Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі зазначена у Додатку №2 до тендерної документації. Мова, якою повинні готуватися пропозиції - українська. Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Закупівля здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями)
Завершена
430 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 300.00 UAH
Період оскарження:20.10.2023 12:12 - 27.10.2023 01:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі
Номер:e4e26c4ba39c4423961d44b248dba17c
Пов'язаний елемент:Лот Лабораторне обладнання – ДК 021:2015: 38430000-8 - Детектори та аналізатори (Аналізатор гематологічний - НК 024:2023: 35476 - Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro), автоматичний, Аналізатор сечі лабораторний ІВД, напівавтоматичний - НК 024:2023: 57860 - Аналізатор сечі лабораторний IVD (діагностика in vitro) напівавтоматичний)
Ідентифікатор запиту:UA-2023-10-20-006876-a.a1
Назва:Дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі
Вимога:
СКАРГА
на дискримiнацiйнi вимоги тендерноi документацii
20.10.2023 року Замовник – Комунальне некомерційне підприємство Шумської міської ради "Шумська міська лікарня", оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», номер UA-2023-10-20-006876-a.
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації зазначено запитуване обладнання, а саме автоматичний біохімічний аналізатор, який закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до наведено обладнання.
Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема всі сукупні медико-технічні вимоги до обладнання зазначені в Додатку №2, прописані під конкретного виробника обладнання, а саме Автоматичний гематологічний аналізатор Erba Lachema Н360 та аналізатор сечі Laura, офіційного представника в Україні компанії Ерба Діагностикс Україна, (ТОВ "ЛАБ-СЕРВІС").
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 2) дискримінаційними є наступні вимоги:
Вимога до пункту 1.16 – Метод виміру лейкоцитів – лазерна проточна цитометрія. Наполеглива вимога дану характеристику прибрати взагалі з таблиці медико-технічних вимог, адже дана технологія використовується в аналізаторах гематологічних класу 5-діф, коли для розщеплення клітини на 5 субпопуляцій лейкоцитів використовується лазер. В інструкції більшості виробників лабораторного обладнання, до гематологічного аналізатора класу 3-діф (а саме такий аналізатора ви плануєте закупити) дана характеристика не зазначається.
Вимога до пункту 1.30 медико-технічних характеристик – Термопринтер убудований, ширина паперу 58 мм. Дана вимога є необгрунтованою та дискримінаційною, адже вказує конкретно на певну модель аналізатора, тим паче що ширина паперу термопринтера жодним чином не впливає на основні технічні характеристики гематологічного аналізатора та на якість його роботи з аналізами пацієнтів, а є вторинною характеристикою. Прохання дану вимогу розширити застосувавши вираз – не менше/не більше.
Вимога до пункту 1.33 та 1.34 – Габарити не більше 364*477*417 мм. Вага не більше 25 кг. Дані вимоги є дискримінаційними і повторяють вимоги попередніх пунктів, адже ніяким чином не впливають на роботу гематологічного аналізатора, а покликані лише суттєво обмежити коло потенційних учасників процедури закупівлі. Тим паче зазначення конкретних фізичних параметрів таких як вага та габарити чітко вказує на конкретний прилад на ринку, а саме автоматичний гематологічний аналізатор Erba Lachema Н360, офіційного представника в Україні компанії Ерба Діагностикс Україна, (ТОВ "ЛАБ-СЕРВІС").
Теж саме стосується і вимог до аналізатора сечі, зокрема вимога до пункту 3 – Аналізатор сечі використовує шість типів діагностичних смужок: Декафан Лаура (10 параметрів) ГептаФан Лаура (7 параметрів) Пентафан Лаура (5 параметрів) Тетрафан SG Лаура (4 параметра) Діафан Лаура (2 параметра) Мікроальбуфан Лаура (2 параметра). Даний пункт медико-технічних вимог містить чітке зазначення торгової марки запитуваного аналізатора, а саме в назві типів смужок зазначено марку виробника Лаура, тобто одразу стає зрозуміло, що описаний аналізатор – аналізатор сечі Laura офіційного представника в Україні компанії Ерба Діагностикс Україна, (ТОВ "ЛАБ-СЕРВІС"). Прохання дану вимогу прибрати, адже вона чітко вказує на виробника товару, і не дає можливість іншим учасникам приймати участь в даній процедурі закупівлі, тим самим порушуючи основні принципи здійснення публічних закупівель, таких як не дискримінація учасників, та дотримання здорової конкуренції, а відповідно і економії бюджетних коштів. Адже за таких умов прийняти участь в процедурі відкритих торгів може лише учасник, який запропонує зазначені вище аналізатора виробництва компанії Erba Lachema, представника Ерба Діагностикс Україна.
