-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
УПГГК 23П-Ч-314: Капітальний ремонт залізничних колій ТЦСК (код за ДК 021:2015-45230000-8-Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь).
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій: відповідно до документації.
Завершена
18 162 428.09
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 364 000.00 UAH
мін. крок: 2% або 364 000.00 UAH
Період оскарження:
31.10.2023 16:56 - 28.11.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
28 грудня 2023 року в електронній системі публічних закупівель Prozorro було оприлюднено Протокол прийняття Рішення уповноваженої особи № 056 «Щодо визначення переможця закупівлі» за процедурою відкритих торгів «УПГГК 23П-Ч-314: Капітальний ремонт залізничних колій ТЦСК (код за ДК 021:2015-45230000-8-Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-10-31-010190-a, згідно якого переможцем закупівлі обрано ТОВ «МСК ТРАНСБУД»(Код ЄДРПОУ 45277302).
Номер:
5bc315251b064d2b96cfd491a4a800cc
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-31-010190-a.b4
Назва:
28 грудня 2023 року в електронній системі публічних закупівель Prozorro було оприлюднено Протокол прийняття Рішення уповноваженої особи № 056 «Щодо визначення переможця закупівлі» за процедурою відкритих торгів «УПГГК 23П-Ч-314: Капітальний ремонт залізничних колій ТЦСК (код за ДК 021:2015-45230000-8-Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-10-31-010190-a, згідно якого переможцем закупівлі обрано ТОВ «МСК ТРАНСБУД»(Код ЄДРПОУ 45277302).
Вимога:
Вважаємо що визначення переможця за вищевказаною закупівлею здійснено з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року та постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року
I. Відповідно п.2 п/п 2 «Наявність дозвільних документів відповідно до вимог чинного законодавства» табл.1.2. Додатку №1 до тендерної документації Учасник надає скан-копії (з оригіналу або з копії) з документів для підтвердження Учасником наявності дозвільних документів відповідно до вимог чинного законодавства, а саме: Скан-копію дозвільного документу виданого Учаснику відповідним органом ліцензування на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із значними наслідками СС3 (або V категорії складності) з відповідним переліком видів робіт*:
1.00.00 Будівельні та монтажні роботи загального призначення:
- 1.01.00 Улаштування основ та фундаментів збірних та монолітних;
- 1.06.00 Зведення монолітних бетонних, залізобетонних та армоцементних конструкцій.
2.00.00 Будівництво об’єктів інженерної інфраструктури:
2.01.00 монтаж внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання, а саме:
- 2.01.05 технологічних трубопроводів;
3.00.00 Будівництво об’єктів транспортної інфраструктури:
- 3.01.00 Залізничних та трамвайних колій.
На виконання п.2 п/п 2 табл.1.2. Додатку №1 до тендерної документації Переможцем закупівлі ТОВ «МСК ТРАНСБУД» було надано Декларацію про провадження господарської діяльності (далі - Декларація), в якій вказані види господарської діяльності (КВЕД) без зазначених в п.2 п/п 2 табл.1.2. Додатку №1 до тендерної документації видів робіт.
При цьому 29.11.2023 року Замовник відповідаючи на питання в електронній системі публічних закупівель стосовно Дозвільних документів зазначив про наступну можливість - надати дозвільний документ у вигляді декларації, де повинно бути зазначено: - назва дозвільного документу, на зміну якого подана декларація; - перелік видів господарської діяльності, який проводиться суб’єктом господарювання має відповідати виду робіт зазначених у вимогах ТД (*Формулювання назв видів робіт у вищезазначених пунктах ліцензій, дозволів, декларацій може відрізнятися від зазначених у тендерній документації залежно від часу видачі зазначених документів, але за умови чинності дозвільного(-их) документу (-ів)).
Також Додаток №1 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314 «Перелік відомостей, які вносяться до декларації про провадження господарської діяльності» чітко регламентує внесення наступної інформації:
п.2 Відомості про фактичну адресу (адреси) провадження господарської діяльності.
п.4 «Назва дозвільного документа (назви дозвільних документів) на заміну якого (яких) подана декларація або до якого (яких) декларацією вносяться зміни»
п.5 «Відмітка про те, що суб’єкт господарювання ознайомлений з вимогами законодавства, якими встановлено вичерпний перелік вимог до провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, отриманню документа дозвільного характеру, іншого результату надання публічної послуги, на заміну якого подана декларація, та зобов’язується їх виконувати».
