• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги страхування майна

Класифікація за ДК 021:2015: 66510000-8 - Страхові послуги Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 03057, Україна, м. Київ, вул.Сім'ї Бродських, 19 Кінцевий строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31.12.2023

Завершена

20 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 200.00 UAH
Період оскарження: 17.10.2023 17:06 - 23.10.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Неправомірне визначення Учасника переможцем

Номер: d906f5003e59437da7bf841a10752d6e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-17-014356-a.b2
Назва: Неправомірне визначення Учасника переможцем
Вимога:
Шановний Замовнику, просимо звернути увагу що згідно вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Обґрунтуванням аномально низької ціни може бути: 1) підтвердження застосування технологічного процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва, завдяки яким була досягнута економія; 2) підтвердження сприятливих умов, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника; 3) підтвердження отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством. Шостим апеляційним адміністративним судом у постанові від 19.05.21 р. в справі №640/30067/20 було досліджено випадок, коли учасник, який подав обґрунтування, яке не було взято до уваги замовником, подав скаргу до АМКУ. АМКУ підтримав позицію учасника, але замовник звернувся до судів, які підтримали замовника. Суди вказали, що обґрунтування аномально низької ціни є обов`язком учасника процедури. Втім, визначення того, чи є обґрунтування належним, на думку судів, є поняттям оціночним. Суди погодилися із замовником, що учасником (який подав скаргу до АМКУ, що спричинило виникнення цієї судової справи) було надане неналежне обґрунтування. Суди виходили з того, що учасник надав пояснення, які фактично містять загальні фрази щодо наявності у нього команди спеціалістів (не було надано розрахунку рівня оплати праці), виходу на новий ринок (суди визнали це твердження абстрактним) та застосуванню технологічного процесу надання послуг розробки проекту за рахунок попередньо набутого досвіду на аналогічних проектах (учасник не надав жодних доказів таких доводів та жодних розрахунків щодо аналогічних робіт (послуг), що вже були виконані), а також не надав жодних розрахунків заявленої, у тендерній пропозиції, ціни. Тож, суди дійшли висновку, що, за приписами чинного законодавства, ціна є істотною умовою договірних правовідносин, тож і зміна ціни має бути обґрунтована документально - підкріплена розрахунками. Відтак, учасники обґрунтовуючи аномальну низьку, повинні завантажити інформацію з чітким розрахунком. Підсумовуючи, звертаємо увагу, що учасник не надав належне обґрунтування аномально низької ціни (не було надано розрахунку рівня оплати праці, не надано жодних розрахунків заявленої ціни).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ВУСО", Код ЄДРПОУ:31650052, розглянувши Вашу Вимогу про неправомірне визначення Учасника переможцем, номер вимоги: UA-2023-10-17-014356-a.b2, щодо «Неправомірного визначення Учасника переможцем» повідомляємо: Тендерна документація щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015 66510000-8 – страхові послуги (послуги страхування майна) розроблена з урахуванням порядку та умов здійснення публічних закупівель, відповідно до особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від «12» жовтня 2022 р. №1178 та затверджена Протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи з питань організації та проведення публічних закупівель Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 17.10.2023 року № 34 (далі – Тендерна документація). Відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова) учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. ТДВ "СК "ЕКСПО СТРАХУВАННЯ" #35392462 подано первинну тендерну пропозицію на суму 2088,29 грн та остаточну тендерну пропозицію на суму 1888,29 грн, та визначено електронною системою закупівель як аномально низькою. На виконання вимог Постанови, ТДВ "СК "ЕКСПО СТРАХУВАННЯ" #35392462, 30 жовтня 2023 завантажено в електронну систему закупівель Обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції. Пунктом 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено інформацію яку може містити Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції. Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції ТДВ "СК "ЕКСПО СТРАХУВАННЯ" #35392462 подано у зв’язку із сприятливими умовами, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника за спеціальною ціною за результатом аукціону у розмірі 1888,29 грн. застосовуючи знижений тариф: 0,0542537%. Водночас зазначаємо, що Тендерна документація не містить окремих вимог до порядку формування ціни Пропозиції учасника та обґрунтування аномально низької ціни. ТДВ "СК "ЕКСПО СТРАХУВАННЯ" #35392462 визначено переможцем закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови. Враховуючи вищевикладене, вимушені відхилити вимогу щодо неправомірного визначення Учасника переможцем, у зв’язку із правомірним визначенням переможця закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги

Номер: 28a7fc29b6064c2c88579a02f8d4b8f3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-17-014356-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Ознайомившись зі змістом Тендерної документації щодо закупівлі ми виявили, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси потенційних Учасників. Так, Вимоги до Учасника (Страховика) – надавача послуг, підтверджені відповідними довідками містять наступні вимоги: - Страхувальник чи його представництво повинні знаходитись у м. Київ. Звертаємо увагу, що страхові випадки при наданні послуг з страхування майна по всій території України більшістю страховиків супроводжуються та врегульовуються цілодобовою асистанською службою (з наявним безкоштовним телефонним зв’язком), а страхові виплати здійснюються на підставі надісланих заяв та наданих документів, що підтверджують факт настання страхового випадку та інших документів, передбачених чинним законодаством, шляхом перерахування грошових коштів страхової виплати за вказаними у заяві банківськими реквізитами в електронній формі. Тим більше, враховуючи нинішню ситуацію в країні, більшість страхових компаній надають послуги віддаленого врегулювання збитків, що дозволяє істотно заощадити час клієнта. На підставі вищезазначеного, вважаємо вимоги Замовника про «Страхувальник чи його представництво повинні знаходитись у м. Київ» незаконною та необґрунтованою, а також такою, що створює дискримінацію для всіх потенційних учасників – Страхових компаній у закупівлі та передбачуване відхилення Замовником його пропозиції. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі. Враховуючи викладене, вважаємо, що встановлюючи наведені вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Відтак, просимо Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з Тендерної документації вимогу: «- Страхувальник чи його представництво повинні знаходитись у м. Київ.»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник: ПрАТ "Страхова компанія "Місто", Код ЄДРПОУ:33295475, розглянувши Вашу Вимогу про усунення порушення, номер вимоги: UA-2023-10-17-014356-a.b1, щодо виключити з Тендерної документації вимогу: «- Страхувальник чи його представництво повинні знаходитись у м. Київ.» повідомляємо: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України та діє на підставі Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг». Роботу НКРЕКП забезпечують його центральний апарат і територіальні органи. З метою виконання вимог Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (далі – Закон), Порядку передачі в оренду державного та комунального майна затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 червня 2020 р. № 483, постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2020 р. № 820 «Про затвердження примірних договорів оренди державного майна» на НКРЕКП як орендаря покладається обов’язок щодо укладення договору страхування на вартість визначену у договорах оренди. Відповідно до Законів України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про державну службу», в НКРЕКП затверджено розподіл функціональних обов’язків посадових осіб які мають право підпису, та які розміщені в центральному апараті НКРЕКП в м. Київ. Врахувуючи введений на території України військовий стан відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», з метою оперативного вирішення страхового випадку у разі його настання, надання усіх необхідних документів та роз’яснень необхідне знаходження страхувальника чи його представництва у м. Київ. Враховуючи вищевикладене, повідомляємо щодо відсутності дискримінаційних вимог щодо наявності знаходження страхувальника чи його представництва у м. Київ.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 26.10.2023 10:00