• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з перевезення та знешкодження відходів, що утворилися в результаті медичної діяльності (код за ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (вул. Братиславська, 5А, вул. М. Амосова, 8, м. Київ, вул. Пушкінська, 31, м. Ірпінь)

Завершена

266 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 333.50 UAH
Період оскарження: 18.10.2023 09:45 - 10.11.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 0354a32d099a4b089621cb3b0e65af3a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-18-001618-a.c1
Назва: Дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Від 21 жовтня 2023 року Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник, рішення якого оскаржуються: Державна установа "Інститут серця Міністерства охорони здоров'я України" Код ЄДРПОУ: 38831595 Веб-сайт: http://www.heart.kiev.ua Адреса: Україна, Київська область, вул. БРАТИСЛАВСЬКА, 5-А Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" Код в ЄДРПОУ 38469527 Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190 Інформація про закупівлю: Послуги з перевезення та знешкодження відходів, що утворилися в результаті медичної діяльності (код за ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (вул. Братиславська, 5А, вул. М. Амосова, 8, м. Київ, вул. Пушкінська, 31, м. Ірпінь) Ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-18-001618-a Очікувана вартість закупівлі 266 700,00 грн. з ПДВ Скарга на умови тендерної документаці (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 18.10.2023 о 09:45 року Замовником - Державна установа "Інститут серця Міністерства охорони здоров'я України" було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «Послуги з перевезення та знешкодження відходів, що утворилися в результаті медичної діяльності (код за ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (вул. Братиславська, 5А, вул. М. Амосова, 8, м. Київ, вул. Пушкінська, 31, м. Ірпінь)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-18-001618-a. Замовником 20.10.2023 року внесено зміни до тендерної документації, проте як і в попередній редакції, так і в новій редакції містяться дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги Період уточнень як по первісній редакції, так і по новій, триває до 23.10.23, період оскаржень до 23.10.23, кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначений 26.10.2023 року до 00:00 год. Скаржник ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» оскаржує умови тендерної документації в первісній редакції від 18.10.2023, затвердженої рішенням уповноваженої особи Державної установи «Інститут серця Міністерства охорони здоров’я України» протокол від 18.10.2023 №786. У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов, які вбачає в наступному. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ Умовами тендерної документації по закупівлі «Послуги з перевезення та знешкодження відходів, що утворилися в результаті медичної діяльності (код за ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (вул. Братиславська, 5А, вул. М. Амосова, 8, м. Київ, вул. Пушкінська, 31, м. Ірпінь)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-18-001618-a, Замовником - Державна установа "Інститут серця Міністерства охорони здоров'я України", визначено наступні вимоги до учасників, а саме: «5.1. Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону: 1. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Документи, які підтверджують наявність обладнання та матеріально-технічної бази: 5.1.1.1 Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій для надання послуг з перевезення, утилізації та видалення небезпечних відходів. 5.1.1.2. Для документального підтвердження наявності обладнання, машин і механізмів, вказаних учасником у довідці згідно п.п. 5.1.1.1, учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції оригінал (оригінали) чи копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) право власності або користування чи залучення: договору (договорів) купівлі – продажу, та/або акту (актів) введення в експлуатацію, та/або накладної (накладних) на придбання товару, та/або договору (договорів) оренди, та/або договору про співпрацю, та/або договору користування чи надання послуг (вказані договори оренди/про співпрацю/користування/надання послуг повинні бути чинними на дату розкриття тендерної пропозиції) та/або інші документи, які підтверджують право власності або користування чи залучення. 2.5. Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, що зазначені в довідці згідно п.п. 5.1.1.1.» Вказана вимога щодо надання «Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, що зазначені в довідці згідно п.п. 5.1.1.1.» є не зрозумілою та необґрунтованою, та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав. Замовник визначив, що для документального підтвердження наявності обладнання, машин і механізмів, вказаних учасником у довідці згідно п.п. 5.1.1.1, учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції оригінал (оригінали) чи копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) право власності або користування чи залучення: договору (договорів) купівлі – продажу, та/або акту (актів) введення в експлуатацію, та/або накладної (накладних) на придбання товару, та/або договору (договорів) оренди, та/або договору про співпрацю, та/або договору користування чи надання послуг (вказані договори оренди/про співпрацю/користування/надання послуг повинні бути чинними на дату розкриття тендерної пропозиції) та/або інші документи, які підтверджують право власності або користування чи залучення, та, водночас, «2.5. Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу». Отже із наведеної умови однозначно не зрозуміло, якого саме транспортного засобу (звертаємо увагу – вказано в однині) необхідно надати свідоцтво про реєстрацію, та чи взагалі яким чином узгоджується умова вказана у п. 5.1.1.2 та п. 2.5. Отже, через неоднозначність та некоректність вказаної Замовником вимоги, що має бути підтверджено свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу стає незаконною передумовою для подальшого можливого незаконного відхилення тендерної пропозиції в тому числі і Скаржника через незрозумілість вказаної вимоги, а тому доцільно виключити таку вимогу із тендерної документації у зазначеній редакції. Наступна оскаржувана вимога тендерної документації міститься у п. 6.1 ч. 6 розділу ІІІ тендерної документації, а саме: - Копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на «Вимоги безпеки при здійсненні діяльності у сфері поводження (збирання, зберігання, оброблення, утилізація) з небезпечними відходами» (категорія В). - Копія висновку експертизи дослідження ступеня небезпеки та оцінки рівня ризику виробничого об’єкту термічного знешкодження (утилізації/спалювання) небезпечних відходів. Щодо законності вище вказаних вимог зауважуємо наступне. Предметом даної закупівлі є «Послуги з перевезення та знешкодження відходів, що утворилися в результаті медичної діяльності (код за ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (вул. Братиславська, 5А, вул. М. Амосова, 8, м. Київ, вул. Пушкінська, 31, м. Ірпінь)», а не послуги із сертифікації чи то надання дозвільних документів на провадження діяльності із щодо термічної утилізації/знешкодження небезпечних відходів, чи експертизи на «Вимоги безпеки при здійсненні діяльності у сфері поводження (збирання, зберігання, оброблення, утилізація) з небезпечними відходами» (категорія В), чи дослідження ступеня небезпеки та оцінки рівня ризику виробничого об’єкту термічного знешкодження (утилізації/спалювання) небезпечних відходів. Законом України «Про відходи» визначає правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України. Зокрема, статтею 1 вказаного Закону наведено визначення «утилізація відходів» - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів» . Водночас, згідно до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами затверджених МОЗ 08 червня 2015 року ( у редакції наказу № 1602 від 06.09.2022 року) суб’єкт господарювання, що отримав ліцензію на операції у сфері поводження з небезпечними відходами здійснює лише операції: Інсенірації та Кремації. За визначенням, наведеним у ст.6 розділу 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами вказано, що: Інсенірація – контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі Кремація – контрольований процес спалювання органічних медичних відходів у спеціальній печі (крематорії). Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 р. № 446 визначено, що ці ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових для виконання під час провадження зазначеної діяльності. Відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» у редакції Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06.09.2022 №1602, (далі – Наказ № 325), визначено, що провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446. Водночас, вказані Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових для виконання під час провадження зазначеної діяльності. Вимога тендерної документації щодо надання копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи «Вимоги безпеки при здійсненні діяльності у сфері поводження (збирання, зберігання, оброблення, утилізація) з небезпечними відходами» (категорія В) є дискримінаційною та такою, що звужує коло учасників з наступних причин: По-перше, дана вимога тендерної документації вказана із застосуванням розділового знаку – лапки («Вимоги безпеки при здійсненні діяльності у сфері поводження (збирання, зберігання, оброблення, утилізація) з небезпечними відходами»). Відповідно до ч.9 ст. 12 ЗУ «Про публічні закупівлі» - «Під час проведення процедур закупівель/спрощених закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою.» Відповідно до ч. 3 § 55 правил українського правопису в чинній редакції, затвердженій Постановою КМУ №437 від 22.05.2019 року: «3. Назви художніх, наукових праць, творів мистецтва, документів, газет, журналів тощо беремо в лапки, і в них перше (або єдине) слово пишемо з великої букви:» Замовником в тендерній документації вказана вимога надання копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи саме з назвою: «Вимоги безпеки при здійсненні діяльності у сфері поводження (збирання, зберігання, оброблення, утилізація) з небезпечними відходами» (категорія В). Таким чином, пропозиція Учасника, яка буде містити копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами, але з назвою, яка не збігається із вказаною Замовником в тендерній документації, може бути неправомірно відхилена. Крім цього, вимога тендерної документації щодо надання копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи «Вимоги безпеки при здійсненні діяльності у сфері поводження (збирання, зберігання, оброблення, утилізація) з небезпечними відходами» (категорія В) має посилання на конкретну категорію відходів (категорія В). Таке формулювання вимоги в тендерній документації може мати неоднозначне тлумачення Замовником та може означати вимогу надання учасниками у складі пропозиції копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи з конкретною назвою : «Вимоги безпеки при здійсненні діяльності у сфері поводження (збирання, зберігання, оброблення, утилізація) з небезпечними відходами» та на конкретну категорію відходів - (категорія В), що є дискримінацією та звуження кола учасників. Додатково, вимога надання копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи «Вимоги безпеки при здійсненні діяльності у сфері поводження (збирання, зберігання, оброблення, утилізація) з небезпечними відходами» саме на - (категорія В) не відповідає предмету даної закупівлі та вимогам тендерної документації. Так, предметом даної закупівлі є : «Послуги з перевезення та знешкодження відходів, що утворилися в результаті медичної діяльності (код за ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (вул. Братиславська, 5А, вул. М. Амосова, 8, м. Київ, вул. Пушкінська, 31, м. Ірпінь)». Предметом закупівлі не передбачено надання послуг з перевезення та знешкодження відходів, що утворилися в результаті медичної діяльності саме та/або виключно небезпечних відходів (категорія В). Вимога тендерної документації щодо надання - Копія висновку експертизи дослідження ступеня небезпеки та оцінки рівня ризику виробничого об’єкту термічного знешкодження (утилізації/спалювання) небезпечних відходів є дискримінаційною та такою, що звужує коло учасників з наступних причин: Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446: «4. Дія цих Ліцензійних умов поширюється на всіх суб’єктів господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які у повному обсязі або частково провадять чи мають намір провадити господарську діяльність з поводження з небезпечними відходами.». Медичні відходи, які визначені предметом закупівлі, є небезпечними відходами. Пунктом 6 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами встановлено наступне: «До заяви про отримання ліцензії на провадження/розширення провадження господарської діяльності, крім документів, передбачених частиною третьою статті 11 Закону, додаються: відомості про наявність декларації безпеки (до 6 серпня 2022 р.) або звіту про заходи безпеки (після 6 серпня 2022 р.) і плану локалізації та ліквідації аварії на об’єкті (у разі внесення об’єкта до Державного електронного реєстру об’єктів підвищеної небезпеки) у довільній формі» Відповідно до «Порядок декларування безпеки об'єктів підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. N 956: «3. Суб'єкт господарювання, у власності або користуванні якого є хоча б один об'єкт підвищеної небезпеки, організовує розроблення і складання декларації безпеки об'єкта підвищеної небезпеки (далі - декларація безпеки) відповідно до вимог цього Порядку. Декларація безпеки складається за формою згідно з додатком 1 на основі дослідження суб'єктом господарювання ступеня небезпеки та оцінки рівня ризику виникнення аварій (далі - рівня ризику), що пов'язані з експлуатацією цих об'єктів.»; «Експертизу декларації безпеки можуть проводити суб'єкти господарювання всіх форм власності, що займаються науковою і науково-технічною діяльністю у сфері безпеки промислових об'єктів, у тому числі спеціалізовані експертні організації, акредитовані відповідно до вимог Закону України "Про наукову та науково-технічну експертизу" ( 51/95-ВР ) (далі - експертні організації). У висновку експертизи дається оцінка повноти дослідження ступеня небезпеки та оцінки рівня ризику, а також обґрунтованості та достатності прийнятих щодо зменшення рівня ризику, готовності до дій з локалізації і ліквідації наслідків аварій рішень.» Тобто, вимога щодо наявності висновку експертизи дослідження ступеня небезпеки та оцінки рівня ризику виробничого об’єкту стосується лише об’єктів підвищеної небезпеки. Скаржник - ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» не відноситься до об’єктів підвищеної небезпеки, а тому отримання ним висновку експертизи дослідження ступеня небезпеки та оцінки рівня ризику виробничого об’єкту термічного знешкодження (утилізації/спалювання) небезпечних відходів є безпідставним. Отже, із аналізу наведених норм, вбачається, до діяльності із поводження з небезпечними відходами є обов’язковою наявність ліцензії, а тому, враховуючи, що предмет даної закупівлі «Послуги з перевезення та знешкодження відходів, що утворилися в результаті медичної діяльності (код за ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (вул. Братиславська, 5А, вул. М. Амосова, 8, м. Київ, вул. Пушкінська, 31, м. Ірпінь)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-18-001618-a, визначена Замовником вимога щодо наявності в учасника, копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на «Вимоги безпеки при здійсненні діяльності у сфері поводження (збирання, зберігання, оброблення, утилізація) з небезпечними відходами» (категорія В) у зазначеній редакції та копії висновку експертизи дослідження ступеня небезпеки та оцінки рівня ризику виробничого об’єкту термічного знешкодження (утилізації/спалювання) небезпечних відходів є необґрунтованою та безпідставною, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Наступна незаконна вимога міститься у п. 5 Додатку 5 до тендерної документації: «5. Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника первинною та вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме мішки (червоного кольору) для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм), що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць утилізації. (надати Гарантійний лист у довільній формі, а також фото мішків, накладні на покупку, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий регіональним центром стандартизації та метрології; висновок держсанепідемекспертизи на мішки поліетиленові; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника).» в редакції тендерної документації від 18.10.2023 року. Так і редакції від 20.10 2023 року «5. Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника первинною та вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме мішки (червоного кольору) для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами, що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць утилізації. (надати Гарантійний лист у довільній формі, а також фото мішків, накладні на покупку, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий регіональним центром стандартизації та метрології; висновок держсанепідемекспертизи на мішки поліетиленові; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника).» Щодо вимоги про сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий регіональним центром стандартизації та метрології повідомляємо наступне. Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами, затверджені Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» у редакції Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06.09.2022 №1602, встановлюють загальні вимоги до поводження з медичними відходами в закладах охорони здоров’я та фізичними особами-підприємцями, які зареєстровані в установленому законом порядку та одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що забезпечують медичне обслуговування населення відповідної території; громадськими об’єднаннями і благодійними організаціями, що здійснюють діяльність у сфері протидії поширенню ВІЛ-інфекції, в закладах громадського здоров’я (далі - заклади), з метою попередження їхнього негативного впливу на життя, здоров’я населення та довкілля і визначають порядок сортування, збирання, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних відходів. Пунктом 4 вказаних Правил та норм, визначено, що провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія). Згідно п. 11 розділу V Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» у редакції Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06.09.2022 №1602, (далі – Наказ № 325), визначено, що відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання). Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (далі - Технічний регламент) розроблено відповідно до Директиви Європейського Парламенту та Ради Європейського Союзу від 20.12.94 про паковання та відходи паковання (94/62/ЄС) ( 994_b05 ). У Технічному регламенті основні терміни використовуються у значеннях, наведених у Законах України "Про захист прав споживачів" ( 1023-12 ), "Про стандартизацію" ( 2408-14 ), "Про підтвердження відповідності" ( 2406-14 ), "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" ( 2407-14 ), "Про відходи" ( 187/98-ВР ). Модулі оцінки відповідності, що наводяться у Технічному регламенті, відповідають постанові Кабінету Міністрів України від 7 жовтня 2003 року N 1585 ( 1585-2003-п ) "Про затвердження Технічного регламенту модулів оцінки відповідності та вимог щодо маркування національним знаком відповідності, які застосовуються в технічних регламентах з підтвердження відповідності". Дія Технічного регламенту поширюється на: виробників паковання; уповноважених виробниками осіб - резидентів України; осіб, що відповідають за введення паковання в обіг та поводження з відходами паковання (у разі якщо виробник або уповноважена ним особа не проводить діяльності на території України); центральний орган виконавчої влади, на який покладені функції технічного регулювання в сфері паковання (далі - ЦОВВ); організації будь-якої форми власності, на які покладені функції з координації та реалізації заходів щодо системи переробки та утилізації паковання та відходів паковання (далі - уповноважені організації); уповноважені органи із сертифікації, вимоги до яких визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері" (далі - уповноважені органи); спеціалізовані підприємства, що мають ліцензії на збирання й заготівлю відходів як вторинної сировини та умови для надання послуг із збирання, сортування, перевезення, переробки та утилізації використаної тари (паковання) (далі - спеціалізовані підприємства). Технічний регламент стосується всього паковання, що розміщено на ринку в Україні, та всіх відходів паковання незалежно від того, чи використовувались та створювались вони на промисловому, комерційному, офісному рівнях, у крамницях, побутових службах чи в домашньому господарстві або на будь-якому іншому рівні незалежно від матеріалу, що використовується. Відповідно до Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання) встановлені вичерпні вимоги до такого паковання, які не передбачають отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, а тому встановлена Замовником закупівлі вимога є необґрунтованою та такою, що штучно обмежує конкуренцію в тому числі права Скаржника для участі у даній процедурі закупівлі. Водночас, повідомляємо, що у Скаржника – ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» наявні усі, передбачені нормами чинного законодавства якісні документи на таке паковання, а саме: Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, Сертифікати відповідності та Декларація якості, однак неоднозначність та некоректність вказаної Замовником вимоги, що має бути підтверджено сертифікатом відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий регіональним центром стандартизації та метрології стає незаконною передумовою для подальшого можливого незаконного відхилення тендерної пропозиції в тому числі і Скаржника через незрозумілість вказаної вимоги, а тому доцільно виключити таку вимогу із тендерної документації у зазначеній редакції. Крім того, вимога у наведеній Замовником редакції щодо надання сертифікату відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий регіональним центром стандартизації та метрології є дискримінаційною та необґрунтованою, оскільки сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий якимось не вказаним регіональним центром стандартизації та метрології є неоднозначною вимогою, а тому є непідтвердженою, необґрунтованою та дискримінаційною, а отже повинна бути виключена із тендерної документації. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону. Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника - Державну установу "Інститут серця Міністерства охорони здоров'я України", внести зміни до умов тендерної документації «Послуги з перевезення та знешкодження відходів, що утворилися в результаті медичної діяльності (код за ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (вул. Братиславська, 5А, вул. М. Амосова, 8, м. Київ, вул. Пушкінська, 31, м. Ірпінь)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-18-001618-a» відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги. Додатки: 1. Тендерна документація в редакції від 18.10.2023 року на закупівлю «Послуги з перевезення та знешкодження відходів, що утворилися в результаті медичної діяльності (код за ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (вул. Братиславська, 5А, вул. М. Амосова, 8, м. Київ, вул. Пушкінська, 31, м. Ірпінь)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-18-001618-a. 2. Копії Декларації постачальника про відповідність. 3. Копія Сертифікату відповідності. 4. Копія ідентифікація об’єкта Директор ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 31.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.10.2023 18:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.11.2023 10:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель стосовно скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, від 31.10.2023 за номером № 17459 -р/пк-пз , з метою усунення порушень відповідні зміни внесені.
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чуприна Станіслав 380932250957 OLESTAS-EKO@UKR.NET http://www.olestaseko.com.ua