-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з поточного ремонту приміщень кабінетів на 7-му та 8-му поверхах адміністративної будівлі за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 24
Завершена
498 410.88
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 492.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 492.05 UAH
Період оскарження:
06.11.2023 12:02 - 25.11.2023 00:00
Вимога
Вирішена
щодо кваліфікаційних обмежень
Номер:
11583db42ea34b08b5914f68aecf7f78
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-06-005775-a.b1
Назва:
щодо кваліфікаційних обмежень
Вимога:
Шановний Замовник!
Розглянувши тендерну документацію з додатками до неї та інформацію розміщену в електронній системі закупівель, зазначаємо про те, що умовами тендерної документації встановлена вимога, що обмежує коло потенційних учасників, відповідно до підпункту 3 пункту 5 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, де зазначене наступне: «Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник повинен надати договір (договори), предметом (змістом) якого (яких) є надання учасником послуг (виконання робіт) з поточного ремонту приміщень та первинні документи, що підтверджують виконання учасником такого (таких) договору (договорів) у повному обсязі (відомості, що становить комерційну таємницю надаються у порядку, встановленому законодавством).»
Трактуючи дану вимогу Замовника стосовно надання аналогічного договору/договорів, предметом якого є послуги з поточного ремонту приміщень кабінетів на 7-му та 8-му поверхах адміністративної будівлі за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 24, за яким виконувались Замовник порушує принципи закупівлі, визначені Законом України «Про публічні закупівлі» та порушує право на участь у тендері, на добросовісну конкуренцію та відкритість на всіх стадіях закупівель. Закон встановлює право замовника вимагати аналогічні договори, а не ідентичні, і ця позиція закріплена практикою розгляду скарг колегії АМКУ. Недискримінація учасників є одним з закріплених принципів проведення закупівель відповідно до ст. 3 Закону. Тож, «аналогічні» договори не означає «повністю тотожні» у зв`язку з тим, що в умовах вільної економіки де-факто не можливо знайти повністю тотожний договір, це зумовлюється свободою договору. Тож, з урахуванням правової природи договору аналогічним може бути визнаний будь-який договір з виконання подібних робіт не залежно від об’єкту та назви предмету аналогічного договору. Враховуючи наведені ознаки, аналогічним договором є договір з виконання робіт подібних до переліку робіт, передбаченим даною закупівлею. Просимо Замовника виключити даний підпункт 3 пункту 5 Розділу 3 вимоги з тендерної документації або внести зміни до нього, а саме дозволити учасникам надавати підтвердження виконання аналогічного договору договором виконаним повністю або частково та який у складі робіт має бути подібним /або мати подібні роботи в обсягах робіт передбачених у технічній специфікації Додатком 2 до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.11.2023 13:41
Вирішення:
За результатом розгляду звернення UA-2023-11-06-005775-a.b1 до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, отримане через електронну систему закупівель від 23 листопада 2023 року о 13:41 год (без ідентифікації особи, яка звернулася), стосовно кваліфікаційних обмежень, встановлених Замовником в тендерній документації, повідомляємо.
Тендерна документація сформована відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 року № 471) (далі – «Особливості здійснення публічних закупівель»),
Відповідно до абзаців 6, 7 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель, у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Таким чином, Замовник самостійно визначає один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до Закону та Особливостей здійснення публічних закупівель, а також самостійно встановлює спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством, на підставі наявної потреби у відповідних товарах (роботах чи послугах) з дотриманням принципів здійснення закупівель.
Зважаючи на викладене, за результатами розгляду вимог, викладених у зверненні UA-2023-11-06-005775-a.b1 до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель Замовника не встановлено наявність умов, що обмежують коло потенційних учасників закупівлі та вимога до учасників про необхідність надати договір (договори), предметом (змістом) якого (яких) є надання учасником послуг (виконання робіт) з поточного ремонту приміщень для підтвердження його відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» відповідає положенням законодавства про публічні закупівлі.
Разом з тим, положеннями абзацу другого частини третьої статті 16 Закону визначено, що у випадку якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
При цьому, для закупівлі робіт або послуг Законом не передбачена можливість залучення учасником спроможностей інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців з метою підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
В свою чергу, умовами тендерної документації визначено три з чотирьох можливих кваліфікаційних критеріїв, яким повинні відповідати учасники процедури закупівлі, зокрема такі як:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Таким чином, згідно з умовами тендерної документації, учасник процедури закупівлі для підтвердження своєї відповідності двом із трьох визначених відповідно до статті 16 Закону кваліфікаційних критеріїв може залучати спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Встановлені в тендерній документації у вказаній комбінації три з чотирьох можливих кваліфікаційних критеріїв одночасно утворюють обставини, за яких учасники процедури закупівлі автоматично позбавляються необхідності у залученні спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців для доведення своєї відповідності встановленим кваліфікаційним вимогам.
Вказані обставити утворюють ситуацію, за якої учасник процедури закупівлі позбавлений можливості реалізувати свої переваги та можливість залучення спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців для доведення своєї відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям, що, у свою чергу, не забезпечує розвиток добросовісної конкуренції та не сприяє досягненню основної мети Закону – забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель.
На думку Замовника, прийняття рішення про задоволення вимог, викладених у зверненні до замовника UA-2023-11-06-005775-a.b1 не порушить принципи здійснення публічних закупівель, визначені частиною першою статті 5 Закону та відповідатиме основній меті Закону.
Зважаючи на викладене, повідомляємо про те, що замовником прийняте рішення про внесення змін до тендерної документації та продовження терміну подання тендерних пропозицій, відповідно до вимог положень пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель, з урахуванням необхідності дотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених частинами першою та четвертою статті 5 Закону. Вказане рішення про внесення змін до тендерної документації спрямоване на посилення економічної конкуренції серед суб’єктів господарювання, зокрема через розширення кола потенційних учасників процедури закупівлі відповідно до законодавства.
Відповідь на звернення до замовника UA-2023-11-06-005775-a.b1 з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру надано завідувачем сектору тендерних закупівель Управління бухгалтерського обліку та господарського забезпечення апарату Міністерства аграрної політики та продовольства України, уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель.
Статус вимоги:
Задоволено