• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобіля)

Послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобіля

Завершена

220 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 100.00 UAH
Період оскарження: 17.10.2023 16:23 - 22.10.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційні вимоги

Номер: 276bbbe120874bedbdfa86890d048ca8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-17-013289-a.b1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановні Голова тендерного комітету та члени тендерного комітету відповідальні за проведення процедури закупівлі. Прошу звернути увагу щодо неадекватності вимог тендерної документації, Замовник вимагає надати завірені копії свідоцтв калібрування/повірок вимірювальних засобів, виданих не раніше 1 року відносно кінцевої дати подання пропозицій, організацією (калібрувальною лабораторією), яка акредитована відповідно до вимог стандарту ДСТУ ISO/ІЕС 17025, на наступне обладнання: -Стенд для перевірки гальмівних сил автомобіля з вимірювачем часу спрацювання гальм -Вимірювач світлопропускання скла -Димомір -Газоаналізатор -Манометр шинний -Стенд для балансування коліс -Стенд / прилад для регулювання світла фар -Ключ моментний - Прилад перевірки натягу ременів - Стенд регулювання розвалу і сходження коліс. На підтвердження зазначеного критерію, учасник закупівлі повинен надати свідоцтво про повірку засобів вимірювальної техніки, що видане ДП «Укрметртестстандарт» або свідоцтво про калібрування, що видане ДП «Укрметртестстандарт» або сертифікат про визнання вимірювальних можливостей, що виданий ДП «Укрметртестстандарт» або іншим уповноваженим органом. Вважаємо цю вимогу дискримінаційною та такою що порушує наше право на добросовісну конкуренцію серед учасників відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі», адже не зрозуміло чому саме на це обладнання Замовник вимагає свідоцтва ДП «Укрметртестстандарт» та яким самим чином тільки це обладнання допоможе надати Виконавцю якісні послуги, адже наявність іншого обладнання Замовник не вимагає. Складається таке враження, що вимога підпункту 3 пункту 1 Додатку 1 тендерної документації прописана під конкретного очікуваного учасника/переможця закупівлі. Звертаємо Вашу увагу, що в 2020 році переможцем аналогічної закупівлі став учасник ТОВ "КУРАТОР.ЮА", який в березні 2021 року один з одного по спрощеній закупівлі без торгу виграв ще дві закупівлі. Наголошуємо на тому, що колісні транспортні засоби, їх складові частини та приладдя не підлягають обов'язковій сертифікації в Україні, а сертифікація щодо обладнання встановленого на СТО вимагається лише від виробника такого обладнання. Звертаємо Вашу увагу на той факт, що з 1 січня 2018 року була скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Декрету. Власне сам Декрет втратив свою чинність. З цієї дати вся продукція, яка сертифікується та входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 28, не підлягатиме обов’язковій сертифікації. Між Україною та ЄС було підписано Угоду про асоціацію, на підставі даної угоди Україна зобов'язана поступово впровадити звід Європейських стандартів (EN), як національні стандарти. Одночасно з такими провадженнями Україна скасовує конфліктні національні стандарти, зокрема міждержавні стандарти (ГОСТ), які розроблені ще до 1992 року. Наразі Україна розробляє адаптовані до вимог Світової організації та Євросоюзу систему технічного регулювання, що дозволить українським виробникам безперешкодно виходити на іноземні ринки. Все вищезазначене стосується саме виробників та імпортерів товарів та обладнання, а не послуг.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! В умовах тендерної документації вимагається надати завірені копії свідоцтв калібрування/повірок вимірювальних засобів згідно переліку. Мова не йде про сертифікати на продукцію. У відповідності до ст. 1 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» повірка засобів вимірювальної техніки - це сукупність операцій, що включає перевірку та маркування та/або видачу документа про повірку засобу вимірювальної техніки, які встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам. Також в ст. 1 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» зазначено, що позачергова повірка засобів вимірювальної техніки - повірка засобів вимірювальної техніки, що проводиться у таких випадках: -за потреби заявника пересвідчитися у придатності засобів вимірювальної техніки до застосування; -у разі пошкодження відбитка повірочного тавра, а якщо таке тавро не передбачено - у разі втрати свідоцтва про повірку Зазначене вище та більш детальний аналіз Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» свідчить про можливість проведення добровільної повірки засобів вимірювальної техніки. Таким чином, суб’єкти господарювання мають можливість здійснити повірку засобів вимірювальної техніки за потреби заявника пересвідчитися у придатності засобів вимірювальної техніки до застосування. Предметом закупівлі є надання послуг з технічного обслуговування та ремонту автомобіля. Перелік обладнання на яке мають бути надані копії свідоцтв калібрування/повірок вимірювальних засобів визначений Замовником з урахуванням найбілш поширених засобів які застосовуються при наданні послуг. При цьому, сертифікат про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування, який теж вимагається від учасника процедури закупівлі, надається саме в підвердження можливості надання послуг на належному рівні. Враховуючи, що засоби вимірювальної техніки в процесі експлуатації можуть зазнавати амортизації, надання вищезазначених документів, з встановленим строком до свідоцтв калібрування/повірок вимірювальних засобів, направлене на підтвердження наявності відповідного обладнання/засобів які використовуються при наданні послуг. Замовник зі змісту наданого запитання не вбачає наявності дискримінаційних вимог, так-як учасник не навів обґрунтування неможливості отримання вищезазначених документів. Враховуючи вищезазначене, підстави для внесення змін до тендерної документації, - відсутні.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 25.10.2023 15:02