• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А -95

Торги не відбулися

101 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 507.50 UAH
Період оскарження: 03.11.2023 09:02 - 10.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: d8f42f9412c74bba97073b319a30cb81
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-03-000738-a.c1
Назва: Дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до п. 3.4 та 3.6. Додатку 1 "Вимоги щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі" тендерної документації, Вами вимагається надання учасниками документ що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої Учасником з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданого акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України та документ (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю. Відповідно до п. 29 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Зі змісту Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» не передбачено запровадження систем менеджменту екологічного управління та системи управління якістю. Таким чином, вами встановлена дискримінаційна вимога, яка обмежує коло учасників та є порушенням ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" та ст. 5 цього Закону. Відповідно до 3.2. Довідку із переліком АЗС Учасника(згідно зразка 1.1. ) про дійсність довірчих документів (смарт-карток) у відповідній області та / або обласному центрі України та / або відповідній автодорозі а також копію ліцензії щодо роздрібної торгівлі пальним на кожну зазначену в довідці АЗС. Вимога надання учасниками ліцензій на роздрібну торгівлю є знову ж таким дискримінаційною, РІШЕННЯ АМКУ № 15788-р/пк-пз від 03.10.2023 є цьому підтвердженням. З метою усунення порушень законодавства про публічні закупівлі, вимгаємо виключити умови тендерної документації, що обмежують участь серед учасників, а саме - п. 3.4 та 3.6. Додатку 1 та надання ліцензій на право роздрібної торгівлі. У випадку не внесення змін, ми як потенційний учасник, вимушені звернутись зі скаргою на ваші дискримінаційні умови, до органу оскарження.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, Відповідно до п. 3.4 та 3.6. Додатку 1 "Вимоги щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі" тендерної документації, вимагається надання учасниками документ що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої Учасником з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданого акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України та документ (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю. Вимога щодо надання учасником підтвердження ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT) встановлена замовником з метою підтвердження технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, проте зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління якістю, щодо менеджменту компанії, а не самого товару. Зверніть увагу, що предметом закупівлі в даному аукціоні є товар. Управління якістю згідно з ДСТУ 180 9001:2015 надається не стосовно конкретного предмета закупівлі / товару, а щодо управління діяльністю організації з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому на діяльність організації / компанії. Як учасник закупівлі ви має право долучити документи уповноважених установ та організацій щодо необов’язковості сертифікації ISO на території України. Відповідно до п. 29 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Згідно п.1 і 2 частини другої статті 16 Закону «1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.» У тендерної документації не наведено жодного з вищевикладених кваліфікаційних критеріїв, тобто тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до 3.2. Довідку із переліком АЗС Учасника(згідно зразка 1.1. ) про дійсність довірчих документів (смарт-карток) у відповідній області та / або обласному центрі України та / або відповідній автодорозі а також копію ліцензії щодо роздрібної торгівлі пальним на кожну зазначену в довідці АЗС. Зазначена вимога тендерної документації не є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, то може здійснюватися через мережі АЗС компаній-партнерів, тобто залучених на іншому праві користування АЗС . Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь не тільки власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, а також учасники які мають АЗС залучені на іншому праві користування. Відповідно до ст.15 Закону № 418 суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва. Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Учасник може надати ліцензію на оптову торгівлю пальним, видану на ім’я учасника. Відповідно до ч. 1 ст. 10-1 згаданого Закону, публічна інформація у формі відкритих даних – це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання. Розпорядники інформації зобов’язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах. Замовник не вимагає від учасника надання публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. У зв’язку з цим учасник може надати пояснювальний лист із зазначенням наборів даних, які оприлюднені у формі відкритих даних та з наведенням посилання, за яким можна ознайомитись з відповідною інформацією. Тому умова Замовника щодо надання роздрукованої інформації (запис) з Єдиного державного реєстру суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, про видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним щодо кожної із запропонованих учасником АЗС, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту замовника не носить обмежувальний характер. Шановний Учаснику, в радіусі 2 км., відносно адреси базування транспорту Замовника, знаходиться декілька АЗС різних брендів де можливо провести заправку транспорту .Вимога обгрунтована тим,що пальне потребується для заправки спецавтомобілів, а саме шкільних автобусів, які курсують за певним маршрутом. З метою економії бюджетних коштів та максимального зменшення витрат пального на шлях для заправки спецавтомобілів, Замовником було прийнято рішення про встановлення обмеження щодо наявності та повинні розташовування АЗС на відстані не більше 2 км від території Пісочинської селищної ради (не менше 1-й АЗС по трасі Київ-Харків-Довжанський та не менше 10-ти по трасі Київ-Харків-Довжанський від території Пісочинської селищної ради до м. Київ). Тобто, згідно принципів здійснення закупівель вимоги описані в Оголошені забезпечують конкуренцію між учасниками та максимальну економію,а тому не можуть вважатися дискримінаційними.
Статус вимоги: Відхилено