-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Придбання дитячого ігрового комплексу «Малюк» (у т.ч. гойдалка подвійна зі спинкою на ланцюгах, гойдалка-балансир, пісочниця середня, стіл зі стільцями, карусель «Волошка», гойдалка пружинна «Птаха», лавка садова зі спинкою та урна) (код за ДК 021:2015 - 37530000-2— Вироби для парків розваг, настільних або кімнатних ігор)
Завершена
250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період оскарження:
23.10.2023 16:43 - 29.10.2023 01:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
7481c34a651e41459984d760f9012632
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-23-014700-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Згідно Тендерної документації, Розділу 3 пункту 6: Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Учасник у період уточнення інформації про закупівлю повинен виконати попереднє обстеження території, на якій має бути встановлено дитячий ігровий майданчик, та скласти відповідний акт попереднього обстеження. В даному акті обов’язково зазначаються відомості про дату огляду території, уповноважені особи учасника та замовника. Зазначений акт Учасники подають у складі пропозиції (підписаний уповноваженою особою Замовника та уповноваженою особою Учасника).
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановивши вимогу про огляд об’єкта, про що повинно бути документально зафіксовано у вигляді акта обстеження об’єкта благоустрою за підписами Замовника та Учасника, Замовник СВІДОМО та НАВМИСНО обмежуєте коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнані переможцем торгів. Так як учасники які мають необхідну матеріально-технічну базу, необхідну кількість працівників, досвід надання аналогічних робіт та відповідають всім встановленим вимогам, однак не змогли відвідати об’єкт у період уточнень, не зможуть бути визнані переможцем торгів, оскільки не відповідатимуть даній вимогі, яка встановлена у Тендерній документації. Встановивши дану вимогу Замовник ЦІЛЕСПРЯМОВАНО обмежуєте коло потенційних учасників, які зареєстровані в інших містах та областях.
Замовником було встановлено замалий проміжок часу, оскільки оголошення було опубліковано Замовником 23-10-2023, 16:43, для його вичитки також учасникам необхідний час, а закінчення періоду уточнень – 28-10-2023, 01:00, отже на проведення огляду учасники мали лише п’ять робочих дні, 23- 28.10.2023 року. Для нас дана вимога є дискримінаційною, оскільки ми зареєстровані у місті Бровари. Від нашого місця розташування до розташування замовника відстань складає майже 600 кілометрів. Орієнтовний час прибуття складає шість-вісім годин. Даний огляд понесе в собі додаткові витрати. Наше підприємство не може відряджати своїх працівників на огляд до Замовників з якими невідомо чи буде заключений договір.
Окрім того, на даний момент проведення таких оглядів об’єктів на території України є дещо недоречним та недоцільним. На даний момент на всій території України введено та діє воєнний стан (внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 14.03.2022 № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 18.04.2022 № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 17.05.2022 № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 12.08.2022 № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»), на багатьох територіях пересування є небезпечним, виїзд на об’єкт для більшості Учасників на момент подачі тендерної пропозиції є неможливим.Додаткові кошти на поїздку представника тягнуть за собою витрати на паливо.
Вимагаємо вилучити вимогу про переднього обстеження території та складання відповідного акту попереднього обстеження, як таку що є дискримінаційною, обмежує коло учасників та прямо порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель. Даною дискримінаційною вимогою, Замовник порушує частину першу статті 5 «Про публічні закупівлі», оскільки про максимальну економію Замовник не задумується встановлюючи вимоги до Учасників, які в подальшому призведуть до збільшення витрат понесених Учасниками під час додаткового виїзду на об’єкт. Вимоги можуть вважатися аргументованими та необхідними у випадку, якщо Замовник не тільки зазначив про них в тендерній документації, але й об’єктивно довів та підтвердив необхідність їх встановлення. Однак, Замовник не довів та не встановив необхідність встановлення даної вимоги до Учасників. Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкових оглядів об’єктів та документального оформлення таких оглядів, була визнана як дискримінаційна рядом рішень Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема рішення від 29.03.2021 №6298. Тому вважаємо дану вимогу дискримінаційну, та такою, що обмежує коло потенційних учасників, та просимо Замовника виключити вимогу з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол про надання відповіді на вимогу.pdf 27.10.2023 13:50
Дата подачі:
27.10.2023 10:48
Вирішення:
Шановний учаснику! Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено