-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Обладнання для благоустрою території дитячих майданчиків (ДК 021:2015: 37530000-2 Вироби для парків розваг, настільних або кімнатних ігор)
Торги відмінено
567 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 835.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 835.00 UAH
Період оскарження:
17.10.2023 15:16 - 22.10.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення Замовника
Номер:
30b61939359f4d1282fa65d507bca077
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-17-010957-a.a1
Назва:
Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Відділом освіти, культури, молоді та спорту Криничанської селищної ради (далі – Замовник) було розпочато процедуру закупівлі – відкриті торги з особливостями № UA-2023-10-17-010957-a.
Фізичною особою-підприємцем Брачуном Олександром Володимировичем (далі – Скаржник) виявлено бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації, подано тендерну пропозицію. Предмет закупівлі: Обладнання для благоустрою території дитячих майданчиків (ДК 021:2015: 37530000-2 Вироби для парків розваг, настільних або кімнатних ігор).
27.10.2023 року о 15:13 Замовником було опубліковано Протокол № 197 щодо визначення переможцем процедури закупівлі ФОП "МАЧУЛА ТИМОФІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ".
Скаржнику стало відомо про порушення його прав та законних інтересів, в частині незрозумілого та неправомірного визнання переможцем учасника, пропозиція якого, не відповідає вимогам закупівлі.
Скаржник вважає рішення Замовника необґрунтованим, та таким, що порушує його права та негативно впливає на професійну репутацію, погіршує бізнес-репутацію, ставить під сумнів досвідченість спеціалістів учасника, і насамперед, суперечить чинному законодавству України, а саме вимогам ст.ст. 3, 5, 22, 28, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визнання переможцем пропозиції ФОП "МАЧУЛА ТИМОФІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ" , як такої, що суперечить Закону, з наступних підстав:
1. Згідно тендерної документації в ДОДАТОК № 2 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ,
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником учасник повинен надати наступні документи, а саме : «На матеріали з яких виготовлено обладнання для благоустрою території дитячого майданчика повинні мати, якщо це передбачено чинним законодавством України, сертифікати якості (відповідності), висновки санітарно-епідеміологічної (санітарно-гігієнічної) експертизи, тощо.
Вироби та матеріали, які будуть застосовані Постачальником, повинні бути новими, та такими, що не були у використанні.
Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати інформацію щодо технічних характеристик кожної з номенклатурних позицій товару, що пропонується, зокрема методу з’єднання деталей, матеріалу, з якого виготовлені опорні елементи тощо відповідно до вимог до товару, вказаних у Додатку 2 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі).
Відповідність запропонованого учасником товару вимогам діючого законодавства підтверджується шляхом подання у складі тендерної пропозиції копій/оригіналів документів про якість основних матеріалів, з яких виготовляється товар, відповідно до вимог до товару, вказаних у Додатку 2 до тендерної документації, а саме сертифікатів якості або інспекційних сертифікатів на труби, виготовлені з металу/сталі; сертифікатів відповідності контролю заводського виробництва та/або підтвердження відповідності на фанеру. Учасник повинен усвідомлювати, що не подавши у складі тендерної пропозиції вищевказаних документів, його Тендерна пропозиція може бути відхилена на підставі п. 44 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зі змінами. У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент».» Переможець процедури закупівлі ФОП "МАЧУЛА ТИМОФІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ" не надав у своїй в тендерній пропозиції жодного з вище перерахованих документів, які вимагались тендерною документацією згідно Додатку 2, а саме: сертифікатів якості або інспекційних сертифікатів на труби, виготовлені з металу/сталі; сертифікатів відповідності контролю заводського виробництва та/або підтвердження відповідності на фанеру, сертифікати якості (відповідності), висновки санітарно-епідеміологічної (санітарно-гігієнічної) експертизи.