В наданій ТОВ «МСК ТРАНСБУД» декларації в п. «Місце провадження господарської діяльності» вказана юридична адреса 03189, м. Київ, Голосіївський, вул. Деревообробна, буд.5, офіс 3/6., без вказання адреси розташування об’єкту Замовника. В п. «Дозвільні документи» вказана загальна назва дозвільного документа – Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з середнім (СС2) наслідками та Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з значними (СС3) наслідками, при цьому будь-які посилання на дозвільні документи відсутні, що унеможливлює перевірку переліку видів робіт та в загалі існування дозвільних документів, на заміну яких надана декларація. Також враховуючи дату державної реєстрації ТОВ «МСК ТРАНСБУД» - 09.08.2023 року та дату подання Декларації - 30.09.2023 року можливо зробити висновок що будь які дозвільні документи до її подання були відсутні. Це свідчить про невідповідність наданої ТОВ «МСК ТРАНСБУД» Декларації Додатку №1 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314 та невідповідність в цілому тендерної пропозиції ТОВ «МСК ТРАНСБУД» вимогам п.2 п/п 2 табл.1.2. Додатку №1 до тендерної документації.
II. Відповідно п.1-3 п/п 1 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом договору (договорів)» табл.1.1. Додатку №1 до тендерної документації Учасник надає наступні документи, а саме:
1. Довідка про виконання Учасником аналогічного за предметом договору на виконання будівельно-монтажних робіт, а саме: ремонтно-будівельні роботи залізничних колій (ремонт стрілочних переводів, заміна окремих металевих частин, ремонт колії), за підписом уповноваженої особи Учасника із зазначенням предмету договору, назви, ЄДРПОУ, адреси та контактного телефону замовника за договором.
2. Скан-копію договору, що наведені Учасником в довідці (згідно п. 1). Такий договір повинен містити додатки (якщо є такі додатки – специфікація, технічне завдання тощо) з інформацією щодо предмету договору.
3. Скан-копія листа-відгука від замовника, для якого виконувався аналогічний договір, що підтверджує позитивний досвід виконання аналогічного договору.
На вимогу п.1-3 п/п 1 табл.1.1. Додатку №1 до тендерної документації Переможцем закупівлі ТОВ «МСК ТРАНСБУД» було надано:
- Довідка про досвід (8 довідка аналог договір.pdf) датована 10.11.2023 року
- Договір підряду №1710-1/23-1 від 17 жовтня 2023 року (Аналогічний
договір.pdf), предмет договору точна копія вимоги ТД (п/п 1, табл. 1.1., додатку 1
до ТД.) ремонтно-будівельні роботи залізничних колій (ремонт стрілочних
переводів, заміна окремих металевих частин, ремонт колії).
- Акт виконаних робіт №1 від 09 листопада 2023 року
- Додаток №1 до Договору №1710-1/23-1 від 17 жовтня 2023 року – Договірна ціна складена в поточних цінах станом на 17 жовтня 2023 року
- Локальний кошторис №17-10-23 складений за поточними цінами станом на 08 листопада 2023 року
- Лист відгук ТОВ «ЕНЖИ ГРУП» (Код ЄДРПОУ 44431538) №09/11 від 09 листопада 2023 року
При цьому в п. 6.1. Протоколу прийняття Рішення уповноваженої особи №056 від 28.12.2023 року Замовник зазначає що - В ході перевірки встановлено, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Учасник зареєстрований лише 09.08.2023 року, тому оцінити репутацію, досвід виконання та дотримання раніше укладених договорів об’єктивно не є можливим, що суперечить та не відповідає вимогам п.1-3 п/п 1 табл.1.1. Додатку №1 до тендерної документації. Також Додаток №1 до Договору – Договірна ціна, Локальний кошторис №17-10-23 до Договірної ціни та Акт виконаних робіт №1 від 09.11.2023 р. складені у невідповідності до Настанови з визначення вартості будівництва та не відповідають розрахунковим показникам один одного.
Згідно п.15 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
На підставі вищевикладеного вважаємо що тендерна пропозиція ТОВ «МСК ТРАНСБУД» не відповідає вимогам тендерної документації, а рішення щодо визначення даного учасника переможцем є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню. ВИМАГАЄМО відхилити тендерну пропозицію ТОВ «МСК ТРАНСБУД» та не порушувати принципи здійснення державних закупівель (відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі).
