-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами)
Замовником не приймається до розгляду тендерна пропозиція, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення закупівлі. Питома вага цінового критерію становить – 100 (сто) %.
Торги відмінено
1 490 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 450 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 450 000.00 UAH
Період оскарження:
02.11.2023 16:32 - 07.11.2023 00:00
Скарга
Скасована
Вилучення дискримінаційної вимоги з ТД
Номер:
50153e01bd2a488f92e31cbc545dcb8e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-02-013031-a.a1
Назва:
Вилучення дискримінаційної вимоги з ТД
Скарга:
Шановний Замовник, в Тендерній документації міститься наступна вимога: «Замовником установлюється такий кваліфікаційний критерій, як фінансова спроможність, яка підтверджується фінансовою звітністю за останній звітний рік (2022 рік). Замовником установлюється вимога до фінансової спроможності в обсязі річного доходу (виручки), що є не меншим ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).». Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель відповідно до статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" - Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини 3 статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закону) у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Таким чином встановлюючи Фінансову спроможність у розмірі не менше 100 % очікуваної вартості предмету закупівлі, Замовник розуміє, що фінансова спроможність учасників не може становити точно 100% очікуваної вартості оголошеної замовником, а буде більшою ніж 100% очікуваної вартості.
Тобто Замовник порушує вимоги Закону та звужує коло Учасників, в тому числі обмежує можливість Учасника прийняти участь у вказані закупівлі. Ми вважаємо, що Замовник встановлюючи дискримінаційну вимогу тим самим обмежує права Скаржника, який має намір прийняти участь в закупівлі, оскільки тендерній документації не передбачена можливість участі новостворених підприємств ( учасників), які не мають фінансової звітності у розмірі не менше 100 % очікуваної вартості предмету закупівлі.
Відповідно до частини третьої статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі, що є не меншим ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Очікувана вартість предмета закупівлі 1 490 000 000,00 UAH.
Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами Закону, в частині підтвердження саме чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Учасника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону,
якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
На підтвердження вищезазначеного наявне Рішення Антимонопольного комітету України No17340 -р/пк-пз від 28.07.2021 та. No 15578-р/пк-пз від 14.08.2020.
Також хочемо зауважити на тому, що Замовником у Тендерні документації вже наявний кваліфікаційний критерій, такий як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) 1 за предметом закупівлі договору (договорів). Вважаємо, що виконуючи вимоги щодо підтвердження зазначеного критерія, Учасник в повному обсязі підтверджує спроможність поставити товар, а саме, електричну енергію, адже в нього наявний досвід виконання аналогічних договорів. Зазначене безпосередньо підтверджує можливість Учасника виконати зобовʼязання перед Замовником, а не вимога Замовника щодо надання Учасником фінансової звітності в обсязі річного доходу (виручки), що є не меншим ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Враховуючи вищевикладене, просимо Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом вилучення дискримінаційної вимоги з Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
03.11.2023 15:55