-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Тверде паливо (вугілля кам’яне марки АО, гранули (пелети) паливні з деревини)
Лот 1, Лот 2
Завершена
1 782 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 440.00 UAH
мін. крок: 0% або 440.00 UAH
Період оскарження:
27.03.2018 12:59 - 09.04.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінація учасників
Номер:
a58d373f90b148d094bc5ed06aa8f17c
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-27-001334-b.c1
Назва:
Дискримінація учасників
Вимога:
Детально розглянувши тендерну документацію Замовника,було встановлено, що Документація містить вимоги, які не відповідають чинному законодавству України та містить дискримінаційні вимоги до учасників, чим порушуються вимоги статті 3, частини 3 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі-Закон).
1) Згідно з пунктом 4 Додатку № 3 до тендерної документації, Замовником встановлені наступні вимоги:
Марка вугілля, фракція: АО (25-70)
Відповідно до ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб та ГОСТ 19240-73 Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація за розміром кусків розмір кусків, що встановив Замовник не передбачено.
2) Відповідно до пункту 8 Додатку №3 до тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними у складі тендерної пропозиції наступного документу:
«…копія сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик дійсного на весь період дії договору поставки вугілля, яка завірена власником сертифікату виданий не раніше 2017 року …».
Замовником вимагається надання копії дійсного генетичних, технологічних та якісних характеристик який виданий не раніше 2017 року. Повідомляємо, що в пункті 7.10 ДСТУ 7146:2010 зазначено, про те що під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик – чотири роки.
Зазначивши срок видачі сертифікату Замовник зменшив коло потенційних учасників, які мають даний сертифікат виданий наприклад в 2016 році, але дійсний на дату подання та весь термін виконання договору про закупівлю.
Вважаємо, що встановлені Замовником вимоги у тендерній документації, є дискримінаційними, обмежують конкуренцію учасників процедури закупівлі, та порушують ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме дотримання основних принципів здійснення державних закупівель таких як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Виходячи з вищезазначеного,
ПРОСИМО:
1) Привести тендерну документацію у відповідність згідно чинного законодавста.
У разі, якщо Замовником не будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації будемо вимушені звернутись зі скаргою до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.03.2018 16:08
Вирішення:
На вашу вимогу UA-2018-03-27-001334-b.c1 від 28.03.2018 року надаємо роз'яснення:
враховуючи технічні характеристики котлів для опалення, Замовнику потрібно вугілля саме марки «АО». Як відомо, Указом Президента України №62/2017 від 15.03.2017 р. введено в дію Рішення ради національної безпеки і оборони України від 15.03.2017 р. «Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України», яким заборонено переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей. Усі вітчизняні виробники вугілля марки «А» територіально розташовані у зоні дій незаконних збройних формувань, тому, починаючи з серпня 2014 року вугілля антрацитової групи не поставляється, що підтверджується листом ДП «Вугілля України» від 28.01.2015 р. за №0125/05, листом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 19.06.2015 №2/35-2062 до Колегії з розгляду скарг АМКУ. Оскільки вугілля антрацитової групи на непідконтрольній території Донецької та Луганської областей не видобувається, Замовник, як і інші бюджетні організації, змушений закуповувати імпортне вугілля, що на сьогоднішній день поставляється на територію України. Це вугілля відповідає
Відповідно до Змін № 1 до ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови», затверджених наказом Мінекономрозвитку № 1470 від 11.12.2013 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, міждержавних нормативних документів як національних стандартів України, затвердження національних стандартів України, змін до національних стандартів України та скасування національних стандартів України і нормативних документів в Україні», підрозділ 3.1 доповнено приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміші вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242 та розмірами кусків погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.». Окрім того, Замовником проводиться закупівля суміші вугілля кам’яного у відповідності до вимог ДСТУ 3472-2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація». Таким чином, діючими стандартами передбачена суміш вугілля кам’яного АО. Частиною 3 статті 22 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» встановлено, що «…Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.….». Замовник вимагає сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик виданий не раніше 2017 року для того, щоб уникнути порушення Законодавства зі сторони недобросовісних учасників, які можуть разом з тендерною пропозицією надати сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик на вугілля що видобувалось на непідконтрольній території Донецької та Луганської областей в 2014-2016 роках. Отже, Замовник не вбачає встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації в цій частині.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Крім того, додатково повідомляємо, що замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
Статус вимоги:
Відхилено