-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт котельні Бишівської загальноосвітньої школи I-III ступенів Радехівської міської ради Червоноградського району Львівської області
Торги не відбулися
1 897 228.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 486.14 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 486.14 UAH
Період оскарження:
17.10.2023 18:08 - 10.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
На умови тендерної документації
Номер:
2474292318a1479286f1589e13453518
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-17-014907-a.b4
Назва:
На умови тендерної документації
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського,
45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження:
Повна назва Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
Код в ЄДРПОУ / ІПН: 37801512
Юридична адреса Природна,5б/20, Львів, Львівська область, Україна, 79044
Телефон: +38(097)5984423
E-mail: info@skm-lviv.com.ua
Найменування замовника рішення, дії або
бездіяльність якого оскаржуються:
Найменування: ВІДДІЛ ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ РАДЕХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Код ЄДРПОУ: 43081140
Місцезнаходження: 80200, Україна, Львівська обл., м. Радехів, вул. Проспект Відродження, буд. 3
Процедура закупівлі, що оскаржується:
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-10-17-014907-a
СКАРГА
щодо умов тендерної документації
Замовником – ВІДДІЛОМ ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ РАДЕХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі – Замовник) в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2023-10-17-014907-a на закупівлю: Капітальний ремонт котельні Бишівської загальноосвітньої школи I-III ступенів Радехівської міської ради Червоноградського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація).
Торги були оголошені 17 жовтня 2023. На виконання Рішення 17658-р/пк-пз від 03.11.2023 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником 14 листопада 2023 року було внесено зміни до тендерної документації. Період оскаржень вимог тендерної документації встановлений до 19 листопада 2023 00:00.
Наше підприємство має значний досвід роботи у даній сфері та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі. Проте окремі положення Тендерної документації, затвердженої замовником містять низку порушень вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), які ускладнюють нашу участь у процедурі закупівлі та дискримінаційних умов, очевидно, штучно сформульованих для обмеження конкуренції між учасниками, що перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі, а саме:
1. Щодо сертифікату відповідності на відповідність НПАОП 0.00 – 1.81 – 18 «ПРАВИЛА охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском» на продукцію, яка виробляється серійно
Замовником в Розділі 3 Додатку 4 до тендерної документації було встановлено наступну вимогу:
«Для підтвердження якості котлів учасник повинен надати документи виробника котельного обладнання:
- Копію сертифікату відповідності на відповідність НПАОП 0.00 – 1.81 – 18 «ПРАВИЛА охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском» на продукцію, яка виробляється серійно(сертифікат на окрему партію не допускається)».
Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною та порушує права потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне:
Відповідно до статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»:
документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Відповідно до Наказу Міністерства соціальної політики України 05.03.2018 № 333 «Про затвердження Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском»:
1. Ці Правила поширюються на суб’єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правових форм, що займаються монтажем, демонтажем, експлуатацією (використання за призначенням, технічне обслуговування, ремонт), модифікацією (реконструкція чи модернізація), перевіркою технічного стану (технічний огляд, експертне обстеження) обладнання, що працює під тиском, вищим 0,5 бар.
2. Ці Правила обов’язкові для виконання всіма працівниками, що займаються модифікацією (модернізацією, реконструкцією), монтажем, демонтажем, налагодженням, технічним обслуговуванням, ремонтом, технічним оглядом та експлуатацією обладнання, що працює під тиском, вищим 0,5 бар (далі - обладнання під тиском), а саме:
- опалювальні котли теплопродуктивністю більше 0,1 МВт;
- парові, водогрійні і пароводогрійні котли;
Постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 затверджено переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Так, згідно до даної Постанови зазначено наступне:
Обладнання, що працює під тиском, яке зазначене:
1) у Технічному регламенті обладнання, що працює під тиском, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2019 р. № 27 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 9, ст. 325);
2) у пункті 2 Технічного регламенту простих посудин високого тиску, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1025 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 4, ст. 130),
включене в Перелік машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Відповідно до пункту 46 Додатку 1 (Суттєві вимоги щодо безпечності) до Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2019 р. № 27:
«До обладнання, що працює під тиском та підігрівається полум’ям або нагрівається іншим способом, щодо якого існує ризик перегріву, передбаченого пунктом 7 Технічного регламенту, належать:
пристрої для виробництва пари та гарячої води, передбачені підпунктом 2 пункту 7 Технічного регламенту, зокрема парові та водогрійні котли, що підігріваються полум’ям, пароперегрівачі та проміжні пароперегрівачі, котли-утилізатори, котли для спалювання відходів, електродні котли або котли з електричним підігрівом, автоклави/скороварки, разом з оснащенням та у разі потреби власними системами очищення води та подачі палива».
Отже, виходячи із вищенаведеного можна зробити висновок, що обладнання, яке працює під тиском відноситься до переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Варто наголосити на тому, що в статті 21 Закону України «Про охорону праці» встановлено:
«Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці».
Виходячи з вищенаведеної вимоги замість сертифікату на відповідну продукцію надається можливість надати дозвіл експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Повідомляємо, що у виробника наявний Дозвіл № 511.12.07-28.22.0 виданий Територіальним управління Держгірпромнагляду у Волинській області (10 вересня 2014 р. було прийнято Постанову Кабінету Міністрів України № 442, якою реорганізовано Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України і Державну інспекцію України з питань праці (Держпраці) шляхом утворення Державної служби України з питань праці) про застосування устаткування підвищеної небезпеки, а саме водогрійних котлів та твердому паливі теплопродуктивністю понад 0,01МВт та Сертифікат експертизи типу UA.TR.012.C.0462-20 щодо котлів опалювальних твердопаливних промислових типу KALVIS (перелічені документи надаються до скарги). Тобто, маючи зазначені документи виробника ми не можемо їх надати на підтвердження виконання вищенаведеної вимоги, оскільки незрозуміло навіщо Замовнику «Копії сертифікату відповідності на відповідність НПАОП 0.00 – 1.81 – 18 «ПРАВИЛА охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском» на продукцію, яка виробляється серійно» і взагалі що це за документ, та що саме він повинен підтверджувати, оскільки чинне законодавство України чітко встановлює, які саме документи потрібні на підтвердження відповідності правилам охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском чи підтвердження відповідності продукції, а наявності сертифікату відповідності на відповідність НПАОП 0.00 – 1.81 – 18 «ПРАВИЛА охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском взагалі не передбачено чинним законодавством.
Також, варто наголосити на тому, що вимагаючи вищенаведений документ саме від виробника Замовник обмежує права та створює перешкоди потенційним учасникам взяти участь в даній закупівлі, оскільки виконання вищенаведеної вимоги залежить від волі третіх сторін, а саме від виробника котельного обладнання, адже документи надаються відповідним виробником на добровільній основі, ні Скаржник, ні жоден інший учасник, не зможе (та не має право) змусити виробника надати документи.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
2. Щодо Сертифікатів ISO
В пункті 3 та пункті 4 Розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації встановлений перелік документів, підтверджуючих відповідність котлів нормативно-технічній документації та технічним характеристикам котлів, а саме:
1. Сертифікат на систему екологічного управління стосовно виробництва теплогенераторів, котлів, будівель-теплогенераторів модульних та модулів до них коди КВЕД 25.21,27.40 ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO14001:2015, IDT).