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист Вимога ТОВ БМУ ЕЮСС УПГГК 01.01.2024 р.pdf 02.01.2024 08:25
Дата подачі:
02.01.2024 08:25
Вирішення:
Шановний Учасник! На Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Замовник діє з чітким дотриманням Закону України «Про публічні закупівлі» (з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування») зокрема та законодавства України в цілому.
Тендерна документація процедури закупівлі «УПГГК 23П-Ч-314: Капітальний ремонт залізничних колій ТЦСК (код за ДК 021:2015-45230000-8-Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» містить вичерпний перелік документів та вимог до їх оформлення, що вимагаються Замовником для завантаження учасниками з урахуванням норм чинного законодавства.
Замовником встановлена вимога відповідно п.2 п/п 2 «Наявність дозвільних документів відповідно до вимог чинного законодавства» табл.1.2. Додатку №1 до тендерної документації, а саме: “Скан-копію дозвільного документу виданого Учаснику відповідним органом ліцензування на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із значними наслідками СС3 (або V категорії складності) з відповідним переліком видів робіт*:” нижче є виноска: *Формулювання назв видів робіт у вищезазначених пунктах ліцензій, дозволів, декларацій може відрізнятися від зазначених у тендерній документації залежно від часу видачі зазначених документів, але за умови чинності дозвільного(-их) документу (-ів)).
Учасником ТОВ "МСК ТРАНСБУД" (надалі – Переможець) на виконання вимог Замовника у складі тендерної пропозиції було надано Декларацію про провадження господарської діяльності (далі - Декларація). Декларація є чинний дозвільний документ відповідно постанови КМУ №314 від 18 березня 2022 р., у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі подання до органів ліцензування, дозвільних органів декларації про провадження господарської діяльності, без отримання дозвільних документів. Відповідно чинного законодавства в Декларації вказується вид господарської діяльності (КВЕД), який провадиться суб’єктом господарювання. Перелік видів господарської діяльності, який зазначено у Декларації Переможця відповідає вимогам зазначених у тендерній документації з урахуванням виноски * табл.1.2. Додатку №1 (*Формулювання назв видів робіт у вищезазначених пунктах ліцензій, дозволів, декларацій може відрізнятися від зазначених у тендерній документації залежно від часу видачі зазначених документів, але за умови чинності дозвільного(-их) документу (-ів)).
Щодо «Місце провадження господарської діяльності»: Відповідно до пункту 9 статі 1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» місце провадження виду господарської діяльності - місце (об’єкт, приміщення, будівля, земельна ділянка та/або територія), на якому (у межах якого) суб’єкт господарювання провадить господарську діяльність або яке використовується в його провадженні (може збігатися з місцезнаходженням суб’єкта господарювання). Переможцем оформлено декларацію відповідно чинного законодавства та зазначено фактичну (юридичну) адресу підприємства.
Щодо «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом договору (договорів)» Переможцем надано документи (8 довідка аналог договір.pdf; Аналогічний договір.pdf; 3. Лист відгук.pdf (завантаження -16 листопада 2023 16:22), що вимагаються для підтвердження на відповідність критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом договору (договорів)». Завантажені документи відповідають встановленим вимогам тендерної документації.
Оскільки Учасником ТОВ "МСК ТРАНСБУД" було надано усі необхідні документи та інформацію, що визначені Замовником у тендерній документації, Замовник не мав підстав для відхилення такої тендерної пропозиції.
Зважаючи на вищенаведене, рішення Уповноваженої особи про визначення переможця та намір укласти договір з Учасником ТОВ "МСК ТРАНСБУД" є таким, що відповідає нормам та принципам Закону.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Номер:
a8a8436060224945a2e9b9d63b777707
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-31-010190-a.c3
Назва:
Щодо інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Вимога:
Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до п. 5 розділу ІІІ тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у додатку №3 до тендерної документації. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі, може встановлюватись замовником у разі потреби.
Пункт 9 Додатку №3 до тендерної документації містить перелік робіт, які має виконати Підрядник (відомість обсягів робіт), при цьому зазначено, що всі матеріали необхідні для виконання робіт поставляються Підрядником та входять до вартості робіт.
