• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Охоронні послуги (послуги з охорони в навчальних корпусах та гуртожитках)

Завершена

4 733 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 665.00 UAH
Період оскарження: 30.10.2023 21:45 - 22.11.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: d977a5c66964420bb76cb087a2a93c1c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-30-012185-a.a4
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга на дискримінаційні вимоги тенедерної документації
Дата розгляду скарги: 14.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.11.2023 15:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.11.2023 15:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення № 18261-р/пк-пз від 14.11.2023 Антимонопольного комітету України виконане. Зміни до тендерної документації внесені та оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КРЕМЕНЬ НП", Андрій Такташев 380508897654 npkremen@gmail.com
Вимога
Відхилено

Досвід виконання аналогічного договору

Номер: cf3b810f40fd46cba85251c6f1c7eecc
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-30-012185-a.b3
Назва: Досвід виконання аналогічного договору
Вимога:
В Додатку 1 Тендерної документації Замовник встановив наступну вимогу: «1.17. Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження того, що він має досвід виконання аналогічного договору: - копія завершеного аналогічного договору з усіма невід’ємними додатками та актами наданих послугам. Аналогічним договором є договір, у якому предметом договору є надання послуг по предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги та довідка (додаток 1.3) за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою*, - Додатково, за бажанням учасника, можуть подаватись відгуки від Замовника про співпрацю та якість виконання наданих послуг. Відгук повинен містити інформацію про назву предмету закупівлі (договору) з зазначенням коду ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги.» Дана вимога є прямим порушенням вимог ст. 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», що в свою чергу призводить до порушень прав Учасника, як потенційного учасника процедури закупівлі та відповідно створює умови для проведення торгів з обмеженим колом учасників, що в свою чергу не дає можливості Учаснику прийняти участь у закупівлі за даним предметом. Також, Замовником жодним чином не аргументовано встановлення обмеження щодо надання копії завершеного аналогічного договору, у якому предметом договору є надання послуг по предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги, за яким виконано зобов’язання, а відтак є не зрозумілим, чому потенційного учасника позбавлено можливості підтвердити досвід аналогічним за предметом договором, який ще виконується. Виходячи з наведеного, дана вимога Замовника є дискримінаційною, яка обмежує коло можливих учасників у закупівлі, що є порушенням ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» «добросовісна конкуренція серед учасників. ВИМАГАЄМО внести зміни до тендерної документації та дати можливість учасникам підтвердити виконання діючого аналогічного договору за предметом закупівлі. В іншому випадку ми будемо змушені звернутись до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель задля оскарження дискримінаційних вимог тд.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, Ваша вимога щодо внесення змін до тендерної документації в частині виключення вимоги про надання копії завершеного аналогічного договору з усіма невід’ємними додатками та актами наданих послуг, а саме аналогічного договору, у якому предметом договору є надання послуг по предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги та довідка (додаток 1.3) за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою, і надання можливість учасникам підтвердити виконання діючого аналогічного договору за предметом закупівлі, уважно розглянута. За результатами розгляду, дійшли до висновку що включення до тендерної документації Замовника вимоги про визначення, який саме аналогічний договір має бути наданий, завершений чи той що виконується, - є виключним правом Замовника. На підтвердження звертаємо Вашу увагу на позицію колегії Верховного Суду у справі № 913/159/17 (постанова від 09.08.2018р.), відповідно до якої колегія постановила, що для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору надання лише одного договору жодним чином не підтверджує його виконання, відсутність/наявність санкцій та штрафів, відсутність порушень, тощо. Окрім того, частина 2 статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» визначає саме факт «виконання», а не «укладення» договору. Тому, сам по собі договір не може підтвердити факт виконання аналогічних домовленостей сторін. Згідно з главою 48 Цивільного кодексу України процес виконання договору слідує після моменту його укладення. Відповідно, факт виконання договору підтверджується документами, в залежності від предмету договору. У нашому випадку, коли мова йде про надання послуг – відповідний акт приймання- передачі наданих послуг (що може бути лише після їх закінчення). Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Досвід виконання аналогічного договору

