• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Сіль технічна кам'яна для промислового перероблення з протизлежувальною добавкою

Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення.

Торги не відбулися

16 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 81 500.00 UAH
Період оскарження: 23.10.2023 19:08 - 16.11.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

неправомірне відхилення переможця

Номер: 417cc9ae17e3454e83fdaad7bf743b1e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-23-016101-a.a6
Назва: неправомірне відхилення переможця
Скарга:
детально викладено у тексті скарги
Дата розгляду скарги: 05.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.11.2023 15:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.12.2023 14:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення Органу оскарження виконано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАВЕЛ УКРАЇНА», Шкребець Роман Миколайович 380951845969 mavel.ukraine_manager@ukr.net http://mavelukraine.com.ua/
Вимога
Є відповідь

неправомірне відхилення переможця

Номер: 7d88f76a831846baa77daa794b0a4e1b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-23-016101-a.c5
Назва: неправомірне відхилення переможця
Вимога:
Як стало відомо Товариству, 21 листопада 2023 року за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАВЕЛ УКРАЇНА», замовник вирішив, відповідно до пункту 44 особливостей, відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАВЕЛ УКРАЇНА», оскільки по процедурі закупівлі: «Сіль технічна кам'яна для промислового перероблення з протизлежувальною добавкою» (UA-2023-10-23-016101-a), як таку, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Щодо підстав відхилення, Замовник зазначив, що ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАВЕЛ УКРАЇНА» надано у своїй тендерній пропозиції, протокол випробувань протоколу випробувань № 079-Б/23 від 27 жовтня 2023 року, результати випробувань якого не відповідають ДСТУ 4246:2003, за наступними показниками: Масова частка калій-іона, не більше ніж 0,15 (Згідно протоколу випробувань № 079-Б/23 від 27 жовтня 2023 року масова частка калій-іона 0,180) Масова частка оксиду заліза, не більше ніж 0,010 (Згідно протоколу випробувань № 079-Б/23 від 27 жовтня 2023 року масова частка оксиду заліза 0,038) Проте, Замовником у Додатку № 3 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Кам'яна сіль – за кодом CPV за ДК 021:2015-14410000-8 (Сіль технічна кам’яна для промислового перероблення з протизлежувальною добавкою) не було висунуто конкретних вимог до показників якості, предмету закупівлі. Замовник у протоколі про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАВЕЛ УКРАЇНА» посилається на таблицю 1 п.п. 4.2.1. ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови», якою, на думку Замовника, встановлено допустимі фізико-хімічні показники для Солі технічної кам’яної з протизлежувальною добавкою, вищого ґатунку, мелена (крупність №3) Варто зазначити, що в редакцію ДСТУ 4246:2003 (Сіль для промислового перероблення. Технічні умови) були внесені у 2014 році, зміни. Відповідно до зміни №2 до ДСТУ 4246:2003 (Сіль для промислового перероблення. Технічні умови), внесені зміни: Пункт 4.2.1, таблиця 1: - колонка 2, рядок 1. Замінити значення «97,7» на значення« 97,5»; - колонка 2, рядок 2. Замінити значення «0,5» на значення «0,55»; - колонка 2, рядок 4. Замінити значення «0,15» на значення «0,20»; - колонка 2, рядок 6. Замінити значення «0,010» на значення «0,040». Тобто, за фізико-хімічними показниками сіль повинна відповідати нормам, з урахуванням зміни №2 до ДСТУ 4246: 2003: Масова частка калій-іона, не більше ніж 0,20 (Згідно протоколу випробувань № 079-Б/23 від 27 жовтня 2023 року масова частка калій-іона 0,180) Масова частка оксиду заліза, не більше ніж 0,040 (Згідно протоколу випробувань № 079-Б/23 від 27 жовтня 2023 року масова частка оксиду заліза 0,038) Отже, наданий ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАВЕЛ УКРАЇНА» Замовнику, протокол № 079-Б/23 від 27 жовтня 2023 року, виданий випробувальною лабораторією ДП «Львівстандартметрологія» містить показники, що повністю відповідають вимогам ДСТУ 4246: 2003 (Сіль для промислового перероблення. Технічні умови) з урахуванням змін № 2 від 2014 року, а тендерна пропозиція Товариства була неправомірно відхилена Замовником.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: На вимогу UA-2023-10-23-016101-a.c5 (далі – Вимога) щодо відхилення Пропозиції Замовником повідомляється наступне. Вимога не підлягає задоволенню виходячи з наступного. Згідно вимог Додатку 3 тендерної документації якість Товару повинна відповідати діючим стандартам України, а саме: ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови». Даний стандарт є діючим. Редакцією, яка є чинною станом на дату розгляду пропозиції фізико-хімічні показники п.п. 4.2.1 табл.1 не змінено. Разом із цим, наказом Мінекономрозвитку Украни від 29 грудня 2013 р. № 1589 затверджено інший національний стандарт України - ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння. Технічні умови. Зміна № 2. Даний стандарт є також діючим, дійсно змінює фізико-хімічні показники п.п. 4.2.1 табл.1 щодо яких зазначає Скаржник. Проте, ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння. Технічні умови. Зміна № 2 є окремим діючим стандартом від стандарту ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови», відповідність якому необхідно було підтвердити. Враховуючи викладене, вимушені відмовити у задоволені Вимоги.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

щодо усунення невідповідностей

Номер: 70cb5e6bf9cf48cca708608a6fecf50f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-23-016101-a.b4
Назва: щодо усунення невідповідностей
Вимога:
В тендерній документації зазначено, що остання редакція затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол № 20 від 14.10.2023). Проте відповідні зміни було опубліковано 14.11.2023. Можемо припускати, що у рішення уповноваженої особи про затвердження Тендерної документації вкралась помилка. Проте у зв'язку з оформенням банківської гарантії дата внесення змін до Тендерної документації має бути відображена без помилок. Отже, просимо виправити дату прийняття рішення уповноваженої особи про затвердження змін до Тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На вимогу UA-2023-10-23-016101-a.b4 від ТОВ «МАВЕЛ УКРАЇНА», Код ЄДРПОУ:44852838 Замовником повідомляється про відсутність підстав задоволення з огляду на таке. Замовником, при внесенні інформації до тендерної документації щодо протоколу уповноваженої особи, яким внесено зміни до тендерної документації, допущено технічної помилки. Так, замість протокол уповноваженої особи № 20 від 14.11.2023 зазначено протокол уповноваженої особи № 20 від 14.10.2023. Разом із цим, файл «Зміни до тендерної документації», який оприлюднено разом із новою редакцією тендерної документації, містить інформацію про дійсний протокол уповноваженої особи, яким внесено зміни, - протокол уповноваженої особи № 20 від 14.11.2023. Таким чином, вважати вірним інформацію щодо протоколу уповноваженої особи за номером 20 від 14.11.2023. Враховуючи викладене, вимушені відмовити у задоволенні вимоги.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

щодо усунення дискримінаційних вимог та виконання рішення АМКУ

Номер: 8b0d1b616c3e46a58a4df06a43a3df15
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-23-016101-a.a3
Назва: щодо усунення дискримінаційних вимог та виконання рішення АМКУ
Вимога:
Замовником на виконання рішення АМКУ було внесено зміни до Тендерної документації. Проте під час вивчення Тендерної документації в новій редакції повторно було виявлено ряд дискримінаційних вимог: 1.Так, відповідно до Додатку № 3 до Тендерної документації для підтвердження факту впровадження системи менеджменту на підприємстві Учасника, він повинен додати у тендерну пропозицію сертифікаційну угоду з органом по сертифікації, а також мати в штаті підприємства (або залученого на інших підставах, передбачених діючим законодавством) сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019, про що надається сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Наявна у затверджених змінах до Тендерної документації вимога щодо обов’язкової наявності (залучення) сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019 створює дискримінаційні умови для учасників. Учасник вважає вищезгадану вимогу як дискримінаційну та таку, що не відповідає положенням чинного законодавства. Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 (далі - Особливості) передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Згідно пункту 4 частини 2 статті 23 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Отже, додаткова наявність у штаті підприємства або залучення на інших підставах сертифікованого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» не впливає на технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а стосуються особи(осіб), яка(-і) керує(-ють) програмою аудиту, аудиторів і груп аудиту. Так, відсутній взаємозв’язок між сертифікованим внутрішнім аудитором та відповідністю предмету закупівлі ДСТУ 4246:2003 та ГН 6.6.1.1-130-2006. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Окремо хочемо повідомити, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Так, вимога щодо надання документів, окрім тих, що підтверджують впровадження системи управління менеджменту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», щодо наявності (залучення) сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019, про що надається сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» створює дискримінаційні умови для учасників закупівлі, є надмірною та занадто деталізованою для такого предмету закупівлі. 2.Також, звертаємо увагу на невиконання вимог рішення Антимонопольного комітету України від 08.11.2023 № 17927 та не усунення порушень в Тендерній документації. Замовником було формально внесено зміни до Тендерної документації, що не сприяли усуненню дискримінаційних вимог. Отже, відповідне рішення АМКУ виконано не було, до Тендерної документації внесено зміни, які не відповідають вимогам мотивувальної частини відповідного рішення АМКУ. Звертаємо увагу, що відповідно до ст. 164-14 КУпАП за невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, - тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. ОТЖЕ, просимо усунути дискримінаційні вимоги та виконати рішення АМКУ від 08.11.2023 № 17927 шляхом виключення із тендерної документації вимоги щодо наявності сертифікованого внутрішнього аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019, про що надається сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: На вимогу UA-2023-10-23-016101-a.a3 від ТОВ «МАВЕЛ УКРАЇНА», Код ЄДРПОУ:44852838 Замовником повідомляється про відсутність підстав задоволення з огляду на таке. ТОВ «МАВЕЛ УКРАЇНА» повідомляється в новій редакції тендерної документації повторно було виявлено ряд дискримінаційних вимог, а саме, у затверджених змінах до Тендерної документації вимога щодо обов’язкової наявності (залучення) сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019 створює дискримінаційні умови для учасників. Учасник вважає вищезгадану вимогу як дискримінаційну та таку, що не відповідає положенням чинного законодавства. Проте, ТОВ «МАВЕЛ УКРАЇНА» необгрунтовано посилається що нова редакція тендерної документації містить положення щодо наявності (залучення) сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019. Так, нова редакція тендерної документації, на виконання рішення Комісії № 17927-р/пк-пз від 08.11.2023, усуває дискримінаційне положення тендерної документації в частині наявності саме штатного сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019 та передбачає будь-яку форму правовідносин між учасником та сертифікованим аудитором. ТОВ «МАВЕЛ УКРАЇНА» не оскаржувалось положення щодо наявності сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019, лише щодо того що аудитор повинен бути в штаті учасника. Таким чином, дана вимога не стосується внесених змін до тендерної докеументації. Згідно абзацу 5 пункту 59 Особливостей після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін. Враховуючи викладене, вимушені відмовити у задоволенні вимоги.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 7dc68dc99c9347168b9898282243bd4a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-23-016101-a.b2