Згідно з п. 5.1 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. У разі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівель з використанням укрупнених показників вартості робіт пункти 5.3 – 5.30 та 5.33 цієї Настанови не застосовуються. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною Замовником. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) окремих видів капітальних ремонтів (див. пункт 3.10 цієї Настанови) замовник надає дефектний акт, форму якого наведено у додатку 29 цієї Настанови.
Відповідно до п. 3.10 розділу ІІІ Настанови при визначенні вартості окремих видів капітального ремонту відповідно до ДБН А.2.2-3 кошторисна документація складається за дефектним актом, у якому визначаються фізичні об’єми будівельних робіт та умови їх виконання.
Згідно з п. 8 ДБН А.2.2-3:2014 в окремих обґрунтованих випадках при виконанні будівельних робіт з капітального ремонту, пов'язаних виключно з поліпшенням експлуатаційних показників, введених в експлуатацію в установленому порядку об'єктів будівництва, допускається розроблення лише дефектного акта, у якому визначаються фізичні обсяги робіт та умови їх виконання, а також складається кошторисна документація.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати відомість ресурсів без цін до відомості обсягів робіт, зазначеної в Додатку №3 до тендерної документації, або затверджену проектну документацію/ затверджений дефектний акт та інформацію про матеріал замовника (повторне використання зворотних матеріали від розбирання).
Пов'язані документи:
Замовник
- Деф акт ремонт зд колій ТЦСК.pdf 08.11.2023 15:37
Дата подачі:
05.11.2023 19:07
Вирішення:
Шановний потенційний Учасник. УПГГК було залучено спеціалізовану організацію для обстеження під’їзної залізничної колії ТЦСК. За результатом обстеження було складено дефектний акт на основі якого сформовано п.9 Додатку 3 до тендерної документації «Перелік робіт, які має виконати підрядник». Звертаємо Вашу увагу на те, що роботи з капітального ремонту можуть виконуватись на підставі дефектного акту, який розміщений в розділі «Документи закупівлі». Роботи виконуються на діючих спорудах Замовника, які є об’єктами підвищеної небезпеки. На період виконання робіт будівлі та споруди не виводитимуться з експлуатації З метою формування ціни пропозиції Вам необхідно виконати розрахунок з відповідно до вимог п.10 та п.11 Додатку 3 до тендерної документації. Щодо інформації про матеріал замовника (повторне використання зворотних матеріали від розбирання), повідомляємо: Всі матеріали необхідні для виконання робіт поставляються Підрядником та входять до вартості робіт, окрім залізничних рейок Р-65, що підлягають повторному використанню від розбирання.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо істотної умови договору (гарантії забезпечення виконання зобов'язання - повернення авансового платежу) та інших істотних умов
Номер:
3f2a43625b2145f19230abe6e1e3fa57
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-31-010190-a.b2
Назва:
Щодо істотної умови договору (гарантії забезпечення виконання зобов'язання - повернення авансового платежу) та інших істотних умов
Вимога:
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю.
Згідно з п. 8 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Відповідно до абзацу другого ч. 15 ст. 14 Закону договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону.
Згідно з ч. 1 ст. 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків.
Відповідно до п. 3 розділу VI тендерної документації поданням своєї тендерної пропозиції учасник інформує замовника про те, що він (учасник) підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору про закупівлю згідно з вимогами додатку №4 до тендерної документації.
Договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей. Зміни умов цього проекту договору можливі відповідно до чинного законодавства України та згідно з умовами укладеного за результатами торгів договору.
Проект договору про закупівлю викладено у додатку №4 до тендерної документації. Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору, а також умови, що визначені у проекті договору як істотні, та умови, які визначено істотними згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005р. №668.
Згідно з ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України)дДоговір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору.
Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 180 Господарського кодексу України (далі – ГК України) зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства.
Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
Як вбачається з додатку №4 до тендерної документації, замовником оприлюднено проект договору підряду.
Механізм правового регулювання підрядних договірних відносин визначено главою 61 ЦК України, з урахуванням положень глави 33 Господарського кодексу України (далі – ГК України).
Відповідно до ч. 1 ст. 317 ГК України будівництво об'єктів виробничого та іншого призначення, підготовка будівельних ділянок, роботи з обладнання будівель, роботи з завершення будівництва, прикладні та експериментальні дослідження і розробки тощо, які виконуються суб'єктами господарювання для інших суб'єктів або на їх замовлення, здійснюються на умовах підряду.
