-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Деревина дров"яна непромислового використання хвойних та листяних порід
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
23.10.2023 14:19 - 28.10.2023 01:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА На Рішення про відхилення тендерної пропозиції закупівліФізична особа-підприємець СТЕПАНЧУК МАКСИМ АНДРІЙОВИЧ UA-2023-10-23-009602-a Деревина дров'яна непромислового використання хвойних та листяних порід ДК 021:2015, код 03410000-7 Деревина від 08.11.2023 р.
Номер:
e73f2bc7bcf24027a4846fba03de368b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-23-009602-a.c1
Назва:
СКАРГА На Рішення про відхилення тендерної пропозиції закупівліФізична особа-підприємець СТЕПАНЧУК МАКСИМ АНДРІЙОВИЧ UA-2023-10-23-009602-a Деревина дров'яна непромислового використання хвойних та листяних порід ДК 021:2015, код 03410000-7 Деревина від 08.11.2023 р.
Скарга:
Замовником, Комунальне некомерційне підприємство "Лугинська центральна лікарня" Лугинської селищної ради було оголошено закупівлюUA-2023-10-23-009602-a Деревина дров'яна непромислового використання хвойних та листяних порід ДК 021:2015, код 03410000-7 Деревина.
01.11.2023 р. відбувся електронний аукціон та Замовник приступив до розгляду тендерних пропозицій. Скаржник, Фізична особа-підприємець СТЕПАНЧУК МАКСИМ АНДРІЙОВИЧ, за результатами аукціону подавдругуцінову пропозицію з трьох Учасників.
08.11.2023 р. Замовником прийняте рішення Рішення про відхилення тендерної пропозиції закупівлі Фізична особа-підприємець СТЕПАНЧУК МАКСИМ АНДРІЙОВИЧ UA-2023-10-23-009602-a Деревина дров'яна непромислового використання хвойних та листяних порід ДК 021:2015, код 03410000-7 Деревина.
Скаржник, Фізична особа-підприємець СТЕПАНЧУК МАКСИМ АНДРІЙОВИЧ, не погоджується з зазначеним рішенням виходячи з наступного:
Закупівля UA-2023-10-23-009602-a Деревина дров'яна непромислового використання хвойних та листяних порід ДК 021:2015, код 03410000-7 Деревина оголошена в рамках ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова 1178).
Згідно п. 41 Постанови 1178 41. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Замовник в оспорюваному рішенні вказує на недотримання Замовником п. 2 розділу «Інформація про відповідність запропонованих учасником товарів технічним та якісним вимогам тендерної документації має бути підтверджена наступними документами:» Додатку №1 до тендерної документації.
Зокрема вказується на ненедання Учасником документів для виконання таких вимог:
копія договору купівлі – продажу деревини з усіма додатками та первинними документами на виконання даного договору обома сторонами (поставка та оплата),
підтвердження виконання інших можливих договірних зобов'язань, які не порушують норми чинного законодавства та підтверджують право власності учасника на лісопродукцію у відповідних обсягах та характеристиках,
Проте така позиція Замовник є необґрунтованою і незаконною виходячи з наступного:
В Додатку №1 до тендерної документації Замовник вимагав:
2. З метою забезпечення безперебійності поставок деревини та для підтвердження легального походження заготовленої (або придбаної з підтвердженням права власності) для постачання замовнику деревини у відповідних обсягах та характеристиках учасник повинен надати відповідний (і) документ(и) або його копію(ії), видача якого (их) передбачена чинним законодавством України з даного питання:
для постійних лісокористувачів - довідка в довільній формі із зазначенням місць постійного лісокористування, з яких планується постачання товару та відповідні лісорубні квитки по рубках, пов’язаних з веденням лісового користування;
для ін. суб’єктів ринку деревини -
копія договору купівлі – продажу деревини з усіма додатками та первинними документами на виконання даного договору обома сторонами (поставка та оплата),
довідку про наявність лісопродукції на складах на момент оголошення тендеру у відповідних обсягах та характеристиках (з метою забезпечення безперебійності поставок деревини),
учаснику надати чітке обґрунтування мотиву порушення ним принципу підприємництва – прибутковості - у разі пропозиції дров’яної деревини за ціною нижче ціни придбання (по договорах купівлі-продажу),
підтвердження виконання інших можливих договірних зобов'язань, які не порушують норми чинного законодавства та підтверджують право власності учасника на лісопродукцію у відповідних обсягах та характеристиках,
довідка в довільній формі із зазначенням місць постійного лісокористування, в яких заготовлена деревина та планується до постачання замовнику (підтвердження походження деревини).
Учасник надав у складі тендерної пропозиції документи на виконання цих Вимог Замовника. В т.ч. було надано:
1. Договір №1 від 12.01.2023 р. з ФОП Цихонська Л.Г. на купівлю деревини (файл 30. Договір №1 ФОП Цихонська).
2. Договір №1 від 01.08.2023 р. з ТОВ «Хлистунівське» на послуги з видалення дерев (файл 31. Договір з видалення дерев).
3. Договір купівлі-продажу від 02.01.2023 р. на купівлю деревини (файл 33. Договір ФОП Ходаківський).
4. Довідка в довільній формі із зазначенням місць постійного лісокористування, в яких заготовлена деревина (Файл 21. довідка щодо міць розташування).
Замовник в оспорюваному рішенні що до Договору №1 від 12.01.2023 р. з ФОП Цихонська Л.Г. на купівлю деревини (файл 30. Договір №1 ФОП Цихонська) вказує, що товар, що закуповується не відповідає предмету закупівлі за довжиною і шириною. Проте такої вимоги і не було в тендерній документації. В тендерній документації була вимогам надати «копія договору купівлі – продажу деревини» - Учасник виконав дану вимогу. Одним з видів діяльності Учасника є 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво. Учасник придбав деревину і переробляє її (здійснює розпиловку) на дрова паливні.
В тендерній документації вказуються наступні вимоги до предмету закупівлі:
Учасник-переможець повинен забезпечити поставку Товару, якість якого відповідає вимогам стандартів, а також технічним умовам, встановленим чинним законодавством до товару даного виду та тендерної документації, зокрема, ТУ У – 00994207 – 005:2018.
Технічні характеристики:
№ п/п Найменування товару Од. вим. Обсяг закупівлі Примітки
Код згідно ДК 021:2015 - 03410000 -7 – Деревина дров'яна непромислового використання хвойних та листяних порід
1. Деревина дров'яна непромислового використання І група м3 166 Дров’яна деревина повинна бути очищена від сучків і гілок, висота сучків, що лишилися, не повинна перевищувати 30 мм.; деревина не повинна бути обгоріла, може бути як з корою, так і без кори.
В дров’яній деревині не допускається зовнішня трухлява гниль, наявність сторонніх матеріалів.
Розмір дров по довжині, м – 1,0-1,9 м (допустимі відхилення 0,05м), діаметр 250-350 мм.
Суха деревина з вологістю:
мін 15% - макс. 30%.
2 Деревина дров'яна непромислового використання ІІ група м3 167
3 Деревина дров'яна непромислового використання ІІІ група м3 167
Учасник і пропонує такі товари в тендерній пропозиції.
Ніде в тендерній пропозиції Учасник не вказує, що пропонує товари відмінні від тих, що вимагаються Замовником.
Товар, що пропонується повністю відповідає ТУ У – 00994207 – 005:2018. Для його виготовлення Учасник закуповує/заготовляє різноманітну деревину, а Замовнику постачає лише ту, яка відповідає вимогам тендерної документації.
Замовник вказуючи інформацію про невідповідність товару по договору №1 від 12.01.2023 р. з ФОП Цихонська Л.Г. на купівлю деревини вимогам Замовника виходить з того, що на підтвердження Учасник мав надати договір на купівлю саме предмету закупівлі – паливну деревину І, ІІ і ІІІ групи. Проте такої вимоги не було в тендерній документації – мали надати договори на ДЕРЕВИНУ – загальне визначення, що й було надано Учасником.
Далі Замовник вказує, що «довідка в довільній формі із зазначенням місць постійного лісокористування, в яких заготовлена деревина та планується до постачання замовнику (підтвердження походження деревини).» по договору №1 від 12.01.2023 р.з ФОП Цихонська Л.Г. не надана.
Проте Замовник і не вимагав, щоб така довідка була надана що до кожної угоди, яка надана в складі тендерної пропозиції.
Учасник надав у складі тендерної пропозиції Довідку в довільній формі із зазначенням місць постійного лісокористування, в яких заготовлена деревина (Файл 21. довідка щодо міць розташування).
Далі Замовник вказує, що Договір купівлі-продажу від 02.01.2023 р. на купівлю деревини (файл 33. Договір ФОП Ходаківський). Не відповідає вимогам ст. 180 ГК України. Учасник заперечує це, як недолік – Сторони вільні в укладенні договору і зазначили в п. 1.1. договору, що «Продавець передає у власність Покупцеві, а Покупець приймає та оплачує лісоматеріали…». Що не сподобалося тут Замовнику і яким чином це впливає на оцінку документів Учасника незрозуміло…
Що Накладної, то в ній чітко зазначено поставку деревини з якої в подальшому можна виготовити дрова.
Замовник вказуючи інформацію про невідповідність товару на купівлю деревини вимогам Замовника виходить з того, що на підтвердження Учасник мав надати договір на купівлю саме предмету закупівлі – паливну деревину І, ІІ і ІІІ групи. Проте такої вимоги не було в тендерній документації – мали надати договори на ДЕРЕВИНУ – загальне визначення, що й було надано Учасником.
Далі Замовник вказує, що товар набутий Учасником по Договору №1 від 01.08.2023 р. з ТОВ «Хлистунівське» на послуги з видалення дерев не відповідає вимогам технічного завдання .
Замовник вказуючи інформацію про невідповідність товару на купівлю деревини вимогам Замовника виходить з того, що на підтвердження Учасник мав надати договір на купівлю саме предмету закупівлі – паливну деревину І, ІІ і ІІІ групи. Проте такої вимоги не було в тендерній документації – мали надати договори на ДЕРЕВИНУ – загальне визначення, що й було надано Учасником.
Загалом Замовник в оспорюваному рішенні помилково виходить з логіки, що Учасник мали надати договори на закупівлю в сторонніх організацій саме предмету закупівлі – паливну деревину І, ІІ і ІІІ групи і саме в обсягах зазначених у Технічному завданні.
Проте ніде в тендерні документації не вказана вимога «надати підтвердження набуття у власність на паливну деревину І, ІІ і ІІІ групи в обсязі 590 м3 ». Отже відхилення тендерної пропозиції з цих підстав є незаконне.
Що до постійної вказівки на «невідповідність технічним вимогам» звертаємо увагу на те, що згідно ТУ У – 00994207 – 005:2018Деревина дров’яна непромислового використання - лісоматеріали хвойних та листяних порід деревини, розрізані вздовж і поперек та/або колоті, що використовуються у якості палива в таких побутових пристроях для спалювання деревини, як печі, каміни і системи центрального опалення.
Замовник жодним чином не мотивує своє припущення, що товар, що пропонується не відповідає цим вимогам.
Також згідно п. 6.3. ТУ У – 00994207 – 005:2018У залежності від теплотворної здатності, деревину дров’яну, призначену дляпалива, виробництва теплової та електроенергії, а також піролізу, поділяють за наступними
групами порід:
1а група - береза, дуб, бук, ясень, граб, клен, в’яз, модрина;
2а група - сосна, вільха;
За група - ялина, кедр, ялиця, осика, липа, тополя, верба.
