-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія з постачанням та передачею
Торги не відбулися
1 520 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 600.00 UAH
Період оскарження:
31.10.2023 17:07 - 05.11.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги
Номер:
13aad89bf05e4805994fde25408bc76a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-31-010661-a.b3
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Додатком 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» передбачені наступні вимоги:
З метою щоденного формування та управління даними комерційного обліку, надання можливості аналізування та прогнозування, оптимізації електроспоживання, отримання Замовником якісних послуг з постачання та комерційного обліку електричної енергії, Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією повинна бути внесена в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/.
На підтвердження вищезазначеного, Учасник у складі пропозиції надає:
3.1. Гарантійний лист наступного змісту:
« Учасник _______ (вказати назву), цим листом гарантує, що має статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про _______________________ (вказати назву Учасника) в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією внесена в реєстр «постачальників послуг комерційного обліку (ППКО)», розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/.»
У разі, якщо Замовником буде виявлено, що інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)» не внесена в реєстр «постачальників послуг комерційного обліку (ППКО)», розміщеному на сайті НЕК «Укренерго», тендерна пропозиція такого Учасника буде відхилена.»
9.2. Довідку в довільній формі про працівника Учасника з групою електробезпеки ІІІ або вище та має відповідну підготовку, який здійснюватиме знімання показів засобів обліку комерційного обліку на об’єктах електропостачання Замовника, з зазначенням прізвища, ім’я по-батькові та посади особи.
9.3. Наказ про прийняття на роботу працівника Учасника, який здійснюватиме знімання показів засобів обліку комерційного обліку на об’єктах електропостачання Замовника (в наказі має бути відображено в тому числі реквізити, прізвище, ім’я по-батькові працівника, назву посади, для осіб, які працюють в порядку сумісництва – інформацію про сумісництво) або інший документ, що згідно чинного законодавства підтверджує наявність трудових правовідносин Учасника з відповідним працівником, зазначеними у довідці.
9.4. Чинне посвідчення з електробезпеки працівника Учасника, який здійснюватиме знімання показів засобів обліку комерційного обліку на об’єктах електропостачання Замовника, яке підтверджує отримання цим працівником групи електробезпеки ІІІ або вище. Посвідчення має містити інформацію, передбачену Правилами безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затвердженими наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09.01.1998 № 4 (можуть надаватись лише заповнені сторінки з інформацією).
9.5. Дійсний висновок психофізіологічної експертизи працівника Учасника з групою електробезпеки ІІІ або вище, який здійснюватиме знімання показів засобів обліку комерційного обліку на об’єктах електропостачання Замовника про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки, згідно вимог ст. 5 Закону України «Про охорону праці» (персональні дані працівника Учасника, крім прізвища, ім’я, по-батькові та місця роботи, за необхідності, можуть бути приховані)
Надання послуг комерційного обліку регулюється «Кодексом комерційного обліку електричної енергії», затвердженим постановою Національної комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 311 (далі - Кодекс).
П. 1.1.5 Кодексу передбачено: «Для виконання зобов’язань, визначених цим Кодексом, учасники ринку та споживачі повинні залучати ППКО, які мають відповідну реєстрацію в адміністратора комерційного обліку (далі - АКО), або зареєструватися в АКО як ППКО та самостійно виконувати функції ППКО.».
Згідно п. 2.4.1. Кодексу «Електропостачальник зобов’язаний зареєструватися в АКО як ППКО, якщо планує виконувати ці функції самостійно в ТКО, для яких він здійснює електропостачання.».
Таким чином законодавством передбачено можливість надавати послуги комерційного обліку постачальниками електричної енергії як самостійно (за наявності статусу постачальника послуг комерційного обліку (ППКО)) так і за допомогою залучення постачальників послуг комерційного обліку, які мають відповідну реєстрацію в адміністратора комерційного обліку.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) принципами здійснення публічних закупівель зокрема є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…».
Слід зазначити, що згідно Реєстру постачальників послуг комерційного обліку, розміщеного на сайті НЕК «Укренерго» (https://ua.energy/uchasnikam_rinku/administrator-komertsijnogo-obliku/reyestr-ppko-ta-protsedura-yih-reyestratsiyi/) 200 компаній мають відповідний статус, з якими учасник процедури закупівлі може мати договірні відносини або може їх встановити в майбутньому, в тому числі для надання послуг замовнику, передбачених процедурою закупівлі.
Таким чином, Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників процедури закупівлі виключно тими компаніями, які мають статус постачальника послуг комерційного обліку, та порушено передбачене чинним законодавством право багатьох потенційних учасників забезпечити надання послуг із залученням інших учасників ринку на договірних засадах.
Отже, Замовник неправомірно встановив зазначену вимогу, чим порушив ст. 5 та п. 4 статті 22 Закону.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї дискримінаційних вимог.
Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.11.2023 11:37
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учаснику. Ваша вимога була розглянута та проаналізована Замовником. Найближчим часом до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Незаконні вимоги
Номер:
fcdff16d94404d6cb229199dd36cea73
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-31-010661-a.b2
Назва:
Незаконні вимоги
Вимога:
Відповідно до тендерної документації передбачено надання документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO.
Відповідно до пункту 29 постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – постанова КМУ № 1178) передбачено:
«У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).»
Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати:
1) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)".
2) будь-яке підтвердження сертифікації електричної електричної енергіїї. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. У звя'зку із втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 № 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію", та припиненням існування державної системи сертифікації Електрична енергія не підлягає обов'язковій сертифікації.
Параметри якості електричної енергії в точках приєднання Споживача у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення" (ДСТУ EN 50160:2014).
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають наявності вищезазначених документів.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства.
Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № 13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-17-012915-a).
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо надання сертифікатів ISO.
Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 31.08.2023 № 13858 щодо ISO.pdf 01.11.2023 11:04
Дата подачі:
01.11.2023 11:04
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учаснику. Ваша вимога була розглянута та проаналізована Замовником. Найближчим часом до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги
Номер:
5a3cedc5aa764bc681c733705e92a476
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-31-010661-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерною документацією передбачено надання учасниками документів про створення Учасником на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської / Закарпатської / Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів)
Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської/ Закарпатської / Івано-Франківської області.
Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії):
«8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством.
У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.»
Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області).
Крім того, тендерною документацією вимагається надати: «Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської/ Закарпатської/ Івано-Франківської області».
Обов’язок видачі НКРЕКП зазначених довідок або інших документів щодо наявності та функціонування в постачальників електричної енергії не передбачений Законом України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" або Правилами роздрібного ринку електричної енергії.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської / Закарпатської / Івано-Франківської області не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № № 13434-р/пк-пз від 24.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-11-009951-a) та № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a).
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської / Закарпатської / Івано-Франківської області.
Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 01.08.2023 № 11881.pdf 01.11.2023 10:54
- рішення від 24.08.2023 № 13434.pdf 01.11.2023 10:54
Дата подачі:
01.11.2023 10:54
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учаснику. Ваша вимога була розглянута та проаналізована Замовником. Найближчим часом до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено