• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання Талі ланцюгові ручні, лебідка ручна важільна для Східного ТУОМ

Місце поставки товару: 49107, м. Дніпро, вул. Запорізьке шосе, 20а

Завершена

74 220.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 742.20 UAH
Період оскарження: 03.11.2023 13:32 - 10.11.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та рівних умов для участі

Номер: ee2e18461f7145ceaaf6b495f0f46f89
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-03-008119-a.b1
Назва: Щодо забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та рівних умов для участі
Вимога:
Додатком 3 до тендерної документації у розділі I п. 7 встановлено вимогу про те, що «Товар повинен відповідати вимогам чинних в Україні, нормативних документів (державним стандартам (ДСТУ), технічним умовам (ТУ), ISO та іншим нормам, встановленим чинним законодавством України) для даного виду Товару». Формулювання у такому викладенні не встановлює чіткі вимоги щодо характеристик якості Товару за предметом закупівлі та не містить конкретного посилання на спосіб та/чи критерії їх перевірки. Це завідомо створює передумови порушення таких принципів здійснення публічних закупівель як відкритість, добросовісна конкуренція серед учасників, економія та ефективність. Зокрема, з урахуванням специфіки товару за предметом закупівлі (обладнання підвищеної небезпеки) та реалій відповідного товарного ринку в Україні коло потенційних учасників тендеру де-факто звужено до постачальників або виробників товару бюджетного цінового сегменту (низької або найнижчої якості), який не відповідає чинному в Україні Технічному регламенту безпеки машин (Постанова №62 КМУ від 30 січня 2013 р.). Однією з найпоширеніших ознак невідповідності ручних ланцюгових талів чинному в Україні законодавству, яка, як правило, замовчується постачальниками таких талів, є невідповідність класу якості вантажного ланцюга вимогам державних стандартів. Крім недостатніх якісних характеристик матеріалу, що використовується для виготовлення ланцюга, вказана невідповідність ланцюга встановленим вимогам якості та безпеки виражається у відсутності або невідповідності заводського марковання ланок ланцюга. Зазначені обставини та відсутність вказівки на спосіб та/чи критерії перевірки характеристик якості товару у тендерній документації може спричинити зловживання як при поданні та розгляді тендерних пропозицій, так і під час постачання (приймання) товару. Для товару за предметом закупівлі в Україні в рамках чинного Технічного регламенту безпеки машин розроблено та введено в дію державний стандарт ДСТУ EN 13157:2018 Крани вантажопідіймальні. Вимоги щодо безпеки. Крани з ручним приводом (EN 13157:2004 + A1:2009, IDT). Пунктом 4.1 Додатку 4 до тендерної документації (Проект договору поставки) серед іншого встановлено, що товар має бути якісним, безпечним, виготовленим з дотриманням норм законодавства про якість та безпеку товару. Для визначення у тендерній документації чітких характеристик якості Товару, приведення їх у відповідність до вимог до товару згідно до проекту договору, забезпечення дотримання вищезазначених принципів публічних закупівель та виконання вимог статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо внести наступні зміни до тендерної документації: - у пункті 7 Розділу I Додатку 3 до тендерної документації замість узагальненого переліку видів нормативних документів вказати позначення та повне найменування чинного в Україні гармонізованого європейського стандарту ДСТУ EN 13157:2018 Крани вантажопідіймальні. Вимоги щодо безпеки. Крани з ручним приводом (EN 13157:2004 + A1:2009, IDT). Для забезпечення можливості перевірки відповідності якості Товару вимогам чинного в Україні законодавства одним з найефективніших способів (візуальний контроль заводського марковання при прийманні) та забезпечення рівних умов для участі у тендері постачальників ланцюгових талів, що відповідають державним стандартам, просимо внести наступні зміни до тендерної документації: - додати до технічніих та якісних характеристик кожного товару за предметом закупівлі (таблиця 2 Розділ ІІ Додатку 3 до тендерної документації) вираз «ланцюг класу Т з заводським маркованням згідно до вимог ДСТУ EN 13157:2018)» Наперед дякуємо на неупереджений розгляд вимоги та внесення відповідних змін до тендерної документації задля забезпечення закупівлі товарів найкращої якості за найвигіднішою ціною.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня, Шановний Учасник! Розглянувши даний запит повідомляємо наступне. НЕК «Укренерго» є юридичною особою, що утворено як акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності.Засновником та єдиним акціонером Товариства є держава в особі Міністерства енергетики України. У своїй діяльності Товариство керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Статутом та іншими положеннями Товариства. Таким чином, при проведенні закупівель підприємство керується нормами Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, а також положеннями Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п. 3 та 4 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) у тендерній документації зазначаються такі відомості: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). До того ж, ст. 23 Закону встановлено технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності. Так, відповідно до п. 1 даної статті, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 23 Закону, у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". В свою чергу, відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону, технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Отже, вимога в тендерній документації про «Товар повиненвідповідати вимогам чинних в Україні, нормативнихдокументів (державним стандартам (ДСТУ),технічним умовам (ТУ), ISO та іншим нормам,встановленим чинним законодавством України) дляданого виду Товару» є правомірною та такою, що відповідає нормам чинного законодавства України. Аналогічна позиція викладена у відповіді Міністерства економіки України на запит № 72/2022.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.11.2023 12:00