-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 – 66510000-8 Страхові послуги (Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів)
Джерело фінансування закупівлі: Кошти підприємства. Інформація про прийняття чи неприйняття Замовником до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі: неприйняття до розгляду
Завершена
787 520.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 7 875.20 UAH
мін. крок: 1% або 7 875.20 UAH
Період оскарження:
01.11.2023 18:17 - 24.11.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА про не законне визначення переможця закупівлі (оскарження результатів закупівлі)
Номер:
e53125560d174a34a19bcf9fcf77e481
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-01-013509-a.a3
Назва:
ВИМОГА
про не законне визначення переможця закупівлі
(оскарження результатів закупівлі)
Вимога:
не законне визначення переможця закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога про оскарження результатів закупівлі 01.12.2023.docx.p7s 01.12.2023 18:22
- Вимога про оскарження результатів закупівлі 01.12.2023.docx 01.12.2023 18:22
- Вимога про оскарження результатів закупівлі 01.12.2023_Validation_Report.pdf 01.12.2023 18:22
Дата подачі:
01.12.2023 18:22
Вирішення:
1. В рамках оголошених ПАТ «Запоріжжяобленерго» відкритих торгів з особливостями із закупівлі: Код ДК 021:2015 – 66510000-8 Страхові послуги (Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів), оголошення UA-2023-11-01-013509-а на вимогу вих. № 1329/1-юр від 01.12.2023 Приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «Євроінс Україна» (Код ЄДРПОУ - 22768348) надати відповідь наступного змісту:
1. Згідно п. 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 45 Особливостей передбачено, що Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою…
Тобто, Замовник самостійно приймає рішення про належність обґрунтування аномально низької ціни в кожному конкретному випадку. Крім того, зазначена норма має диспозитивний характер, тобто Замовник наділений двома легітимними варіантами юридичної поведінки у такому випадку - як відхилити тендерну пропозицію, так і прийняти її. Отже, відхилення з цієї підстави (учасник надав неналежне обґрунтування щодо ціни що є аномально низькою ) є правом Замовника а не обов’язком.
Як свідчить практика АМКУ, при відсутності в тендерній документації окремих вимог до порядку формування ціни учасника та обґрунтування аномально низької ціни та належному обґрунтуванні учасником аномально низької ціни в замовника відсутні підстави визнавати таке обґрунтування неналежним.
ПАТ «НАСК «ОРАНТА» було своєчасно, з дотриманням встановленого Особливостями терміну надане обґрунтування запропонованої ціни, яка була автоматично визначена системою як аномально низька.
У наданому ПАТ «НАСК «Оранта» обґрунтуванні запропонованої ціни від 29.11.2023 вказано, що запропонована ціна послуг розрахована з урахуванням використання коригуючих коефіцієнтів, які наближаються до мінімально допустимих та знаходяться у межах дозволених.
Крім того, у своєму листі ви самі вказуєте, що розмір страхового платежу (внеску, премії) встановлюється страховиком самостійно шляхом добутку розміру базового страхового платежу та значень відповідних коригуючих коефіцієнтів, що затверджуються відповідно до пункту 7.2 цієї статті, а також з урахуванням положень пункту 13.2 статті 13 цього Закону (пункт 7.1. ЗУ «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів»).
Отже, розрахунки страхових платежів встановлюється страховиком самостійно та знаходяться поза межами компетенції Замовника.
Крім того, у вимозі Вами не наведено доказів, розрахунків, що ПАТ «НАСК «ОРАНТА» розраховано ціну пропозиції послуг не в спосіб та не в порядку, визначеному законодавством у сфері страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.
Стосовно заявленої Вами «мінімальної суми за закупівлею» 174 182,35 грн. також не наведено доказів, розрахунків в спосіб та в порядку, визначеному законодавством у сфері страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.
Згідно п.3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Одним із принципів здійснення закупівель є принцип максимальної економії та ефективності.
Враховуючи наведене, Уповноваженою особою при прийнятті рішення про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції ПАТ «НАСК «Оранта» не було допущено порушення п. 45 Особливостей.
Стосовно вимоги: «надати інформацію про тендерну пропозицію визначеного Замовником переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією ПрАТ «СК «Євроінс Україна», а також вказати обґрунтовані підстави прийняття пропозиції ПАТ «НАСК «Оранта», яка подана з порученнями чинних норм законодавства (розрахунок ціни)
Згідно п.3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей…..
Згідно п. 37 Особливостей оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою. Згідно умов тендерної документації єдиним критерієм оцінки є ціна (п.1 розділу 5тендерної документації).
