• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Медичне устаткування за кодом ДК 33160000-9 Устаткування для операційних блоків

Завершена

3 125 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 625.00 UAH
Період оскарження: 19.10.2023 12:13 - 24.10.2023 00:00
Вимога
Відхилено

усунення дискримінаційних вимог

Номер: a81d589e1766431483c411198406bece
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-19-005831-a.a2
Назва: усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацією та зокрема з медико-технічними вимогами до предмета закупівлі та керуючись Статтею 3 Закону про публічні закупівлі, а саме принципами здійснення закупівель серед іншого є максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників, а також Статтею 5 цього ж Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, тобто задля уникнення дискримінації окремих потенційних учасників, а також розширення кола потенційних учасників ми дійшли висновку, що ми як потенційний учасник, не маємо можливості взяти участь у зазначеній закупівлі у зв’язку з наявністю в тендерній документації ряду вимог до параметрів, які не мають клінічного та/або функціонального значення, чим штучно обмежують конкуренцію та мають дискримінаційний характер, так як відповідають товару конкретного виробника . Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» мета тендерних процедур полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економії витрачання державних коштів. Отже, Замовник для забезпечення рівних умов потенційних учасників повинен усунути незаконні, дискримінаційні вимоги шляхом внесення зміни до тендерної документації, або відмінити дану процедуру закупівлі. Вимагаємо прибрати зазначену Вами згідно Додатку 2 пункт 3 дискримінаційну вимогу, яка призводить до звуження кола учасників до одного, а саме « З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та з термінами придатності, яких вимагає Замовник, Учасник повинен надати сканкопію оригіналу гарантійного листа виробника або представника, дилера, дистриб'ютора (уповноваженого на це виробником, якщо їх відповідні повноваження (надати копію повноважень представника, або дилера, або дистриб'ютора),що поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки запропонованого товару, який є предметом закупівлі та пропонується учасником із зазначенням: ідентифікатору закупівлі - номер оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу; повної назви учасника, назви предмету закупівлі згідно оголошення, назви товару, кількості (надається у складі пропозиції).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! розглянувши Вашу скаргу повідомляємо наступне: 1. Стосовно дискримінаційної вимоги (на думку Учасника). Повідомляємо, що зазначена вимога не є дискримінаційною до учасників, оскільки не містить вимог до надання переваг конкретному учаснику. Тобто виробники та представники виробників не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі. Замовник не в змозі передбачити, чи всі потенційні учасники мають укладені прямі контракти з виробником медичних виробів (хірургічного інструменту), за умовами яких виробник (його дистриб’ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити медичні вироби, чи кожен потенційний учасник має на складських приміщеннях в залишках достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором з відповідним терміном придатності та чи матиме цю кількість із відповідним терміном придатності до кінця дії договору, що укладений в результаті тендеру. Документація містить вимогу надати лист виробника яка є гарантією фізичної доступності та гарантії постачання цього товару учаснику, а учасник в свою чергу Замовнику зі строками придатності, що достатні для використання товару в повному обсязі до закінчення його терміну зберігання. Це дасть змогу запобігти короткочасному використанню хірургічного інструменту, "списанню" невикористаних медичних виробів у яких закінчився термін придатності, а отже раціональному використанню бюджетних коштів. Надання у складі Пропозиції гарантійного листа виробника є загальноприйнятим при проведенні процедур закупівель такого роду товарів, оскільки закупівля здійснюється в цілях лікування та надання невідкладної допомоги пацієнтам, Замовника турбує своєчасність поставок товару та його якість, що безпосередньо відображатиметься на ефективності лікування, відсутності ускладнень та побічних реакцій. Зазначена вимога жодним чином не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставити товари, що є предметом процедури закупівлі, згідно з вимогами Документації. Крім цього, надання гарантійного листа забезпечує мінімальну націнку на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів за контрактом, як правило, має можливість запропонувати найнижчі ціни. Враховуючи наведене, за всіх інших рівних умов, будь-який потенційний учасник процедури закупівлі, що виявив бажання представляти їхню продукцію, має можливість отримати гарантійний лист виробника на рівних засадах з іншими учасниками ринку. Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що медичні вироби, а саме ендоскопічний і хірургічні інструменти, які постачатимуться учасником отримані ним незаконним шляхом, таким як: контрабанда, незаконний бартер тощо (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Якщо в учасників виникають складності з гарантійним листом від виробника, або виробника еквівалентного товару, то у Замовника виникають підозри в якості та походженні товару. Така вимога до учасників торгів обумовлена запобіганням отримання фальсифікатів, контрабандної продукції чи ввезення на територію України медичних виробів для надання невідкладної допомоги під виглядом гуманітарної допомоги для подальшого перепродажу. Декларації про відповідність, сертифікати якості, тощо, які надаються у складі тендерної пропозиції, підтверджують якість запропонованої учасником продукції, її повну чи еквівалентну відповідність за своїми медико-технічними показниками предмету закупівлі, але не гарантують забезпечення переможцем тендеру безперебійної та своєчасної поставки потрібних медичних матеріалів для здійснення безперебійної роботи нашого закладу. Листи офіційних представників/філій виробника (якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України)/дилерів/дистриб’юторів/постачальника потрібні для гарантії того, що переможець торгів матиме змогу своєчасно поставити нам необхідну кількість продукції, адже вони підтверджують те, що виробники врахували у планах власного виробництва на 2023 рік товар у об’ємах цих електронних торгів. 2. Стосовно прописаних медико-технічних вимог на предмет закупівлі (ендоскопічний і хірургічний інструмент) під конкретного виробника і країну виробника (Пакістан) повідомляємо, що в медико-технічних вимогах, розміщених в Додатку 2 до Тендерної документації відсутнє жодне посилання на конкретного виробника хірургічного інструменту. В таблиці 1 наведена інформація виключно про предмет закупівлі, медико-технічні вимоги до предмету закупівлі та необхідна кількість. Разом з тим хочемо зауважити, що порядок визначення предмету закупівлі під час проведення закупівлі (в даному випадку відкритих торгів) у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» регламентовано Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року N708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі». Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника Згідно з п. 30 постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Крім того, повідомляємо, що замовник торгів визначає предмет закупівлі загалом, і медико-технічні вимоги до нього, зокрема, самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на уповноважену особу щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства. Також хотілось би зазначити, що відповідно до інформації, яка міститься в закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-02-001105-a навіть, на нібито прописані під конкретного виробника медико-технічні вимоги, можливо знайти товар іншого виробника з аналогічними характеристиками. Водночас, Замовника здивувала інформація стосовно неякісного інструменту, використання якого, за словами Скаржника, вистачить на 2-3 рази. Дана інформація не підтверджена, ані посиланнями на протоколи випробування даного інструменту, ані посиланням на офіційні джерела компетентних організацій. 3. Щодо завищеної вартості предмету закупівлі. Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Відповідно до абзацу 7, п. 2 ч. І Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року N275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (надалі – Методика) - очікувана вартість - розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Відповідно до п.п 2 п.1 ч. ІІІ Методики Замовник має направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг. При формуванні вартості закупівлі Замовником було надіслано щонайменше 4 письмових запити з переліком товарів, що плануються до закупівлі, і отримано 4 комерційних пропозиції, на підставі яких і було визначено орієнтовну вартість закупівлі. Разом з тим, при визначенні орієнтовної вартості Замовник керувався насамперед своїми фінансовими можливостями.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Оскарження дискримінаційних вимог

Номер: be96100e2ef24e13a3de179c14b9bb23
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-19-005831-a.b1
Назва: Оскарження дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Вами згідно Додатку 2 пункт 3 зазначено дискримінаційна вимога, яка призводить до зуження кола учасників до одного, а саме « З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та з термінами придатності, яких вимагає Замовник, Учасник повинен надати сканкопію оригіналу гарантійного листа виробника або представника, дилера, дистриб'ютора (уповноваженого на це виробником, якщо їх відповідні повноваження (надати копію повноважень представника, або дилера, або дистриб'ютора),що поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки запропонованого товару, який є предметом закупівлі та пропонується учасником із зазначенням: ідентифікатору закупівлі - номер оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу; повної назви учасника, назви предмету закупівлі згідно оголошення, назви товару, кількості (надається у складі пропозиції).» Звертаємо Вашу увагу на те що основними принципами Закону про публічні Закупівлі являється відкритість та прозорість з метою економії коштів. Вами прописано медико-технічні вимоги під конкретного виробника не самої найкращої якості (країна-виробник Пакистан за завищеною ринковою ціною. А умовах військового стану-не припустимо використовувати кошти на вироби, які прослужать Вам два-три рази. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та прибрати дискримінаційні вимоги. Залишаємо за собою право звертатися за результатами аукціону з ініціюванням розслідування до компетентних правоохоронних органів а також до Антимонопольного Комітету України
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! розглянувши Вашу скаргу повідомляємо наступне: 1. Стосовно дискримінаційної вимоги (на думку Учасника). Повідомляємо, що зазначена вимога не є дискримінаційною до учасників, оскільки не містить вимог до надання переваг конкретному учаснику. Тобто виробники та представники виробників не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі. Замовник не в змозі передбачити, чи всі потенційні учасники мають укладені прямі контракти з виробником медичних виробів (хірургічного інструменту), за умовами яких виробник (його дистриб’ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити медичні вироби, чи кожен потенційний учасник має на складських приміщеннях в залишках достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором з відповідним терміном придатності та чи матиме цю кількість із відповідним терміном придатності до кінця дії договору, що укладений в результаті тендеру. Документація містить вимогу надати лист виробника яка є гарантією фізичної доступності та гарантії постачання цього товару учаснику, а учасник в свою чергу Замовнику зі строками придатності, що достатні для використання товару в повному обсязі до закінчення його терміну зберігання. Це дасть змогу запобігти короткочасному використанню хірургічного інструменту, "списанню" невикористаних медичних виробів у яких закінчився термін придатності, а отже раціональному використанню бюджетних коштів. Надання у складі Пропозиції гарантійного листа виробника є загальноприйнятим при проведенні процедур закупівель такого роду товарів, оскільки закупівля здійснюється в цілях лікування та надання невідкладної допомоги пацієнтам, Замовника турбує своєчасність поставок товару та його якість, що безпосередньо відображатиметься на ефективності лікування, відсутності ускладнень та побічних реакцій. Зазначена вимога жодним чином не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставити товари, що є предметом процедури закупівлі, згідно з вимогами Документації. Крім цього, надання гарантійного листа забезпечує мінімальну націнку на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів за контрактом, як правило, має можливість запропонувати найнижчі ціни. Враховуючи наведене, за всіх інших рівних умов, будь-який потенційний учасник процедури закупівлі, що виявив бажання представляти їхню продукцію, має можливість отримати гарантійний лист виробника на рівних засадах з іншими учасниками ринку. Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що медичні вироби, а саме ендоскопічний і хірургічні інструменти, які постачатимуться учасником отримані ним незаконним шляхом, таким як: контрабанда, незаконний бартер тощо (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Якщо в учасників виникають складності з гарантійним листом від виробника, або виробника еквівалентного товару, то у Замовника виникають підозри в якості та походженні товару. Така вимога до учасників торгів обумовлена запобіганням отримання фальсифікатів, контрабандної продукції чи ввезення на територію України медичних виробів для надання невідкладної допомоги під виглядом гуманітарної допомоги для подальшого перепродажу. Декларації про відповідність, сертифікати якості, тощо, які надаються у складі тендерної пропозиції, підтверджують якість запропонованої учасником продукції, її повну чи еквівалентну відповідність за своїми медико-технічними показниками предмету закупівлі, але не гарантують забезпечення переможцем тендеру безперебійної та своєчасної поставки потрібних медичних матеріалів для здійснення безперебійної роботи нашого закладу. Листи офіційних представників/філій виробника (якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України)/дилерів/дистриб’юторів/постачальника потрібні для гарантії того, що переможець торгів матиме змогу своєчасно поставити нам необхідну кількість продукції, адже вони підтверджують те, що виробники врахували у планах власного виробництва на 2023 рік товар у об’ємах цих електронних торгів.
Статус вимоги: Відхилено