• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо Євро 5 наливом (зимове) для забезпечення безперебійної роботи генератора з метою виробництва електричної енергії

Торги не відбулися

1 491 375.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 456.88 UAH
Період оскарження: 03.11.2023 16:17 - 09.11.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: 8377eae0960e40138bd4f88886f4f79b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-03-012570-a.a1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Положення Тендерної документації до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями за ДК 021:2015 код 09134200-9 – Дизельне паливо Євро 5 наливом (зимове) суперечать законодавству України про публічні закупівлі, іншим нормативно-правовим актам та порушують права учасників процедури. Замовником мають бути внесені зміни до Тендерної документації, якими її положення будуть приведені у відповідність до вимог чинного законодавства України, а порушення прав учасників - усунені, враховуючи нижчевикладене. Згідно оголошення про проведення процедури закупівлі визначено бюджет закупівлі 1 491 375грн. з ПДВ при плановому обсязі закупівлі Дизельне паливо (наливом) в кількості 30750 літрів а отже, очікувана вартість за 1 л складає 48,50 грн з ПДВ, що є нижчою за середньо ринкову, якої поточна середня ціна на дизельне паливо по Україні БЕЗ УРАХУВАННЯ ДОСТАВКИ та по ПЕРЕДОПЛАТІ станом на 03.11.2023р становить 48,63 грн з ПДВ. Дані взяті з http://neftemarket.net/small-wholesale Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії. Оскільки, наразі ані Закон, ні нормативно-правові акти МЕРТУ не встановлюють порядок розрахунку очікуваної вартості палива, Законом України "Про публічні закупівлі" ст.4 п.4 зазначено "Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації." Окрім того, для визначення очікуваної вартості палива, органи державної влади надають варіанти: -Виділену в кошторисних призначеннях суму на палива ділити на необхідні обсяги палива. Отримана ціна за одиницю товару може проходити ще внутрішнє погодження. Якщо є можливість, замовити дослідження актуального ринку палива на ресурсі http://www.nefterynok.info/. Також замовники можуть придбати підписку на спеціалізовані видання, які на постійній основі інформують про ціни на ринку палива. Такі послуги надає низка інформаційних агентств, які спеціалізуються на публікації цінових котирувань на паливо, зокрема, Argus, Platts, ICIS. Ще одна перевага цього підходу полягає в тому, що інформаційні агентства надають і цінові прогнози. Таким чином, замовник може зорієнтуватися, якою буде ціна на паливо ближче до дати завершення тендера. Якщо замовники не можуть придбати підписку, існують й інші шляхи визначення очікуваної вартості. Замовники можуть подивитися актуальні ціни договорів на паливо і в ProZorro, що також допоможе зрозуміти тенденції. Та врахуйте, ціни, за якими в ProZorro укладають договори, можуть сильно різнитися: від демпінгових до сильно завищених. До уваги також рекомендуємо брати можливі коливання цін. З огляду на це замовник повинен не лише правильно розрахувати очікувану вартість, але й спробувати спрогнозувати ціну на паливо на момент завершення торгів. Ігнорування Замовником загальноприйнятої практики ціноутворення призводить або до збиткової діяльності Постачальників, або ж до надмірних витрат бюджетних коштів, оскільки отримана в результаті застосування ціна за одиницю товару може бути непередбачувано нижчою чи вищою за ринкову і аж ніяк не відобразить існуючий стан ринку палива. Отже, застосуванням даного ціноутворення у тому вигляді, що запропонований Замовником, порушуються права Постачальника на передбачуване здійснення підприємницької діяльності. Збитковість виконання договорів призводить також до зниження конкуренції на етапі проведення відкритих торгів.. Враховуючи вищевикладене, керуючись п.4 ч.1, ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 та ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі», та задля припинення Дискримінації потенційних учасників, вимагаємо від Замовника Перерахувати бюджет закупівлі згідно середніх ринкових цін та динаміку їх зростання, врахувати доставку палива та після оплату в 10(банківських) днів та викласти Тендерної документації в новій редакції, з метою усунення порушень учасників оскаржуваної процедури.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Сокирянська міська рада виступає замовником закупівлі (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-11-03-012570-a, класифікація за ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, оголошеної 03.11.2023 року. Очікувана вартість закупівлі складає 1491375.00 гривень (з ПДВ), що при плановому обсязі закупівлі Дизельне паливо (наливом) в кількості 30750 літрів, очікувана вартість за 1 л складає 48 гривень 50 копійок з ПДВ. Розглянувши вимогу, стверджуємо, що дана закупівля не суперечить законодавству України про публічні закупівлі, іншим нормативно-правовим актам, що діють на території України та не порушує права учасників процедури. Замовником при плануванні закупівлі застосовано Методику для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275. Слід зазначити, що замовник не вбачає протиправних дій із своєї сторони та зацікавлений в успішності даної закупівлі. Замовником здійснено моніторинг існуючого стану ринку палива, визначивши планову потребу та з метою ефективного використання коштів місцевого бюджету, оскільки, основним із принципів проведення закупівель є планування та організація закупівельної діяльності з метою задоволення потреб у товарах, роботах чи послугах на принципах прозорості, ефективності, запобігання проявам корупції, розвитку добросовісності конкуренції, розумінні аспектів участі та контролю в закупівлях відповідно до законодавства та підзаконних аспектів у сфері публічних закупівель. В результаті чого, прийнято рішення - оголосити закупівлю Дизельного палива (наливом) в кількості 30750 літрів, очікувана вартість закупівлі складає 1491375.00 гривень (з ПДВ), а отже очікувана вартість за 1 л складає 48 гривень 50 копійок з ПДВ). В разі, якщо закупівля не відбувається, замовник має можливість та право заключити прямий договір на закупівлю товарів за проєктом договору, що оприлюднено в Тендерній документації даної закупівлі. У випадку, якщо прямий договір не укладається, замовник, в межах законодавства вживає заходів щодо оголошення тендерної процедури повторно. Варто зауважити, що замовник діє в межах законодавства України та керуючись абзацом першим пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року № 1070 "Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти" (із змінами), а саме попередня оплата розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів за капітальними видатками та державними контрактами здійснюється шляхом спрямування бюджетних коштів виконавцям робіт, постачальникам товарів і надавачам послуг (крім нерезидентів) на небюджетні рахунки, відкриті на їх ім’я в органах Державної казначейської служби у встановленому законодавством порядку, з подальшим використанням зазначених коштів виконавцями робіт, постачальниками товарів і надавачами послуг виключно з таких рахунків на цілі, визначені договорами про закупівлю товарів, робіт і послуг, з наданням підтвердних документів органам Державної казначейської служби для здійснення платежів, що перечить Вашій вимозі - передоплати. Отже, враховуючи вищевикладене, замовник не порушує прав постачальника, не перешкоджає в здійсненні підприємницької діяльності, не встановлює жодних дискримінаційних вимог до учасників, не порушує жодних вимог законодавства України. Даний запит із вимогою щодо внесення змін замовником до Тендерної документації вважаємо некоректним.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.11.2023 00:01