-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (90524400-0 - Збирання, транспортування та утилізація/видалення відходів лікарень: послуги із збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження небезпечних відходів)
Завершена
87 360.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 436.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 436.80 UAH
Період оскарження:
23.10.2023 16:39 - 28.10.2023 01:00
Вимога
Відхилено
Операції в ліцензії
Номер:
ab63deba30e54b09a3c996c657155824
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-23-014604-a.a1
Назва:
Операції в ліцензії
Вимога:
Шановний замовнику!
В додатку 3 ви вимагаєте надати:
Учасник повинен мати ліцензію на проведення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізація, видалення знешкодження), зазначеними у переліку. (Надати гарантійний лист у довільній формі).
Міністерство екології та природних ресурсів України НЕ видає ліцензії на провадження господарської діяльності з небезпечними відходами на перевезення та транспортування. Перед тим як виставляти такі вимоги, треба уважніше ознайомитися з законодавством, яке регулює сферу поводження з небезпечними відходами. Ліцензію на право перевезення видає Державна служба України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА).
Дані ліцензії видаються незалежно одна від одної.
Включаючи дані операції до вимог до ліцензії Мінекології ви робите недопущення до процедури закупівлі усіх учасників.
З приводу операції «видалення»
Звертаємо Вашу увагу, що згідно чинного Законодавства:
Видалення відходів – операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік видалення відходів наведено у Додатку 1 Закону України «Про управління відходами».
Після термічного знешкодження медичних відходів утворюється такий вид відходів, як «Зола-летка».
«Зола-летка» є малонебезпечним відходом і відноситься до 4 класу небезпеки.
На право провадження господарської діяльності операцій з поводження з відходами 4 класу небезпеки ліцензування не перебачено (згідно Закону України «Про управління відходами» № 2849-IX від 31.03.2023 (Додаток 3 «Перелік властивостей, що робить відходи небезпечними»)
Згідно Наказу №1602 від 06.09.2022року:
Розділ 5. Вимоги до відходів категорії В 1
«До відходів категорії В належать контаміновані (забруднені) або потенційно контаміновані інфекційними агентами відходи, незалежно від місця їхнього утворення:
1) використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби (наприклад, голки, шприци з одягненою голкою, скальпелі та їхні леза, битий скляний посуд, внутрішньовенні катетери, ланцети для забору крові) забруднені біологічними рідинами;
2) імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського
засобу, яка не втратила цілісність:
із закінченим терміном придатності;
які зберігалися із порушенням холодового ланцюга;
із візуальними характеристиками, що змінилися, які не визначені в інструкції виробника (наприклад, наявність осаду та/або сторонніх домішок, зміна кольору і прозорості);
3) медичні вироби і предмети, забруднені імунобіологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами (наприклад, кисневі маски, шприци без одягненої голки, ЗІЗ), окрім відходів зазначених в підпункті 5 пункту 1 розділу IV цих Правил;
4) органні відходи та інфіковані експериментальні тварини (тканини, органи, частини тіла, плацента, ембріони тощо);
5) відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (мікробіологічні культури і штами, що містять будь-які живі збудники хвороб, штучно вирощені в значних кількостях; живі вакцини, непридатні до використання, а також лабораторні чашки та обладнання для їхнього перенесення; залишки живильних середовищ, інокуляції, змішування мікробіологічних культур збудників інфекційних хвороб);
6) препарати крові та біологічні рідини (рідкі біологічні відходи), в тому числі рідкі біологічні відходи віваріїв, отримані від хворих на особливо небезпечні або небезпечні інфекційні хвороби.
2. Відходи, визначені у підпунктах 1, 2 пункту 1 цього розділу, підлягають інсинерації (знешкодження)
Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, що можуть бути використані як вторинна сировина, але сортування і збирання яких в закладі утруднено (наприклад, відсутність достатньої кількості працівників для сортування відходів), підлягають інсинерації, про що зазначається в типовій схемі. (знешкодження)
4. Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, які не можуть бути використані як вторинна сировина (наприклад, медичні рукавички латексні), підлягають інсинерації (знешкодження)
6. Відходи, визначені у підпункті 4 пункту 1 цього розділу, підлягають кремації (знешкодження)
Також наголошуємо, що згідно чинного законодавства
Компанії, які мають чинні ліцензії з поводження з небезпечними відходами, а саме збирання, зберігання, оброблення, знешкодження та мають власні інсинераторні комплекси (згідно пункту 13 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Суб’єкти господарювання для здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом з документами, що дають можливість її ідентифікувати), власні або орендовані виробничі площі, приміщення») здійснюють свою діяльність з операції з видалення відходів згідно Закону України «Про управління відходами» та «Переліку операцій з видалення відходів» - «D10 Спалювання на суші», що відповідає такій операції з поводження з небезпечними відходами , як знешкодження відходів.