2. Сертифікат на систему управління якістю стосовно виробництва теплогенераторів, котлів, будівель-теплогенераторів модульних, світильників коди КВЕД 25.21,27.40 напрямку галузей економіки №17 та №19 ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT).
Щодо Сертифікату на систему екологічного управління стосовно виробництва теплогенераторів, котлів, будівель-теплогенераторів модульних та модулів до них коди КВЕД 25.21,27.40 ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO14001:2015, IDT) необхідно зазначити, що такий Сертифікат має бути виробництва теплогенераторів, котлів, будівель-теплогенераторів модульних та модулів. Також, відовідний Сертифікат повинен відповідати кодам КВЕД 25.21,27.40. Потрібно зазначити, що код КВЕД 25.21 – це Виробництво радіаторів і котлів центрального опалення, а код КВЕД 27.40 – це Виробництво електричного освітлювального устатковання.
Та ж сама ситуація із Сертифікат на систему управління якістю стосовно виробництва теплогенераторів, котлів, будівель-теплогенераторів модульних, світильників коди КВЕД 25.21,27.40 напрямку галузей економіки №17 та №19 ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT).
Слід зазначити, що вимога Замовника полягає в наданні документів, які підтверджують відповідність котлів нормативно-технічній документації, проте незрозуміло навіщо Замовник вимагає сертифікат на систему екологічного управління стосовно виробництва теплогенераторів, будівель-теплогенераторів модульних та модулів ще й по коду КВЕД 27.40 – це Виробництво електричного освітлювального устатковання, оскільки Замовником чітко зазначається про відповідність котлів.
Тобто, маючи СЕРТИФІКАТ РЕЄСТРАЦІЇ ВІДПОВІДНОСТІ "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування" ISO 14001:2015 щодо Проектування та виробництво промислових, побутових твердопаливних котлів і їх реалізація (надається Скаржником до скарги) та Сертифікат реєстрації відповідності «Система менеджменту якості. Вимоги» ISO 9001:2015 щодо Проектування та виробництво промислових, побутових твердопаливних котлів і їх реалізація (надається Скаржником до скарги) від виробника продукції, а саме котлів, ми не можемо його надати на підтвердження виконання вимоги Замовника, оскільки незрозуміло з якою метою на навіщо Замовник додатково вимагає підтвердження щодо підтвердження виробництва продукції, яка не є предметом закупівлі, а також встановлення чи придбання даної продукції не передбачено Технічним завданням Замовника і не включена в обсяг робіт, а також не зрозуміло навіщо учасникам підтверджувати виробництво теплогенераторів, будівель-теплогенераторів модульних та модулів, якщо це жодним чином не відноситься до даної процедури закупівлі.
Також потрібно зазначити, що вимога Замовника про відповідність Сертифікатів ISO у прив’язці до КВЕД 27.40 – Виробництво електричного освітлювального устатковання та КВЕД 25.21 – це Виробництво радіаторів і котлів центрального опалення є дискримінаційною. В чинному законодавстві України жодним чином не передбачено та не регламентовано необхідності зазначення в Сертифікатах ISO переліку КВЕД-ів господарської діяльності. Враховуючи зазначене, вважаємо, що конкретизація у тендерній документації Замовника вимоги про зазначення КВЕД 27.40 та 25.21 у Сертифікаті ISO 14001:2015 та Сертифікаті ISO 9001:2015 є дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі з метою надання неправомірної переваги іншим суб’єктам господарювання (в яких наявні відповідні Сертифікати). Дане питання, щодо встановлення вимоги в тендерній документації про надання Сертифікатів ISO з прив’язкою вимог ISO до виду економічної діяльності учасника (КВЕД), неодноразово було предметом розгляду в Антимонопольному комітеті України, зокрема, як приклад, можна навести Рішення №11323 -р/пк-пз від 24.05.2021 Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, в якому Колегія Антимонопольного комітету висловила аналогічну позицію та підтвердила, що вимога про надання Сертифікату ISO з прив’язкою вимог ISO до виду економічної діяльності учасника (КВЕД) є дискримінаційною.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
3. Щодо Декларації про відповідність: технічному регламенту безпеки машин ДСТУ EN ISO 12100:2016, ДСТУ EN ISO 13857:2016(EN ISO 13857:2008), ДСТУ EN 1037:2014
В Розділі 2 Додатку 4 до тендерної документації Замовником встановлено перелік документів, які підтверджують відповідність котлів нормативно-технічній документації та технічним характеристикам котлів, серед яких Декларація про відповідність: технічному регламенту безпеки машин ДСТУ EN ISO 12100:2016, ДСТУ EN ISO 13857:2016(EN ISO 13857:2008), ДСТУ EN 1037:2014 (пункт 5 Розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації). Вважаємо дану вимогу необгрунтованою і дискримінаційною, та такою, що порушує наші права, як потенційного учасника процедури закупівлі з наступних причин:
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 р. № 62 «Про затвердження Технічного регламенту безпеки машин»:
Цей Технічний регламент установлює вимоги до машин щодо захисту життя або здоров’я людини, захисту тварин або рослин, а також майна та охорони навколишнього природного середовища, процедури оцінки відповідності машин та вимоги до їх обігу на ринку України та/або введення в експлуатацію.
Технічний регламент розроблено на основі Директиви 2006/42/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 17 травня 2006 р. щодо машин та внесення змін до Директиви 95/16/ЄС.
Дія цього Технічного регламенту поширюється на таку продукцію:
машини;
машина:
сукупність взаємозв’язаних частин або компонентів, з яких принаймні один є рухомим, що складаються з або пристосовані до приєднання силового приводу іншого, ніж безпосередньо прикладене зусилля людини або тварини, та з’єднані для виконання визначених функцій;
сукупність взаємозв’язаних частин або компонентів, зазначена в абзаці другому цього підпункту, в якій відсутні компоненти для її встановлення на місці або для з’єднання з джерелами енергії та руху;
тощо.
змінне обладнання;
змінне обладнання - обладнання, яке після введення в експлуатацію машини (трактора) приєднує до такої машини (трактора) безпосередньо оператор для зміни її функцій або надання нової функції, за умови, що це обладнання не є інструментом
пристрої безпеки;
пристрій безпеки - компонент, який:
призначений для виконання функції безпеки;
незалежно від машини вводять в обіг;
загрожує безпеці людей у разі збою та/або неналежного функціонування;
не є необхідним для функціонування машини або якщо цей компонент може бути замінений звичайним компонентом для забезпечення функціонування машини.
Орієнтовний перелік пристроїв безпеки наведений у додатку 5 до даного Технічного регламенту
підіймальне приладдя;
підіймальне приладдя - компонент або обладнання, що не є прикріпленим до підіймальної машини, але дає змогу утримувати вантаж, розміщується між машиною і вантажем чи на самому вантажі, або є невід’ємною частиною вантажу та самостійно вводиться в обіг; стропи та їх компоненти також є підіймальним приладдям
ланцюги, канати та текстильні стрічки;
ланцюги, канати та текстильні стрічки - ланцюги, канати та текстильні стрічки, вироблені та призначені для підіймальних робіт як частина підіймальних машин або підіймального приладдя
знімні механічні пристрої трансмісії;
знімний механічний пристрій трансмісії - знімний компонент для передачі потужності між самохідною машиною або трактором та іншою машиною шляхом з’єднання їх при першому фіксованому підшипнику. У разі введення в обіг разом з огорожею вони повинні розглядатися як один виріб
частково завершені машини
частково завершена машина - сукупність, яка є майже машиною, але самостійно не може виконувати конкретну функцію. Система приводу є частково завершеною машиною. Частково завершена машина призначена тільки для вбудовування або складання з іншою машиною або з іншою частково завершеною машиною чи обладнанням, разом утворюючи машину, на яку поширюється дія цього Технічного регламенту.
