-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 (CPV) : 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (4 найменування)
Завершена
64 825.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 648.25 UAH
мін. крок: 1% або 648.25 UAH
Період оскарження:
06.11.2023 13:16 - 11.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
c45b7fe041a4406ea7ebddab7fbcde70
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-06-007483-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Замовником встановлено дискримінаційні вимоги в тендерній документації, зокрема вимагаються гарантійні листи від виробників, в тому числі на 4 позицію предмету закупівлі "Інфузійна помпа, одноразового використання (з регульованою швидкістю введення; для світлочутливих розчинів)". Вимагаємо винести дану позицію, яка є абсолютно ексклюзивною на ринку, в окремий лот в іншому випадку будемо оскаржувати умови ТД в АМКУ. З деталізованим і повним обгрунтуванням нашої вимоги ви маєте змогу ознайомитися в скарзі, яка додається і буде подана до АМКУ у випадку залишення без задоволення нашої вимоги.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_щодо_дискримінаційних_вимог в ТД.docx 07.11.2023 17:54
- pristroji-dlja-infuzijnoji-terapiji-zhejiang-45-r_red_3.pdf 07.11.2023 17:54
- протокол 203.pdf 10.11.2023 17:08
Дата подачі:
07.11.2023 17:54
Вирішення:
«Доброго дня! Стосовно Вашого звернення, повідомляємо наступне.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Вищезазначене ґрунтується на підставі ґрунтовного аналізу судової практики, зокрема рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 4 квітня 2019 року справа № 640/19876/18 (з повним текстом судових рішень ви маєте змогу ознайомитися у відкритому Єдиному державному реєстрі судових рішень). Так, у означеному рішенні, суд робить висновок, «що Законом України «Про публічні закупівлі», який є спеціальним в рамках досліджуваних правовідносин, не визначено поняття «дискримінаційні вимоги», що позбавляє можливості визначити зміст принципу «недискримінації учасників», відповідно до даного Закону. На переконання суду, належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» є - забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури публічної закупівлі» (цього принципу ми й неухильно дотримуємося під час проведення публічних закупівель). Той самий суд, вже у іншому рішенні від 18 червня 2019 року справа № 826/2016/16 наголошує, що «незгода учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) самі по собі не можуть свідчити про їх дискримінаційний характер, оскільки будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна щодо учасника, який їй не відповідає. Для обґрунтування порушення вимог законодавства запровадженням конкретної вимоги, зокрема, її дискримінаційного характеру, посилань на загальні положення законодавства недостатньо». Наостанок, вважаємо за доцільне ознайомити вас ще з одним рішення цього ж суду, а саме від 6 вересня 2018 року справа №826/10864/17, у якому суд зазначає, що «З аналізу вказаної заяви судом встановлено, що позивачем в ній не зазначено про те, в чому саме полягає порушення конкретно його прав чи законних інтересів, а не абстрактних «потенційних учасників». Таким чином, незгода будь-якого потенційного учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) тендерної документації сама по собі не свідчить про їх дискримінаційний характер, оскільки, будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна ЩОДО УЧАСНИКА, ЯКИЙ ЇЙ НЕ ВІДПОВІДАЄ.
Не надаючи доказів неможливості оформлення запитуваного документу, оскарження вказаної вимоги ґрунтується на конкретних не можливостях Скаржника виконати умови закупівлі, а на припущеннях та небажанні прикласти зусилля для належної підготовки до тендеру.
Листи Мінекономрозвитку носять рекомендаційний, інформаційний характер, які не встановлюють норму права. Крім того, лист Мінекономрозвитку та МОЗ № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018 (на який Ви посилається по тексту вимоги) стосується закупівлі лікарських засобів, а в нашому випадку – медичне обладнання та вироби медичного призначення, крім того згідно змісту даного листа зазначено – «РЕКОМЕНДОВАНО».
Дана умова зазначена в тому числі із урахуванням наявності великої кількості декларацій, сертифікатів і тому подіне у вільному доступі в електронній системі закупівель, в свою чергу кожен може завантажити дані документи та надати їх в складі документів своєї тендерної пропозиції, але це не підтверджує пряму співпрацю з Виробниками чи уповноваженими представниками та не гарантує доставку у відповідні строки та відповідної якості медичні матеріали які потребує Замовник для надання високоякісної медичної допомоги.
Захист своїх прав, Замовник реалізує за рахунок гарантій від самих Виробників чи їх представників.
Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству.Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреби Замовника, з метою надання високоякісної медичної допомоги та збереження здоров'я населення, медичного персоналу, військових, а також з урахуванням вимог нормативних документів. Якщо Учасник не має в наявності відповідногообладнання, то йому нічого не заважає закупити його на ринку, звісно, якщо є бажання співпрацювати з іншими виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі. Вами не доведено та документально не підтверджено, що Ви не маєте можливості співпрацювати з даним Виробником або його представником/дистриб’ютором.
І на останок, Учасники не повинні здійснювати тиск на Замовника в частині розроблення умов закупівлі, а саме: диктувати умови та порядок проведення процедури закупівлі під той асортимент який наявний в Учасника. Замовник діяв в межах та спосіб визначені законодавством, що регулює сферу закупівель з урахуванням своєї потреби та рекомендацій лікарів,медичного персоналу і звісно були враховані побажання даних працівників (фахівців), що зумовлені практичним використанням, тому відсутня потреба вносити зміни до тендерної документації в цій частині. Дякуємо за звернення!»
Статус вимоги:
Відхилено