Вимога до пункту 12 – Принтер Термопринтер, ширина паперу 58 мм, 24 символи/рядок. Знову ж таки вимога до ширини паперу термопринтера вказана чітко 58 мм. Дана вимога є необгрунтованою, адже ніяким чином не впливає на якість роботи аналізатора сечі, а лише конкретизує на окремому приладі. Прохання розширити вимогу застосувавши вирази – не більше/ не менше.
Також дискримінаційними є вимоги до пунктів 14 та 15 – Розміри 300 x 287x 148 мм, Вага Не більше 3,2 кг. Дані вимоги є дискримінаційними і повторяють вимоги до гематологічного аналізатора, адже ніяким чином не впливають на роботу аналізатор сечі, а покликані лише суттєво обмежити коло потенційних учасників процедури закупівлі. Тим паче зазначення конкретних фізичних параметрів таких як вага та фізичні габарити чітко вказують на конкретний прилад на ринку, а саме аналізатор сечі Laura, офіційного представника в Україні компанії Ерба Діагностикс Україна, (ТОВ "ЛАБ-СЕРВІС").
Аналогічна ситуація із вимогами до пунктів 16 та 17 – Параметри електроживлення 100-240 В/ 50-60 Гц, 7,5 В 5,34 A, Енергоспоживання (макс/режим очікування) 35 Вт / 1 Вт. В даних пунктах знову ж таки чітко вказано параметри електроживлення та енергоспоживання, які відповідають лише конкретному приладу на ринку. Прохання дані пункти прибрати взагалі, адже кожен прилад на ринку має свої індивідуальні параметри енергоспоживання і відхилення в одну чи в іншу сторону не спричиняє значних відмінностей в якості роботи приладу.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія Ерба Діагностикс Україна або ТОВ "ЛАБ-СЕРВІС", яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва Erba Lachema, автоматичного гематологічного аналізатора Erba Lachema Н360 та аналізатор сечі Laura, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-20-006876-a.
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-10-20-006876-a.
3. Внести зміни або прибрати взагалі вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище.
В разі не задоволення наших законних вимог та забезпечення недискримінаційних, рівних умов для усіх потенційних учасників процедури закупівлі, будемо звертатися до органів АМКУ із відповідною скаргою.
Вирішення:Шановний Учаснику!
За результатами розгляду Вашої скарги про дискримінаційні вимоги тендерної документації від 26 жовтня 2023 року щодо предмету закупівлі Лабораторне обладнання – ДК 021:2015: 38430000-8 - Детектори та аналізатори (Аналізатор гематологічний - НК 024:2023: 35476 - Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro), автоматичний, Аналізатор сечі лабораторний ІВД, напівавтоматичний - НК 024:2023: 57860 - Аналізатор сечі лабораторний IVD (діагностика in vitro) напівавтоматичний) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-20-006876-a), комунальне некомерційне підприємство Шумської міської ради «Шумська міська лікарня» (далі – Замовник) повідомляє наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників з врахуванням норм чинного законодавства.
Згідно із підпунктом 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у тендерній документації зазначаються такі відомості, як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Частиною 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Разом з тим, Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Відповідно до пункту 15 Особливостей, предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Частиною 1 статті 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками (частина 3 статті 23 Закону).
Згідно із частиною 4 статті 23 Закону, технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Звертаємо увагу, що технічна специфікація до предмету закупівлі, що зазначена у Додатку №2 до тендерної документації, сформована з урахуванням потреби Замовника та кінцевих користувачів саме в таких технічних та якісних показниках товару, як викладено в тендерній документації.
Разом з тим, вона не містить дискримінаційних вимог і є конкурентною, оскільки в ній вказане формулювання «не менше», «не гірше», «+-», «<», що дозволяє збільшити коло учасників, а також містить умови та можливість Учасникам запропонувати «еквівалент», який є не гіршим згідно вимог тендерної документації Замовника.
Потенційні Учасники на рівних можливостях можуть прийняти участь у закупівлі та подати свою пропозицію.
Враховуючи вищевказане, тендерна документація Замовника відповідає вимогам законодавства. Замовник не вбачає необхідності внесення змін до технічного завдання (технічної специфікації), що зазначена у Додатку №2 до тендерної документації, оскільки це може призвести до затягування термінів проведення закупівлі.