-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Автомобільні шини (код 34350000-5 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»)
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: документи тендерної пропозиції, які складаються безпосередньо учасником процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації, повинні бути викладені українською мовою. Більш детально у тендерній документації. Кількість товару: 108 шт. Більш детально у додатку 2 до тендерної документації.
Завершена
389 780.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 948.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 948.90 UAH
Період оскарження:
24.10.2023 14:57 - 30.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
1e77779a27954b98bd404a8436a1cf73
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-24-010872-a.c1
Назва:
вимога
Вимога:
Просимо у Додатку 2 тендерної документації виключити вимогу щодо коефіцієнтів паливної економії, щеплення на мокрому покритті та рівеня шуму. Вказані показники не є сертифікованими та не можуть бути підтверджені жодним документом. Виробники шин використовують ці коефіцієнти для маркетингової привабливості та вони не можуть бути перевірені за жодних обставин. Разом з тим, вказані коефіцієнти у своєму одночасному поєднанні є унікальними для кожної моделі шини, що робить таку модель шини єдиною з поміж інших аналогічних, яка здатна відповідати технічній специфікації замовника. Це може призвести до звуження кола майбутніх учасників та пропозицій у такій закупівлі, в результаті чого замовник заплатить за мнимі вказані вище коефіцієнти значно більшу суму, ніж аналоги, які хоч і будуть відповідати типорозміру та іншим суттєвим характеристикам технічної специфікації, але не будуть відповідати одночасно усім цим трьом коефіцієнтам. Іншими словами маємо переконання, що технічна специфікація у такій редакції складена замовником під заздалегідь визначеного постачальника або марку товару, що є прямим порушення законодавства
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.10.2023 16:34
Вирішення:
Добрий день!
Національним бюро розглянуто Вашу вимогу про усунення порушення за предметом закупівлі Автомобільні шини (код 34350000-5 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»). За результатами розгляду повідомляємо про таке.
Відповідно до статті 22 Закону України "Про автомобільний транспорт", наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 затверджені «Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі» (далі – Правила).
Зокрема пунктом 2 розділу І Правил (Загальні положення) визначено, що дія цих Правил поширюється на юридичних і фізичних осіб, які виготовляють, транспортують, мають намір придбати чи замовити, продають, придбавають, експлуатують, ремонтують, передають на утилізацію пневматичні шини (далі - шини) та колеса колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі.
Згідно з пунктами 2 та 4 глави 1 розділу ІІ Правил (Споживча інформація про ходові шини та їх складники), завдяки несівній здатності, властивостям зчіплюватись з дорожнім покриттям, пружнов'язким деформаціям у радіальному, боковому і тангенціальному напрямках шини реалізуються тягові і гальмові властивості КТЗ, чим досягається його керованість, курсова стійкість, паливна економічність, допустимий рівень акустичного шуму, комфортабельність руху - характеристики, що визначають безпечність конструкції і споживчі властивості КТЗ (КТЗ - колісний транспортний засіб).
Безпечні для людей і довкілля шини та колеса КТЗ у сфері технічної експлуатації вибираються за відповідними класифікаційними та ідентифікаційними ознаками і технічними характеристиками. Шини та колеса у разі недотримання вимог до КТЗ, а у разі їх відсутності недотримання вимог Правил застосовувати у складі КТЗ заборонено.
Главою 3 розділу ІІ Правил (Ідентифікаційні дані шини та її складників) визначено, що ідентифікаційні дані шини та її складників визначаються за їх маркуванням.
Маркування шин виконується згідно з чинним законодавством, у тому числі стандартами, технічними умовами та Правилами.
Правила ЄЕК ООН, еквівалентні їм Директиви ЄС, стандарти США, міжнародні стандарти та нормативні документи, згідно з якими маркуються шини, що перебувають у сфері експлуатації, наведено в додатку 3 до Правил. Маркування та ідентифікаційні дані шин, що перебувають у сфері експлуатації, наведено в додатку 4 до цих Правил.
Окрім маркування, наведеного в Правилах, виробники шин можуть виконувати інше маркування. Пояснення щодо них надає виробник шини або його офіційний представник.
Зокрема додатком 1 до Правил, визначений Перелік Правил Європейської економічної комісії ООН, стандартів стосовно виготовлення шин і коліс, який містить відповідні правила та стандарти стосовно виготовлення шин та коліс у тому числі і щодо спірних позицій зазначених у листі (наприклад Правила ЄЕК ООН №117 (Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження шин стосовно звуку, який вони створюють під час кочення, та їх зчеплення на мокрих поверхнях тощо).
З 1 травня 2021 року застосовуються правила маркування шин, відповідно до регламенту (EU) 2020/740, на яких ґрунтувалася первинна схема маркування, що діє в Європі. Зміни стосуються, перш за все, економічності палива, зчеплення на мокрій дорозі й рівня шуму.
Водночас згідно з Регламентом Євросоюзу №2020/740 введено, що кожен виробник повинен використовувати та зазначати дані технічні характеристики. Використання при виборі шин коефіцієнтів паливної економії, щеплення на мокрому покритті та рівня шуму допомагають у виборі більш економічних автошин з кращими експлуатаційними властивостями.
Разом з тим, вказані коефіцієнти в Додатку 2 до тендерної документації у одночасному поєднанні не є унікальними для кожної моделі і підпадають під широкий асортимент шин представлених на ринку України.
Статус вимоги:
Відхилено