Після розкриття тендерних пропозицій учасників пропозиція ФОП "МАЧУЛА ТИМОФІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ" надійшла на кваліфікацію, як пропозиція з найбільш економічно вигідною ціною. Замовником було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, а саме: «Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Дата публікації: 26-10-23, 14:09:23
Усунути виявлені невідповідності, а саме надати: - Довідка в довільній формі щодо впровадження учасником заходів запобігання забруднення навколишнього середовища із обов’язковим зазначенням цих заходів; - Сканований оригінал листа про відсутність застосування санкцій, передбачених статтею 236 ГКУ, наступного змісту: “Даним листом підтверджуємо, що у попередніх взаємовідносинах між ___________ (вказати повну назву Учасника) та Замовником господарсько-адміністративну/і санкцію/ії, передбачену/і пунктом 4 частини 1 статті 236 ГКУ, як відмова від встановлення господарських відносин на майбутнє не було застосовано”. - Сканований оригінал довідки, складеної у довільній формі, яка містить відомості про Учасника: - повна та скорочена назва Учасника; - код ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або РНОКПП фізичної особи/фізичної особи-підприємця; - юридична та фактична адреси; - телефон та електронна адреса; - тип суб’єкта господарювання; - обрана система оподаткування; - основні види діяльності згідно КВЕД; - відомості про керівника та особу уповноважену на підписання тендерної пропозиції; - найменування фінансової установи (банку), через яку будуть здійснюватися розрахунки за виконання договору по результатам даної закупівлі (найменування банку, номер банківського рахунку, МФО банку); - зазначення коду доступу за яким можливо здійснити пошук установчих документів юридичної особи (статуту (якщо вносились зміни до статуту, то зазначити коду доступу до останніх змін до статуту) відповідно Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань». - Сканований оригінал довідки/довідок з обслуговуючого/обслуговуючих банку/банків про наявність рахунків в банківських установах (із зазначенням номеру рахунку), про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами. Довідка/ довідки повинні бути надана надані з тих обслуговуючих/ обслуговуючого банку/ банків, які учасник зазначив в довідці про учасника, тобто з банку через який будуть здійснюватися розрахунки за виконання договору по результатам даної закупівлі. - Сканований оригінал листа довільної форми, згідно з яким Учасник гарантує, що інформація, надана ним у довільній формі у складі тендерної пропозиції, є достовірною та актуальною на дату проведення аукціону. - сертифікати якості (відповідності), висновки санітарно-епідеміологічної (санітарно-гігієнічної) експертизи на матеріали з яких виготовлено обладнання для благоустрою території дитячого майданчика повинні мати, якщо це передбачено чинним законодавством України. - копій/оригіналів документів про якість основних матеріалів, з яких виготовляється товар, відповідно до вимог до товару, вказаних у Додатку 2 до тендерної документації, а саме сертифікатів якості або інспекційних сертифікатів на труби, виготовлені з металу/сталі; сертифікатів відповідності контролю заводського виробництва та/або підтвердження відповідності на фанеру. - підписаний проект договору.»
Згідно 44 Особливостей Закону «Про публічні закупівлі» : Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Після виставлення повідомлення Замовником 26.10.2023 року о 14:09 учасником ФОП "МАЧУЛА ТИМОФІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ" було загружено файл : «Виправлення невідповідностей.pdf» та файл «ДОДАТОК№3 Проєкт договору. .pdf». Вважаємо, що виправлення і догруження даних файлів є неможливим вже після розкриття тендерної пропозиції, так як дані документи повинні були бути в тендерній пропозиції учасника ФОП "МАЧУЛА ТИМОФІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ" при розкритті учасників після аукціону, що безпосередньо впливає на технічні характеристики предмету закупівлі.