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Так, відповідно до Додатку № 3 до Тендерної документації для забезпечення якості товару Учасники зобов’язані впровадити на підприємстві систему менеджменту якості згідно стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження впровадження системи менеджменту якості учасник повинен надати чинний на момент подання пропозиції і протягом дії Договору сертифікат, який було видано на підприємство Учасника органом по сертифікації, акредитованим національним агентством з акредитації України у відповідній сфері акредитації. Для підтвердження наявності акредитації та відповідної сфери акредитації Учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції копію Атестату акредитації Органу з сертифікації. Також, для підтвердження факту впровадження системи менеджменту на підприємстві Учасника, він повинен додати у тендерну пропозицію звіт про проходження сертифікаційного та інших необхідних аудитів, що передбачені сертифікаційною угодою з органом по сертифікації. Додати сертифікаційну угоду з органом по сертифікації, а також мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019, про що надається сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Зазначена вимога є дискримінаційною, розрахована на учасників торгів, які мають в наявності у штатному розписі підприємства сертифікованого аудитора та суттєво обмежує коло осіб, що можуть приймати участь у закупівлі. Такі умови можуть бути усунені шляхом їх видалення Тендерної документації. Крім того, вказані зміни було додано до Тендерної документації ввечері у п’ятницю 27.10.2023 року, отже взяти до штату сертифіковного аутитора до кінцевого строку надання тендерних пропозицій (01.11.2023 00:00, фактично за два дні) не вбачається можливим. Крім того, наявна у затверджених змінах до Тендерної документації вимога щодо обов’язкової наявності у штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019 створює дискримінаційні умови для учасників. Так, послуги сертифікованого аудитора який зазвичай є самозайнятою особою, можуть надаватись шляхом укладення договору про надання послуг, цивільно-правової угоди тощо, що буде врегульовано нормами цивільного та господарського права, а не трудового права. Скаржник на власний розсуд має право обирати форму співпраці з аудитором та не обмежений виключно нормами КЗПП. Додатком 3 до Тендерної документації передбачено, що Постачальник зобов’язаний забезпечити зважування Товару у завантаженому автомобілі та надати Замовнику документ, що підтверджує зважування. При цьому, з метою визначення кількості відвантаженого Товару за масою, учасник зазначає дані про наявність власних, орендованих або залучених за договором автомобільних вагів, розташованих у м. Запоріжжя, які дозволяють здійснити приймання-передачу продукції за вагою в місці відвантаження, із зазначенням місцезнаходження та дати останньої повірки вагів. Учасник повинен підтвердити спроможність здійснення зважування наданням у складі пропозиції документального підтвердження наявності автомобільних вагів у м. Запоріжжя, документ, який підтверджує повірку вимірювальної техніки (автомобільних вагів) на момент проведення тендеру. Скаржник має в наявності автомобільні ваги, які знаходиться за межами міста Запоріжжя, а також може забезпечити зважування у місті Запоріжжя під час поставки товару шляхом отримання послуг зі зважування. Зазначена вимога є дискримінаційною, розрахована на учасників торгів, які мають в наявності автомобільні ваги у місті Запоріжжя та суттєво обмежує коло осіб, що можуть приймати участь у закупівлі. Такі умови можуть бути усунені шляхом їх видалення Тендерної документації. Відповідно до частини другої статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник має право з власної ініціативи чи за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів. Таким чином, Законом передбачено обов’язок продовження строку подання тендерних пропозицій у разі внесення змін до тендерної документації, якщо до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишається менше ніж сім днів. Так, Замовником (КП ""ЕЛУАШ") 27.10.2023 в 18-47 було внесено зміни до тендерної документації по закупівлі UA-2023-10-23-016101-a. Проте, строки вказані в оголошенні, зокрема і на оскарження, продовжені не були. Просимо надати встановлені в Законі строки на оскарження та подання пропозицій на участь у процедурі закупівлі.