Згідно статті 1 Закону України «Про управління відходами»:
-Пункт 3: «Видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1»
- Пункт 20 : об’єкт оброблення відходів - установка, інженерна споруда або інший об’єкт, що використовується для здійснення операцій з відновлення або видалення відходів;
- Пункт 37: Термічне оброблення відходів - технологічний процес з термічного оброблення відходів, який відповідає правилам технічної експлуатації відповідної установки;
Пункт 39: Установка спалювання відходів - будь-яка стаціонарна або мобільна технічна одиниця та обладнання, призначене для термічного оброблення відходів, з відновленням утворюваного при горінні тепла або без нього, з метою видалення шляхом спалювання за допомогою окислення, а також інших процесів термічного оброблення, таких як піроліз, газифікація, плазмовий процес, якщо речовини, що утворюються в результаті термічного оброблення, у подальшому спалюються
Ми розуміємо що "згідно Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (ПОСТАНОВА КМУ № 446 від 13 липня 2016 року), поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення.
Також, відповідно до п.4 ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ПРАВИЛ І НОРМ щодо поводження з медичними відходами, затверджених згідно Наказ Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, встановлено, що Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).
Враховуючи зазначене, вимога щодо " Учасник повинен надати ліцензію на поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження, видалення), видану Уповноваженим органом. (Надати копію ліцензії)" - повністю відповідає внутрішньому законодавству України.»
АЛЕ! Наказ МОЗУ №1602 дає чітке визначення, що саме необхідно робити з відповідним видом відходів. Тому відповідно до того, які відходи Замовник зазначив у Технічній специфікації Додатку 3, операція "видалення" не застосовується до відходів предмету закупівлі.
Вимагаємо внести зміни до Додатку 3 тендерної документації :
7. Копії ліцензії або наказу про видачу ліцензії Міністерства екології та природних ресурсів України на впровадження вказаного виду діяльності, а саме проведення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження).
Копію договору оренди або копію договору надання автотранспортних послуг з перевезення небезпечних вантажів та копію ліцензії або витягу з реєстру Державної служби України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) про видачу ліцензії на перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога перевезення, видалення 26.10.docx 26.10.2023 09:53
- Відповідь на вимогу.docx 27.10.2023 16:45
Дата подачі:
26.10.2023 09:53
Вирішення:
Шановний учасник !
Стосовно першої частини Вашої вимоги повідомляємо наступне: у п. 2 додатку 3 до тендерної документації вимагається надання 2. Збір та вивезення відходів має здійснюватися автотранспортними засобами, на яких працюють кваліфіковані працівники, які мають необхідні знання та досвід. Учасник має право використовувати власний, орендований або за договором транспортний засіб для перевезення небезпечних відходів. У разі наявності транспортного засобу у Учасника на правах оренди або за договором, то такий Учасник надає копію договору оренди або копію договору надання автотранспортних послуг з перевезення небезпечних вантажів та копію ліцензії або витягу з реєстру Державної служби України з безпеки на транспорті про видачу ліцензії на перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів. У п. 9 додатку 3 до тендерної документації вимагається надання 9. Учасник у складі пропозиції надає копію ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі. У п. 7 додатку 3, стосовно якого Ви необґрунтовано звинувачуєте Замовника у його неуважному ознайомленні з законодавством, міститься наступна вимога: Учасник повинен мати ліцензію на проведення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізація, видалення знешкодження), зазначеними у переліку. (Надати гарантійний лист у довільній формі) на що Ви зауважуєте, що Міністерство екології та природних ресурсів України НЕ видає ліцензії на провадження господарської діяльності з небезпечними відходами на перевезення та транспортування. Ліцензію на право перевезення видає Державна служба України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА). Дані ліцензії видаються незалежно одна від одної. Але жодного посилання на те, що зазначені види господарської діяльності повинні бути видані лише Міністерством екології та природних ресурсів України або міститись у одній ліцензії відсутні. Окрім цього, звертаємо вашу увагу, що лист має бути у довільній формі. Таким чином, ви, як учасник, за своїм бажанням можете у своєму гарантійному листі розписати всю інформацію, яку бажаєте та вважаєте необхідною стосовно своїх ліцензій, у тому числі, ким, коли вони виданні, за яким номер та так далі. Для Замовника головне, щоб уся надана в складі пропозиції інформації виповідала вимогам тендерної документації та чинному законодавству України. Стосовно другої частини вимогу, що як Ви самі зауважуєте, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (ПОСТАНОВА КМУ № 446 від 13 липня 2016 року), поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення. Також, відповідно до п.4 ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ПРАВИЛ І НОРМ щодо поводження з медичними відходами, затверджених згідно Наказ Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, встановлено, що Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія). Враховуючи зазначене, вимога щодо зазначених операцій - повністю відповідає внутрішньому законодавству України. Але додатково зауважуємо Вам, що згідно редакції ЗУ «Управління про відходи», видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; зберігання відходів - утримання відходів на об’єктах збирання, у тому числі до їх оброблення, протягом не більше одного року з моменту їх утворення, що є безпечним для здоров’я людей та навколишнього природного середовища відповідно до екологічних та санітарно-епідеміологічних вимог; збирання відходів - операція, що полягає у вилученні, купівлі, накопиченні та зберіганні відходів суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, включаючи роздільне збирання, з метою подальшого перевезення відходів на об’єкти оброблення відходів; оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій, і на сам кінець операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів. Отже зазначені операції з поводження з відходами передбачені чинним законодавством та відповідають предмету закупівлі. Виходячи з вищезазначеного, відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено