-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Автоматичний аналізатор швидкості осідання еритроцитів (ШОЕ) IVD (Національний класифікатор НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів»: 56691 Автоматичний аналізатор швидкості осідання еритроцитів (ШОЕ) IVD (діагностика in vitro)
Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТД_АНАЛІЗАТОР", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.
Завершена
200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
03.11.2023 13:23 - 08.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога Замовнику, щодо наявності дискримінаційних умов
Номер:
1401d8f9e38a49088243b2a1cf4ad134
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-03-006847-a.c1
Назва:
Вимога Замовнику, щодо наявності дискримінаційних умов
Вимога:
Скарга, вимога
03.11.2023 року Замовник Комунальне некомерційне підприємство "Корсунь-Шевченківський центр первинної медико-санітарної допомоги" Корсунь-Шевченківської міської ради оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015 – 38430000-8 – «Детектори та аналізатори». Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-03-006847-a.
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 1 до Тендерної документації наведений перелік обладнання, а саме автоматичний біохімічний аналізатор, який закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до обладнання.
Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі (Автоматичний аналізатор швидкості осідання еритроцитів (ШОЕ) IVD (Національний класифікатор НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів»: 56691 – Автоматичний аналізатор швидкості осідання еритроцитів (ШОЕ) IVD (діагностика in vitro), Код ДК 021:2015 номенклатурної позиції: 38434570-2 – Гематологічні аналізатори), відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД).
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 1) дискримінаційними є наступні вимоги, які стосуються нижче наведених пунктів таблиці медико-технічних вимог.
Вимога до пункту 1.3 – Країна виробник – США та Країни Європи (окрім країн, на які накладені санкції). Взагалі вимога щодо країни-виробника обладнання є дискримінацією потенційних учасників процедури закупівлі. Тим паче, що наразі більшість аналізаторів виробляються саме в Китаї. Ба більше, більшість комплектуючих, запчастин (плати, процесори) до аналізаторів виробництва країн ЄС, США виготовляються на заводах Китаю. Наполеглива вимога дану дискримінаційну характеристику прибрати, адже вона чітко вказує на аналізатор ШОЕ ESR3000, як зазначено вами у пункті 1.1 – Автоматизований ШОЕ (ESR) аналізатор ESR3000 або еквівалент, офіційного представника в України компанії «Лабсвіт», проте виключає подачу еквівалента, адже запропоновані вами характеристики прописані таким чином, щоб підходив лише один цей аналізатор ШОЕ. Такими своїми упередженими діями ви порушуєте чинне законодавство України, в частині дотримання основних принципів публічних державних закупівель, таких як недискримінація учасників, дотримання здорової конкуренції, економії бюджетних коштів.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія «Лабсвіт», яка є офіційним представником в Україні обладнання – Автоматизований ШОЕ (ESR) аналізатор ESR3000, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Навіть не зважаючи на те, що вами в пункті 1.1. зазначено, що можлива подача еквіваленту товару, що є предметом закупів, це нонсенс, по тій простій причині, що еквіваленту запитуваному вами товару не існує на ринку зважаючи на всі сукупні медико-технічні вимоги, тобто можлива лише пропозиція саме аналізатора ШОЕ (ESR) аналізатор ESR3000, що є грубим порушенням принципів закупівель.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори»». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-03-006847-a.
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-11-03-006847-a.
3. Внести зміни або прибрати взагалі вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище.
В разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо змушені звертатися із відповідною скаргою до органів АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога замовнику 06.11.2023 10:14
Дата подачі:
06.11.2023 10:14
Вирішення:
Доброго дня! Стосовно Вашого звернення, повідомляємо наступне.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Вищезазначене ґрунтується на підставі ґрунтовного аналізу судової практики, зокрема рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 4 квітня 2019 року справа № 640/19876/18 (з повним текстом судових рішень ви маєте змогу ознайомитися у відкритому Єдиному державному реєстрі судових рішень). Так, у означеному рішенні, суд робить висновок, «що Законом України «Про публічні закупівлі», який є спеціальним в рамках досліджуваних правовідносин, не визначено поняття «дискримінаційні вимоги», що позбавляє можливості визначити зміст принципу «недискримінації учасників», відповідно до даного Закону. На переконання суду, належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» є - забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури публічної закупівлі» (цього принципу ми й неухильно дотримуємося під час проведення публічних закупівель). Той самий суд, вже у іншому рішенні від 18 червня 2019 року справа № 826/2016/16 наголошує, що «незгода учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) самі по собі не можуть свідчити про їх дискримінаційний характер, оскільки будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна щодо учасника, який їй не відповідає. Для обґрунтування порушення вимог законодавства запровадженням конкретної вимоги, зокрема, її дискримінаційного характеру, посилань на загальні положення законодавства недостатньо». Наостанок, вважаємо за доцільне ознайомити вас ще з одним рішення цього ж суду, а саме від 6 вересня 2018 року справа №826/10864/17, у якому суд зазначає, що «З аналізу вказаної заяви судом встановлено, що позивачем в ній не зазначено про те, в чому саме полягає порушення конкретно його прав чи законних інтересів, а не абстрактних «потенційних учасників». Таким чином, незгода будь-якого потенційного учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) тендерної документації сама по собі не свідчить про їх дискримінаційний характер, оскільки, будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна ЩОДО УЧАСНИКА, ЯКИЙ ЇЙ НЕ ВІДПОВІДАЄ.
Не надаючи доказів неможливості оформлення запитуваного документу, оскарження вказаної вимоги ґрунтується на конкретних не можливостях Скаржника виконати умови закупівлі, а на припущеннях та небажанні прикласти зусилля для належної підготовки до тендеру.
Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреби Замовника, з метою надання високоякісної медичної допомоги та збереження здоров'я населення, медичного персоналу, з метою швидкого діагностування захворювань та призначення вчасного відповідного лікування, а також з урахуванням вимог нормативних документів. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що умовами тендерної документації передбачено «еквівалент», визначення еквіваленту (аналогу) також зазначено по тексту тендерної документації. Якщо Учасник не має в наявності відповідного аналізатору, то йому нічого не заважає закупити його на ринку, звісно, якщо є бажання співпрацювати з іншими виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі. Вами не доведено та документально не підтверджено, як саме дані умови закупівлі Вас дискримінують.
І на останок, Учасники не повинні здійснювати тиск на Замовника в частині розроблення умов закупівлі, а саме: диктувати умови та порядок проведення процедури закупівлі. Замовник діяв в межах та спосіб визначені законодавством, що регулює сферу закупівель з урахуванням своєї потреби та рекомендацій лікарів, лаборантів, медичного персоналу і звісно були враховані побажання лаборантів, що зумовлені практичним використанням та спектром проведення досліджень, тому відсутня потреба вносити зміни в цій частині. Дякуємо за звернення!
Статус вимоги:
Відхилено