Згідно п. 37 Особливостей Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Відповідно до ч.11 ст 29 Закону у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
У зв’язку з тим, що пропозиція Учасника №1 відповідала вимогам тендерної документації і відсутні підстави для її відхилення, Уповноваженою особою не розглядалась наступна тендерна пропозиція у списку наявних пропозицій, тобто не розглядалась пропозиція Учасника, який подав означену вимогу (ПрАТ «СК «Євроінс Україна»). Перевагою пропозиції ПАТ «НАСК «ОРАНТА» порівняно з пропозицією ПрАТ «СК «Євроінс Україна» є нижча ціна, що є єдиним критерієм оцінки пропозиції”. Ні про які інші переваги тендерної пропозиції ПАТ «НАСК «ОРАНТА» у порівнянні з тендерною пропозицією наступного учасника у списку пропозицій мова не йде.
За наслідками розгляду Вашої вимоги, Уповноваженою особою не встановлено підстав для відхилення тендерної пропозиції ПАТ «НАСК «ОРАНТА».
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Скарга в АМКУ на умови закупівлі
Номер:
61bda81804c84810a72e4348837f82d1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-01-013509-a.b2
Назва:
Скарга в АМКУ на умови закупівлі
Скарга:
Дискримінаційні вимоги
Пов'язані документи:
Учасник
- Витяг з ЄДРПОУ 28.08.2023.pdf.p7s 03.11.2023 13:22
- 15_ЄВРОІНС_УКРАЇНА_рішення_прозорість.pdf.p7s 03.11.2023 13:22
- скарга ПрАТ СК Євроінс Україна від 03.11.2023.pdf 03.11.2023 13:22
- скарга ПрАТ СК Євроінс Україна від 03.11.2023.pdf.p7s 03.11.2023 13:22
- Витяг з ЄДРПОУ 28.08.2023.pdf 03.11.2023 13:22
- 15_ЄВРОІНС_УКРАЇНА_рішення_прозорість.pdf 03.11.2023 13:22
- рішення від 07.11.2023 № 17792.pdf 07.11.2023 17:05
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.11.2023 № 18172.pdf 14.11.2023 11:16
- рішення від 13.11.2023 № 18172.pdf 16.11.2023 18:14
- ПОЯСНЕННЯ по суті скарги.pdf 09.11.2023 16:16
- ПОЯСНЕННЯ по суті скарги.pdf.p7s 09.11.2023 16:16
- ПОЯСНЕННЯ по суті скарги.docx 09.11.2023 16:16
- Довіреність №143 від 19.07.2023, видана Шаталову С.В._Повноваження в АМКУ.pdf 09.11.2023 16:16
- 341-од від 12.07.2023 Про призначення УО у звязку зі змінами в орг структурі з 12.07.2023.pdf 09.11.2023 16:16
- Протокол УО про виконання рішення АМКУ.pdf 22.11.2023 14:29
- Протокол УО про виконання рішення АМКУ.pdf.p7s 22.11.2023 14:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.11.2023 16:33
Дата розгляду скарги:
13.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.11.2023 17:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.11.2023 18:15
Коментар замовника щодо усунення порушень:
“Згідно рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №18172-р/пк-пз від 13.11.2023 р., прийнятого за результатами розгляду скарги Приватного акціонерного товариства “Страхова компанія “ЄВРОІНС УКРАЇНА” від 03 листопада 2023 р., на підставі рішення Уповноваженої особи №1, оформленого протоколом №ВТО-23-206-з від 22.11.2023, внесено зміни до тендерної документації в рамках закупівлі за Кодом ДК 021:2015 – 66510000-8 Страхові послуги (Послуги з обов’язкового страхування цивільно -правової відповідальності власників наземних транспортних засобів), ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-01-013509-а”.
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення дискримінаційних критеріїв відбору учасників
Номер:
a458a4a38c4841fb8c8b547a606ee3f2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-01-013509-a.c1
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних критеріїв відбору учасників
Вимога:
Шановний Замовник,
Просимо переглянути вимоги Тендерної документації, які є дискримінаційними, а саме:
ДОДАТОК №1, п. 3.2
3.2.Листи-відгуки підприємств (не менше двох),з якими Учасник має/або мав укладені договори по обов’язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, із зазначенням: номерів укладених договорів; дати їх укладення; терміну дії; кількості застрахованих транспортних засобів (не менше 100 одиниць)
2. 3.12.Довідка у довільній формі, про підтвердження того, що Учасник закупівлі/Страховик є учасником Угоди про пряме врегулювання збитків (http://www.mtsbu.ua/ua/for_consumers/119428/ )
3. 3.13.Оцінка діяльності Страховика згідно офіційного сайту (http://www.mtsbu.ua/ua/assessment/) за показниками «Загальна оцінка діяльності страховика», «Якість врегулювання збитків» та «Рівень скарг від потерпілих та страхувальників» повинна бути не нижче «добре» (зелений колір) впродовж 2019р. – 2022р. та 1, 2 кварталів 2023 р. Якщо хоча б один з вище наведених показників впродовж 2019р. - 2022 р. та1, 2 кварталів 2023 р. буде червоним чи жовтим, або у компанії є заборгованість перед МТСБУ, пропозицію учасника буде відхилено.
