-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Відновлення картриджів (ДК 021:2015 – 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки)
Завершена
349 330.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 746.65 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 746.65 UAH
Період оскарження:
01.11.2023 14:27 - 07.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги.
Номер:
8ab7faa510194c259cc0344dffdea707
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-11-01-008251-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги.
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику. 01.11.2023 року тендерним комітетом Державного бюро розслідування було оголошено про відкриті торги на закупівлю UA-2023-11-01-008251-a за предметом Відновлення картриджів (ДК 021:2015 – 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки).
Під час аналізу Тендерної документації на закупівлю UA-2023-11-01-008251- за предметом Відновлення картриджів (ДК 021:2015 – 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки) (далі – Тендерна документація) було встановлено не відповідність окремих положень вимогам чинного законодавства, адже учасникам торгів дозволяється тільки при наданні послуг використовувати витратні матеріали Static Control Components, Перелік документів та даних, що підтверджують відповідність технічних та якісних характеристик, що викладена у Додатку № 3 до Тендерної документації, не містить опису товару, виразу «або еквівалент» та обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку/модель/виробника.
Відсутність такого виразу у змісті Тендерної документації несе в собі загрозу порушення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення, створює нерівні умови для учасників у процедурі закупівлі, хоча ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII забороняється встановлення жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Крім того, зі змісту ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII випливає, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ». Технічні специфікації НЕ ПОВИННІ містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути ОБГРУНТОВАНИМ та містити вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ».
Так як у Додатку №3 до Тендерної документації встановлена вимога, що «при наданні послуг мають бути використані витратні матеріали Static Control Components» повинен бути вираз «або еквівалент». Отже, зазначена вимога чинного законодавства України щодо оформлення Тендерної документації не була виконана Замовником, а потреба використанні витратних матеріалів при наданні послуг Static Control Components є не зрозумілою та необґрунтованою, адже витратних матеріалів з аналогічними характеристиками, що наведені у Додатку №3 до Тендерної документації є безліч на ринку товарів відповідної групи.
Варто врахувати також відповідь Міністерства економічного розвитку і торгівлі на запит від Товариства з обмеженою відповідальністю «Колор С.І.М.» № 513/2017 в якій зазначено наступне: «…тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, ураховуючи мету Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі розгляду та оцінки тендерних пропозицій, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів.»
Таким чином, відсутність опису товару/послуги, що планують закуповувати, виразу «або еквівалент», детального обґрунтування причини посилання на конкретну торгову марку/модель/виробника в Додатку №3 до Тендерної документації несе в собі загрозу порушення положень чинного законодавства, що регулює порядок здійснення публічних закупівель, зменшує коло учасників, які мали б змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеження конкуренції.
Враховуючи викладене та керуючись ч. 1 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII, вимагаємо:
1.Внести зміни до Тендерної документації на закупівлю UA-2023-11-01-008251-a за предметом Відновлення картриджів (ДК 021:2015 – 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки).
2. Викласти новій редакції п. 3 Перелік документів та даних, що підтверджують відповідність технічних та якісних характеристик Додаток 3 до тендерної документації, а саме вказати: «Якість відновлених картриджів повинна відповідати стандартам STMC. При наданні послуг мають бути використані витратні матеріали Static Control Components (АБО ЕКВІВАЛЕНТ). На підтвердження виконання заданих вимог Учасник надає:лист, виданий виробником витратних матеріалів або його офіційним дистриб’ютором, про те, що виконавець є офіційним партнером виробника (дистриб’ютора).»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.11.2023 12:52
Вирішення:
«Доброго дня! Інформація викладена в абзаці першому Додатку 3 до Тендерної документації містить інформацію яка відноситься до додатка в цілому, а саме «На виконання вимог частини 4 статті 23 Закону, після посилання у цьому додатку на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва слід доповнити та читати і сприймати з виразом «або еквівалент». Таким чином, не зменшується коло учасників, які мали б змогу взяти участь у торгах, та відсутні підстави дискримінації та обмеження конкуренції. Отже, оформлення Тендерної документації було виконано Замовником відповідно до чинного законодавства України.».
Статус вимоги:
Відхилено