Учасник надав в складі тендерної пропозиції Документи, що підтверджують закупівлю різних порід деревини кожної з груп.
Також що до процедурних дій Замовника :
Згідно п. 43 Постанови 1178 Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Учасник наголошує, що не зважаючи на спростовані вище зауваження по документах на підтвердження походження товару дані документи є документами виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі. Учасник як пропонував так і пропонує Деревину дров'яна непромислового використання І група, ІІ група, ІІІ група. І відсутність якогось аркуша чи довідки не змінює предмет закупівлі. Отже наявність зауважень по описаних в протоколі документах(хоча Учасник це заперечує) є підставою для застосування ст. 43 Постанови 1178.
Не усі документи зазначені в додатку «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» є такими, що неможливо замінити.
Для прикладу надаємо рішення колегії АМКУ від 21.08.2023 № 13082 в якому колегія не зважаючи на знаходження документу (ліцензії) в розділі ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ і не зважаючи на формулювання Замовника «1. На підтвердження технічних вимог надається: … 1.2. Копія ліцензії на провадження господарської діяльності…»
У Рішенні Колегія вказує наступне: Разом з тим, в складі Пропозиції Скаржника відсутня, зокрема, ліцензія на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, зокрема, видалення. Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Враховуючивикладене, Замовник, ненадавшиучасникуможливістьвиправитинаведенівищеневідповідності, порушиввимогипункту 43 Особливостейтачастинидев'ятоїстатті 26 Закону.
Отже Замовник вчинив і ще одне порушення – навіть якби описані у протоколі порушення дійсно були Замовник неправомірно позбавив можливість Учасника виправити такі невідповідності чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частинидев'ятої статті 26 Закону.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхиленаЗамовником з наведених вище підстав.
Враховуючи інформацію, наведену вище, ПропозиціяСкаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколіуповноваженої особи від 08.11.2023р. Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколіуповноваженої особи від 08.11.2023, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей,та, як наслідок, неправомірно визначивши переможця Процедури закупівлі, Замовникпорушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможцяпроцедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону.
Відхиливши тендерну пропозиціюЗамовник порушив вимоги Закону, тендерної документації та права Скаржника - Фізична особа-підприємець СТЕПАНЧУК МАКСИМ АНДРІЙОВИЧ.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення від 08.11.2023 р. про відхилення тендерної пропозиції Фізична особа-підприємець СТЕПАНЧУК МАКСИМ АНДРІЙОВИЧ у закупівлі UA-2023-10-23-009602-a Деревина дров'яна непромислового використання хвойних та листяних порід ДК 021:2015, код 03410000-7 Деревина.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закон України «Про публічні закупівлі» – ПРОШУ:
1. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Лугинська центральна лікарня" Лугинської селищної ради скасувати рішення від 08.11.2023 р. про відхилення тендерної пропозиції Фізична особа-підприємець СТЕПАНЧУК МАКСИМ АНДРІЙОВИЧ у закупівлі UA-2023-10-23-009602-a Деревина дров'яна непромислового використання хвойних та листяних порід ДК 021:2015, код 03410000-7 Деревина
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ.docx 10.11.2023 14:04
- tehnichni_umovi_1908021524.pdf 10.11.2023 14:04
- рішення від 21.08.2023 № 13082.pdf 10.11.2023 14:04
- Скарга АМКУ.pdf 10.11.2023 14:04
- рішення від 13.11.2023 № 18093.pdf 13.11.2023 16:33
- інформація про резолютивну частину рішення від 21.11.2023 № 18696.pdf 22.11.2023 13:01
- рішення від 21.11.2023 № 18696.pdf 22.11.2023 14:36
- пояснення на скаргу.pdf 15.11.2023 20:48
- пояснення на скаргу.docx 15.11.2023 20:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.11.2023 14:24
Дата розгляду скарги:
21.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.11.2023 16:33
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
22.11.2023 14:37