• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Студентські квитки державного зразка

Завершена

330 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 650.00 UAH
Період оскарження: 20.10.2023 10:04 - 10.11.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Оскарження результатів кваліфікації

Номер: e17dac0ec8434721954d1489aa0b2350
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-20-001993-a.a2
Назва: Оскарження результатів кваліфікації
Скарга:
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України (Орган оскарження) Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035 СКАРГА Найменування замовника, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Український державний університет науки і технологій, код ЄДРПОУ: 44165850, 49010, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Лазаряна, будинок 2 Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Обласний Дніпропетровський центр прикладних інформаційних технологій», код ЄДРПОУ 36728306, Україна, 49061, м. Дніпро, пр-т. Олександра Поля, буд.82-г, тел.: 095-108-01-91, https://odcpit.com.ua, e-mail: ocpit@i.ua, odcpit@gmail.com Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: Тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), та, як наслідок, неправомірно визначивши переможця Процедури закупівлі в порушення підпункту 2 пункту 44 постанови Кабміну від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону та призводить до недобросовісної конкуренції. Крім того, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону, оскільки тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також порушує права Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону. В електронній системі публічних закупівель PROZORRO Українським державним університетом науки і технологій (надалі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями за оголошенням UA-2023-10-20-001993-a на закупівлю Студентські квитки державного зразка ДК 021:2015: 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту (надалі – Торги). Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Обласний Дніпропетровський центр прикладних інформаційних технологій» (надалі – Скаржник), одним з видів діяльності якого є виробництво студентських квитків, прийняло участь у Торгах (подало свою тендерну пропозицію). Крім Скаржника на торги подав свою тендерну пропозицію ще один учасник: Українсько-польське спільне підприємство "Макрохем - Україна", ЄДРПОУ 22207753, Київська область, м. Бородянка, вул. Косіора, 6-Б, 07801 (надалі – "Макрохем - Україна"). З підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 15.11.2023р. № 15/1 тендерна пропозиція учасника «Макрохем – Україна» була визнана відповідною вимогам тендерної документації, у т.ч. кваліфікаційним критеріям, було прийнято рішення про визнання учасника «Макрохем – Україна» переможцем Торгів та рішення про намір укласти договір із зазначеним учасником. Скаржник карегорично не погоджується з рішенням Замовника і вважає його неправомірним. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси учасника Відповідно до підпункту 1.3 пункту 1 Додаткові вимоги додатку 3 Тендерної документації на Торги Для підтвердження дотримання вимог системи управління якістю та системи управління навколишнім середовищем (екологічного управління) учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати копії чинних сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO 14001 та ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 виданих учаснику стосовно друку документів вітчизняним органом чи організацією з оцінки відповідності або ISO 9001, ISO 14001 та ISO 27001 виданих учаснику стосовно друку документів іноземним органом чи організацією з оцінки відповідності. Під час вивчення тендерної пропозиції учасника «Макрохем – Україна», Скаржником було встановлено, що у складі тендерної пропозиції цього учасника було подано: - копію сертифікату №31400306 QM15, виданого 01.03.2023р. німецькою організацією (органом) з оцінки відповідності DQS Gmbh про відповідність системи управління вимогам стандарту ISO 9001:2015 у наступній сфері діяльності: Послуги з охорони державної та іншої власності, та охорони громадян; виготовлення ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів; розробка та впровадження систем технічного захисту інформації; обслуговування засобів і систем контролю доступом, охоронної та пожежної сигналізації; юридичний аудит (Due diligence) – незалежна правова оцінка діяльності компанії або експертне вивчення окремих напрямів діяльності компанії, а також експертиза угод на відповідність чинному законодавству; - копію сертифікату № B-US-23170913, виданого 15.04.2023р. турецькою організацією (органом) з оцінки відповідності TGS International Certification про відповідність системи управління інформаційною безпекою вимогам стандарту ISO/IEC 27001:2013 у наступній сфері діяльності: виготовлення ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів; - копію сертифікату №IMS-0506/A, виданого 22.10.2021р. словацькою організацією (органом) з оцінки відповідності CERT International s.r.o. про відповідність системи менеджменту вимогам стандарту ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 у наступній області: Управління послугами: - охорони державної та іншої власності і охорони громадян; - розробки та впровадження систем технічного захисту інформації; - обслуговування засобів і систем контролю доступом, охоронної та пожежної сигналізації; - юридичного аудиту (Due diligence) – незалежна правова оцінка діяльності компаній, а також експертиза угод на відповідність чинному законодавству; - виготовлення ідентифікаційних пластикових карт і персоналізованих документів. На думку Скаржника, надані учасником «Макрохем – Україна» в складі його тендерної пропозиції перелічені сертифікати не відповідають умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації, оскільки в їх сфері діяльності відсутня інформація стосовно друку документів. Таким чином, з точки зору Скаржника, у складі тендерної пропозиції учасника "Макрохем - Україна" відсутні сертифікати, які вимагаються за умовами тендерної документації на Торги і тендерна пропозиція учасника «Макрохем – Україна» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Скаржник в своїй аргументації керувався в тому числі рішенням Органу оскарження №2530-р/пк- пз від 02.03.2023, № 16275-р/пк-пз від 11.10.2023 та №17722-р/пк-пз від 06.11.2023, які було прийнято за скаргами з майже ідентичними обставинами. За переконанням Скаржника, Замовник повинен був визначити невідповідність сертифікатів учасника «Макрохем – Україна» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та надати йому можливість виправити наведені вище невідповідності, чим Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Вважаємо, що рішення, прийняте Замовником Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 15.11.2023 № 15/1, яким Замовник встановив, що тендерна пропозиція учасника «Макрохем – Україна» відповідає вимогам тендерної документації, у т.ч. кваліфікаційним критеріям та прийняв рішення про визнання учасника «Макрохем – Україна» переможцем Торгів та рішення про намір укласти договір із зазначеним учасником неправомірним, таким що порушує вимоги підпункту 2 пункту 44, пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону, оскільки тендерна пропозиція учасника – переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також порушує права Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону. Вимоги суб'єкта оскарження та їх обґрунтування На підставі вищенаведеного, керуючись ст. 3, 5, 8, 18, 22, 26, 31 Закону, пункту 43, 44 Особливостей просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення. 3. Зобов`язати Замовника Український державний університет науки і технологій скасувати рішення стосовно того, що тендерна пропозиція учасника «Макрохем – Україна» відповідає вимогам тендерної документації, у т.ч. кваліфікаційним критеріям, скасувати рішення про визнання учасника «Макрохем – Україна» переможцем Торгів, скасувати рішення про намір укласти договір із зазначеним учасником з учасником «Макрохем-Україна» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 15.11.2023 № 15/1). Документи та матеріали в електронній формі (у тому числі у вигляді pdf формату файлу), що підтверджують порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника: 1. Копія тендерної документації на закупівлю за оголошенням UA-2023-10-20-001993-a на закупівлю Студентські квитки державного зразка ДК 021:2015: 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту – 20 арк.; 2. Копія Додатку№3 до Тендерної документації на закупівлю за оголошенням UA-2023-10-20-001993-a на закупівлю Студентські квитки державного зразка ДК 021:2015: 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту – 3 арк.; 3. Копія протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 15.11.2023 №15/1 – 1 арк.; 4. Копія рішення № 2530-р/пк- пз від 02.03.2023 Органу оскарження - 8 арк; 5. Копія рішення № 16275-р/пк- пз від 11.10.2023 Органу оскарження - 7 арк; 6. Копія рішення № 17722-р/пк- пз від 06.11.2023 Органу оскарження - 8 арк; 7. Копію сертифікату №31400306 QM15, виданого 01.03.2023р. – 1 арк.; 8. Копія сертифікату №B-US-23170913, виданого 15.04.2023р. – 1 арк.; 9. Копія сертифікату №IMS-0506/A, виданого 22.10.2021р. – 1арк. Директор ТОВ «НВП «Обласний Дніпропетровський центр прикладних інформаційних технологій» Сергій ПЕРЕЯСЛОВ
Дата розгляду скарги: 29.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.11.2023 16:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.12.2023 11:17
Автор: ТОВ "«Науково-виробниче підприємство «Обласний Дніпропетровський центр прикладних інформаційних технологій»", Sergey Pereyaslov +380956175600 ocpit@i.ua
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 2583acd4121d4f858cc3333b4ed75ee9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-20-001993-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі. Український державний університет науки і технологій (далі - Замовник) оприлюднив оголошення № UA-2023-10-20-001993-a про проведення відкритих торгів на закупівлю Студентські квитки державного зразка, код ДК 021:2015 – 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту. Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 28 жовтня 2023 року до 00:00 години. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Українсько-польським спільним підприємством «Макрохем-Україна» (далі - Скаржник) виявлено невідповідності тендерної документації вимогам чинного законодавства та вимоги, які порушують основні принципи та норми законодавства у сфері публічних закупівель і являються дискримінаційними по відношенню до Скаржника. Згідно п.1 Розділу 1 Тендерної документації (надалі - ТД): Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-УІП (далі - Закон): Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері виготовлення ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів, має статус Інформаційно-виробничого вузла ІВС «ОСВІТА», який дає йому право на виготовлення студентських/учнівських квитків державного зразка, що є предметом закупівлі Студентські квитки державного зразка, код ДК 021:2015 – 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту. Скаржник планує прийняти участь та отримати перемогу у вказаній закупівлі, тому використовує своє право на оскарження деяких вимог тендерної документації Замовника. В п. 1.3. Додатку 3 тендерної документації Замовник вимагає надати «Для підтвердження до тримання вимог системи управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), системи управління навколишнім середовищем (екологічного управління) ДСТУ ISO 14001 (ISO 14001), та використання системи управління інформаційною безпекою ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO 27001) виданих учаснику стосовно друку документів вітчизняним чи іноземним органом чи організацією з оцінки відповідності.». Встановивши вимогу надання копії чинних сертифікатів відповідності вимогам саме ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001) та ДСТУ ISO 14001 (ISO 14001), ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO 27001) виданих учаснику, замовнику неможливим прийняти участь у закупівлі будь якому учаснику з наступних причин. Відповідно до п. 5 ст. 23 Закону «5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чироботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.». Повідомляємо, що в міжнародній практиці позначення наприклад ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), прийнято читати як ДСТУ ISO 9001 або/чи ISO 9001 і жоден орган з сертифікації, ні вітчизняний, ні іноземний не видають сертифікати саме ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), тому що сертифікати на відповідність ДСТУ ISO видаються вітчизняними організаціями з оцінки відповідності, а ISO – іноземними. Для прикладу, сертифікат № UA.C.454-21, виданий вітчизняним органом з оцінки відповідності одному із інформаційно виробничих вузлів ІСВ «ОСВІТА» (копія сертифікату додається), засвідчує відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IES 9001:2018 ((EN ISO 9001:2015, ISO 9001:2015, IDT), EN ISO 9001:2015, ISO 9001:2015,IDT в даному випадку посилання на міжнародний стандарт)) , а не саме ДСТУ ISO9001 (ISO9001), так само як і сертифікат № 31400306 QM15 ISO9001 : 2015 (копія сертифікату додається) виданий іноземним органом з оцінки відповідності засвідчує, що Українсько-польське спільне підприємство "Макрохем-Україна" впровадило та використовує систему управління якістю. Обидва сертифікати видані міжнародно визнаними організаціями з оцінки відповідності, є дісними на території України, але в жодному з них не значиться саме ДСТУ ISO9001 (ISO9001)як того вимагає Замовник. Враховуючи наведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію і викласти п.1.3. Додатку 3 тендерної документації в наступній редакції: «Для підтвердження дотримання вимог системи управління якістю та системи управління навколишнім середовищем (екологічного управління) учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати копії чинних сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO 14001 та ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 виданих учаснику стосовно друку документів вітчизняним органом чи організацією з оцінки відповідності або ISO 9001,ISO 14001 та ISO 27001 виданих учаснику стосовно друку документів іноземним органом чи організацією з оцінки відповідності.». На підставі вище викладеного та керуючись ст.ст. 1,5, 18, 22 Закону, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Призупинити процедуру закупівлі; 3. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію і викласти п. 1.3. Додатку 3 тендерної документації в наступній редакції: «Для підтвердження дотримання вимог системи управління якістю та системи управління навколишнім середовищем (екологічного управління) учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати копії чинних сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO 14001 та ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 виданих учаснику стосовно друку документів вітчизняним органом чи організацією з оцінки відповідності або ISO 9001, ISO 14001 та ISO 27001 виданих учаснику стосовно друку документів іноземним органом чи організацією з оцінки відповідності.». Додатки: 1. Копії сертифікатів Генеральний директор СП «Макрохем-Україна» Валентин ШПАК
Дата розгляду скарги: 02.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.10.2023 16:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.11.2023 12:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесені відповідні зміни до тендерної документації та оприлюднені , що затверджено Протоколом, який розміщено до документів до скарги.
Автор: Українсько-польське спільне підприємство «МАКРОХЕМ-УКРАЇНА» , Валентин Шпак +380985911111, +380984563181, +380632258081 mc-wellcome@ukr.net