у справах про недобросовісну конкуренцію приймають обов'язкові для виконання рішення про:
- визнання факту недобросовісної конкуренції;
- припинення недобросовісної конкуренції;
Відповідно до ст. 27 цього Закону України - Процесуальні засади діяльності органів Антимонопольного комітету України щодо захисту від недобросовісної конкуренції, зокрема розгляд справ про недобросовісну конкуренцію, порядок виконання рішень та розпоряджень органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень, їх перевірка, перегляд, оскарження та гарантії учасників процесу, інші питання щодо захисту від недобросовісної конкуренції регулюються законодавством про захист економічної конкуренції з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Враховуючи викладені вище обставини та керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII.
ПРОШУ:
Прийняти до розгляду скаргу КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» за процедурою закупівлі: «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот № 1 - Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, Лот № 2 - Послуги з вивезення твердих побутових відходів).
Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі № UA-2023-11-06-011106-a, такими, що суперечать законодавству у сфері надання комунальних послуг та встановлюють неправомірні переваги для конкретного суб’єкта господарювання – ТОВ «Мегатранс Інвест», як це визначене ст. 15 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».
Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель:
- відмінити процедуру закупівлі № UA-2023-11-06-011106-a - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот № 1 - Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, Лот № 2 - Послуги з вивезення твердих побутових відходів), (ДК 021:2015:90510000-5);
- внести зміни до тендерної документації щодо обов’язкового зазначення умов для участі такому конкурсі – наявність рішення органу місцевого самоврядування про визначення учасника виконавцем комунальної послуги – послуги зі збирання та перевезення побутових відходів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 20.11.2023 13:27
- рішення від 22.11.2023 № 18768.pdf 22.11.2023 17:13
- інформація про резолютивну частину рішення від 30.11.2023 № 19317.pdf 01.12.2023 12:47
- рішення від 30.11.2023 № 19317.pdf 04.12.2023 16:41
- Постанова КМУ від 26.09.2023 № 1031.pdf 24.11.2023 10:44
- ПОЯСНЕННЯ на СКАРГУ за Лотами 1 та 2.docx 24.11.2023 10:44
- Пояснення щодо закупівлі UA-2023-11-06-011106-а від 24.11.2023.pdf 24.11.2023 10:45
- Рішення № 586 від 29.08.2018 щодо тарифу у м.Харкові.docx 24.11.2023 10:45
- Рішення № 918 від 12.12.2018 щодо тарифу в м.Харкові.docx 24.11.2023 10:46
- Рішення Харківської міськради № 248 від 22.04.2023.pdf 24.11.2023 10:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.11.2023 14:45
Дата розгляду скарги:
30.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.11.2023 17:14
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
04.12.2023 16:41
Скарга
Відхилено
КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» від 20.11.2023 р. № UA-2023-11-06-011106-a , що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників .
Номер:
a37c8b5e5c8c4033b30a0e5d3cac4426
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-06-011106-a.c3
Назва:
КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» від 20.11.2023 р.
№ UA-2023-11-06-011106-a , що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників .
Скарга:
06.11.2023р. Замовником Харківським національним університетом міського господарства імені О.М. Бекетова (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі № UA-2023-11-06-011106-a Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот № 1 - Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, Лот № 2 - Послуги з вивезення твердих побутових відходів), (ДК 021:2015:90510000-5)(далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію.
Станом на цей час, Замовником вже визначене переможця цієї закупівлі за Лотами 1 та 2, а саме – ТОВ «Мегатранс Інвест», код ЕДРПОУ - 40442258.
КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. щодо закупівель комунальних послуг, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог п. 36 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про управління відходами» - суб’єкт господарювання у сфері управління відходами - юридична особа або фізична особа-підприємець, що здійснює збирання, купівлю, зберігання, перевезення, відновлення та/або видалення відходів відповідно до законодавства;
Як визначене ч. 1 ст. 33 Закону України «Про управління відходами» - Послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою і надається відповідно до законодавства про житлово-комунальні послуги та правил, встановлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням регіональних та місцевих планів управління відходами та правил благоустрою населеного пункту.
Відповідно до вимог п. 7 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - виконавцем комунальної послуги з управління побутовими відходами є - адміністратор послуги з управління побутовими відходами, а у разі його відсутності - визначений у встановленому законодавством порядку суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів. Аналогічні вимоги, містяться у ч. 5 ст. 33 ЗУ «Про управління відходами».
Відповідно до ч. 3 ст. 33 Закону України «Про управління відходами» - Суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, виключно суб’єкти господарювання, які на конкурсних засадах визначені органом місцевого самоврядування як виконавці послуги зі збирання та перевезення побутових відходів, в т.ч і великогабаритних, ремонтних, небезпечних відходів, відходів зелених насаджень, мають право на наданню споживачу цієї комунальної послуги..
Станом на сьогоднішній день в місті Харкові послуги з управління побутовими відходами можуть надавати КП «КВПВ» та ТОВ «Харків Екоресурс», яких визначено виконавцями цієї комунальної послуги відповідно рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2020 року № 248 в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
Надання вищевказаних комунальних послуг іншими суб’єктами господарювання, які не пройшли процедуру конкурсного відбору і не визначені органами місцевого самоврядування як виконавці послуг зі збирання та вивезення побутових відходів чи адміністратором таких послуг, діючим законодавством не передбачено.
КП «Комплекс з вивозу побутових відходів», вимагало внести відповідні зміни, щодо включення вимоги про надання інформації та підтверджуючих документів Учасником закупівлі в складі тендерної пропозиції про визначення виконавцем цієї комунальної послуги на території м. Харкова.
Замовником, Харківським національним університетом міського господарства імені О.М. Бекетова, було проігноровано законну Вимогу КП «Комплекс з вивозу побутових відходів».
Крім цього, скаржник звертає увагу уповноваженого органу на наступні вимоги законів України, які порушені під час здійснення закупівлі цієї комунальної послуги, що надало неправомірної переваги для переможця цього конкурсу – ТОВ «Мегатранс Інвест».
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 10 Закону України № 2189-VIII, «Про житлово-комунальні послуги» - Ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.
Як визначене ч. 1 ст. 34 Закону України «Про управління відходами» - Плата за послугу з управління побутовими відходами визначається на основі тарифу на послугу з управління побутовими відходами та норм надання послуги.
Тариф на послугу з управління побутовими відходами є середньозваженим тарифом, що формується на основі тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів. Витрати на адміністрування послуги з управління побутовими відходами розраховуються окремо у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та включаються до середньозваженого тарифу виконавця послуги.
Тариф на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифи на збирання, перевезення, відновлення, видалення побутових відходів встановлюються органом місцевого самоврядування окремо за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні, відходи зелених насаджень).
Розрахунок тарифу на послугу з управління побутовими відходами здійснює виконавець послуги. Розрахунок тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів здійснюють суб’єкти господарювання, які здійснюють відповідні операції.
Відповідно до частини другої цієї статті - Встановлення тарифів, передбачених цією статтею, нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на надання відповідних послуг не допускається.
Порядок формування середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів встановлюється Кабінетом Міністрів України. – частина 4 ст. 34 Закону України «Про управління відходами».
Тарифи на збирання та перевезення побутових відходів для виконавців цієї комунальної послуги – КП «КВПВ» встановлені відповідним Рішенням Харківської міської ради №918 від 12.12.2018 р. та ТОВ «ЕКО-Ресурс» встановлені відповідним Рішенням Харківської міської ради № 586 від 29.08.2018 р. у відповідності до порядку їх розрахунків, затверджених Кабінетом Міністрів України.
В той же час, для ТОВ «Мегатранс Інвест» будь якого рішення про встановлення тарифу на надання комунальної послуги зі збирання та перевезення побутових відходів Харківською міською радою не приймалося, що дозволяє цьому суб’єкту господарської діяльності встановлювати тарифи на цю комунальну послуг нижче, ніж встановлені органом місцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, для інших суб’єктів господарської діяльності, які визначені виконавцями цієї комунальної послуги - КП «КВПВ» та ТОВ «ЕКО-Ресурс», та які не мають можливості застосовувати інший тариф на цю послугу, відмінний від встановленого Рішенням Харківської міської ради.
Отже, внаслідок порушення Замовником та Переможцем даних торгів із закупівлі комунальної послуги на збирання та вивезення побутових відходів імперативних приписів вищеозначених законів, інші учасники цього ринку, заздалегідь позбавлені можливості отримати перемогу у такому конкурсі, з огляду на неможливість надавати таку послугу, за ціною меншою, ніж встановлений Харківською міською радою тариф на неї. Тобто у таких діях Замовника та Переможця цього конкурсу, вбачаються ознаки порушення умов добросовісної конкуренції, які передбачені ст. 15 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».
Як визначене ст. 30 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» - Органи Антимонопольного комітету України у справах про недобросовісну конкуренцію приймають обов'язкові для виконання рішення про:
- визнання факту недобросовісної конкуренції;
- припинення недобросовісної конкуренції;
Відповідно до ст. 27 цього Закону України - Процесуальні засади діяльності органів Антимонопольного комітету України щодо захисту від недобросовісної конкуренції, зокрема розгляд справ про недобросовісну конкуренцію, порядок виконання рішень та розпоряджень органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень, їх перевірка, перегляд, оскарження та гарантії учасників процесу, інші питання щодо захисту від недобросовісної конкуренції регулюються законодавством про захист економічної конкуренції з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Враховуючи викладені вище обставини та керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII.
ПРОШУ:
Прийняти до розгляду скаргу КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» за процедурою закупівлі: «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот № 1 - Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, Лот № 2 - Послуги з вивезення твердих побутових відходів).
Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі № UA-2023-11-06-011106-a, такими, що суперечать законодавству у сфері надання комунальних послуг та встановлюють неправомірні переваги для конкретного суб’єкта господарювання – ТОВ «Мегатранс Інвест», як це визначене ст. 15 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».
Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель:
- відмінити процедуру закупівлі № UA-2023-11-06-011106-a - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот № 1 - Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, Лот № 2 - Послуги з вивезення твердих побутових відходів), (ДК 021:2015:90510000-5);
- внести зміни до тендерної документації щодо обов’язкового зазначення умов для участі такому конкурсі – наявність рішення органу місцевого самоврядування про визначення учасника виконавцем комунальної послуги – послуги зі збирання та перевезення побутових відходів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 20.11.2023 13:15
- рішення від 22.11.2023 № 18763.pdf 22.11.2023 17:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.11.2023 № 19331.pdf 01.12.2023 13:51
- рішення від 30.11.2023 № 19331.pdf 05.12.2023 13:48
- Пояснення щодо закупівлі UA-2023-11-06-011106-а від 24.11.2023.pdf 24.11.2023 10:39
- ПОЯСНЕННЯ на СКАРГУ за Лотами 1 та 2.docx 24.11.2023 10:39
- Постанова КМУ від 26.09.2023 № 1031.pdf 24.11.2023 10:40
- Рішення Харківської міськради № 248 від 22.04.2023.pdf 24.11.2023 10:41
- Рішення № 586 від 29.08.2018 щодо тарифу у м.Харкові.docx 24.11.2023 10:41
- Рішення № 918 від 12.12.2018 щодо тарифу в м.Харкові.docx 24.11.2023 10:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.11.2023 14:43
Дата розгляду скарги:
30.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.11.2023 17:50
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
05.12.2023 13:49
Скарга
Скасована
СКАРГА КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» від 20.11.2023 р. № UA-2023-11-06-011106-a , що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників .
Номер:
008949e28d034978a496c6a0bc834f9c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-06-011106-a.b2
Назва:
СКАРГА
КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» від 20.11.2023 р.
№ UA-2023-11-06-011106-a , що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників .
Скарга:
06.11.2023р. Замовником Харківським національним університетом міського господарства імені О.М. Бекетова (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі № UA-2023-11-06-011106-a Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот № 1 - Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, Лот № 2 - Послуги з вивезення твердих побутових відходів), (ДК 021:2015:90510000-5)(далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію.
Станом на цей час, Замовником вже визначене переможця цієї закупівлі за Лотами 1 та 2, а саме – ТОВ «Мегатранс Інвест», код ЕДРПОУ - 40442258.
КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. щодо закупівель комунальних послуг, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог п. 36 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про управління відходами» - суб’єкт господарювання у сфері управління відходами - юридична особа або фізична особа-підприємець, що здійснює збирання, купівлю, зберігання, перевезення, відновлення та/або видалення відходів відповідно до законодавства;
Як визначене ч. 1 ст. 33 Закону України «Про управління відходами» - Послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою і надається відповідно до законодавства про житлово-комунальні послуги та правил, встановлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням регіональних та місцевих планів управління відходами та правил благоустрою населеного пункту.
Відповідно до вимог п. 7 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - виконавцем комунальної послуги з управління побутовими відходами є - адміністратор послуги з управління побутовими відходами, а у разі його відсутності - визначений у встановленому законодавством порядку суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів. Аналогічні вимоги, містяться у ч. 5 ст. 33 ЗУ «Про управління відходами».