Номер: 5ee1f6d5f5f14fd68c4c039e71259e0e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-30-012185-a.b2
Назва: Досвід виконання аналогічного договору
Вимога:
В Додатку 1 до Тендерної документації Замовник встановив наступну вимогу: «1.17. Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження того, що він має досвід виконання аналогічного договору: - копія завершеного аналогічного договору з усіма невід’ємними додатками та актами наданих послугам. Аналогічним договором є договір, у якому предметом договору є надання послуг по предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги та довідка (додаток 1.3) за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою*, - Додатково, за бажанням учасника, можуть подаватись відгуки від Замовника про співпрацю та якість виконання наданих послуг. Відгук повинен містити інформацію про назву предмету закупівлі (договору) з зазначенням коду ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги.» Замовник встановивши в тендерній документації вимогу, про наявність досвіду виконання аналогічного договору (під аналогічним договором в цій ТД розуміється копія завершеного аналогічного договору з усіма невід’ємними додатками та актами наданих послугам. Аналогічним договором є договір, у якому предметом договору є надання послуг по предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги, значно обмежив коло потенційних учасників. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які мають аналогічні договори з відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», тобто з ДЕРЖАВНИМ ЗАМОВНИКОМ, а також з чітко прописаним посиланням на код державного класифікатора, а саме: Охоронні послуги (послуги по охороні майна та території ), код 79710000-4 - ДК 021:2015, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі нас як потенційного Учасника. Повідомляємо про те що, пункт 3 частини 1 Статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлює кваліфікаційний критерій процедури закупівлі: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Закон не вимагає від учасника надати підтвердження виконання аналогічного договору відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», тобто з державним замовником, а також з чітко прописаним посиланням на код державного класифікатора. Виходячи з даної норми Учасник, для документального підтвердження інформації про його відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме досвіду виконання аналогічного договору, має надати АНАЛОГІЧНИЙ договір, а не конкретний договір. Наше підприємство має аналогічний досвід, наші договори передбачають виконання всіх послуг відповідно до предмету закупівлі, проте наявні договори не заключені відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», тобто з державним замовником, а також не мають чітко прописаного посилання на код державного класифікатора (Охоронні послуги (послуги по охороні майна та території ), КОД 79710000-4 - ДК 021:2015), що в свою чергу обмежує нашу участь, як потенційного учасника. Враховуючи вище наведені положення законодавства, дана вимога тендерної документації, грубо порушує передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації. Отже, вимога щодо надання аналогічного договору не повинна містити дискримінаційних вимог (обмеження за сумою, роком виконання, ОБМЕЖЕННЯ КОЛА КОНТРАГЕНТІВ ЛИШЕ БЮДЖЕТНИМИ УСТАНОВАМИ, досвіду виконання аналогічного договору саме з цим замовником тощо); Вимагаємо прибрати цю дискримінаційну вимогу шляхом внесення змін до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, Ваша вимога щодо виключення з тендерної документації Замовника вимоги про надання Учасником копії завершеного аналогічного договору з усіма невід’ємними додатками та актами наданих послугам, а саме аналогічного договору, у якому предметом є надання послуг по предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги та довідки (додаток 1.3) за власноручним підписом уповноваженої особи учасника завіреної печаткою, уважно розглянута. За результатами розгляду, дійшли до висновку, що відповідно до частини другої статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі це - товари, роботи чи послуги, що закуповуються Замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається Замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством Порядку. Порядок визначення предмета закупівлі (далі – Порядок), затверджено наказом Мінекономіки № 708 від 15.04.2020 року. Пункт 3 розділу І Порядку визначає, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається Замовником згідно з пунктами 21 та 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного показника. Отже, аналогічним (аналогічними) є договір (договори) щодо того самого предмету закупівлі відповідно до коду Єдиного закупівельного словника та пункту 22 частини першої статті 1 Закону. Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога задоволенню не під підлягає.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Власна або орендована група швидкого реагування у м.Житомир

Номер: 4f1f0793d4f342ebb763201992b265d3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-30-012185-a.b1
Назва: Власна або орендована група швидкого реагування у м.Житомир
Вимога:
В Додатку 3 до Тендерної документації Замовник встановив наступну вимогу: «Виконавець повинен мати власну або орендовану групу швидкого реагування у м. Житомирі (наряд охорони та спеціально обладнаний автомобіль)» Замовник встановивши в тендерній документації вимогу, про наявність в Виконавця власну або орендованої групу швидкого реагування у м. Житомирі (наряд охорони та спеціально обладнаний автомобіль), порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст.5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі». Повідомляємо, що дана вимога є дискримінаційною, оскільки ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Логічно, що власну або орендованої групу швидкого реагування у Житомирі може мати лише суб'єкт, який зареєстрований у Житомирській області. Таким чином, прописавши дану вимогу, Ви автоматично відсіяли учасників з усіх інших регіонів України, а отже, дискримінували їх. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до нас як до Учасника, так як при цьому законодавство, що регулює охоронну діяльність не встановлює обмежень для суб'єктів охоронної діяльності за територіальними ознаками. Відповідно до пункту 4 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960, охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог. Наше підприємство будучи зареєстрований в іншому регіоні України, має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі нас як Учасника. Підсумуємо вищевикладене, ми, звичайно, розуміємо, що Ви хочете бачити переможця із Житомира, але ж Ви проводите відкриту та прозору процедуру, тому грайте по її правилам та вимогам закону! Отже, ВИМАГАЄМО виключити вимогу про власну або орендованої групу швидкого реагування у м. Житомирі (наряд охорони та спеціально обладнаний автомобіль) з тендерної документації!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, Ваша вимога уважно розглянута. За результатами розгляду, дійшли до висновку, що Замовник, в особі Поліського національного університету діє виключно в рамках Закону України «Про публічні закупівлі» та інтересах університету, ставлячи в пріоритет ефективний захист об’єктів та майна університету. Вимога в Додатку 3 до Тендерної документації, щодо наявності власної, або орендованої групи швидкого реагування (наряд охорони та спеціально обладнаний автомобіль), не є дискримінаційною та ні в якому разі не зобов’язує Учасника мати державну реєстрацію, як юридичної особи в м. Житомирі. Учасник може, і має право бути зареєстрованим в будь- якому населеному пункті України, але в той же час, негайно та оперативно реагувати на нештатні ситуації по місцю надання охоронних послуг, забезпечуючи прибуття ГШР на об’єкти не пізніше 5-7 хвилин у нічний час (в межах населеного пункту) і 7-10 хвилин в денний час (у межах населеного пункту), після виклику. Відсутність орендованої або власної групи швидкого реагування у м. Житомирі фізично унеможливлює оперативне надання якісної послуги з охорони об’єктів та майна. Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога задоволенню не під підлягає.
Статус вимоги: Відхилено