Дата розгляду скарги: 08.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.10.2023 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.11.2023 18:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення Комісії задоволено
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАВЕЛ УКРАЇНА», Шкребець Роман Миколайович 380951845969 mavel.ukraine_manager@ukr.net http://mavelukraine.com.ua/
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: 8787fdb8670e4085940499a6be15b34c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-23-016101-a.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Так, відповідно до Додатку № 3 до Тендерної документації для забезпечення якості товару Учасники зобов’язані впровадити на підприємстві систему менеджменту якості згідно стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження впровадження системи менеджменту якості учасник повинен надати чинний на момент подання пропозиції і протягом дії Договору сертифікат, який було видано на підприємство Учасника органом по сертифікації, акредитованим національним агентством з акредитації України у відповідній сфері акредитації. Для підтвердження наявності акредитації та відповідної сфери акредитації Учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції копію Атестату акредитації Органу з сертифікації. Також, для підтвердження факту впровадження системи менеджменту на підприємстві Учасника, він повинен додати у тендерну пропозицію звіт про проходження сертифікаційного та інших необхідних аудитів, що передбачені сертифікаційною угодою з органом по сертифікації. Додати сертифікаційну угоду з органом по сертифікації, а також мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019, про що надається сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Зазначена вимога є дискримінаційною, розрахована на учасників торгів, які мають в наявності у штатному розписі підприємства сертифікованого аудитора та суттєво обмежує коло осіб, що можуть приймати участь у закупівлі. Такі умови можуть бути усунені шляхом їх видалення Тендерної документації. Крім того, вказані зміни було додано до Тендерної документації ввечері у п’ятницю 27.10.2023 року, отже взяти до штату сертифіковного аутитора до кінцевого строку надання тендерних пропозицій (01.11.2023 00:00, фактично за два дні) не вбачається можливим. Крім того, наявна у затверджених змінах до Тендерної документації вимога щодо обов’язкової наявності у штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019 створює дискримінаційні умови для учасників. Так, послуги сертифікованого аудитора який зазвичай є самозайнятою особою, можуть надаватись шляхом укладення договору про надання послуг, цивільно-правової угоди тощо, що буде врегульовано нормами цивільного та господарського права, а не трудового права. Скаржник на власний розсуд має право обирати форму співпраці з аудитором та не обмежений виключно нормами КЗПП. Додатком 3 до Тендерної документації передбачено, що Постачальник зобов’язаний забезпечити зважування Товару у завантаженому автомобілі та надати Замовнику документ, що підтверджує зважування. При цьому, з метою визначення кількості відвантаженого Товару за масою, учасник зазначає дані про наявність власних, орендованих або залучених за договором автомобільних вагів, розташованих у м. Запоріжжя, які дозволяють здійснити приймання-передачу продукції за вагою в місці відвантаження, із зазначенням місцезнаходження та дати останньої повірки вагів. Учасник повинен підтвердити спроможність здійснення зважування наданням у складі пропозиції документального підтвердження наявності автомобільних вагів у м. Запоріжжя, документ, який підтверджує повірку вимірювальної техніки (автомобільних вагів) на момент проведення тендеру. Скаржник має в наявності автомобільні ваги, які знаходиться за межами міста Запоріжжя, а також може забезпечити зважування у місті Запоріжжя під час поставки товару шляхом отримання послуг зі зважування. Зазначена вимога є дискримінаційною, розрахована на учасників торгів, які мають в наявності автомобільні ваги у місті Запоріжжя та суттєво обмежує коло осіб, що можуть приймати участь у закупівлі. Такі умови можуть бути усунені шляхом їх видалення Тендерної документації. Відповідно до частини другої статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник має право з власної ініціативи чи за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів. Таким чином, Законом передбачено обов’язок продовження строку подання тендерних пропозицій у разі внесення змін до тендерної документації, якщо до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишається менше ніж сім днів. Так, Замовником (КП ""ЕЛУАШ") 27.10.2023 в 18-47 було внесено зміни до тендерної