Відповідно до ч. 3 ст. 33 Закону України «Про управління відходами» - Суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, виключно суб’єкти господарювання, які на конкурсних засадах визначені органом місцевого самоврядування як виконавці послуги зі збирання та перевезення побутових відходів, в т.ч і великогабаритних, ремонтних, небезпечних відходів, відходів зелених насаджень, мають право на наданню споживачу цієї комунальної послуги..
Станом на сьогоднішній день в місті Харкові послуги з управління побутовими відходами можуть надавати КП «КВПВ» та ТОВ «Харків Екоресурс», яких визначено виконавцями цієї комунальної послуги відповідно рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2020 року № 248 в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
Надання вищевказаних комунальних послуг іншими суб’єктами господарювання, які не пройшли процедуру конкурсного відбору і не визначені органами місцевого самоврядування як виконавці послуг зі збирання та вивезення побутових відходів чи адміністратором таких послуг, діючим законодавством не передбачено.
КП «Комплекс з вивозу побутових відходів», вимагало внести відповідні зміни, щодо включення вимоги про надання інформації та підтверджуючих документів Учасником закупівлі в складі тендерної пропозиції про визначення виконавцем цієї комунальної послуги на території м. Харкова.
Замовником, Харківським національним університетом міського господарства імені О.М. Бекетова, було проігноровано законну Вимогу КП «Комплекс з вивозу побутових відходів».
Крім цього, скаржник звертає увагу уповноваженого органу на наступні вимоги законів України, які порушені під час здійснення закупівлі цієї комунальної послуги, що надало неправомірної переваги для переможця цього конкурсу – ТОВ «Мегатранс Інвест».
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 10 Закону України № 2189-VIII, «Про житлово-комунальні послуги» - Ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.
Як визначене ч. 1 ст. 34 Закону України «Про управління відходами» - Плата за послугу з управління побутовими відходами визначається на основі тарифу на послугу з управління побутовими відходами та норм надання послуги.
Тариф на послугу з управління побутовими відходами є середньозваженим тарифом, що формується на основі тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів. Витрати на адміністрування послуги з управління побутовими відходами розраховуються окремо у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та включаються до середньозваженого тарифу виконавця послуги.
Тариф на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифи на збирання, перевезення, відновлення, видалення побутових відходів встановлюються органом місцевого самоврядування окремо за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні, відходи зелених насаджень).
Розрахунок тарифу на послугу з управління побутовими відходами здійснює виконавець послуги. Розрахунок тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів здійснюють суб’єкти господарювання, які здійснюють відповідні операції.
Відповідно до частини другої цієї статті - Встановлення тарифів, передбачених цією статтею, нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на надання відповідних послуг не допускається.
Порядок формування середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів встановлюється Кабінетом Міністрів України. – частина 4 ст. 34 Закону України «Про управління відходами».
Тарифи на збирання та перевезення побутових відходів для виконавців цієї комунальної послуги – КП «КВПВ» встановлені відповідним Рішенням Харківської міської ради №918 від 12.12.2018 р. та ТОВ «ЕКО-Ресурс» встановлені відповідним Рішенням Харківської міської ради № 586 від 29.08.2018 р. у відповідності до порядку їх розрахунків, затверджених Кабінетом Міністрів України.
В той же час, для ТОВ «Мегатранс Інвест» будь якого рішення про встановлення тарифу на надання комунальної послуги зі збирання та перевезення побутових відходів Харківською міською радою не приймалося, що дозволяє цьому суб’єкту господарської діяльності встановлювати тарифи на цю комунальну послуг нижче, ніж встановлені органом місцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, для інших суб’єктів господарської діяльності, які визначені виконавцями цієї комунальної послуги - КП «КВПВ» та ТОВ «ЕКО-Ресурс», та які не мають можливості застосовувати інший тариф на цю послугу, відмінний від встановленого Рішенням Харківської міської ради.
Отже, внаслідок порушення Замовником та Переможцем даних торгів із закупівлі комунальної послуги на збирання та вивезення побутових відходів імперативних приписів вищеозначених законів, інші учасники цього ринку, заздалегідь позбавлені можливості отримати перемогу у такому конкурсі, з огляду на неможливість надавати таку послугу, за ціною меншою, ніж встановлений Харківською міською радою тариф на неї. Тобто у таких діях Замовника та Переможця цього конкурсу, вбачаються ознаки порушення умов добросовісної конкуренції, які передбачені ст. 15 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».