Згідно з ч. 2 цієї статті для здійснення робіт, зазначених у частині першій цієї статті, можуть укладатися договори підряду: на капітальне будівництво (в тому числі субпідряду); на виконання проектних і досліджувальних робіт; на виконання геологічних, геодезичних та інших робіт, необхідних для капітального будівництва; інші договори. Загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Відповідно до ч. 5 ст. 318 ГК України договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об'єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов'язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об'єкта (робіт); порядок матеріально-технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об'єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору.
Статтею 854 ЦК України визначено порядок оплати роботи, а саме якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов'язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.
Підрядник має право вимагати виплати йому авансу лише у випадку та в розмірі, встановлених договором.
Згідно з п. 5 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005р. №668 (далі – Загальні умови) договір підряду укладається у письмовій формі.
Істотними умовами договору підряду є: найменування та реквізити сторін; місце і дата укладення договору підряду; предмет договору підряду; договірна ціна; строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта); права та обов'язки сторін; порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. У договорі підряду сторони можуть передбачати інші важливі для регулювання взаємовідносин умови.
З урахуванням положень ЦК України, ГК України та Загальних умов, проект договору містить істотні умови, зокрема щодо порядку оплати, а саме: здійснення попередньої оплати (авансового платежу) та окремих етапів виконаних робіт (проміжних платежів та остаточного платежу).
Відповідно до п. 6.4 проекту договору розрахунки проводяться шляхом: оплати Замовником рахунку на оплату на наступних умовах:
- 30% попередньої оплати (Авансовий платіж) на придбання матеріалів, після підписання даного Договору та отримання рахунку на оплату, наданого Підрядником за умови надання Підрядником банківської гарантії повернення авансового платежу (згідно Додатку № 8), але не раніше підписання договору.
- за виконані роботи оплату Замовник здійснює на підставі підписаних Сторонами актів приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2В) і довідки про вартість виконаних робіт та витрат (ф. КБ-3), які складаються Підрядником та передаються на підпис Замовнику разом з завіреними Підрядником копіями накладних на придбання матеріалів, протягом 30 календарних днів з дати їх підписання Сторонами.
При цьому замовником встановлено безальтернативний вид забезпечення виконання зобов’язання щодо повернення авансового платежу у вигляді банківської гарантії.
В той час як умова щодо надання забезпечення виконання зобов’язання (повернення авансового платежу), а конкретно його виду є істотною умовою договору, щодо якої за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Положеннями Закону (як законом спеціальної дії) не врегульовано порядок надання забезпечення повернення авансового платежу, в той час як положенням ч. 1 ст. 546 ЦК України як законом загальної дії визначено, що виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком, правом довірчої власності.
Згідно з ч. 1 ст. 560 ЦК України за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку.
З урахуванням вищевикладеного, для досягнення згоди щодо істотної умови договору - надання забезпечення виконання зобов’язання (повернення авансового платежу) вимагаємо привести дану умову у відповідність до ст. ст. 546, 560 та визначити здійснення попередньої оплати Підряднику за умови надання Підрядником гарантії повернення авансового платежу (виданої банком, іншою фінансовою установою, страховою організацією).
При цьому також зазначити порядок погашення Підрядником суми попередньої оплати (авансового платежу) для уникнення колізії при здійсненні проміжних платежів на підставі підписаних Сторонами актів приймання виконаних будівельних робіт.
Крім того, слід внести зміни до проекту договору, зазначивши про істотні умови, які визначає ЦК України – щодо виконання роботи з матеріалу замовника (повторне використання зворотних матеріали від розбирання) та Загальний порядок - умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.11.2023 19:04
Вирішення:
Шановний потенційний Учасник! Дякуємо за зацікавленість до предмету закупівлі. Виконання роботи з матеріалу замовника передбачено пп. 3.3 проекту договору, що викладений в Додатку №4 до Тендерної документації.
Умови договору, вимоги тендерної документації та вимоги щодо оформлення банківської гарантії повернення авансового платежу, є типовими та прийнятними для Замовника та жодним чином не порушують чинного законодавства, не обмежують права та конкуренцію між Учасниками. Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі у відповідності до його виробничих потреб та в межах фінансування.