4. 3.15. Довідка Учасника у довільній формі про те, що за даними рейтингу незалежного веб-порталу «фориншурер» (https://forinsurer.com/) рівень виплат по показнику «Обов’язкове страхування цивільної правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (ОСАЦВ) становить не нижче 40% за 12 місяців 2022р. та 6 місяців 2023р.
Подання скарги заплановано до 06.11.2023, тобто останній день подання 05.11.2023 року, що є вихідним днем.
Тому в останній робочий день 03.11.2023 учасником буде подано скаргу, у випадку не виключення дискримінаційних вимог Замовником.
Пов'язані документи:
Замовник
Дата подачі:
03.11.2023 10:50
Вирішення:
В рамках оголошених ПАТ «Запоріжжяобленерго» відкритих торгів з особливостями із закупівлі: Код ДК 021:2015 – 66510000-8 Страхові послуги (Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів), оголошення UA-2023-11-01-013509-а на вимогу про усунення порушень надати відповідь наступного змісту:
“Враховуючи специфіку діяльності нашого підприємства, постійне використання автомобільного транспорту, кількість дорожньо-транспортних пригод за участю водіїв нашого підприємства та значні виплати страхових відшкодувань, Замовником були визначені вимоги щодо відповідності Учасника кваліфікаційним та іншим критеріям.
п.3.2. Вимога надання «листів-відгуків підприємств (не менше двох),з якими Учасник має або мав укладені договори по обов’язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, із зазначенням: номерів укладених договорів; дати їх укладення; терміну дії; кількості застрахованих транспортних засобів (не менше 100 одиниць)» обумовлена тим, що Замовник хоче переконатись, що Учасник має або мав досвід оформлення договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на великі парки транспортних засобів з відгуком від цих підприємств про роботу з Учасником.
п.3.12. Вимога надання «довідки у довільній формі, про підтвердження того, що Учасник закупівлі/Страховик є учасником Угоди про пряме врегулювання збитків (http://www.mtsbu.ua/ua/for_consumers/119428/)» обумовлена тим, що участь страхових компаній в угоді про пряме врегулювання збитків підвищує якість надання послуг страхування, оскільки зменшує кількість випадків пошуку представників страхових компаній винуватця. Звертаємо увагу, що учасником угоди про пряме врегулювання збитків може стати будь-яка страхова компанія за її бажанням та виконанням певних вимог, що підвищить її конкурентну здатність та дасть можливість значно поліпшити якість послуг, які вона надає своїм клієнтам!
п.3.13. Вимога щодо «оцінки діяльності Страховика згідно офіційного сайту (http://www.mtsbu.ua/ua/assessment/) за показниками «Загальна оцінка діяльності страховика», «Якість врегулювання збитків» та «Рівень скарг від потерпілих та страхувальників» повинна бути не нижче «добре» (зелений колір) впродовж 2019р. – 2022р. та 1, 2 кварталів 2023 р. Якщо хоча б один з вище наведених показників впродовж 2019р. - 2022 р. та1, 2 кварталів 2023 р. буде червоним чи жовтим, або у компанії є заборгованість перед МТСБУ, пропозицію учасника буде відхилено.» зазначена виключно з метою забезпечення ефективності майбутнього договору та отримання гарантій надання якісних послуг та виконання обов’язків з боку Страховика. Зауважимо, що МТСБУ – це Моторне (транспортне) страхове бюро України, яке є єдиним об'єднанням страховиків, які здійснюють обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за шкоду, заподіяну третім особам. Членство страховиків у МТСБУ є обов'язковою умовою здійснення діяльності щодо обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. МТСБУ є непідприємницькою (неприбутковою) організацією і здійснює свою діяльність відповідно до Закону України «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», законодавства України та свого Статуту. Саме цей орган проводить оцінку діяльності всіх Страховиків, які є повними або асоційованими його членами, по різним критеріям («Загальна оцінка діяльності страховика», «Якість врегулювання збитків» та «Рівень скарг від потерпілих та страхувальників») та розміщує цю інформацію на своєму офіційному сайті.
п.3.15. Щодо Вимоги надання «довідки Учасника у довільній формі про те, що за даними рейтингу незалежного веб-порталу «фориншурер» (https://forinsurer.com/) рівень виплат по показнику «Обов’язкове страхування цивільної правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (ОСАЦВ) становить не нижче 40% за 12 місяців 2022р. та 6 місяців 2023р.» Замовник має намір переконатись, що Учасник надійно, стабільно та з високим рівнем (відношення виплат до платежів) здійснює виплати страхових відшкодувань по договорам цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Незалежний веб-портал «фориншурер» (https://forinsurer.com/) - це відкрите джерело інформації на ринку страхування, яке базується на офіційній статистиці страхових компаній і щоквартально публікує підсумки роботи ризикових страховиків України за різними критеріями.
Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що подана Вимога учасником є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню з вищенаведених підстав”.
Статус вимоги:
Відхилено