• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 38430000-8 Детектори та аналізатори (Автоматичний біохімічний аналізатор)

Завершена

16 425 230.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 82 126.15 UAH
Період оскарження: 03.11.2023 16:50 - 11.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги у Додатку 1 до тендерної документації

Номер: dc01baa6e1a94f53a34b388f789ed317
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-03-012999-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги у Додатку 1 до тендерної документації
Вимога:
03.11.2023 року Замовник ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ" оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015 – 38430000-8 – «Детектори та аналізатори (Автоматичний біохімічний аналізатор)». Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-03-012999-a. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного. Відповідно у Додатку 1 до Тендерної документації наведений перелік обладнання, а саме автоматичний біохімічний аналізатор, який закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до обладнання. Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі біохімічний аналізатор, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 1) дискримінаційними є наступні вимоги, які стосуються нижче наведених пунктів таблиці медико-технічних вимог. Дискримінаційними є зокрема вимога, Максимальний об'єм реагенту: Не менше 250 мкл. Дана вимога з технічної точки зору є зазначена некоректно та несе лише дискримінаційний характер, для того щоб суттєво обмежити коло потенційних учасників процедури закупівлі. Адже більшість виробників з практичних та економічних міркувань прагнуть технологічно зменшити об’єм реагенту, що аспірується під час кожного вимірювання. Вами натомість встановлено вимогу таким чином, що чим більше ця величина тим кращий показник даного параметру для вас як для Замовника, адже встановлено вимогу – не менше 250 мкл. Ті учасники в автоматичному біохімічному аналізаторі яких даний показник буде меншим, автоматично будуть підлягати відхиленню з вашої сторони, як такі що не відповідають медико-технічним вимогам процедури закупівлі, при тому, що показник тим буде вважатися кращим, чим він менший. Це як з технологічної точки зору, так і з точки зору економії на собівартості одного аналізу в майбутньому для медичного закладу, де працюватиме обладнання. Тож наполеглива вимога до Замовника, розширити дану характеристику, задавши дані проміжком, наприклад: від 100 мкл до 500 мкл. Вимога до пункту максимальний об'єм реакційної суміші: Не менше 350 мкл. Дана вимога цілком повторює вимогу до вищеописаного пункту, адже вимога щодо об’єму реакційної суміші напряму залежить від об’єму реагенту, та є похідною від нього. Оскільки об’єм реакційної суміші в загальному складається із об’єму реагенту та об’єму зразка. Тож аналогічно, чим менший об’єм реакційної суміші, тим показник кращий. Проте у вашому випадку якраз навпаки, адже вами вказано, що об’єм реакційної суміші має бути не менше 350 мкл, тобто учасники в автоматичному біохімічному аналізаторі яких даний показник буде меншим, будуть підлягати відхиленню з вашої сторони, як такі що не відповідають медико-технічним вимогам процедури закупівлі, при тому, що показник в них буде кращим. Адже чим менший об’єм реакційної суміші, тим відповідно і менший об’єм реактиву, який використовується на одне визначення, тим нижча собівартість тесту, тим економічно вигідніше аналізатор. Тож просимо Замовника розширити дану характеристику, задавши дані проміжком, наприклад: від 100 мкл до 500 мкл. Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників. Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори (Автоматичний біохімічний аналізатор)». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-03-012999-a. 2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-11-03-012999-a. 3. Внести зміни або прибрати взагалі вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище. В разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо змушені звертатися із відповідною скаргою до органів АМКУ.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! Дякуємо за запитання. Звертаємо Вашу увагу, що медико-технічні вимоги до предмету закупівлі описують прилади з пропускною спроможністю більше 300 пацієнтів за день. Також, усі вимоги щодо об"єму реагенту та об'єму реакційної суміші викладені з урахуванням мінімальних та максимальних значень, а саме: Мінімальний об'єм реагенту, не більше: 100 мкл, Максимальний об'єм реагенту: Не менше 250 мкл, Мінімальний об'єм реакційної суміші: Не більше 220 мкл, Максимальний об'єм реакційної суміші: Не менеше 350 мкл. Таким чином замовник встановлює мінімальні значення реагенту та реакційної суміші, що не повинні бути перевищені. При підготовці технічних вимог було проведено аналіз технічних характеристик приладів, технічним вимогам до предмету закупівлі відповідають не менше 5 виробників. Медико-технічні вимоги, що містяться в Документації оголошеної закупівлі, пройшли розгляд та погоджені групою експертів МОЗ України, та є обгрунтованими, конкурентними та дозволяють взяти участь у закупівлі учасникам з пропозиціями товарів різних виробників.
Статус вимоги: Відхилено