документації по закупівлі UA-2023-10-23-016101-a. Проте, строки вказані в оголошенні, зокрема і на оскарження, продовжені не були. Просимо надати встановлені в Законі строки на оскарження та подання пропозицій на участь у процедурі закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На вимогу UA-2023-10-23-016101-a.b1, яка оприлюднена в електронній системі закупівель (далі – ЕСЗ) 28.10.2023 о 16:49 ТОВ «МАВЕЛ УКРАЇНА», Код ЄДРПОУ 44852838 (далі – Учасник), Замовником, в межах строків встановлених пунктом 54 Особливостей та тендерною документацією (далі – ТД) повідомляється про відхилення вимоги виходячи з наступного. Учасником повідомляється про створення дискримінаційних вимог в ТД Замовника та порушення порядку оприлюднення змін в ТД Замовника, що полягає у наступному: - впровадження на підприємстві Учасника системи менеджменту якості згідно стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» із наявністю штатного внутрішнього аудитора; - наявність власних, орендованих або залучених за договором автомобільних вагів, розташованих у м. Запоріжжя, які дозволяють здійснити приймання-передачу продукції за вагою в місці відвантаження, із зазначенням місцезнаходження та дати останньої повірки вагів; - не встановлення строку подання пропозицій не менше як 7 днів з моменту внесення змін до ТД. Замовник вважає вимоги необґрунтованими, виходячи з наступного. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Впровадження на підприємстві системи менеджменту якості згідно стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 здійснюється добровільно на засадах передбачених Законом України «Про стандартизацію». ДСТУ EN ISO 9001:2018 є Національним стандартом України. Замовник вважає законним вимагати аби якість Товару, який ним закуповуються, відповідав національним стандартам. Стандарт – нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері. (ст. 1 ЗУ "Про стандартизацію"). Отже, законним та цілком логічним є те, що Замовник бажає отримати Товар на відповідному рівні та такої ж якості. Умовами впровадження системи менеджменту якості згідно стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 передбачено навчання працівника до рівня внутрішнього аудитора. Учасник не доводить неможливість виконання вимог ТД Замовника в цій частині, проте, зазначає про їх дискримінаційність. Так, Учасник зазначає, що вимога з наявності штатного внутрішнього аудитора по відношенню до нього є дискримінаційною, але, дискримінація тендерної документації – це вимога до учасника, яка унеможливлює його участь у закупівлі, або ставить його у нерівне становище з іншими учасниками, при чому таку вимогу неможливо виконати через ряд об'єктивних причин. Маємо зазначити, що не можна вважати вимогу документації дискримінаційною лише через те, що учасник не має такого документа або через певні причини не хоче його отримати. Так, у даній Вимозі Замовник не побачив суттєвих та ґрунтовних доказів щодо неможливості Учасника впровадити у себе на підприємстві зазначений стандарт та мати в штаті внутрішнього аудитора. Щодо зважування. Учасник повинен підтвердити наявність власних, орендованих або залучених за договором автомобільних вагів, розташованих у м. Запоріжжя. Умовами Процедури закупівлі передбачена доставка товару насипом в адресу Замовника, що можливо здійснити лише автомобільним транспортом. Враховуючи що в місті Запоріжжя відсутнє виробництво солі, то товар за предметом закупівлі мають доставити з інших областей України або навіть інших країн. Такий тривалий логістичний шлях передбачає природні втрати ваги Товару, що є предметом закупівлі, адже, Технічна сіль є сипучою сировиною та протягом її транспортування буде природньо розсипатись. З метою належного прийняття Товару за кількістю, запобігання нестачі, Замовником встановлена вимога зважування товару у м. Запоріжжя. Так, документацією передбачена можливість підтвердження наявності власних, орендованих або залучених за договором автомобільних вагів, розташованих у м. Запоріжжя. Тобто, передбачено можливість користування вагами інших суб’єктів господарювання. Учасник зазначає у вимозі що може забезпечити зважування у місті Запоріжжя під час поставки товару шляхом отримання послуг зі зважування, проте вважає дану вимогу дискримінаційною. Щодо не встановлення строку подання пропозицій не менше як 7 днів з моменту внесення змін до ТД. Дана вимога ґрунтується на хибному розумінні вимог Закону. Так, згідно пункту 54 Особливостей, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни до ТД внесено 27.10.2023 о 18:47, кінцевий строк подання тендерних пропозицій продовжено до 01.11.2023 00:00. Таким чином, Замовником дотримано порядок проведення публічних закупівель.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.11.2023 18:00