-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Дизельне паливо (наливом) 09130000-9 «Нафта і дистиляти», (деталізований код 09134200-9 «Дизельне паливо»)
Завершена
1 000 276.20
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 001.38 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 001.38 UAH
Період оскарження:
20.10.2023 10:02 - 26.10.2023 09:30
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
630ce0d9bf3f4985bf0fcbe6c349d793
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-20-002270-a.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Положення Тендерної документації до оголошення про проведення спрощеної на закупівлю ДК 021:2015 код 09134200-9 – Дизельне паливо (наливом), суперечать законодавству України про публічні закупівлі, іншим нормативно-правовим актам та порушують права учасників процедури. Замовником мають бути внесені зміни до Тендерної документації, якими її положення будуть приведені у відповідність до вимог чинного законодавства України, а порушення прав учасників - усунені, враховуючи нижчевикладене.
Згідно оголошення про проведення процедури закупівлі визначено бюджет закупівлі 1 000 276,20 грн. без ПДВ при плановому обсязі закупівлі Дизельне паливо (наливом) (ДСТУ 7688:2015 або EN590) в кількості 24 255 літрів а отже, очікувана вартість за 1 л складає 41,24 грн без ПДВ, що є суттєво нижчою за середньо ринкову, якої поточна середня ціна на дизельне паливо по Україні БЕЗ УРАХУВАННЯ ДОСТАВКИ та по ПЕРЕДОПЛАТІ станом на 20.10.2023р становить 41,78 грн без ПДВ. Дані взяті з http://neftemarket.net/.
Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії. Оскільки, наразі ані Закон, ні нормативно-правові акти МЕРТУ не встановлюють порядок розрахунку очікуваної вартості палива, Законом України "Про публічні закупівлі" ст.4 п.4 зазначено "Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації." Окрім того, для визначення очікуваної вартості палива, органи державної влади надають варіанти: -Виділену в кошторисних призначеннях суму на палива ділити на необхідні обсяги палива. Отримана ціна за одиницю товару може проходити ще внутрішнє погодження.
Якщо є можливість, замовити дослідження актуального ринку палива на ресурсі http://www.nefterynok.info/. Також замовники можуть придбати підписку на спеціалізовані видання, які на постійній основі інформують про ціни на ринку палива. Такі послуги надає низка інформаційних агентств, які спеціалізуються на публікації цінових котирувань на паливо, зокрема, Argus, Platts, ICIS. Ще одна перевага цього підходу полягає в тому, що інформаційні агентства надають і цінові прогнози. Таким чином, замовник може зорієнтуватися, якою буде ціна на паливо ближче до дати завершення тендера. Якщо замовники не можуть придбати підписку, існують й інші шляхи визначення очікуваної вартості. Замовники можуть подивитися актуальні ціни договорів на паливо і в ProZorro, що також допоможе зрозуміти тенденції. Та врахуйте, ціни, за якими в ProZorro укладають договори, можуть сильно різнитися: від демпінгових до сильно завищених. До уваги також рекомендуємо брати можливі коливання цін. З огляду на це замовник повинен не лише правильно розрахувати очікувану вартість, але й спробувати спрогнозувати ціну на паливо на момент завершення торгів. Ігнорування Замовником загальноприйнятої практики ціноутворення призводить або до збиткової діяльності Постачальників, або ж до надмірних витрат бюджетних коштів, оскільки отримана в результаті застосування ціна за одиницю товару може бути непередбачувано нижчою чи вищою за ринкову і аж ніяк не відобразить існуючий стан ринку палива. Отже, застосуванням даного ціноутворення у тому вигляді, що запропонований Замовником, порушуються права Постачальника на передбачуване здійснення підприємницької діяльності. Збитковість виконання договорів призводить також до зниження конкуренції на етапі проведення відкритих торгів.. Враховуючи вищевикладене, керуючись п.4 ч.1, ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 та ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі», та задля припинення Дискримінації потенційних учасників, вимагаємо від Замовника Перерахувати бюджет закупівлі згідно середніх ринкових цін та врахувати доставку палива та після оплату в 30 днів та викласти Тендерної документації в новій редакції, з метою усунення порушень учасників оскаржуваної процедури.
Просимо Вас прибрати з Додаток 1 та Додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють нашу участь у закупівлі крім того порушує наші законні права та інтереси, а крім того обмежує коло потенційних учасників, а саме вимогу:
Відповідно до п.1 Додатку 1 Замовником визначено :
1.Дизельне паливо повинно відповідати вимогам ДСТУ 7688:2015 або EN 590, відповідно до норм Постанови від 01.08.2013 №927 «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (із змінами). Технічні умови, що підтверджується у складі цінової пропозиції сертифікатом відповідності, паспортом якості виробника.
Та відповідно до ВИМОГИ ДО КВАЛІФІКАЦІЇ УЧАСНИКІВ ТА СПОСІБ ЇХ ПІДТВЕРДЖЕННЯ Додатку 3 до Тендерної документації замовник також визначає:
- Сертифікат відповідності та паспорт якості виробника на Дизельне паливо (ДСТУ 7688:2015 або EN 590).
Повідомляємо що У зв’язку із втратою чинності 01.01.2018р. Декрету КМУ «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993р. № 46-93 (ст.27), наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 26.01.2018р. № 93 визнано такими, що втратив чинність наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28 “Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні” (із змінами).
На сьогодні відсутній документ, який би вимагав сертифікацію дизпалива та бензину тому, згідно чинного законодавства і нормативно правових актів України обов’язковій сертифікації не підлягає.
У зв’язку з вище викладеним просимо замовника забрати з тендерної документації вимоги щодо надання Сертифікатів відповідності.
2. Перелік документів, які обов’язково повинен подати учасник як частину своєї пропозиції для підтвердження прийнятності та відповідності товару, що є предметом закупівлі:
- Учаснику необхідно надати сертифікат походження та/або переміщення товару, виданий не раніше 2023р. на ім’я Учасника від виробника або іноземного постачальника, який підтверджує, що товар не вироблений ні в Російській Федерації, ні в республіці Білорусь (сертифікат має бути складений або переведений на мову передбачену в оголошенні та завірено нотаріально).
Враховуючи таку вимогу Замовника надати сертифікат походження та/або переміщення товару, виданий не раніше 2023р. САМЕ НА ім’я Учасника від виробника або іноземного постачальника,, обмежує коло потенційних учасників, а зокрема не дає можливість брати участь нам у закупівлі, оскільки даний сертифікат видається на Постачальника палива який є нашим партнером.
У зв’язку з вище викладеним просимо внести зміни та викласти у такій редакції:
- Учаснику необхідно надати сертифікат походження та/або переміщення товару, виданий не раніше 2023р. від виробника або іноземного постачальника, який підтверджує, що товар не вироблений ні в Російській Федерації, ні в республіці Білорусь (сертифікат має бути складений або переведений на мову передбачену в оголошенні та завірено нотаріально).
Просимо внести зміни у Додаток 5 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі а саме:
п. 3.1. Якість Товару відповідає вимогам ДСТУ і підтверджується сертифікатом якості. Постачальник передає Замовнику Товар, якість якого відповідає державним стандартам (ДСТ), що діють на території України і підтверджується паспортом виробника та сертифікатом відповідності і зазначена в паспорті заводу-виготовлювача, сертифікату якості.
У зв’язку із втратою чинності 01.01.2018р. Декрету КМУ «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993р. № 46-93 (ст.27), наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 26.01.2018р. № 93 визнано такими, що втратив чинність наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28 “Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні” (із змінами).
На сьогодні відсутній документ, який би вимагав сертифікацію дизпалива та бензину тому, згідно чинного законодавства і нормативно правових актів України обов’язковій сертифікації не підлягає.
Просимо внести зміни та викласти у такій редакції:
п. 3.1. Якість Товару відповідає вимогам ДСТУ і підтверджується паспортом якості виробника на Дизельне паливо (ДСТУ 7688:2015 або EN 590). Постачальник передає Замовнику Товар, якість якого відповідає державним стандартам (ДСТУ), що діють на території України і підтверджується паспортом виробника та сертифікатом відповідності.
Просимо Замовника забрати дискримінаційні вимога з Додатку 5 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі а саме:
3.2. Замовник має право у будь-який час, в тому числі без попереднього узгодження із Постачальником, під час отримання Товару здійснювати відбір Товару з метою проведення експертизи його якості. Результати експертизи, проведеної відповідними структурами (органами), уповноваженими на проведення таких дій, на замовлення, є обов’язковими до визнання Постачальником.
Даний пункт вважаємо дискримінаційним оскільки він не відповідає: "Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за якістю", затвердженою Постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 25.04.1966 № П-7 (зі змінами та доповненнями)
Відповідно до даної інструкції Відбирання проб відбувається за участі Представників, та відібрані зразкі: один залишається у отримувача, другий у постачальника продукції. У всіх випадках, коли це передбачено стандартами, технічними умовами, іншими обов`язковими правилами і договором, відбираються додаткові зразки для здачі на аналіз чи випробування в лабораторії чи науково-дослідницькому інституті.
У звязку з вищевикладеним просимо замовника п. 3.2. викласти у такій редакції:
3.2. Прийняття Товару по якості проводиться відповідно до інструкції Держарбітражу при Радміні СРСР від 25.04.66 №П-7 (із подальшими змінами та доповненнями), неякісної поставки, виклик представника Продавця обов’язковий.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.10.2023 13:16
Вирішення:
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі загальнодоступних даних аналізу цін на ринку в системі Prozorro по закупівлях із аналогічним предметом, цінах на АЗС станом на дату оприлюднення оголошення про закупівлю.
У разі якщо учасник або переможець відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь із вказаних в оголошенні документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів.
Замовником прийнято рішення, що документація змінюватись не буде.
Статус вимоги:
Відхилено