У вищенаведеному Технічному регламенті жодним чином не згадано про котли або про вимоги до котлів або будь-що, що підтверджує відповідність котлів.
Здійснивши аналіз стандартам, яким має відповідати Декларація про відповідність, а саме:
• Стандарт ДСТУ EN ISO 12100:2016 Безпечність машин. Загальні принципи проектування. Оцінювання ризиків та зменшення ризиків (EN ISO 12100:2010, IDT; ISO 12100:2010, IDT) визначає основну термінологію, принципи та методологію щодо безпечності машин та машинного устаткування. Цей стандарт установлює принципи оцінювання та зменшення ризиків і допомагає проектантам досягнути цієї мети. Ці принципи ґрунтуються на знаннях і досвіді проектування, використання, аналізування нещасних випадків та ризиків, пов’язаних з машинами. У стандарті описано процедури ідентифікації та виявлення небезпек і визначення ризиків на відповідних фазах життєвого циклу машини, а також процедури усування небезпек чи забезпечення достатнього зменшення ризику. Наведено вимоги стосовно нормативних документів і перевіряння процесу оцінювання та зменшення ризиків.
• Стандарт ДСТУ EN ISO 13857:2016(EN ISO 13857:2008) Безпечність машин. Безпечні відстані для запобігання досягнення небезпечних зон верхніми та нижніми кінцівками установлює значення безпечних відстаней для запобігання досягання небезпечних зон машин руками в промисловому й непромисловому середовищі. Безпечні відстані визначають для захисних конструкцій. Цей стандарт також поширюється на відстані для запобігання вільного досягання нижніми кінцівками. Цей стандарт поширюється на осіб від 14 років і старше (5-й перцентиль зросту 14-річних становить близько 1400 мм). Цей стандарт також установлює безпечні відстані для запобігання досягання крізь отвори для дітей старших трьох років (5-й перцентиль зросту трирічних становить близько 900 мм) тільки верхніми кінцівками.
• Стандарт ДСТУ EN 1037:2014 звучить як Безпечність машин. Запобігання несподіваному пускові,
Можна зробити висновок про те, що дані стандарти не мають жодного відношення до котлів.
Отже, проаналізувавши все вищенаведене слід зазначити, що незрозумілим та необгрунтованим є той факт, що Замовником свідомо вимагаються документи, які не мають жодного відношення до процедури закупівлі та суперечать іншим вимогам, які встановлені в тендерній документації, оскільки на підтвердження відповідності котлів нормативно-технічній документації та технічним характеристикам котлів, Замовник вимагає Декларацію про відповідність технічному регламенту безпеки машин ДСТУ EN ISO 12100:2016, ДСТУ EN ISO 13857:2016(EN ISO 13857:2008), ДСТУ EN 1037:2014, яка жодним чином не може підтвердити відповідність котлів, оскільки підтверджує відповідність зовсім іншої сфери продукції та послуг, які зовсім навіть не дотичні до котлів. Встановивши дані вимоги в тендерній документації Замовник свідомо обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, а також надає неправомірну перевагу іншим суб’єктам господарювання (в яких наявна відповідна Декларація).
В нас в наявності є Декларація виробника котлів про відповідність, яка підтверджує відповідність стандартам саме тим, які мають відношення до котлів, а саме: ДСТУ EN 12593-12:2015, ДСТУ EN 61000-6-1:2018, ДСТУ EN 61000-6-3:2018 (надаємо як підтвердження як скарги).
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
4. Щодо Декларації про відповідність технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання та технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання ДСТУ EN 60204-1:2016; ДСТУ EN 60335-1:2017; ДСТУ EN 55014-1:2016; ДСТУ EN 61000-3-2:2016, ДСТУ EN 61000-3-3:2017; ДСТУ EN 61000-6-2:2015; ДСТУ EN 61000-6-4:2016
В Розділі 2 Додатку 4 до тендерної документації Замовником встановлено перелік документів, які підтверджують відповідність котлів нормативно-технічній документації та технічним характеристикам котлів, серед яких Декларація про відповідність технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання та технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання ДСТУ EN 60204-1:2016; ДСТУ EN 60335-1:2017; ДСТУ EN 55014-1:2016; ДСТУ EN 61000-3-2:2016, ДСТУ EN 61000-3-3:2017; ДСТУ EN 61000-6-2:2015; ДСТУ EN 61000-6-4:2016 (пункт 6 Розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації) та Декларація про відповідність: технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання та технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання (пункт 7 Розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації).
Вважаємо дані вимоги необгрунтованими і дискримінаційними, та такими, що порушують наші права, як потенційного учасника процедури закупівлі з наступних причин:
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1077 «Про затвердження Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання»:
Цей Технічний регламент встановлює вимоги до обладнання з метою забезпечення надання на ринку України обладнання, яке відповідає належному рівню електромагнітної сумісності.
Цей Технічний регламент розроблено на основі Директиви 2014/30/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 26 лютого 2014 р. про гармонізацію законодавства держав-членів стосовно електромагнітної сумісності.
Дія цього Технічного регламенту поширюється на будь-яку апаратуру або стаціонарну установку.
Відповідно до пункту 6 (Загальна частина) Постанови КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1077:
У цьому Технічному регламенті терміни вживаються в такому значенні:
1) апаратура - будь-який конструктивно завершений прилад чи поєднання приладів, надані на ринку як єдина функціональна одиниця, що призначені для споживача (користувача) і можуть створювати електромагнітні завади або на функціонування яких можуть вплинути такі завади.
18) стаціонарна установка - особливе поєднання кількох видів апаратури, а у деяких випадках - також інших пристроїв, які складені, змонтовані та призначені для постійного використання в заздалегідь визначеному місці.
Також, згідно із Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1067 «Про затвердження Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання»:
Цей Технічний регламент встановлює вимоги стосовно захисту здоров’я та безпеки людей і свійських тварин та майна, яким повинно відповідати низьковольтне електричне обладнання (далі - електрообладнання) з метою надання його на ринку України.
Цей Технічний регламент розроблено на основі Директиви 2014/35/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 26 лютого 2014 р. про гармонізацію законодавства держав-членів стосовно надання на ринку електричного обладнання, призначеного для використання в певних межах напруги.
Дія цього Технічного регламенту поширюється на електрообладнання, призначене для використання за номінальної напруги від 50 до 1000 В змінного струму та від 75 до 1500 В постійного струму, крім обладнання та явищ, зазначених у додатку 1.
Отже, ні Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання, ні Технічний регламент низьковольтного електричного обладнання жодним чином не має відношення до котлів та не підтверджує відповідність котлів нормативно-технічній документації та технічним характеристикам котлів, оскільки не містять в собі жодних характеристик чи вимог до функціонування чи експлуатації котлів.
Також, здійснивши аналіз стандартам, яким має відповідати Декларація про відповідність, а саме:
• ДСТУ EN 60335-1:2017. Цей стандарт стосується безпеки електричних приладів, що використовують у побутовому середовищі та для комерційних потреб, номінальна напруга яких не перевищує 250 В — для однофазних приладів та 480 В — для інших приладів. Електроприлади й машини, призначені для використання фахівцем або навчання користувачів, у магазинах, у легкій промисловості та на фермах, і прилади та машини, призначені для комерційного використання нефахівцями, належать до сфери застосування цього стандарту. Цей стандарт стосується передбачуваних небезпек, що створюють прилади й машини, на які наражаються всі люди.
• ДСТУ EN 55014-1:2016 Електромагнітна сумісність. Вимоги до побутових електроприладів, електричних інструментів та аналогічної апаратури. Частина 1. Емісія завад. Цей стандарт поширюється на кондуктивні та випромінювані радіочастотні збурення від обладнання, основні функції якого виконують двигуни та перемикальні або регулювальні пристрої і в яких радіочастотну енергію не генерують навмисно або її не призначено для системи освітлення. Таким обладнанням є: побутові електроприлади, електричні інструменти, в яких регулювання здійснюють із застосуванням напівпровідникових приладів, електричні медичні апарати з приводом від двигуна, електричні/електронні іграшки, парціальні автомати, а також кіно- або слайд-проектори. До такого обладнання належить обладнання, яке живлять від електромережі змінного струму, та обладнання, яке живлять від електричних батарей. Також цей стандарт поширюється на: окремі частини вказаного вище обладнання такого, як електронні двигуни, комутаційні пристрої, наприклад (силові або захисні) реле, однак ніякі вимоги щодо емісії не треба застосовувати, якщо це не передбачено цим стандартом.
• ДСТУ EN 61000-3-2:2016 Електромагнітна сумісність. Частина 3-2. Норми. Норми на емісію гармонік струму (для сили вхідного струму обладнання не більше 16 А на фазу. Цей стандарт застосовний до нормування гармонік струму, які виникають в системах електропостачання загального призначення. У цьому стандарті визначено норми гармонічних складників вхідного струму, що може створювати апаратура, яку випробовують у визначених умовах. Значення гармонічних складників вимірюють відповідно до додатків А та В. Цей стандарт застосовують до електричного та електронного обладнання, сила вхідного струму якого не перевищує 16 А на фазу, та призначеного для підключення до низьковольтних розподільчих систем. Цей стандарт також поширюється на апарати дугового зварювання для непрофесійного застосування, сила вхідного струму яких не перевищує 16 А на фазу.
Отже, проаналізувавши все вищенаведене слід зазначити, що Замовником в Додатку 4 до тендерної документації передбачено заміну існуючих котлів на твердопаливні котли «ARS NAVIGATOR-K-350” з видом палива: дрова, тріска, щепа, пелета, торф, вугілля, брикети з тирси або торфу, тому незрозумілим та необгрунтованим є той факт, що Замовником свідомо вимагаються документи, які не мають жодного відношення до процедури закупівлі та суперечать іншим вимогам, які встановлені в тендерній документації, оскільки на підтвердження відповідності котлів нормативно-технічній документації та технічним характеристикам котлів Замовник вимагає Декларацію про відповідність технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання та технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання ДСТУ EN 60204-1:2016; ДСТУ EN 60335-1:2017; ДСТУ EN 55014-1:2016; ДСТУ EN 61000-3-2:2016, ДСТУ EN 61000-3-3:2017; ДСТУ EN 61000-6-2:2015; ДСТУ EN 61000-6-4:2016 та Декларація про відповідність: технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання та технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, яка жодним чином не може підтвердити відповідність котлів, оскільки підтверджує відповідність іншої сфери продукції та послуг, яка зовсім навіть не дотичні до котлів. Встановивши дані вимоги в тендерній документації Замовник свідомо обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, а також надає неправомірну перевагу іншим суб’єктам господарювання (в яких наявна відповідна Декларація).
В нас в наявності є Декларація виробника котлів про відповідність, яка підтверджує відповідність стандартам саме тим, які мають відношення до котлів, а саме: ДСТУ EN 12593-12:2015, ДСТУ EN 61000-6-1:2018, ДСТУ EN 61000-6-3:2018 (надаємо як підтвердження як скарги).
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
5. Щодо Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо обслуговування верстатів з обробки металів та Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо нанесення лакофарбових покрить, грунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій(поліхлорвінілових, епоксидних, тощо)
В пункті 8 та пункті 9 Розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації встановлений перелік документів, підтверджуючих відповідність котлів нормативно-технічній документації та технічним характеристикам котлів, а саме: Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо обслуговування верстатів з обробки металів та Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо нанесення лакофарбових покрить, грунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій(поліхлорвінілових, епоксидних, тощо) (надалі – Декларації).
Вказані вимоги Документації є дискримінаційними та такими, що порушують ст. 5 Закону, та позбавляє можливості прийняти участь у цій закупівлі Скаржника та багатьох інших учасників з огляду на наступне:
По-перше, необхідно відзначити, що у нас не має такої декларації через відсутність законодавчо визначеної потреби у наявності такої декларації для тих видів робіт та машин і механізмів, які використовуються ТОВ "Сервіскотломонтаж-Львів" у власній господарській діяльності, а отже потреба у такому документі відсутня.
По-друге, яке відношення вищенаведені Декларації мають до підтвердження відповідності котлів нормативно-технічній документації та технічним характеристикам котлів, оскільки не мають до котлів жодного відношення та не можуть жодним чином підтвердити відповідність характеристикам котла, які встановлені в Додатку 4 до тендерної документації.
Під поняттям «декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці» необхідно розуміти документ, яким суб'єкт господарювання повідомляє представника відповідного дозвільного органу про відповідність своєї матеріально-технічної бази вимогам законодавства. Якщо брати до уваги дане визначення декларації про відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці стає незрозумілим для чого Замовник взагалі встановив дані вимоги в тендерній документації щодо підтвердження котлів нормативно-технічній документації та технічним характеристикам котлів, оскільки дані Декларації не можуть підтвердити відповідність котлів технічним характеристикам та нормативно-технічній документації.
По-третє, відповідно до переліку робіт, які має виконати підрядник, з яким буде підписано договір про закупівлю, не передбачено ні обслуговування верстатів з обробки металів, ні нанесення лакофарбових покрить, грунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій(поліхлорвінілових, епоксидних, тощо), а тому стає незрозумілим навіщо учасникам надавати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо обслуговування верстатів з обробки металів та Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо нанесення лакофарбових покрить, грунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій(поліхлорвінілових, епоксидних, тощо).
Хочемо повідомити, що у нашого підприємства є в наявності декларація відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, які підтверджують виконання певних видів робіт, відповідно й тих робіт, які встановлені в переліку робіт даної процедури закупівлі (міститься у файлі «ліцензія дозвіл декларація станом 01.09.23»).
Отже, вимоги Замовника не узгоджуються ні з вимогами чинного законодавства, ані з вимоги самого Замовника, які встановлені ним в тендерній документації.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які нададуть декларацію відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо обслуговування верстатів з обробки металів та декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, щодо нанесення лакофарбових покрить, грунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій(поліхлорвінілових, епоксидних, тощо), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі до нас, як потенційного учасника процедури закупівлі.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
6. Щодо Сертифіката експертизи типу (Модуль В)
Замовником в Розділі 2 Додатку 4 до тендерної документації встановлено перелік документів, які підтверджують відповідність котлів нормативно-технічній документації та технічним характеристикам котлів, серед яких Сертифікат експертизи типу (Модуль В).
Відповідно до статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»:
документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Сертифікат експертизи типу - документ, який підтверджує, що продукція перевірена незалежним органом оцінки відповідності, і документально доведено її відповідність вимогам технічного регламенту. Сертифікати експертизи типу можуть бути видані безпосередньому виробникові продукції (його представнику) або її постачальнику (продавцю).
Відповідно до Додатку 3 до Технічного регламенту затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2019 р. № 27 «Про затвердження Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском»:
Експертиза типу - типу виробництва є частиною процедури оцінки відповідності, під час проведення якої призначений орган досліджує технічний проект обладнання, що працює під тиском, і перевіряє та засвідчує, що такий технічний проект відповідає вимогам Технічного регламенту.
Експертиза типу - типу виробництва складається з оцінки відповідності технічного проекту обладнання, що працює під тиском, шляхом перевірки технічної документації та підтвердних доказів, зазначених у пункті 16 цього додатка, та перевірки зразка, що є репрезентативним для виробництва обладнання, що працює під тиском.
У разі коли типовий зразок відповідає вимогам Технічного регламенту, призначений орган видає виробнику сертифікат експертизи типу. Сертифікат є дійсним протягом 10 років з можливістю поновлення, в якому зазначаються найменування та адреса виробника, висновки дослідження, умови чинності сертифіката (у разі наявності) та дані, необхідні для ідентифікації затвердженого типу.
До сертифіката експертизи типу можуть додаватися один чи більше додатків. Призначений орган зберігає копію сертифіката експертизи типу, додатків і доповнень до нього.
Сертифікат та додатки до нього повинні містити всю інформацію, що дасть змогу оцінювати відповідність виготовленого обладнання, що працює під тиском, дослідженому типу та здійснювати контроль під час експлуатації.
У разі коли тип не відповідає застосовним вимогам Технічного регламенту, призначений орган відмовляє у видачі сертифіката експертизи типу та інформує про це заявника з обґрунтуванням своєї відмови.
У виробника котла, який пропонується нами, наявний Сертифікат експертизи типу № UA.TR.012.C.0462-20 щодо котлів опалювальних твердопаливних промислових типу KALVIS, виданий на підставі Технічного регламенту безпеки обладнання, що працює під тиском (ПКМУ від 16 січня 2019 р. №27), який підтверджує відповідність всім вимогам, які встановлені в Постанові КМУ від 16 січня 2019 р. №27 та містить всі складові, а саме найменування та адреса виробника, висновки дослідження, умови чинності сертифіката (у разі наявності) та дані, необхідні для ідентифікації затвердженого типу, а отже підтверджує виконання вимоги Замовника, яка встановлена в пункті 2 Розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації.
Ми можемо надати у складі тендерної пропозиції Сертифікат експертизи типу № UA.TR.012.C.0462-20, який підтверджує відповідність котлів нормативно-технічній документації та технічним характеристикам котлів. Тобто, Замовник конкретизувавши в тендерній документації певний модуль (модуль В), яку має містити Сертифікат експертизи типу, тим самим обмежив нашу участь в даній процедурі закупівлі, оскільки у нас в наявності є дійсний Сертифікат експертизи типу (без зазначення в ньому певної моделі) № UA.TR.012.C.0462-20, який містить всі необхідні відомості, які передбачені чинним законодавством України для сертифікатів даного типу (на підтвердження надається сертифікат до скарги). Також, жодним нормативним актом України не зазначено про обов’язковість посилання в Сертифікаті експертизи типу на певний модуль (модуль В).
Встановивши дані вимоги в тендерній документації Замовник свідомо обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, а також надає неправомірну перевагу іншим суб’єктам господарювання (в яких наявний відповідний Сертифікат).
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
З урахуванням вище визначеного, тендерна документація замовника містить низку положень, які суперечать вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, порушують принципи, визначені ст. 5 Закону, а також дискримінаційні умови, які перешкоджають нашій участі у процедурі закупівлі і грубо порушують наші законні права та інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, з метою захисту прав та законних інтересів скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
ПРОСИМО:
1) прийняти скаргу до розгляду;
2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги.
З повагою,
Директор Сергій ЛИПОВЕЦЬКИЙ
Додатки (документальне підтвердження/докази):
1. Сертифікат експертизи типу № UA.TR.012.C.0462-20.
2. Сертифікат реєстрації відповідності ISO 9001:2015.
3. Сертифікат реєстрації відповідності ISO 14001:2015.
4. Декларація про відповідність.
5. Дозвіл № 511.12.07-28.22.0 виданий Територіальним управління Держгірпромнагляду у Волинській області.
6. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (файл «ліцензія дозвіл декларація станом 01.09.23»)
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат реєстрації відповідності ISO 90012015.pdf 18.11.2023 19:31
- декларація про відповідність_.pdf 18.11.2023 19:31
- Сертифікат реєстрації відповідності ISO 140012015.pdf 18.11.2023 19:31
- Дозвіл № 511.12.07-28.22.0 виданий Територіальним управління Держгірпромнагляду у Волинській області..pdf 18.11.2023 19:31
- Сертифікат експертизи типу № UA.TR.012.C.0462-20..pdf 18.11.2023 19:31
- Скарга на умови тендерної документації Радехів.docx 18.11.2023 19:31
- ліцензія дозвіл декларація станом на 01.09.23.pdf 18.11.2023 19:31
- Скарга.pdf 18.11.2023 19:31
- рішення від 21.11.2023 № 18665.pdf 21.11.2023 16:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.11.2023 № 19302.pdf 01.12.2023 12:32
- рішення від 30.11.2023 № 19302.pdf 05.12.2023 13:39
- Відповідь.pdf 23.11.2023 15:52
- ПОЯСНЕННЯ.docx 23.11.2023 15:52
- Протокол на зміни.docx 08.12.2023 17:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.11.2023 19:38
Дата розгляду скарги:
30.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.11.2023 16:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.12.2023 13:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано шляхом внесення змін до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
e7eb1d3a057749a0ab7a9cbc580f803b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-17-014907-a.c3
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського,
45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження:
Повна назва Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
Код в ЄДРПОУ / ІПН: 37801512
Юридична адреса Природна,5б/20, Львів, Львівська область, Україна, 79044
Телефон: +38032 232 65 75
E-mail: info@skm-lviv.com.ua
Найменування замовника рішення, дії або
бездіяльність якого оскаржуються:
Найменування: ВІДДІЛ ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ РАДЕХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Код ЄДРПОУ: 43081140
Місцезнаходження: 80200, Україна, Львівська обл., м. Радехів, вул. Проспект Відродження, буд. 3
Процедура закупівлі, що оскаржується:
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-10-17-014907-a
СКАРГА
щодо умов тендерної документації
Замовником – ВІДДІЛОМ ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ РАДЕХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі – Замовник) в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2023-10-17-014907-a на закупівлю: Капітальний ремонт котельні Бишівської загальноосвітньої школи I-III ступенів Радехівської міської ради Червоноградського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація).
Торги були оголошені 17 жовтня 2023 18:08; період оскаржень вимог тендерної документації встановлений до 22 жовтня 2023 00:00.
Наше підприємство має значний досвід роботи у даній сфері та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі. Проте окремі положення Тендерної документації, затвердженої замовником містять низку порушень вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), які ускладнюють нашу участь у процедурі закупівлі та дискримінаційних умов, очевидно, штучно сформульованих для обмеження конкуренції між учасниками, що перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі, а саме:
Щодо підтвердження еквівалента
Замовником в Додатку 4 до тендерної документації була встановлена наступна вимога:
«У складі своєї пропозиції учасник повинен врахувати, що в проектно-кошторисній документації передбачено заміну існуючих котлів на твердопаливні котли «ARS NAVIGATOR-K-350” потужністю 350 кКв., які найбільш ефективно забезпечать потреби замовника.
Учасником можуть бути запропоновані котли, що є еквівалентом зазначеному вище. В такому випадку котли за своїми технічними та якісними характеристиками повинен відповідати характеристикам твердопаливного котла «ARS NAVIGATOR-K-350” потужністю 350 кКв. Така відповідність повинна бути підтверджена уповноваженим органом, установою акредитованим/ною Національним агентством з акредитації України».
Відповідності до статті 5 Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" акредитація здійснюється на добровільних засадах. Проте слід наголосити на тому, що вимога про те, що відповідність еквівалента котла повинна бути підтверджена уповноваженим органом, установою акредитованим/ною Національним агентством з акредитації України є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, оскільки на підтвердження надання еквіваленту котла, який зазначений Замовником може бути наданий наприклад технічний паспорт або інший документ, який містить характеристики котла. Також незрозуміло в чому полягає необхідність того, що таке підтвердження має бути надано саме уповноваженим органом, установою акредитованим/ною Національним агентством з акредитації України, оскільки наявність документів з технічними характеристиками котла в повній мірі може підтвердити «еквівалент» вимог Замовника.
Вважаємо, що Замовником цілеспрямовано обмежено кількість потенційних учасників, оскільки незрозуміло навіщо, ким саме та який документ має бути виданий на підтвердження еквіваленту зазначеному Замовником в тендерній документації котла. Загалом Замовником встановлено вимоги щодо підтвердження еквіваленту котла у класично дискримінаційному форматі, адже жодним нормативним актом України це не передбачено.
Заявлений Замовником спосіб підтвердження еквівалента дискримінує нас, як потенційного учасника, оскільки підтвердження еквівалентних характеристик котла залежить від волі третіх сторін, а саме від уповноважених органів, установ акредитованих Національним агентством з акредитації України, а також від Замовника, який не встановивши конкретних характеристик котла може суб’єктивно вирішувати чи вважається запропонований нами, як потенційним учасником закупівлі, котел еквівалентом. Варто наголосити, що Замовником встановлено вимогу, яка не узгоджується з нормами діючого законодавства України.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ВИКЛЮЧНО суб'єкти господарювання, які запропонують конкретну модель котла, а саме: твердопаливні котли «ARS NAVIGATOR-K-350” потужністю 350 кКв. або запропонують котли, що є еквівалентом зазначеному вище, проте відповідність такого еквіваленту повинна бути підтверджена уповноваженим органом, установою акредитованим/ною Національним агентством з акредитації України, що у свою чергу обмежує права та створює перешкоди потенційним учасникам взяти участь в даній закупівлі.
Також, варто наголосити на тому, що Замовник в Додатку 4 до тендерної документації наголошує на тому, що у випадку коли учасники пропонують котли, що є еквівалентом, то в такому випадку котли за своїми технічними та якісними характеристиками повинні відповідати характеристикам твердопаливного котла «ARS NAVIGATOR-K-350”, проте Замовником в тендерній документації не надано характеристики котла, тобто не зрозуміло еквівалентність яким саме характеристикам мають підтвердити учасники, що у свою чергу створює умови для визначення переможців відповідно до суб’єктивної думки Замовника. Вважаємо, що Замовник повинен чітко встановлювати вимоги, щоб не створювати ситуацій, що можуть спричинити різні підходи під час розгляду тендерних пропозицій. Потрібно зазначити про те, що ми, як потенційні учасники можемо надати у складі тендерної пропозиції на підтвердження характеристик котла, наприклад технічний паспорт, інструкцію по монтажу і обслуговуванню, тощо, що надасть Замовнику можливість повною мірою вивчити та проаналізувати характеристики котла, який пропонується нами (на підтвердження наявності документа, який підтверджує еквівалентні характеристики котла надаємо «Інструкцію по монтажу і обслуговуванню»), проте відповідно до встановлених Замовником вимог у тендерній документації ми не можемо цього зробити, що у свою чергу ускладнює нашу участь в даній процедурі закупівлі.
Хочемо зазначити про те, що труднощі підтвердження еквіваленту полягає ще в тому, що Замовником не зазначено який саме документ повинен бути виданий уповноваженим органом, установою акредитованим/ною Національним агентством з акредитації України.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також порушують наші права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Щодо Звіту форми 1-ДФ
У пп.2 п.2 Розділу 2 (Кваліфікаційні критерії) Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена наступна вимога:
«Наявність робітників та ІТР підтверджується:
- копією Звіту форми 1-ДФ за останній звітний період із відміткою податкової служби, або із копією квитанції про прийняття електронної звітності. В разі прийняття працівників після останнього звітного періоду, подається сканована копія оригіналу повідомлення про прийняття працівника на роботу».
Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною та порушує права потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне:
Форма № 1ДФ — це звіт, у якому відображені усі доходи, що були виплачені фізичним особам, а також ПДФО, військовий збір та інші види утримань з цих доходів.
Зазначаємо, що цей Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску містить персональні дані всіх фізичних осіб, яким були здійснені або нараховані виплати у звітному кварталі, зокрема, реєстраційний номер облікової картки платника податків або паспорті дані, ПІБ, а також суми нарахованих та/або виплачених ним грошових коштів. Розголошення цих персональних даних без згоди їх власника заборонено чинним законодавством України.
Враховуючи викладене, у разі відмови хоча б однієї особи (персональні дані якої зазначені у цьому Податковому розрахунку) на використання своїх персональних даних, Пропозиція такого учасника буде відхилена Замовником з незалежних від учасника процедури закупівлі причин. Тобто Замовник ставить можливість учасника прийняти участь у цій Процедурі у залежність від волі третіх осіб, які не є учасниками даних торгів, що також є порушенням наших прав.
Крім того, нам, як Скаржнику незрозуміло навіщо Замовник взагалі вимагає такий документ, якщо у попередній вимозі вже вимагаються документи, що підтверджують наявність працівників (штатний розпис, копії трудових книжок, наказів). Незрозуміло про ще хоче дізнатися Замовник з цього документу. Як це відноситься до кваліфікації учасника. Вважаємо, що усі вимоги повинні бути обґрунтованими.
Відтак, Замовник штучно звузив коло учасників тільки тими, хто отримав згоду на обробку персональних даних від осіб, що вказані у відповідному звіті. Скаржник наголошує, що згода від власників персональних даних надається на добровільній основі, та ні Скаржник, ні жоден інший учасник, не зможе (та не має право) змусити іншу особу надати таку згоду. Також, потрібно зазначити про те, що ми звернулися до працівників із проханням надати відповідну згоду на обробку персональних даним, проте не всі учасники погодилися надати таку згоду. Враховуючи вищенаведене та встановлену вимогу Замовника це ускладнює нашу участь в даній процедурі закупівлі.
Аналогічна позиція міститься в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4724-р/пк-пз від 24.05.2022.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Документ, що підтверджує відсутність підстави, визначеної у підпункті 3 пункту 47 Особливостей
Замовником в Додатку 1 до тендерної документ встановлено ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ ПЕРЕМОЖЦЯ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА . Так, Замовником було встановлено наступне, що Учасник-переможець має надати:
«Документ, що підтверджує відсутність підстави, визначеної у підпункті 3 пункту 47 Особливостей, а саме керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією:
Переможець надає інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яку можна отримати за посиланням https://corruptinfo.nazk.gov.ua/reference/getpersonalreference/individual
Зазначений документ повинен містити реквізити для перевірки, зокрема QR-код та/або номер та електронний підпис та/або печатку.
Документ повинен бути виданий не раніше 30 денної давнини від дати оголошення даної закупівлі».
Згідно з вимогами пункту 47 Особливостей, Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Повідомляємо, що наразі Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, що доступний за посиланням https://corruptinfo.nazk.gov.ua/, є відкритим і там доступний пошук. Як доказ надамо пошук інформації відносно керівника Скаржника.
Вважаємо, що оскільки Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення є відкритим і в ньому можна перевірити інформацію про наявність корупційних правопорушень, то вимога Замовника про надання інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення є необгрунтованою та такою, що порушує норми чинного закупівельного законодавства.
Аналогічна позиція міститься у Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15597-р/пк-пз від 02.10.2023.
Встановлення вказаної вимоги Замовником є підтвердженням порушення Замовником порядку проведення торгів і порушення наших прав як потенційних учасників процедури закупівлі.
Оскільки зазначена вище вимога не узгоджується з вимогами Особливостей, просимо зобов'язати Замовника привести положення Документації в цій частині у відповідність до вимог чинного законодавства.
З урахуванням вище визначеного, тендерна документація замовника містить низку положень, які суперечать вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, порушують принципи, визначені ст. 5 Закону, а також дискримінаційні умови, які перешкоджають нашій участі у процедурі закупівлі і грубо порушують наші законні права та інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, з метою захисту прав та законних інтересів скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
ПРОСИМО:
1) прийняти скаргу до розгляду;
2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги.
З повагою,
Директор Сергій ЛИПОВЕЦЬКИЙ
Додатки (документальне підтвердження/докази):
1. Накази на працівники на ІТР;
2. Інструкція по монтажу і обслуговуванню;
3. Рішення від 24.05.2022 № 4724;
4. Додаток 4 Технічне завдання .doc
5. Додаток 1 Пункт 47 , стаття 16 та інші вимоги.docx
6. Документ, який містить підтвердження про відкритий доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення.
7. Рішення від 02.10.2023 № 15597.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 02.10.2023 № 15597.pdf 21.10.2023 17:25
- Документ, який містить підтвердження.pdf 21.10.2023 17:25
- Додаток 4 Технічне завдання .doc 21.10.2023 17:25
- Скарга.docx 21.10.2023 17:25
- рішення від 24.05.2022 № 4724.pdf 21.10.2023 17:25
- Додаток 1 Пункт 47 , стаття 16 та інші вимоги.docx 21.10.2023 17:25
- інструкція по монтажу і обслуговуванню.pdf 21.10.2023 17:25
- накази на працівників ІТР.rar 21.10.2023 17:25
- Скарга.pdf 21.10.2023 17:25
- пояснення щодо скарги (1).pdf 02.11.2023 17:18
- Форма податкового розрахунку.docx 02.11.2023 17:18
- Лист.pdf 02.11.2023 17:18
- рішення від 24.10.2023 № 17000.pdf 24.10.2023 15:45
- інформація про перенесення дати розгляду скарги та надання інформації від 30.10.2023 № 1582.pdf 31.10.2023 12:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.11.2023 № 17658.pdf 06.11.2023 12:01
- рішення від 03.11.2023 № 17658.pdf 08.11.2023 15:51
- Експертиза.pdf 25.10.2023 17:57
- Додаток до робочого проекту.pdf 25.10.2023 17:57
- Додаток 4 Технічне завдання .doc 25.10.2023 17:57
- Додаток Кошторис .pdf 25.10.2023 17:57
- Робочий проект.pdf 25.10.2023 17:57
- пояснення.pdf 25.10.2023 17:57
- органи з оцінка відповідності продукції.pdf 25.10.2023 17:57
- ПОЯСНЕННЯ.docx 25.10.2023 17:57
- Додаток 1.docx 25.10.2023 17:57
- протокол.pdf 14.11.2023 15:36
- протокол.pdf 14.11.2023 15:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.10.2023 17:42
Дата розгляду скарги:
30.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.10.2023 15:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.11.2023 15:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Порушення усунуто шляхом внесення змін до тендерної документації
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
5cba98dffae94369bc2a132079df3a5d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-17-014907-a.a2
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний тендерний комітет! У Вашій тендерній документації в технічному завданні зазначена дискримінаційна вимога з посиланням на конкретну марку котла, якщо Ви хочете мати якісне обладнання та посилаєтесь на підтвердження технічних характеристик котла Вам необхідно вказати технічні характеристики обладнання та вимоги до переліку нормативно-технічної документації, що буде відповідати державним стандартам України, в тому числі екологічні, енергетичні та якісні характеристики.
В іншому випадку учасники мають можливість встановлення Вам на обєкт обладнання меншої потужності , або неналежної якості, або таке, що не відповідає нормативно-правовим актам України.
Нагадуємо Вам, що котли відносяться до обєктів підвищеної небезпеки і нехтування законами України може привести до вибуху та летальних наслідків.
Просимо зазначити технічні вимоги до котла з урахуванням екологічних, енергетичних показників та з урахування вимог безпечної експлуатації даного обладнання без актуалізації назви обладнання. Це дасть змогу учасникам підібрати відповідне до постачання обладнання з еквівалентними характеристиками.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол.pdf 23.10.2023 10:29
Дата подачі:
20.10.2023 14:55
Вирішення:
Доброго дня. Шановний учаснику дякуємо за звернення.
Відповідно по пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.22р. зі змінами тендерна документація формується замовником відповідно до вимоги статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При визначені інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі були враховані норми Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», відповідно до якого будівельні роботи виконуються на підставі затвердженого в установленому порядку проєкту будівництва та наявності позитивного експертного звіту.
Відповідно до частини 4 статті 23 закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
В даній закупівлі посилання на конкретну марку та модель котла є необхідною оскільки у попередньо розробленій та затвердженій проектно-кошторисній документації передбачено заміну існуючих котлів на твердопаливні котли «ARS NAVIGATOR-K-350” потужністю 350 кВт., які найбільш ефективно забезпечать потреби замовника. Даний проект пройшов експертизу ДП «Спеціалізована державна експертна організація Центральна служба Української державної будівельної експертизи» (експертний звіт №239/03-0143/01-23 від 11 липня 2023).
Крім того, у технічному завдання обґрунтовано посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип товар, а саме «В місцях, де інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі містить посилання на конкретні торгові марки чи фірму, патент, конструкцію або тип, джерело його походження або виробника, габаритні розміри, потужність таке посилання встановлене відповідно до робочого проекту, який пройшов експертизу, що забезпечить належне виконання всіх проектних рішень. Також при визначені інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі були враховані норми Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», відповідно до якого будівельні роботи виконуються на підставі затвердженого в установленому порядку проєкту будівництва та наявності позитивного експертного звіту.»
При цьому, дотримуючись вимог визначених частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні Закупівлі», а саме недискримінації учасників та рівне ставлення до них, замовником визначено можливість учасників запропонувати котли, які є еквівалентом зазначеному котлу в проектно-кошторисній документації. В такому випадку котли за своїми технічними та якісними характеристиками повинні відповідати характеристикам твердопаливного котла «ARS NAVIGATOR-K-350” потужністю 350 кКв.