З зазначеного вище випливає, що для підтвердження відповідності запропонованого обладнання учасником ФОП "МАЧУЛА ТИМОФІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ" не надано документів, задля підтвердження технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, та таким чином це безпосередньо впливає на технічну специфікацію до предмета закупівлі, призводить до змін предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, та не підлягає виправленню невідповідностей, виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель. Дана тендерна пропозиція є такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ФОП "МАЧУЛА ТИМОФІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ" підлягає відхиленню на підставі статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник вважає, що він може зазнати збитків (не одержані доходи, упущена вигода) внаслідок порушення Замовником вимог Документації з конкурсних торгів Замовник та статей 5, 22, 28, 29, 31 Закону.
Скаржник не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, і свідчить про упереджене та дискримінаційне ставлення до нього, як до учасника. Також, ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» та призводять до неефективного витрачання державних коштів
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель встановлених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень Замовником процедури закупівлі Обладнання для благоустрою території дитячих майданчиків (ДК 021:2015: 37530000-2 Вироби для парків розваг, настільних або кімнатних ігор) Ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-17-010957-a.
3. Призупинити Процедуру закупівлі на строк до винесення рішення за скаргою.
4. Встановити, що тендерна пропозиція ФОП "МАЧУЛА ТИМОФІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ" має бути відхилена на підставі статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
5. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визнання переможцем ФОП "МАЧУЛА ТИМОФІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ" процедури закупівлі Обладнання для благоустрою території дитячих майданчиків (ДК 021:2015: 37530000-2 Вироби для парків розваг, настільних або кімнатних ігор) Ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-17-010957-a.
5. Прийняти до розгляду наступного учасника тендерна пропозиція, якого є найбільш економічно вигідною відповідно до вимог Закону та Особливостей «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- 18. Протокол про визначення переможця процедури закупівлі (1).docx 30.10.2023 13:42
- ДОДАТОК № 3 Проєкт договору.pdf 30.10.2023 13:42
- Виправлення невідповідностей.pdf 30.10.2023 13:42
- Скарга на рішення замовника.pdf 30.10.2023 13:42
- рішення від 02.11.2023 № 17558.pdf 02.11.2023 14:13
- інформація про резолютивну частину рішення від 09.11.2023 № 18017.pdf 10.11.2023 18:59
- рішення від 09.11.2023 № 18017.pdf 14.11.2023 19:17
- Протокольне рішення УО про внесення змін до Оголошення.docx 03.11.2023 11:17
- Протокол 197.pdf 03.11.2023 11:17
- ДОДАТОК № 4 Форма пропозиція.docx 03.11.2023 11:17
- 18. Протокол про визначення переможця процедури закупівлі (1).docx 03.11.2023 11:17
- перелік змін.docx 03.11.2023 11:17
- Виправлення невідповідностей.pdf 03.11.2023 11:17
- ДОДАТОК № 1 Перелік кваліфікаційних критеріїв.docx 03.11.2023 11:17
- Пояснення.docx 03.11.2023 11:17
- Протокол 166.pdf 03.11.2023 11:17
- Протокол 19.10.pdf 03.11.2023 11:17
- ТД.docx 03.11.2023 11:17
- Протокол 19.10.2023.pdf 03.11.2023 11:17
- ДОДАТОК № 3 Проєкт договору.docx 03.11.2023 11:18
- Протокол по усунення невідповідностей 2 учасник..doc 03.11.2023 11:18
- Протокол 191.pdf 03.11.2023 11:18
- пояснення.pdf 03.11.2023 11:18
- ДОДАТОК № 2 Технічні характеристики (1).docx 03.11.2023 11:18
- Image151123060629.pdf 15.11.2023 08:16
- Image151123060629.pdf 15.11.2023 09:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.10.2023 09:50
Дата розгляду скарги:
09.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.11.2023 14:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.11.2023 19:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано рішення в повному обсязі.
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення про відміну торгів
Номер:
44e189afd6844002be8c163eb1b93b03
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-10-17-010957-a.c2
Назва:
Скарга на рішення про відміну торгів
Скарга:
Скарга щодо неправомірної відміни процедури закупівлі, порушення законодавства про публічні закупівлі.
