• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з улаштування системи пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей – Новософіївської гімназії Покровської сільської ради за адресою: Дніпропетровська область, Нікопольський р-н, с. Новософіївка, вул. О. Копаниці, буд. 2

Завершена

647 051.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 235.26 UAH
Період оскарження: 26.10.2023 14:29 - 04.11.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників у частини визнання Переможця.

Номер: ecf5a20987154805b560bcdbb353a2a9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-26-008517-a.a1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників у частини визнання Переможця.
Скарга:
Додатком 2 до тендерної документації ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (ВИМОГИ) Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) Вимоги щодо предмету закупівлі. ДК 021:2015: 45310000-3: Електромонтажні роботи (Послуги з улаштування системи пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей – Новософіївської гімназії Покровської сільської ради за адресою: Дніпропетровська область, Нікопольський р-н, с. Новософіївка, вул. О. Копаниці, буд. 2) передбачалося: “Ціна тендерної пропозиції має визначатися, виходячи з обсягів робіт (послуг) на підставі нормативної потреби в трудових та матеріально-технічних ресурсах, необхідних для виконання робіт (послуг), що є предметом закупівлі з урахуванням поточних цін на них та розрахунку загально-виробничих та адміністративних витрат”. Переможцем у складі тендерної документації надано файл “Кошторис pdf”, ціна у якому повністю не відповідає вимогам Замовника. У результаті, цінова пропозиція Переможця електронною системою закупівель автоматично була визнана ”аномально низькою ціною тендерної пропозиції”, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції. Переможцем 08.11.2023 було надано 2 обґрунтування, на 2 різних Замовників, абсолютно ідентичних за складом, які складалися з загальних фраз, наприклад : “Цінова пропозиція ТОВ «ДСПП» є актуальною і досягається завдяки: 1) якісно організованій логістиці, що дозволяє зменшити транспортні витрати; 2) багаторічному досвіду надання аналогічних послуг, що сприяє більш ретельному економному використанню часу, спеціальної техніки та обладнання, людських ресурсів”. На нашу думку складовою частиною аномально низької ціни переможця є занадто низький рівень середньомісячної заробітної плати що не відповідає законодавству України. Але жодного пояснення щодо визначення розміру кошторисної заробітної плати на 3 378 грн. менш, ніж передбачено діючими Державними нормативними актами, що регламентують ціноутворення переможцем у своєму обґрунтуванні не надано. Так, у пояснювальної записки до договірної ціни вказано: “Середньомiсячна заробiтна плата на 1 робiтника в режимi повної зайнятостi (при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 172,67 люд.год та розрядi робiт 3,8) - 9180,00 грн.”. Звертаємо увагу, що відповідно до наказу Мінрегіону від 20 жовтня 2016 року № 281 «Про затвердження Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів» (зареєстровано  в Мін’юсті 11 листопада 2016 року за № 1469/29599) передбачено:         «4. Розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при складанні інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), визначається замовником (інвестором) у складі вихідних даних на проектування для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, але не нижче ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві (у розрахунку на одного штатного працівника) за попередній звітний рік, що оприлюднюється центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, збільшена на прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік (у середньому до попереднього року), який є складовою основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.».       Листом ДЕРЖАВНОГО АГЕНТСТВА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ від 07.03.2023 № 19.1-24-206 для керівників підприємств та організацій “Про розмір кошторисної заробітної плати” прямо вказано: “Державною службою статистики України оприлюднено інформацію щодо середньомісячної заробітної плати у будівництві за 12 місяців 2022 року, яка складає 9781,00 гри. Відповідно до листа Міністерства економіки України від 23.11.2022 № 3014-05/76265-03 прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік складає 128,4 %. Таким чином, розмір кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, що повинен застосовуватися при визначенні вартості робіт, має бути не нижчим ніж 12 558,80 грн.”. Вказана інформація оприлюднена також у Державному Збірнику “Ціноутворення у будівництві № 3 2023 року. Тобто, виходячи з вимог Замовника Переможець був повинен врахувати при складані договірної ціни середньомiсячну заробiтну плата на 1 робiтника в режимi повної зайнятостi (при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 172,67 люд.год та розрядi робiт 3,8) - 12 558,80 грн.грн., а ніяк ні 9180,00 грн. Переможець також порушив вимоги основних законодавчих актів України. Так, Законом України “Про оплату праці”, якій визначає економічні, правові та організаційні засади оплати праці працівників, які перебувають у трудових відносинах, на підставі трудового договору з підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та господарювання (далі - підприємства), а також з окремими громадянами та сфери державного і договірного регулювання оплати праці і спрямований на забезпечення відтворювальної і стимулюючої функцій заробітної плати передбачено: Стаття 22. Гарантії дотримання прав щодо оплати праці Суб'єкти організації оплати праці не мають права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені законодавством, угодами і колективними договорами. Стаття 27. Порядок обчислення середньої заробітної плати Порядок обчислення середньої заробітної плати працівника у випадках, передбачених законодавством, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Для обчислення пенсій середня заробітна плата визначається відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення". Держава забезпечує щоквартальну підготовку і публікацію статистичних даних про середню заробітну плату і середню тривалість робочого часу по галузях, групах професій і посад, а також щорічну публікацію даних про вартість робочої сили.”. Тобто, Переможець у складі кошторисної документації надав рівень середньомiсячної заробiтної плати, якій не відповідає вимогам законодавства України. З цих питань склалася судова практика яка свідчить, що у випадку ненадання відповідного обґрунтування аномально низької ціни Учасником, така тендерна пропозиція повинна бути відхилена Замовником.                                                 Так, Постановою шостого апеляційного адміністративного суду України від 19.05.2021 року по справі № 640/30067/20 (додається) визначено, що згідно положень діючого законодавства, ціна є істотною умовою договірних правовідносин і має бути обґрунтована документально - підкріплена розрахунками. Таким чином тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та повинна була відхилена Замовником. Не відхиливши тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство", Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель установлених статтею 5 Закону, а саме об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та конкретно наші права, як Учасника закупівлі. Якщо б ми, як Учасник торгів, також пішли на порушення вимог законодавчих актів України в частині встановлення середньомісячної заробітної плати, то також могли б надати меншу ціну. Але ми, як законослухняний суб'єкт підприємницької діяльності дозволити собі такого не можемо. Наголошуємо, що у розумінні статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 р. тендерний комітет/Уповноважена особа Замовника зобов'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За власною ініціативою тендерний комітет/Уповноважена особа не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про тендерний комітет, як наслідок ігнорувати очевидне невиконання вимог за тендерною документацією учасником процедури закупівлі. Уповноважена особа здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації в межах поданих документів учасниками торгів та з урахуванням вимог законодавства України. Варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно правових актів. Так, статтями 72, 73, 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Підсумовуючи все зазначене вище, тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство" не відповідає умовам технічної специфікації та повинна була відхилена Замовником на підставі абзаці 2 підпункту 2 пункту 44 в редакції Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Дата розгляду скарги: 29.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.11.2023 17:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 30.11.2023 16:33
Автор: ТОВ "СФЕРА", Кристина Свинчук +380676220523, +380503260789 32270622@i.ua