Така відповідність повинна бути підтверджена уповноваженим органом, установою акредитованим/ною Національним агентством з акредитації України. Саме підтвердження еквівалентності уповноваженим органом гарантує поставку котла з аналогічними технічними та якісними характеристиками. При цьому, в разі укладення договору-підряду з переможцем торгів, який запропонував котел, який є еквівалентом, замовнику необхідно буде ініціювати внесення відповідних змін до затвердженого Проекту та проходження повторної експертизи.
Також, в технічному завданні встановлено умову наступного змісту : на виконання вимоги ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання , чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, після кожного такого посилання слід доповнити, читати і сприймати з виразом «або еквівалент», що підтверджує відсутність дискримінаційних вимог.»
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
технічне специфікації
Номер:
da3d541e9f074ad29561798ae90ee7c1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-17-014907-a.b1
Назва:
технічне специфікації
Вимога:
Шановний Замовник!
Вами у Додатку 4 до тендерної документації встановлена вимога відповідно до якої:
«У складі своєї пропозиції учасник повинен врахувати, що в проектно-кошторисній документації передбачено заміну існуючих котлів на твердопаливні котли «ARS NAVIGATOR-K-350” потужністю 350 кВт., які найбільш ефективно забезпечать потреби замовника.
Учасником можуть бути запропоновані котли, що є еквівалентом зазначеному вище. В такому випадку котли за своїми технічними та якісними характеристиками повинен відповідати характеристикам твердопаливного котла «ARS NAVIGATOR-K-350” потужністю 350 кВт. Така відповідність повинна бути підтверджена уповноваженим органом, установою акредитованим/ною Національним агентством з акредитації України».
Проте слід наголосити на тому, що вимога про те, що відповідність еквівалента котла повинна бути підтверджена уповноваженим органом, установою акредитованим/ною Національним агентством з акредитації України є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, оскільки на підтвердження надання еквіваленту котла, який зазначений Замовником може бути наданий наприклад технічний паспорт або інший документ, який містить характеристики котла. Також незрозуміло який саме документ вимагається Замовником на підтвердження еквіваленту і в чому полягає необхідність того, що таке підтвердження має бути надано саме уповноваженим органом, установою акредитованим/ною Національним агентством з акредитації України.
Вважаємо, що вами цілеспрямовано обмежено кількість потенційних учасників, оскільки незрозуміло навіщо, ким саме та який документ має бути виданий на підтвердження еквіваленту зазначеному Замовником в тендерній документації котла. Загалом Замовником встановлено вимоги щодо підтвердження еквіваленту котла у класично дискримінаційному форматі, адже жодним нормативним актом України це не передбачено.
З метою усунення порушення у сфері закупівельного законодавства та усунення дискримінаційних вимог вимагаємо внести зміни в тендерну документацію, а саме виключити з неї вимогу «Учасником можуть бути запропоновані котли, що є еквівалентом зазначеному вище. В такому випадку котли за своїми технічними та якісними характеристиками повиненні відповідати характеристикам твердопаливного котла «ARS NAVIGATOR-K-350” потужністю 350 кВт. Така відповідність повинна бути підтверджена уповноваженим органом, установою акредитованим/ною Національним агентством з акредитації України». Оскільки вимога про підтвердження уповноваженим органом, установою акредитованим/ною Національним агентством з акредитації України еквіваленту котла дискримінує потенційних учасників процедури закупівлі та робить неможливим участь у такій закупівлі. У випадку невнесення відповідних змін до тендерної документації 19.10.23 року ми змушені будемо 20.10.23 року, в останній робочий день оскарження, звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою на умови тендерної документації. В такому випадку потенційний переможець торгів просто фізично не взмозі буде виконати роботи до кінця 2023р., оскільки розгляд скарги суттєво скоротить час виконання робіт.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.10.2023 08:18
Вирішення:
Доброго дня. Шановний учаснику, дякуємо за звернення.
Відповідно по пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.22р. зі змінами тендерна документація формується замовником відповідно до вимоги статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до підпунктів 3 та 4 пункту 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; а також інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При визначені інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі були враховані норми Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», відповідно до якого будівельні роботи виконуються на підставі затвердженого в установленому порядку проєкту будівництва та наявності позитивного експертного звіту.
Робочий проект «Капітальний ремонт котельні Бишівської загальноосвітньої школи I-III ступенів Радехівської міської ради Червоноградського району Львівської області» розроблений з урахуванням вимог містобудівної документації, вихідних даних , технічних умов, завдання на проектування та дотримання вимог законодавства, чинних будівельних норм, державних стандартів і правил.
В попередньо розробленій та затвердженій проектно-кошторисній документації передбачено заміну існуючих котлів на твердопаливні котли «ARS NAVIGATOR-K-350” потужністю 350 кВт., які найбільш ефективно забезпечать потреби замовника. Даний проект пройшов експертизу ДП «Спеціалізована державна експертна організація- Центральна служба Української державної будівельної експертизи» (експертний звіт №239/03-0143/01-23 від 11 липня 2023).
Дотримуючись вимог визначених частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні Закупівлі», а саме недискримінації учасників та рівне ставлення до них, замовником визначено можливість учасників запропонувати котли, які є еквівалентом зазначеному котлу в проектно-кошторисній документації. В такому випадку котли за своїми технічними та якісними характеристиками повинні відповідати характеристикам твердопаливного котла «ARS NAVIGATOR-K-350” потужністю 350 кКв.
Оскільки у штаті замовника немає спеціалістів із відповідним сертифікатом, що дає право експертного аналізу на проведення порівняльних характеристик, які б могли визначити еквівалентність запропонованих котлів, то в технічному завданні встановлено вимогу щодо підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам необхідного замовнику котла «ARS NAVIGATOR-K-350” саме уповноваженим органом або установою акредитованим/ною Національним агентством з акредитації України.
При цьому, в разі укладення договору підряду із учасником, який пропонує еквівалентні котли, замовнику необхідно буде ініціювати внесення змін до Проекту та обґрунтовувати причину внесення змін, то такий документ буде слугувати як аргументоване підтвердження для заміни марки/моделі котлів в комісійному протоколі змін погодженого з технічним та авторським наглядом даного Проекту та проходження повторної експертизи.
Відповідно до абзацу 2 частини 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Основними функціями Національним агентством з акредитації України є акредитація органів з оцінки відповідності (ООВ). Реєстр акредитованих органів з оцінки відповідності знаходиться у вільному доступі за покликанням https://www.naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov . При підтвердження еквівалентності запропонованого котла учасник повинен надати будь-який документ, виданий органом/установою з оцінки відповідності, який віднесено до зазначеного реєстру. Даний документ може бути у формі акту, порівняльної таблиці, висновку тощо, та містити порівняльні технічні та якісні характеристики котла «ARS NAVIGATOR-K-350” та аналогічні технічні та якісні характеристики запропонованих учасником котлів.
Оскільки в реєстрі акредитованих органів з оцінки відповідності знаходяться відомості про перелік різних органів із сертифікації, які уповноважені видавати документи з відповідності продукції, то вимога замовника щодо підтвердження відповідності запропонованого котла уповноваженим органом, установою акредитованим/ною Національним агентством з акредитації України не є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників.
Статус вимоги:
Відхилено