-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
840 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 200.00 UAH
Період оскарження:
25.10.2023 17:29 - 30.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
777b1176dd7e4c329ea58730d3905297
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-25-014858-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерною документацією передбачено надання учасниками документів про створення Учасником на території Івано-Франківської області або у місті Галич власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів)
Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території Івано-Франківської області або у місті Галич.
Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії):
«8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством.
У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.»
Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме на території Івано-Франківської області або у місті Галич не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № № 13434-р/пк-пз від 24.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-11-009951-a) та № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a).
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу на території Івано-Франківської області або у місті Галич.
Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 01.08.2023 № 11881.pdf 27.10.2023 09:58
- рішення від 24.08.2023 № 13434.pdf 27.10.2023 09:58
Дата подачі:
27.10.2023 09:58
Вирішення:
Шановний Учаснику, насамперед повідомляємо, що відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу 3 тендерної документації, кваліфікаційні критерії до учасників процедури закупівлі не застосовуються (відповідно до пункту 48 особливостей, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості)). Таким чином тендерна документація не передбачає підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень). Також принагідно пропонуємо більш уважно проаналізувати висновки Антимонопольного комітету України, на які ви посилаєтесь у своєї вимозі, зокрема рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № 13434-р/пк-пз від 24.08.2023 та № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023, оскільки в жодному з рішень не доведене незаконність вимог схожих за змістом на вимоги що встановлені в тендерній документації. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Разом з тим, згідно частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так на виконання вимог пунктів 8.3.6. та 8.3.17. глави 8.3 розділу VIII Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 14.03.2018 № 312 (далі - Правила роздрібного ринку електричної енергії) та постанови НКРЕКП від 12.06.2018 № 373, пунктом 3.4. підпункту 3 «Інші документи» пункту 5 розділу 3 тендерної документації встановлена вимога щодо надання довідки про створення Учасником (Постачальником) на території Івано-Франківської області або у місті Галич безпосередньо, власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів або про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Івано-Франківської області або у місті Галич безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території Івано-Франківської області або у місті Галич безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, якщо Учасник обслуговує менше 50000 споживачів. Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень пунктів 8.3.6. та 8.3.17. глави 8.3 розділу VIII Правил роздрібного ринку електричної енергії, електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів, а споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, що в свою чергу призведе до навантаження на штатних працівників 52 закладів освіти підпорядкованих відділу освіти Галицької міської ради, значних витрат трудових (людських) і матеріальних ресурсів та державних коштів. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав’язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України (крім тимчасово окупованих територій України). Тому вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені Правилами роздрібного ринку електричної енергії, а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де від має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Також вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації та документів безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України та відповідає вимогам антимонопольного законодавства. Ураховуючи викладене, всі вимоги встановлені у тендерній документації, визначені замовником згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону. Таким чином тендерна документація не потребує коригування.
Статус вимоги:
Відхилено