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) Відділом освіти, культури, молоді та спорту Криничанської селищної ради (далі - Замовник), оголошено відкриті торги (з особливостями) за предметом: «Обладнання для благоустрою території дитячих майданчиків (ДК 021:2015: 37530000-2 Вироби для парків розваг, настільних або кімнатних ігор)»», оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-10-17-010957-а
В аукціоні взяли участь пропозиції наступних учасників процедури закупівлі
15.11.2023 року Замовником було оприлюднене протокол №232 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.11.2023 року, згідно якого відмінив тендер з підстав, що визначені згідно з підпунктом 1 пункту 50 Особливостей.
ФОП Брачун Олександр Володимирович не погоджується з рішенням Замовника про відміну закупівлі та вважає таке рішення Замовника незаконним, протиправним, дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель. Скаржник вважає, що Замовник не підтвердив належним чином наявність обставин для відміни закупівлі та здійснив такі неправомірні дії, всупереч принципам здійснення публічних закупівель.
ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу такого рішення Замовника:
Відповідно до інформації, розміщеної на електронному майданчику Замовником вказано наступне:
Відповідно до пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Замовник розмістив в системі протокол уповноваженої особи, який взагалі не містить ніякої підтверджуючої інформації, щодо виявлених Замовником порушень. Також протокол уповноваженої особи не містить опису таких порушень, у зв’язку з чим взагалі неможливо проаналізувати та дати якусь правову оцінку діям Замовника. Оскільки Замовником не заначено жодного опису та жодного порушення скаржник вважає, що вони були відсутні.
Скаржник вважає такі дії неправомірними, оскільки Замовник навмисно відмінив процедуру закупівлі, щоб не оголошувати переможця. При цьому слід зазначити, що Замовником в системі відразу була створена повторна аналогічна процедура закупівлі UA-2023-11-16-003077-a, при незавершеній попередній закупівлі.
За таких обставин, неправомірно відхиливши тендерну пропозицію, при відсутності порушень Замовник своїми діями порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до ФОП Брачун Олександр Володимирович та порушують норми ст. 5 Закону, а також норму Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 5,7,9,18,28,31 Закону, та пунктами 41,43,44,52-64 Особливостей (Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року),
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником.
3. Зобов’язати Замовника скасувати протокол про відміну процедури закупівлі.
4. Зобов’язати Замовника закінчити процедуру закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Замовник
- ДОДАТОК № 3 Проєкт договору.docx 27.11.2023 09:47
- перелік змін.docx 27.11.2023 09:47
- Протокол по усунення невідповідностей.doc 27.11.2023 09:47
- Протокол про скасування рішення про відхилення.doc 27.11.2023 09:47
- Протокол 262.pdf 05.12.2023 10:21
- Пояснення.docx 27.11.2023 09:47
- Протокол УО про вибір процедури.docx 27.11.2023 09:47
- ТД.docx 27.11.2023 09:47
- ДОДАТОК № 4 Форма пропозиція.docx 27.11.2023 09:47
- Протокол відміна тендеру п.50 О.docx 27.11.2023 09:47
- ДОДАТОК № 2 Технічні характеристики (1).docx 27.11.2023 09:47
- Протокольне рішення УО про внесення змін до Оголошення.docx 27.11.2023 09:47
- ДОДАТОК № 1 Перелік кваліфікаційних критеріїв.docx 27.11.2023 09:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.11.2023 №19334.pdf 01.12.2023 11:52
- Рішення від 30.11.2023 №19334.pdf 04.12.2023 17:12
- Рішення від 24.11.2023 №18921.pdf 24.11.2023 14:18
- Image151123081052-1.pdf 23.11.2023 10:39
- Скарга UA-2023-10-17-010957-а.pdf 21.11.2023 15:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.11.2023 14:21
Дата розгляду скарги:
30.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.11.2023 14:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.12.2023 17:12
Дата виконання рішення Замовником:
05.12.2023 10:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення комісії виконано