-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 (CPV) : 90920000-2 Послуги з санітарно-гігієнічної обробки приміщень (Послуги з дератизації та дезінсекції у підвальних приміщеннях та сміттєзбірниках житлових будинків Дніпровського району м. Києва, що перебувають у господарському віданні замовника)
Тендерна документація розроблена на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Терміни, які використовуються в цій документації вживаються в значеннях, визначених Законом та Особливостями.
Завершена
2 039 331.04
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 196.65 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 196.65 UAH
Період оскарження:
02.11.2023 09:06 - 10.11.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо внесення змін до Тендерної документації
Номер:
87dfb43fb81746daaf7c5dabc7a1bd90
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-02-000709-a.c1
Назва:
Щодо внесення змін до Тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику.
Вимагаємо внести зміни до Тендерної документації та вилучити посилання на нормативно-правові акти, що втратили чинність, а також вилучити вимоги, які порушують законодавство у сфері публічних закупівель.
1. У Додатку 1 «Критерії та вимоги» пп. 3.3 передбачена вимога про надання учасником «- посвідчення про проходження спеціальної підготовки з питань безпечного проведення робіт з пестицидами та агрохімікатами, видані Головним управлінням Держродспожив служби; - допуски на право роботи з пестицидами і агрохімікатами, видані Головним управлінням Держродспожив служби;». Вказані документи були передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 18 вересня 1995 р. № 746 «Про затвердження Порядку одержання допуску (посвідчення) на право роботи, пов'язаної з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею пестицидами і агрохімікатами», проте вказана постанова КМУ № 746 втратила чинність від 28.06.2023 р. на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 9 травня 2023 р. № 458 «Про затвердження Порядку одержання посвідчення про право роботи з пестицидами».
Також у вказаному додатку передбачена вимога надати «документи про медичний огляд у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 18 вересня 1995 р. № 746 «Про затвердження Порядку одержання допуску (посвідчення) на право роботи, пов'язаної з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею пестицидами і агрохімікатами» (надати копії Медичних книжок особи, яка працює з пестицидами і агрохімікатами (дод. 3 вказаної постанови КМУ));».
2. У Додатку 2 «Технічні умови» Розділ І п. 2 зазначено посилання на Закон України «Про забезпечення санітарно-епідеміологічного населення», проте вказаний Закон втратив чинність від 01.10.2023 р. на підставі набуття чинності Закону України «Про систему громадського здоров’я».
3. У Додатку 2 «Технічні умови» Розділ І п. 3 та Розділ ІІ п. 5 передбачена вимога про відповідність та надання копії сертифікату за ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування». Проте, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні від 06.06.2023 р. № 8147-р/пк-пз (закупівля UA-2023-05-22-005912-a) дійшла висновку, що вимога витребування документа, який підтверджує відповідність ДСТУ ISO 37001:2018, суперечить вимогам чинного законодавства.
Зважаючи на вищевикладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вилучити посилання на нечинні нормативно-правові акти, а також визнану незаконною вимогу про надання сертифікату на відповідність ДСТУ ISO 37001:2018.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.11.2023 13:02
Вирішення:
Доброго дня! Повідомляємо наступне:
Щодо п. 1 вимоги: будуть внесені зміни до Тендерної документації.
Щодо п. 2 вимоги: будуть внесені зміни до Тендерної документації.
Щодо п. 3 вимоги: Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 28 Постанови № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” від 12 жовтня 2022 р., на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 «Про публічні закупівлі» (далі Закон) з урахуванням особливостей Постанови.
Згідно з частиною п’ятою статті 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
На виконання вищезазначених норм чинного законодавства, Замовник зазначив у п. 3 Технічних, якісних та кількісних характеристик щодо предмета закупівлі Додаток 2 до тендерної документації вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Застосування системи управління щодо протидії корупції гарантує якість надання послуг або виконання робіт, оскільки одним з основних принципів побудови системи управління щодо протидії корупції до вимог ISO 37001 є попередження, виявлення та реагування на хабарництво, виконання закону щодо протидії корупції та добровільні зобов’язання, які можуть бути застосовані до діяльності учасника. Це гарантія спроможності Учасника неупереджено, стабільно, безперервно забезпечити якість та безпечність послуг; це забезпечення упевненості в тому, що послуги/роботи, які надаються, відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні чинники, що впливають на якість послуг/робіт, знаходяться під контролем. Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 37001:2018, а його наявність сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності ефективно запобігати та боротися з хабарництвом, а також підтверджувати це прагнення у наданні послуг або виконанні робіт.
Враховуючи вищезазначене, Замовнику необхідно отримати достовірну інформацію про можливість надання послуг або виконання робіт, належної якості та з дотриманням чинного законодавства у тому числі у сфері корупційного законодавства. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов тендерної документації, тому не вважаємо дану вимогу «безпідставною» та/ або недоцільною, або такою що не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі» або Постанові.
Зазначена позиція підтверджується численною та незмінною практикою Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (приклад Рішення №19457-р/пк-пз від 27.08.2021 по Скарзі UA-2021-08-03-004948-b.a1).
Враховуючи викладене, зазначена вимога тендерної документації не є дискримінаційною, тому вимога щодо внесення змін по пункту 3 до тендерної документації є недоцільною.
Слід зазначити, що посилання на рішенні від 06.06.2023 р. № 8147-р/пк-пз на скаргу (закупівля UA-2023-05-22-005912-a) не має ніякого відношення щодо суті вашої вимоги.
Статус вимоги:
Задоволено