Як визначене ст. 30 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» - Органи Антимонопольного комітету України у справах про недобросовісну конкуренцію приймають обов'язкові для виконання рішення про:
- визнання факту недобросовісної конкуренції;
- припинення недобросовісної конкуренції;
Відповідно до ст. 27 цього Закону України - Процесуальні засади діяльності органів Антимонопольного комітету України щодо захисту від недобросовісної конкуренції, зокрема розгляд справ про недобросовісну конкуренцію, порядок виконання рішень та розпоряджень органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень, їх перевірка, перегляд, оскарження та гарантії учасників процесу, інші питання щодо захисту від недобросовісної конкуренції регулюються законодавством про захист економічної конкуренції з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Враховуючи викладені вище обставини та керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII.
ПРОШУ:
Прийняти до розгляду скаргу КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» за процедурою закупівлі: «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот № 1 - Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, Лот № 2 - Послуги з вивезення твердих побутових відходів).
Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі № UA-2023-11-06-011106-a, такими, що суперечать законодавству у сфері надання комунальних послуг та встановлюють неправомірні переваги для конкретного суб’єкта господарювання – ТОВ «Мегатранс Інвест», як це визначене ст. 15 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».
Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель:
- відмінити процедуру закупівлі № UA-2023-11-06-011106-a - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Лот № 1 - Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, Лот № 2 - Послуги з вивезення твердих побутових відходів), (ДК 021:2015:90510000-5);
- внести зміни до тендерної документації щодо обов’язкового зазначення умов для участі такому конкурсі – наявність рішення органу місцевого самоврядування про визначення учасника виконавцем комунальної послуги – послуги зі збирання та перевезення побутових відходів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на АМКУ (КП КВПВ Бекетова ) (1).docx 20.11.2023 12:50
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
20.11.2023 13:42
Вимога
Відхилено
Щодо внесення змін до тендерної документації
Номер:
15b2867556cc482d9bd49ce4972845c6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-06-011106-a.b1
Назва:
Щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Відповідно до ст. 33 ЗУ «Про управління відходами» суб'єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Виконавцем послуги з управління побутовими відходами є суб'єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку, або адміністратор послуги з управління побутовими відходами, які також зазначені в рішенні виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2020 року № 248.
Частиною 2 статті 31 ЗУ «Про управління відходами» чітко встановлено, що утворювачі побутових відходів зобов'язані, зокрема, укладати договори з виконавцем послуги з управління побутовими відходами та вносити у встановленому порядку плату за послугу з управління побутовими відходами; забезпечувати передачу побутових відходів до системи управління побутовими відходами, а побутові відходи, на які поширюється розширена відповідальність виробника, - до системи приймання або роздільного збирання, створеної організаціями розширеної відповідальності виробників.
Таким чином, виходячи із ст. ст. 31 – 33 ЗУ «Про управління відходами», збирання та перевезення побутових відходів до місць їх відновлення чи видалення здійснюється виключно виконавцями послуги з управління побутовими відходами, які визначаються органами місцевого самоврядування на конкурентних засадах, або адміністратором послуги з управління побутовими відходами, який є комунальним підприємством і визначається за рішенням ради.
Наголошуємо, що надання вищевказаних послуг іншими суб’єктами господарювання, які не пройшли процедуру конкурсного відбору і не визначені органами місцевого самоврядування як виконавці послуг зі збирання та вивезення побутових відходів чи адміністратором таких послуг, діючим законодавством не передбачено.
Інші суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління побутовими відходами без проходження процедури конкурсного відбору та без визначення виконавцем послуги рішенням органом місцевого самоврядування в місті Харкові, порушують діюче законодавство України, в тому числі в сфері законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб’єктів господарювання перед законом.
Оскільки відповідно до ст.15 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», досягненням неправомірних переваг у конкуренції є отримання таких відносно іншого суб'єкта господарювання шляхом порушення чинного законодавства, яке підтверджено рішенням органу державної влади, органу місцевого самоврядування, наділеного відповідною компетенцією.
Враховуючи вищенаведене, виконавцем послуги з управління побутовими відходами може бути виключно суб'єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку, або адміністратор послуги з управління побутовими відходами, а також пройшов процедуру конкурсного відбору та визначений виконавцем послуги органами місцевого самоврядування.
