-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Кейтерингові послуги (послуги з харчування дітей потерпілих від Чорнобильської катастрофи у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Білоцерківського району Київської області)
Завершена
833 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 165.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 165.00 UAH
Період оскарження:
02.11.2023 13:26 - 09.11.2023 00:00
Вимога
Вирішена
щодо досвіду
Номер:
5eb5da67eb954c1e869782bd8ce6d485
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-02-007470-a.b1
Назва:
щодо досвіду
Вимога:
Відповідно до вимог ТД: учасник повинен мати документально підтверджений досвід виконання не менше двох аналогічних договорів за таким же предметом закупівлі, що визначений цією тендерною документацією. Аналогічним договором в розумінні цієї тендерної документації є договір про надання послуг харчування дітей у дошкільних та/або шкільних навчальних закладах району в області у не менше ніж трьох навчальних закладах за одним договором. Дана вимога є дискримінаційною та незаконною в частині кількості договорів, щодо району в області та кількості навчальних закладів за одним договором. Просимо видалити дискримініючі ознаки вимоги до 09 ранку 08.11 для можливості оскарження умов ТД в АМКУ, у разі незгоди замовника внести зміни за вимогою.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.11.2023 14:20
Вирішення:
Відповідь на Скаргу щодо встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації на закупівлю за кодом ДК 021:2015 55520000-1 Кейтерингові послуги (Послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Білоцерківського району Київської області), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2023-11-02-007470-a, що оприлюднена в електронній системі закупівель 07.11.2023 року о 14 годині 20 хвилині скаржником ФОП "ГУРЕЙ АЛІНА СЕРГІЇВНА" (Код ЄДРПОУ 2855416645) (далі – Скаржник) повідомляємо наступне:
Законом, який визначає правові засади здійснення закупівель для потреб держави та територіальних громад, є Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості). Пунктом 28 Особливостей передбачено, що для проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями замовником розробляється та затверджується тендерна документація, яка повинна відповідати статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Стаття 22 Закону встановлює вичерпний перелік вимог до відомостей, які обов’язково повинні міститися у тендерній документації, при цьому частиною другою цієї статті (з урахуванням Особливостей) встановлено, що тендерна документація повинна містити відомості про один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством, підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Частиною другою статті 16 Закону встановлено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Замовник у тендерній документації встановив кваліфікаційний критерій до наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) відповідно до вимог Закону.
Оскільки у даному Законі немає чіткого визначення що таке «аналогічний договір», то замовнику дозволяється встановити у тендерній документації власне визначення «аналогічного договору», а також певні вимоги щодо того, який саме договір буде вважатися аналогічним.
В п.3 Розділу І. Кваліфікаційні критерії до учасників Додатку 1 до тендерної документації встановлена наступна вимога:
«3)наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів: учасник повинен мати документально підтверджений досвід виконання не менше двох аналогічних договорів за таким же предметом закупівлі, що визначений цією тендерною документацією. Аналогічним договором в розумінні цієї тендерної документації є договір про надання послуг харчування дітей у дошкільних та/або шкільних навчальних закладах району в області у не менше ніж трьох навчальних закладах за одним договором»
Верховний Суд (Постанова від 16.04.2020 по справі № 640/5949/19 ) зазначає, що в кожному конкретному випадку замовник самостійно визначає перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність певному кваліфікаційному критерію, при цьому слід виходити зі специфіки предмета закупівлі, та дотримуватися принципів, що передбачені ст.5 Закону.
Згідно вимог п. 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Звертаємо вашу увагу, що предметом закупівлі є послуги з організації харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, тому задля запобігання випадків надання послуг не в повному обсязі, з порушенням строків та невідповідної якості, Замовником встановлено вищевказану вимогу. Вказані послуги повинні надаватися по трьом віковим категоріям (6-10, 10-14, 14-18 років) та полягають у забезпеченні одноразовим гарячим харчуванням (обідом) в межах виконання 35% добової медичної (фізіологічної) норми харчування відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.1992 №258 (додаток №3), та у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 №116, Гігієнічним вимогам до виробництва та обігу харчових продуктів на потужностях, розташованих у закладах загальної середньої освіти, що затверджені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 03 грудня 2020 року №2532, а також з урахуванням вимог законодавства, яке регулює надання послуг громадського харчування.
Тож надання не менше двох аналогічних договорів учасником має запевнити замовника, що цей потенційний учасник має досвід з організації такого тривалого харчування дітей (схоже питання викладено в рішенні АМКУ №168-р/пк-пз від 13.01.2017, пункт 1). Зазначаємо, що замовником встановлено, що не може вважатись аналогічним договором такий, з умов якого не відслідковується повний цикл організації гарячого харчування, зокрема, разові та поодинокі договори на послуги з організації харчування під час проведення короткострокових заходів (фестивалів, свят, конкурсів, оглядів, концертів, виставок, конференцій, семінарів, перебування дітей у пришкільних таборах тощо) задля здійснення безперебійного процесу організації харчування потерпілих дітей.
Наявність досвіду щодо організації харчування дітей у дошкільних та/або шкільних закладах не є дискримінаційної, адже учасник може надати договори з будь-якими установами-замовниками (дитячі садочки, загальноосвітні школи, комерційні заклади, благодійні організації, приватні садочки,/школи тощо).
Зауважимо, що закупівля послуг здійснюється для учнів трьох навчальних закладів, які знаходяться в різних населених пунктах Білоцерківського району Київської області, саме тому замовник має бути впевнений, що потенційних учасник має досвід і можливість одночасно надавати послуги з харчування дітей, в навчальних закладах, які територіально розташовані не в одному населеному пункті району, а в різних.
Відповідно до цього, вимога щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів є цілком обґрунтованою та не суперечить нормам чинного законодавства.
Окрім того, хочемо зазначити, що тендерна документація містить чітку, повну та вичерпну інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Статус вимоги:
Задоволено