Відповідно до п.3. статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи умови оплати даної закупівлі, пп. 4.5 п. 4 РОЗДІЛУ І тендерної документації Замовником включено наступну вимогу: Замовником встановлена вимога оформлення банківської гарантії повернення авансового платежу/стендбай акредитиву відповідно до умов додатку №8.1 до тендерної документації.
Замовник не вважає доцільним внесення запропонованих Вами змін.
Зважаючи на вищевикладене, вимога відхиляється.
Пропонуємо Вам подати свою пропозицію з урахуванням викладених в Тендерній документації умов. Запрошуємо до участі у тендері!
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо гарантії забезпечення виконання зобов'язання (виконання договору)
Номер:
69fbbee0468945e291bbd3d4d73b1319
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-31-010190-a.c1
Назва:
Щодо гарантії забезпечення виконання зобов'язання (виконання договору)
Вимога:
Відповідно до п. 8 розділу І тендерної документації замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем відкритих торгів у вигляді банківської гарантії/стендбай акредитиву у відповідності до додатку №8.1 до тендерної документації або у формі грошових коштів у розмірі 5% від загальної вартості договору про закупівлю.
Розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю визначаються додатком №8.1 до цієї тендерної документації, що є її складовою та відповідно до умов цієї тендерної документації.
В даному пункті зазначається, що замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів із дня настання зазначених обставин.
Як вбачається з п. 2.5. проекту договору вимоги забезпечення виконання зобов'язань по Договору Підрядником: забезпечення виконання зобов'язань по Договору здійснюється до укладання Договору в один із способів:
- у формі грошових коштів. Сума грошових коштів, як забезпечення виконання зобов'язань по даному Договору повинна бути перерахована Підрядником на окремий рахунок, наданий Замовником та повинна становити 5% від загальної вартості (ціни) Договору.
- шляхом надання банківської гарантії або стендбай акредитиву виконання зобов'язань по Договору. Банківська гарантія або стендбай акредитив повинна/ен відповідати вимогам, вказаним у Типовій формі банківської гарантії/ стендбай акредитиву виконання зобов'язань Підрядником за Договором, яка є Додатком №5 до Договору, та її/його сума повинна становити 5% від загальної вартості (ціни) Договору.
По-перше, як вбачається з проекту договору підряду (додаток №4 до тендерної документації), відсутні умови повернення забезпечення виконання договору про закупівлю, що суперечить п. 4 ч. 2 ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі» та самому п. 8 розділу І тендерної документації.
По-друге, оскільки на момент внесення переможцем закупівлі забезпечення виконання договору (виконання зобов’язання) – до укладання договору, його майбутні сторони не матимуть договірних взаємовідносин за договором підряду.
Згідно з ч. 1 ст. 546 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком, правом довірчої власності.
Відповідно до ч. 2 цієї ж статті договором або законом можуть бути встановлені інші види забезпечення виконання зобов'язання.
Отже, враховуючи, що на час забезпечення виконання зобов’язання відсутні договірні відносини між переможцем закупівлі та замовником закупівлі, а закон спеціальної дії – Закон України «Про публічні закупівлі» (до ч. 1 ст. 27) не визначає види забезпечення виконання зобов'язання, види забезпечення зобов’язання (виконання договору) можуть бути визначені лише відповідно до ч.1 ст. 546 ЦК України в силу закону загальної дії.
Відтак виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком, правом довірчої власності відповідно до положень ст. 546 ЦК України.
З огляду на вищезазначене, вимога замовника щодо забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем відкритих торгів у вигляді банківської гарантії є порушенням ч. 1 ст. 546 ЦК України, в той час як надання стендбай акредитиву не передачене даною статтею.
Крім того, при зазначенні замовником про забезпечення виконання зобов’язання у формі грошових коштів у розмірі 5% не конкретизовано вид такого забезпечення, що у відповідності до ч.1 ст. 546 ЦК України дає підстави вважати, що такий вид забезпечення є заставою (заставою грошових коштів).
Згідно зі ст. 547 ЦК України правочин щодо забезпечення виконання зобов'язання вчиняється у письмовій формі. Правочин щодо забезпечення виконання зобов'язання, вчинений із недодержанням письмової форми, є нікчемним.
Відповідно до ч. 1 ст. 572 ЦК України в силу застави кредитор (заставодержатель) має право у разі невиконання боржником (заставодавцем) зобов'язання, забезпеченого заставою, а також в інших випадках, встановлених законом, одержати задоволення за рахунок заставленого майна переважно перед іншими кредиторами цього боржника, якщо інше не встановлено законом (право застави).
Згідно з ч. 1 ст. 584 ЦК України у договорі застави визначаються суть, розмір і строк (термін) виконання зобов’язання, забезпеченого заставою, тa (або) посилання на договір чи інший правочин, яким встановлено основне зобов’язання, подається опис предмета застави, а також визначаються інші умови, погоджені сторонами договору.
Відповідно до ч. 1 ст. 585 ЦК України право застави виникає з моменту укладення договору застави, а у випадках, коли договір підлягає нотаріальному посвідченню, - з моменту його нотаріального посвідчення, крім випадків, установлених законом.
При цьому замовником не оприлюднено проект договору застави в складі тендерної документації для оцінки учасниками його умов, враховуючи обов’язковість його укладання в письмовій формі відповідно до ст. 547 ЦК України.
З огляду на вищевикладене, з урахуванням того, що закон спеціальної дії – Закон України «Про публічні закупівлі» не визначає види забезпечення виконання зобов'язання, вимагаємо визначити види забезпечення виконання зобов'язання відповідно до закону загальної дії, який є обов’язковим для застосування всім суб’єктами, а саме згідно з ч.1 ст. 546 ЦК України та зазначити в проекті договору підряду умови повернення забезпечення виконання договору про закупівлю.
У разі визначення замовником серед видів забезпечення виконання договору завдатку грошових коштів (у розмірі 5% від загальної вартості договору про закупівлю) вимагаємо деталізувати про це у тендерній документації та оприлюднити проект договору завдатку.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.11.2023 14:49
Вирішення:
Шановний потенційний Учасник! Дякуємо за зацікавленість до предмету закупівлі. Відповідно до частини першої статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Підстави для повернення забезпечення виконання договору про закупівлю визначені в частині другій статті 27 Закону та є вичерпними. Відповідно до положень ст. 546 ЦК України Замовник має право вимагати від переможця тендеру надати забезпечення виконання зобов’язань у формі гарантії від банку.
Надання забезпечення виконання договору про закупівлю детально відображено у п. 8 РОЗДІЛУ І тендерної документації, а саме:
Замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем відкритих торгів у вигляді банківської гарантії/стендбай акредитиву у відповідності до додатку №8.1 до тендерної документації або у формі грошових коштів у розмірі 5% від загальної вартості договору про закупівлю.
Розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю визначаються додатком №8.1 до цієї тендерної документації, що є її складовою та відповідно до умов цієї тендерної документації.
Усі витрати, пов’язані з оформленням забезпечення виконання договору здійснюються учасником або відшкодовуються за рахунок коштів учасника.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів із дня настання зазначених обставин.
Замовник має право стягнути забезпечення виконання договору про закупівлю, наданого контрагентом, шляхом
направлення банку відповідної вимоги для отримання коштів або шляхом неповернення забезпечення у вигляді грошових коштів у наступних випадках:
1) у разі прострочення контрагентом на строк 60 і більше календарних днів своїх зобов'язань за договором;
2) у разі якщо прострочення контрагентом своїх зобов’язань за договором становить менше 60 календарних днів або у разі неналежного виконання контрагентом зобов’язань/частини зобов’язань за договором щодо якості або комплектності товарів, робіт або послуг, при цьому контрагент не сплатив штрафи та пені чи не відшкодував завдані збитки протягом 5 робочих днів з дня отримання претензії Товариства щодо невиконання та/або неналежне виконання Контрагентом зобов’язань за договором.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках визначених Законом, підлягають перерахуванню на рахунок замовника.
Умови договору про закупівлю, що викладений в Додатку №4 до Тендерної документації, вимоги тендерної документації та вимоги щодо надання забезпечення виконання договору, є типовими та прийнятними для Замовника та жодним чином не порушують чинного законодавства, не обмежують права та конкуренцію між Учасниками.
Замовник не вважає доцільним внесення запропонованих Вами змін.
Зважаючи на вищевикладене, вимога відхиляється.
Пропонуємо Вам подати свою пропозицію з урахуванням викладених в Тендерній документації умов. Запрошуємо до участі у тендері!
Статус вимоги:
Відхилено