Інформуємо Вас, що зазначена інформація доведена до відома Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.
На підставі вищезазначеного, вимагаємо внести відповідні зміни, щодо включення вимоги про надання інформації та підтверджуючих документів Учасником закупівлі в складі тендерної пропозиції про визначення виконавцем послуги на території м.Харкова.
Пов'язані документи:
Замовник
- ПКМУ № 918 від 25.08.2023.docx 09.11.2023 19:36
- Рішення Харківської міськради № 248 від 22.04.2023.pdf 09.11.2023 19:39
- ПКМУ № 835 від 08.08.2023.docx 09.11.2023 19:41
- ВІДПОВІДЬ на ВИМОГУ.docx 09.11.2023 19:42
Дата подачі:
07.11.2023 15:10
Вирішення:
Доброго дня шановний учаснику.
Уважно вивчивши Вашу вимогу, повідомляємо про наступне.
Замовник, безумовно, при проведенні всіх публічних закупівель дотримується вимог законодавства України та інших чинних нормативних актів, зокрема також Закону України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року № 2320-IX (далі за текстом – Закон № 2320).
Пунктом 1 статті 33 Закону № 2320 передбачено, що «Послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою і надається відповідно до законодавства про житлово-комунальні послуги та правил, встановлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням регіональних та місцевих планів управління відходами та правил благоустрою населеного пункту».
Правила надання послуги з управління побутовими відходами, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 (далі за текстом – Правила).
Абзацом 5 пункту 2 Правил чітко визначено, хто відноситься до споживачів, яким надаються «послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах» (пункт 1 Правил), а саме -
«споживач - індивідуальний споживач (фізична або юридична особа, яка є співвласником багатоквартирного будинку, власником будівлі (зокрема власником індивідуального садибного житлового будинку) або колективний споживач (юридична особа, що об’єднує споживачів у будівлі та в їх інтересах укладає договір про надання послуги з управління побутовими відходами)».
Також, в пункті 9 Правил чітко визначено перелік місць, які обладнуються відповідними засобами для надання послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах, а саме: -
«Для забезпечення надання послуги з управління відходами житлові масиви і внутрішньодворові території, дороги загального користування, зупинки громадського транспорту та інші об’єкти благоустрою населених пунктів, а також місця проведення масових заходів обладнуються контейнерними майданчиками для роздільного збирання побутових відходів, урнами для збирання побутових відходів згідно з правилами благоустрою населеного пункту, регіональними та місцевими планами управління відходами та відповідно до укладених договорів про надання послуги з управління побутовими відходами».
Відповідно до вищезазначеного, Харківський Національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова (далі за текстом – Замовник) з точки зору зазначеного конкретного правового припису до споживачів не відноситься.
Крім цього, у Вашій вимогі з посиланням на Закон № 2320 вказується наступне: «Виконавцем послуги з управління побутовими відходами є суб'єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку, або адміністратор послуги з управління побутовими відходами, які також зазначені в рішенні виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2020 року № 248».
Дійсно, Рішенням Виконавчого комітету Харківської міської Ради від 22.04.2020 № 248 «Про визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові» (додається) визначені «виконавці послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові», при цьому, в констатуючий частині, на підставі чого приймалося вказане рішення, здійснюються посилання на нормативні документи, а саме постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 та від 16.11.2011 № 1173, які відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835(додається) та від 25.08.2023 № 918 (додається) втратили чинність.
Конкурс щодо визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові за умови виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2023 № 918 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів» на даний час не проведено.
Відповідно до вищезазначеного, Замовник, на якого не розповсюджуються Правила, а також за відсутністю на даний час проведеного конкурсу відповідно до пункту 6 Правил («Суб’єкти господарювання, які здійснюють операції із збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України порядку згідно з частиною третьою статті 33 Закону України “Про управління відходами”» має право/не повинен/може тощо в тендерній документації не зазначати вимоги щодо «надання інформації та підтверджуючих документів Учасником закупівлі в складі тендерної пропозиції про визначення виконавцем послуги на території м. Харкова».
Вбачається, що внесення змін до тендерної документації у запропонованій Вами редакції, слід вважати дискримінаційною вимогою до учасників, що протирічить чинному законодавству.
З повагою.
Статус вимоги:
Відхилено